Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:57

JameyDL schreef:
And that's why we shop and don't adopt. Wat een vreemde situatie van Mathilde, vroeger toen ik jonger was keek ik hun video's wel ooit en zag er nooit iets mis mee. Maar hoe ouder je word en hoe "wijzer" begon het wel wat vreemd te worden bepaalde situaties. (Toen haar eigenlijk beste vriendin opeens uit het niets verdween rond die tijd).

Dat klinkt als een slechte misdaadfilm. maar ik neem aan dat je bedoelt dat de beste vriendin ineens afgeschreven was omdat ze niet meer in het plaatje paste wat PZB voor ogen had?

Condor1981
Berichten: 28
Geregistreerd: 02-10-06

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:06

Sanne wilde toen zelf stoppen, die is vrij snel erna begonnen bij equitality op YouTube.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:08

StalNollie schreef:
+49 is Duits nummer? Een duitser die zo correct NL schrijft :evaw: niet geloofwaardig

Wat een onzin.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:13

pmarena schreef:
De manier waarop vlas en cushing zijn geschreven komt wel over als een Duitser die het Nederlandsch een beetje verbasterd.

Ik kan me er ook heus wel iets bij voorstellen dat je als nieuwe adoptant gewoon fris wil beginnen en geen zin hebt in contact houden met iemand die het paard terug heeft gebracht. Zeker niet als er gedoe aan vast hangt met bekend zijn en camera's enzo.

Genoeg Duitsers in de grensstreek rond Enschede die prima Nederlands spreken :j.

JameyDL

Berichten: 211
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:16

Rizette schreef:
JameyDL schreef:
And that's why we shop and don't adopt. Wat een vreemde situatie van Mathilde, vroeger toen ik jonger was keek ik hun video's wel ooit en zag er nooit iets mis mee. Maar hoe ouder je word en hoe "wijzer" begon het wel wat vreemd te worden bepaalde situaties. (Toen haar eigenlijk beste vriendin opeens uit het niets verdween rond die tijd).

Dat klinkt als een slechte misdaadfilm. maar ik neem aan dat je bedoelt dat de beste vriendin ineens afgeschreven was omdat ze niet meer in het plaatje paste wat PZB voor ogen had?


Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd vanwege speculatie
Laatst bijgewerkt door Muiz op 29-02-24 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:23

Het zou me niks verbazen als die reactie niet eens van de huidige adoptant is, maar via via om hun zogenaamde goodwill kracht bij te zetten.

Als iemand zoiets in een gesprek aangeeft gaat dit toch heel anders dan zoals in het printscreen.

Biebz

Berichten: 5531
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:31

Vind het idd heel lastig wat ik nu moet geloven. Niemand weet hoe of wat er precies is besproken.

De enige die echt goed duidelijkheid zou kunnen geven is de nieuwe adoptant. Maar als die anoniem wil blijven en niks wilt zeggen wordt dat lastig.

Wat ik mij ook bedacht.. de nieuwe adoptant krijgt dit ook allemaal mee lijkt mij? Zeker na het bericht op de pagina van pzb. Als het niet klopt zou ik als adoptant daar ook mijn vragen bij hebben en dingen gaan uitzoeken.

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:55

_San87_ schreef:
StalNollie schreef:
+49 is Duits nummer? Een duitser die zo correct NL schrijft :evaw: niet geloofwaardig

Wat een onzin.


Kun je even alles terug lezen. Want je haalt iets aan waar andere ook al op hebben gereageerd, deze reactie is mosterd na de maaltijd

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:10

Biebz schreef:
Vind het idd heel lastig wat ik nu moet geloven. Niemand weet hoe of wat er precies is besproken.

De enige die echt goed duidelijkheid zou kunnen geven is de nieuwe adoptant. Maar als die anoniem wil blijven en niks wilt zeggen wordt dat lastig.

Wat ik mij ook bedacht.. de nieuwe adoptant krijgt dit ook allemaal mee lijkt mij? Zeker na het bericht op de pagina van pzb. Als het niet klopt zou ik als adoptant daar ook mijn vragen bij hebben en dingen gaan uitzoeken.

Heeft Paard zoekt Baas aangegeven dat hij geadopteerd is of alleen dat hij een andere plek heeft? Tussen het één en het ander kan een wereld van verschil zitten.

Biebz

Berichten: 5531
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:23

Rizette schreef:
Biebz schreef:
Vind het idd heel lastig wat ik nu moet geloven. Niemand weet hoe of wat er precies is besproken.

De enige die echt goed duidelijkheid zou kunnen geven is de nieuwe adoptant. Maar als die anoniem wil blijven en niks wilt zeggen wordt dat lastig.

Wat ik mij ook bedacht.. de nieuwe adoptant krijgt dit ook allemaal mee lijkt mij? Zeker na het bericht op de pagina van pzb. Als het niet klopt zou ik als adoptant daar ook mijn vragen bij hebben en dingen gaan uitzoeken.

Heeft Paard zoekt Baas aangegeven dat hij geadopteerd is of alleen dat hij een andere plek heeft? Tussen het één en het ander kan een wereld van verschil zitten.


Ze hebben het over een nieuwe adoptant.

