Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elin_

Berichten: 9656
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:05

hahahatsjoe schreef:
Babootje schreef:
Dit heb ik dus gewoon zo tegen PZB. Een paard dat kreupel loopt heeft pijn. Anders liep het niet kreupel.
Een pony die op 3 benen staat (steeds zijn been ontlast) heeft pijn.
Al zeggen ze 100 x dat ie geen pijn heeft. De beelden bewijzen het tegendeel.
Wat moet er gebeuren eer dat Henk en Calijn doorhebben dat een paard pijn heeft. Dood neervallen?


Als jij je been ooit gebroken hebt en dat is op een verkeerde manier geheeld dan kun je kreupel lopen zonder dat je pijn hebt.


Dat zijn vaak wel mensen die andere klachten krijgen vanwege het overbelasten, omdat je lijf niet meer in de 'normale' stand staat.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:08

hahahatsjoe schreef:
Dreamboy schreef:
Nee, dan wordt je alsnog geopereerd omdat je daar zeker wel pijn aan gaat krijgen.


Diepe zucht... waarom wil jij en veel mensen hier de mensen bij PzB zo graag weg zetten als dierenkwellers (en inhalige graaiers) ? Zoals de waard is...



Eigen,niet zo positieve ervaringen misschien? En nee, niet zo als de waard is.. ik weet wanneer het genoeg is. Als mijn paard geen pijnvrij en paardwaardig bestaan meer kan leven, laat ik hem gaan. Hoe moeilijk dan ook. Dan gebruik ik hem niet om zieltjes en donaties te winnen.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 20-07-23 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:09

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 25-07-23 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:14

hahahatsjoe schreef:
En voor wat betreft Owen: oordelen jullie ook zo keihard over Norma Miedema van Norma's Universum die voor allemaal gehandicapte honden zonder poten zorgt en bij elke nieuwe hond of ander dier ook om donaties vraagt ?


Nee, wat dierenwelzijn betreft doet PZB het stukken beter dan Norma. Wat Norma doet gaat alle perken van kwaliteit van leven te buiten. Gruwelijk.
Maar zij laat de dieren niet adopteren voor een dik bedrag met verkeerde info erbij. Dat is het enige positieve wat ik over die vrouw kan zeggen.

maralyn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:15

hahahatsjoe schreef:
Dreamboy schreef:
Nee, dan wordt je alsnog geopereerd omdat je daar zeker wel pijn aan gaat krijgen.


Diepe zucht... waarom wil jij en veel mensen hier de mensen bij PzB zo graag weg zetten als dierenkwellers (en inhalige graaiers) ? Zoals de waard is...


:')

Wauw. Meest kansloze reactie.
Ik kan niet winnen, dus gooi ik het daar maar op.

Nee.... Niet zoals de waard is.
Ervaringen van eerste hand lijk je zelfs te negeren.

Ik werk nu in de zorg.
En het antwoord op, verkeerd aangegroeid geen pijn doen?
Ga jij heel snel even mee over de afdeling??!
En spoel jij je mond maar even flink!!

Inderdaad, de complicaties op ander Flak is soms nog groter.
Maar mensen hebben een rolstoel waar ze in kunnen zitten.
Paarden...
Let op!
Lees alsjeblieft!?

STAAN ER DE HELE DAG OP!

Die hebben dus geen rolstoel.
En gezien het vluchtdieren zijn, zullen ze niet veel gaan liggen.

Maar o wee als je vragen stelt op de pagina. Bam! Direct een blokkade aan je broek.
Jammer.

Telpeva

Berichten: 14812
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:17

Bedankt voor het filmpje!
Imo valt er van dat fimpje niet te oordelen of het dier pijnvrij is, rennen staat niet gelijk aan pijnvrij. Die conclusie zou ik er zelf niet uit trekken in elk geval.

@Hahahatsjoe anderen zeiden het al, maar iemand met een verkeerd genezen breuk gaat ook andere klachten erbij ontwikkelen. Pijn zie je ook niet alleen aan ogen of aan de manier van bewegen, het is een totaalplaatje + ook een deel kennis hebben over hoe een lichaam werkt, hoeveel pijn er (ongeveer) te verwachten valt bij x aandoening. Zoiets naar waarde kunnen inschatten dat ligt imo bij een arts.

