Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:44

Jouw mening is gewoon de wet Lor.

Als je bij je verzekering niet zegt dat je het paard in bruikleen hebt talen ze er misschien niet naar.
Maar als het paard op papier van een andere eigenaar is dan worden alle kosten op die eigenaar verhaalt.

Dat is het gevaarlijke van deze constructie. Je kan je niet met een contract van die verantwoordelijkheid ontdoen.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:45

Paardenfann4 schreef:
Pzb geeft de paarden af met een bruikleen overeenkomst. Ze adopteren het paard niet en ze kopen hem ook niet, maar ze krijgen hem in bruikleen via hun BV, waar ze dus een fors bedrag verplicht moeten doneren voor de stichting. Het geld gaat dus niet naar de stichting, maar in hun BV, maar daar staat het hele topic al helemaal vol mee. Voor degene die het nog niet weten, dat is de constructie. Zij blijven dus altijd eigenaar op papier.


Ik vraag me dan wel af waarom ze het zelf steeds "de adoptant" blijven noemen. Net als dat er vaak bij staat dat het een prima paard voor coaching is terwijl een paard bij hun vandaan niet voor commerciele doelen gebruikt mag worden.

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:50

Percy schreef:
Asieldieren zijn altijd geholpen, daar valt niet veel mee te fokken :)

Maar goed, dat is off topic want hier is geen sprake van echte adoptie.

Neen dat is niet zo. Mijn vriendin heeft uit een asiel een vlinderhondje dat was opgepakt als zwerver. Die is intact. Zij wilde dat zo houden en kreeg hem zo mee maar moest ervoor tekenen er niet mee te fokken. Tijdens het wandelen heeft ze al heel veel aanvragen gekregen van teveneigenaren maar ze houdt zich aan waar ze voor getekend heeft. (Offtopic..) Ik hoorde wel eens dat je met de paarden van PZB ook niet mag fokken?

Paardenfann4
Berichten: 1367
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:53

Dreamboy schreef:
Paardenfann4 schreef:
Pzb geeft de paarden af met een bruikleen overeenkomst. Ze adopteren het paard niet en ze kopen hem ook niet, maar ze krijgen hem in bruikleen via hun BV, waar ze dus een fors bedrag verplicht moeten doneren voor de stichting. Het geld gaat dus niet naar de stichting, maar in hun BV, maar daar staat het hele topic al helemaal vol mee. Voor degene die het nog niet weten, dat is de constructie. Zij blijven dus altijd eigenaar op papier.


Ik vraag me dan wel af waarom ze het zelf steeds "de adoptant" blijven noemen. Net als dat er vaak bij staat dat het een prima paard voor coaching is terwijl een paard bij hun vandaan niet voor commerciele doelen gebruikt mag worden.


Dat "adoptant" klopt ook niet, maar dat ziet er natuurlijk een stuk beter uit voor een stichting dan een bruiklener. Ze hebben eens uitgelegd waarom een paard wel voor coaching gebruikt mocht worden en niet voor andere commerciële doeleinden gebruikt mag worden.

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:25

Percy schreef:
Jouw mening is gewoon de wet Lor.

Als je bij je verzekering niet zegt dat je het paard in bruikleen hebt talen ze er misschien niet naar.
Maar als het paard op papier van een andere eigenaar is dan worden alle kosten op die eigenaar verhaalt.

Dat is het gevaarlijke van deze constructie. Je kan je niet met een contract van die verantwoordelijkheid ontdoen.

Ik weet dat dat de wet is bij verzorgen/bijrijden etc maar dat dat ook bij commerciële bedrijven geldt wist ik niet.
En laten we wep wezen, de handelswijze van PZB is commercieel te noemen.

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:48

Ik neem aan dat je daar tegen kan verzekeren. Dat doen maneges per slot van rekening ook omdat ze commercieel werken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 20:14

Percy schreef:
Ik neem aan dat je daar tegen kan verzekeren. Dat doen maneges per slot van rekening ook omdat ze commercieel werken.

Die hebben daarom ook echt een stevig dure verzekering.

Independence
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 00:43

_San87_ schreef:
Percy schreef:
Ik neem aan dat je daar tegen kan verzekeren. Dat doen maneges per slot van rekening ook omdat ze commercieel werken.