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:28

Een adoptant sluit handel en verkoop aan de slager uit. Dan is er veel kans dat het wel boven water komt waar dit paard zich bevindt. Even rustig afwachten.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:54

Zo dan, ze gaan inderdaad flink los op insta. :=

Mariska_28

Berichten: 10522
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:26

Earth schreef:
Zo dan, ze gaan inderdaad flink los op insta. :=

Paar screenshots voor de mensen zonder insta? O:)

Kinke

Berichten: 20572
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:37

ik hoop dat Mathilde ze flink aanpakt ivm laster

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:54

Afbeelding

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:17

AnnedB schreef:
Asieldieren worden wel je eigendom. :)

Bij sommige asielen wel maar meestal niet. Je mag de hond niet zelf verkopen bijv. en als hij je eigendom zou zijn zou dat natuurlijk gewoon wel kunnen. Als hij een stamboom zou hebben krijg je die ook niet mee.Dit van horen zeggen hoor want zelf heb ik nooit uit een asiel "geadopteerd".

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:20

Bij asieldieren heet het wel adoptie maar wordt het toch echt je eigendom. Dat is wettelijk zo geregeld.
Het is natuurlijk logisch dat ze niet willen dat de dieren doorverkocht worden maar theoretisch kan dat wel.

Je hoeft ze ook niet te verwittigen als je het dier laat inslapen.

Paardenfann4
Berichten: 1367
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:25

Het is voor zo'n stichting wel erg onprofessioneel om de mensen die paarden in bruikleen bij hun afnemen, zo neer te halen op internet. Ik heb al eens eerder zo'n soort verhaal voorbij zien komen. Zij vergeten blijkbaar dat deze mensen voor hun inkomsten zorgen. Wat hier al eerder werd geschreven, is het ook zo dat hun ook zorgplicht hebben. Als iemand met een paard van hun in de problemen komt, dan zouden zij toch ook dierenarts- en voerkosten op zich kunnen nemen? Het blijft tenslotte hun paard en zij zijn net zo goed verantwoordelijk voor zijn toestand. Door te helpen kan het paard misschien bij diegene blijven wat beter is dan steeds weer verhuizen.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:28

Paardenfann4 schreef:
Het is voor zo'n stichting wel erg onprofessioneel om de mensen die paarden in bruikleen bij hun afnemen, zo neer te halen op internet. Ik heb al eens eerder zo'n soort verhaal voorbij zien komen. Zij vergeten blijkbaar dat deze mensen voor hun inkomsten zorgen. Wat hier al eerder werd geschreven, is het ook zo dat hun ook zorgplicht hebben. Als iemand met een paard van hun in de problemen komt, dan zouden zij toch ook dierenarts- en voerkosten op zich kunnen nemen? Het blijft tenslotte hun paard en zij zijn net zo goed verantwoordelijk voor zijn toestand. Door te helpen kan het paard misschien bij diegene blijven wat beter is dan steeds weer verhuizen.

+:)+

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:30

Percy schreef:
Bij asieldieren heet het wel adoptie maar wordt het toch echt je eigendom. Dat is wettelijk zo geregeld.
Het is natuurlijk logisch dat ze niet willen dat de dieren doorverkocht worden maar theoretisch kan dat wel.

Je hoeft ze ook niet te verwittigen als je het dier laat inslapen.

Je moet toch tekenen voor allerlei zaken die je niet mag doen met het dier. Bijv. fokken. Daarom geven ze een eventuele stamboom ook niet erbij. Overigens schijnt het dat als je bij sommige fokkers een hond echt koopt dat je dan soms ook niet ermee mag fokken. Terwijl je daar wel de volle mep betaalt voor het dier, i.t.t. bij een asiel waar je vrij weinig betaalt voor (soms) een mooie rashond. Over dat wel of niet eigenaar worden van honden is al vaker gedebatteerd, ik zal erover ophouden ONDANKS dat het wel ook met PZB te maken kan hebben want in feite is het ook een soort asiel maar dan voor paarden.

Paardenfann4
Berichten: 1367
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:36

Pzb geeft de paarden af met een bruikleen overeenkomst. Ze adopteren het paard niet en ze kopen hem ook niet, maar ze krijgen hem in bruikleen via hun BV, waar ze dus een fors bedrag verplicht moeten doneren voor de stichting. Het geld gaat dus niet naar de stichting, maar in hun BV, maar daar staat het hele topic al helemaal vol mee. Voor degene die het nog niet weten, dat is de constructie. Zij blijven dus altijd eigenaar op papier.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:40

Dan word het eens tijd dat de dierenarts rekeningen bij de eigenaar verhaalt worden. Zeker bij verborgen gebreken.

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:40

Asieldieren zijn altijd geholpen, daar valt niet veel mee te fokken :)

Maar goed, dat is off topic want hier is geen sprake van echte adoptie.

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:40

Met zo'n constructie lijkt het mij dan logisch dat zij ook ten alle tijde verantwoordelijk zijn voor de schade die veroorzaakt wordt door een door hen uitgeplaatst paard.
Al helemaal als dat paard je eraf mikt ivm lichamelijke gebreken waar ze vanaf wisten en hebben verzwegen bijvoorbeeld.
En imo zouden zij dan ook gewoon dingen als dierenarts, hoefsmid etc moeten betalen, maar das mijn mening maar. :)

Paardenfann4
Berichten: 1367
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:43

DuoPenotti schreef:
Dan word het eens tijd dat de dierenarts rekeningen bij de eigenaar verhaalt worden. Zeker bij verborgen gebreken.


Er zal in de overeenkomst staan dat alle (dierenarts) kosten voor degene is die het paard bij hun afneemt plus dat ze er tegenwoordig ook bij zetten dat ze hem zelf moeten laten keuren. Bij een enkele doen ze zelf een klinische keuring, maar ergens heb je wel een punt. Als iemand de kosten niet meer kan betalen, zouden zij gewoon moeten bijspringen en dat gebeurt nu niet.