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:17

hahahatsjoe schreef:
Annemiekev schreef:
Ze doen gelukkig meer openbaar maken heb ik het idee… lang leve bokt topic….


Daar heeft dit Bokt-topic helemaal niets mee te maken, als je hun dingen vraagt zijn ze gewoon open, maar de meeste mensen nemen de moeite niet om eens bij ze te kijken en met ze te praten maar gooien van alles op Facebook of Insta of hier. Die insinuaties hier, ik word er misselijk van. Er zal heus wel eens iets wezen, maar als je eens met Calijn en Henk praat dan kun je zelf zien hoe gedreven ze zijn. En hoe hard daar gewerkt wordt.

En voor wat betreft Owen: oordelen jullie ook zo keihard over Norma Miedema van Norma's Universum die voor allemaal gehandicapte honden zonder poten zorgt en bij elke nieuwe hond of ander dier ook om donaties vraagt ?

Dit staat er bij de video van Benji... en zo is het.

Iedereen kent de ‘scharrel’ pony Benji wel, hij strompelt over het erf door een oude breuk.
Soms staat hij ook een beetje ongelukkig waardoor het lijkt dat Benji lijdt. Wij hebben geleerd in jaren paarden opvangen dat een paard aangeeft als deze pijn heeft door gedrag of andere signalen.
Benji trekt regelmatig een sprintje op het terrein. Als Benji pijn zou hebben zou hij dit zeker niet ‍♀️ doen.
Wij begrijpen dat het strompelen van Benji er toch wel uitziet alsof hij pijn heeft. Maar niemand kan vanaf een beeldscherm beoordelen of een paard aan het lijden is en of het beter is dat hij ingeslapen moet worden.

Wat in dit topic gebeurt is speculeren en niet op een gezonde maar op een gemene manier.


Er worden hier in het topic ervaringen uit 1e hand gedeeld. Dat heeft niets met speculeren te maken. Daarnaast is het wel erg opvallend dat er over aangekaarte onderwerpen hier steeds blogs naar voren komen op hun Facebook over precies dat onderwerp. En idd ook hier geblokkeerd na kritische vragen. En ja ik ben bij ze op locatie geweest. Open, normaal gesprek is niet mogelijk helaas.

Een paard wat zo strompelt als Benji is in mijn ogen geen paardwaardig bestaan meer en ik vind zijn uitdrukking wel degelijk pijn uitstralen. Owen hetzelfde verhaal. Paarden zijn meesters in het verbergen van pijn overigens, het zijn immers prooidieren.

En ik ben van mening dat niet alles gered hoeft te worden, dat geldt ook voor andere dieren hulporganisaties. Maar daar gaat dit topic niet over.

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:20

hahahatsjoe schreef:
Babootje schreef:
Ga bij je eigen dierenarts eens vragen of een paard met een weggevreten hoefbeen dat kreupel loopt geen pijn heeft.
Zo'n jong diertje dat zn hele leven niets anders dan pijn heeft gehad is, natuurlijk rent ie af en toe. Dan rent hij door zijn energie door de pijn heen. Maar als je m gewoon ziet stappen of draven dan zie je hoe kreupel hij is. Geen pijn ammehoela.


Als een paard pijn heeft zie je dat altijd aan de manier waarop hij of zij kijkt. Ga Owen maar eens in zijn ogen kijken. Denk je nu heus dat als Owen zou lijden ze hem laten leven voor hun eigen fun ? Nee.

Ik lees trouwens ook net dat jouw pony die geen knuffelpony was, toen jij hem naar PZB hebt gedaan ineens een knuffelpony was. Dus eigenlijk heb je zelf ook al de ervaring dat op het moment dat jouw paard daar een voet over de drempel zet het karakter totaal veranderd ( zonder uitzondering in positieve zin) en de problemen ook in positieve zin.Eigenlijk hebben we dus dezelfde ervaringen. Daar kun je blij mee zijn maar ik zet daar grote vraagtekens bij en daarin heb ik ook wel gelijk gekregen gezien het verdere verloop van het leven van het paard waar ik het over heb. Toch bijzonder ik ken geen plek op aarde waar dat het geval is. Over de drempel en je paard is ineens makkelijker en /of gezonder. Toen wist je ws ook nog niet dat als een paard niet bevalt hij terug gaat naar PZB en hij nogmaals herplaatst wordt? Dat daar geen einde aan zit? Je kunt daar blij mee zijn omdat jouw pony dan makkelijker een nieuwe baas krijgt. Je kunt er ook eerlijk over zijn tegen jezelf en weten dat dat dan ook maar zo weer anders kan zijn omdat het paard weer verandert op het moment dat het bij PZB de eerste stap in de trailer zet naar de nieuwe baas.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:22