Die hebben daarom ook echt een stevig dure verzekering.

Plus een flinke eigen bijdrage bij ongevallen

Mondy

Berichten: 11878
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 07:48

Een beetje bijgelezen weer.
En hoewel ik nog steeds niet achter pzb sta ben ik wel verwonderd mbt de heisa nu rond Wizzard.
Was een tijdje terug niet een hoop commotie op iemand die haar paard maar moest laten inslapen ipv zo laten kwakkelen en dat het eigen verantwoordelijkheid was als pzb niet mee zou werken ?
Waarom is dat ineens anders als die dame uit Urk die zodra het paard teveel kosten geeft, flink ziek is(geweest) en dan toch weer terug wordt versleept.
Waar is daar de eigen verantwoordelijkheid in ?
Dat er dan een verhaal komt met het perse willen weten waar ie is enz... leuk als t kan maar geen verplichting voor pzb en nieuwe "eigenaar".
Zo'n app berichtje kan ook rustig vantevoren besproken zijn. Dat die bewust zo is neergezet als statement voor de rest, imo niet eens zo raar.

Zij geeft het dier weer terug, wetende wat er mee aan de hand is en hoe t gaat, nadat er bij haar ook eea niet duidelijk was. Dan achteraf niet ineens t slachtoffer uithangen. Hier mist een stuk eigen verantwoordelijkheid.

Is t ok dat pzb m weer doorschuift, vind ik ook niet. Hopelijk is de nieuwe er goed voor.

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 08:23

Urk --> Shownieuws

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 08:27

Mondy schreef:
Een beetje bijgelezen weer.
En hoewel ik nog steeds niet achter pzb sta ben ik wel verwonderd mbt de heisa nu rond Wizzard.
Was een tijdje terug niet een hoop commotie op iemand die haar paard maar moest laten inslapen ipv zo laten kwakkelen en dat het eigen verantwoordelijkheid was als pzb niet mee zou werken ?
Waarom is dat ineens anders als die dame uit Urk die zodra het paard teveel kosten geeft, flink ziek is(geweest) en dan toch weer terug wordt versleept.
Waar is daar de eigen verantwoordelijkheid in ?
Dat er dan een verhaal komt met het perse willen weten waar ie is enz... leuk als t kan maar geen verplichting voor pzb en nieuwe "eigenaar".
Zo'n app berichtje kan ook rustig vantevoren besproken zijn. Dat die bewust zo is neergezet als statement voor de rest, imo niet eens zo raar.

Zij geeft het dier weer terug, wetende wat er mee aan de hand is en hoe t gaat, nadat er bij haar ook eea niet duidelijk was. Dan achteraf niet ineens t slachtoffer uithangen. Hier mist een stuk eigen verantwoordelijkheid.

Is t ok dat pzb m weer doorschuift, vind ik ook niet. Hopelijk is de nieuwe er goed voor.

Omdat je ook gezeik krijgt als je wel je verantwoordelijkheid neemt. PZB is niet van het laten inslapen. Kijk maar naar bijvoorbeeld Owen, die hebben ze ook nog een tijd laten rondwaggelen met een opgelost hoefbeen. Als jij laat inslapen riskeer je een hoop gezeik want, zoals ook al duidelijk is geworden (alleen al hier) zijn ze er als de kippen bij om te gillen dat ze het juridisch gaan aanvliegen.

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:10

De shetlander Benji loopt er ook nog steeds, lijkt ook steeds slechter te gaan lopen. Zo sneu, kan me niet voorstellen dat die geen pijn heeft :n

Mondy

Berichten: 11878
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:26

@upendo dan zou een tv programma juist een mooi iets kunnen zijn om te laten zien hoe moeilijk er gedaan wordt. Al verwacht ik dan dat t juist wel weer kan.
Daarbij vraag ik me af in hoeverre het gegil om juridische stappen meer wordt dan gegil.
Als ik mag geloven wat hier is gedeeld toendertijd is dat richting hun ook van toepassing.

Maartxje

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Oldeholtpade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:27


Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:42

Mondy schreef:
@upendo dan zou een tv programma juist een mooi iets kunnen zijn om te laten zien hoe moeilijk er gedaan wordt. Al verwacht ik dan dat t juist wel weer kan.
Daarbij vraag ik me af in hoeverre het gegil om juridische stappen meer wordt dan gegil.
Als ik mag geloven wat hier is gedeeld toendertijd is dat richting hun ook van toepassing.