Beste Rizette, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten... Nee ik wil Norma niet te kijk zetten. Ik volg Norma en als ik soms zie wat zij voor elkaar krijgt en hoeveel liefde zij haar dieren geeft, ik heb er respect voor, topwijf is het. Ik noemde haar omdat ze bij elk nieuw geval dat ze binnen krijgt ook om donaties vraagt en daar hoor je niemand over. PzB wordt met de grond gelijk gemaakt en nee, ik schrijf dit niet in hun opdracht maar al die speculaties en dat nare gepraat vond ik te laag bij de gronds om niet te reageren. Het is zo gemakkelijk om vuil te spuiten en te speculeren hier of op Facebook of Instagram. En ik kan het begrijpen dat ze mensen blokkeren die vuil spuiten of beschuldigend zijn. Mijn eigen ervaring met hen is heel anders. Ik heb een keer een paardje dat een vriendin gefokt had gekocht omdat het op een slechte plek stond en vervolgens afgestaan aan PzB omdat ik zelf geen plek voor hem had. Ik appte en kon komen, werd op de hoogte gehouden van zijn wel en wee en waar hij terecht kwam, met die mensen heb ik nog af en toe contact en het gaat goed. Een eerder paardje dat ik afgestaan heb omdat hij doodongelukkig werd hier alleen thuis (kon niet meer op het gras en toen had ik nog niet 4 paardjes zodat ik kon splitsen tussen de wei en thuis) wilden de adopteerders geen contact met mij maar als ik Calijn appte en vroeg hoe het ging nam zij contact op met de adopteerders en kreeg ik binnen een paar dagen foto's en filmpjes. Toen hij terug kwam naar PzB kreeg ik dat meteen te horen en toen hij weer geadopteerd was ook, heb nog leuk contact gehad met die mensen en heb nog steeds contact met hen terwijl het paardje vorig jaar is ingeslapen met koliek. Dit jaar heb ik een paardje afgestaan dat ik zelf gefokt heb. Hij paste niet in de kudde, kreeg na bijna 2 jaar (na een jaar opfok) nog steeds op zijn donder, van de dames, werd steeds weg gejaagd. Hij had een wat apart karakter waar ik zelf ook niet goed mee overweg kon, dus ik wilde hem niet verkopen want dan kon hij misschien in de handel belanden en dat wilde ik niet (geldt ook voor de andere 2). Dus ik heb hem gebracht, werd op de hoogte gehouden en hij is inmiddels geadopteerd. Dat is ook een mooi verhaal, want die mensen kwamen vanuit Rotterdam voor Jip, een shet die daar ook stond en waar de mijne dikke maatjes mee was. Omdat ze het zo sneu vonden om ze te scheiden namen ze de mijne ook mee. En als je hem nu ziet... niemand die hem schopt, niemand die hem weg jaagt, hij mag zelfs onder 1 van de Friezen staan. En elke keer werd ik door PzB netjes behandeld, netjes op de hoogte gehouden. Toen ik daar was waren ze gewoon heel lief, heb ik Owen en de andere shet zelf gezien, gezien hoe ze met de beestjes om gaan, hoe ze daar staan, met hoeveel liefde ze behandeld worden. Dus hou op met die gemene speculaties en ga daar eens kijken, dan kun je tenminste echt iets zeggen.

Avalanche

Berichten: 16233
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:25

hahahatsjoe schreef:
Babootje schreef:
Ga bij je eigen dierenarts eens vragen of een paard met een weggevreten hoefbeen dat kreupel loopt geen pijn heeft.
Zo'n jong diertje dat zn hele leven niets anders dan pijn heeft gehad is, natuurlijk rent ie af en toe. Dan rent hij door zijn energie door de pijn heen. Maar als je m gewoon ziet stappen of draven dan zie je hoe kreupel hij is. Geen pijn ammehoela.