Het enige dat kan helpen is het doen van aangifte. En doe een melding bij de NVWA.
Zeker van de mensen die beschikken over bewijzen. Helaas laten de meeste mensen het erbij zitten. En dan gaat er nooit iets veranderen.
Er zal misschien niet direct wat mee gebeuren, dat weet je wel, maar het is niet zinloos. Wat dat was nu juist het weerwoord van de politie: er liggen geen meldingen/aangiften.
Als de stapel aangiften groeit, dan moeten ze er iets mee.

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:39

Maartxje schreef:
Link naar het item van Shownieuws op Facebook met daaronder al de nodige reacties.

https://www.facebook.com/share/r/RRzhCr4BdBtx9VPU/


Totaaaaaaaaaaaal offtopic, maar ik moest zo lachen om de volgende zin van Henk tijdens dat interview:
Citaat:
Nog een klein detail. Ik ben ook geboren in Urk, dus ik ben ook een Urker
.

Volgens mij word je als buitenstaander zowat gelyncht als je "in Urk" zegt ipv "op Urk". Dat een Urker die fout durft te maken, oeoeoeoeoehhhhhhhh :brr:

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:42

Btw : nu zijn alle comments onder het statement op fb weg

Biebz

Berichten: 5531
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:52

sasja0705 schreef:
Btw : nu zijn alle comments onder het statement op fb weg


Op fb hadden ze de mogelijkheid om te reageren al gelijk uitgezet. er kon alleen gereageerd worden op hun Instagram.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:05

Biebz schreef:
sasja0705 schreef:
Btw : nu zijn alle comments onder het statement op fb weg


Op fb hadden ze de mogelijkheid om te reageren al gelijk uitgezet. er kon alleen gereageerd worden op hun Instagram.


En daar staan de reacties nog steeds. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de gedachte daarachter is. Ik heb altijd t idee dat het instagrambereik groter is.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:56

Die verdediging van Henk is ook echt een lachertje. Speelt het alleen maar op de man en komt niet echt met bewijs.

Moddergooien kenden we al langer. Kom even met iets nieuws. :=

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 23:37

Iets nieuws? Er is nu een zakelijk nummer waarmee ze bij wat adoptanten ineens een update vragen hoe het gaat…. :')

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 08:26

Ik denk dat het heel goed is dat ze ook wat meer blijven bekommeren om hun geadopteerde paarden. Dat is tenslotte wat ze de mensen beloven die hun paard aan hen afstaan; herplaatsing naar een goed ‘forever home’.
Of ff bellen of appen nou de beste controle is, betwijfel ik. Maar laat ze maar eens hier mee beginnen, en eindelijk meer prioriteit leggen bij de paarden ipv social media of alle juridische strijd.

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 09:13

Percy schreef:
Jouw mening is gewoon de wet Lor.

Als je bij je verzekering niet zegt dat je het paard in bruikleen hebt talen ze er misschien niet naar.
Maar als het paard op papier van een andere eigenaar is dan worden alle kosten op die eigenaar verhaalt.

Dat is het gevaarlijke van deze constructie. Je kan je niet met een contract van die verantwoordelijkheid ontdoen.


Dit.
Ik vraag me af he, stel dat het ergste gebeurd en een ''adoptant'' valt van haar adoptiepaard en raakt zeer ernstig gewond: de rest van haar leven in rolstoel, niet meer kunnen werken etc. Dan is PZB toch gewoon de sigaar rondom alle zorgkosten, gemist inkomen etc? En gaat zo'n contract stand houden voor een rechter mochten ze het zo ver op laten lopen?

Je kunt wel in je contract zetten dat je alleen op de snelweg mag rijden met je adoptiepaard... tegen de wet = tegen de wet.

Independence
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:21

Correct, Mars. Als eigenaar van een dier ben je aansprakelijk voor schade, altijd.

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:42

En mocht t adoptiepaard nu een trap tegen de Porsche van de buurman van adoptant geven kan de buurman zijn schade dus ook op PZB verhalen? Ik vraag me af hoeveel adoptanten hiervan op de hoogte zijn.