Als een paard pijn heeft zie je dat altijd aan de manier waarop hij of zij kijkt. Ga Owen maar eens in zijn ogen kijken. Denk je nu heus dat als Owen zou lijden ze hem laten leven voor hun eigen fun ? Nee.

Nee, dat zie je niet altijd, daarom denken sommige mensen ook dat als een paard af en toe een sprintje trekt dat het geen pijn heeft :)

Pijn is meetbaar, namelijk aan cortisolwaarden. Pijn is niet subjectief, de beleving van pijn is dat wel.

Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die paarden laten lijden voor de eigen fun. Ik denk wél dat er veel mensen zijn die pijn niet herkennen bij paarden. Plus dat een paard een vluchtdier is en niet snel pijn zal laten zien.
hahahatsjoe schreef:
Babootje schreef:
Dit heb ik dus gewoon zo tegen PZB. Een paard dat kreupel loopt heeft pijn. Anders liep het niet kreupel.
Een pony die op 3 benen staat (steeds zijn been ontlast) heeft pijn.
Al zeggen ze 100 x dat ie geen pijn heeft. De beelden bewijzen het tegendeel.
Wat moet er gebeuren eer dat Henk en Calijn doorhebben dat een paard pijn heeft. Dood neervallen?


Als jij je been ooit gebroken hebt en dat is op een verkeerde manier geheeld dan kun je kreupel lopen zonder dat je pijn hebt.

Nee dat kan niet. Want verkeerd geheeld zorgt voor scheve belastin, bij een lijf dat gemaakt is om zo recht mogelijk belast te worden. Mensen richten hun paarden niet recht voor de fun, mensen doen dat omdat hoe rechter, hoe langer we paarden gezond en pijnvrij kunnen houden.
Scheve belasting zorgt altijd voor klachten.

Ik heb artrose in mijn heup. Mijn lijf doet altijd wel een beetje pijn, maar als de pijn erg is, ga ik pas kreupel lopen. En ik ben geen vluchtdier, ik heb geen reden om pijn te verbergen. Maar kreupel lopen doe je als je niet anders kunt, want recht lopen is namelijk makkelijker.

SincereQ
Berichten: 910
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:26

hahahatsjoe schreef:
SincereQ schreef:
Net als Owen, die bonte jonge shet. Wel filmpjes dat ie speelt en de bak door sjeest, maar zag laatst op het insta account van een vrijwilligster hoe Owen echt stapt. En das sneu om te zien :(


Hou toch op ik heb Owen in het echt gezien, hij is een vrolijk blij shetje. Hij racete toen ik er was in zijn eentje door de buitenbak, heerlijk om te zien. Hij heeft een geschiedenis, zijn voeten, maar hij leeft en heeft geen pijn. Ga er zelf eens kijken en met de mensen praten in plaats van dit achterbakse geroddel.

Ik ben er geweest, meerdere keren (nog in Gronau). Pas toen ik een pony adopteerde besefte ik me dat de verhalen over hun (gebrek aan) kennis wel eens waar konden zijn :)
Het zijn hartstikke aardige mensen en ik geloof echt wel dat ze hart voor dieren hebben.

Wat betreft de kreupelheid sluit ik me bij telpeva aan.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:26

Dreamboy schreef:
Eigen,niet zo positieve ervaringen misschien? En nee, niet zo als de waard is.. ik weet wanneer het genoeg is. Als mijn paard geen pijnvrij en paardwaardig bestaan meer kan leven, laat ik hem gaan. Hoe moeilijk dan ook. Dan gebruik ik hem niet om zieltjes en donaties te winnen.


Dat doen ze ook niet. Zoals de waard is...

Edit: hier iets positiefs zeggen is als met je kop tegen een muur lopen... Vind het sneu voor al die hard werkende mensen bij PzB. Als er zoveel mis zou zijn als jullie zeggen, zouden ze dan niet allang bij hun lurven gepakt zijn door de dierenpolitie, dierenbescherming etc. ? Maar goed, ik laat het hierbij, dit topic geeft alleen maar negatieve energie.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 20-07-23 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:28

hahahatsjoe schreef:
Beste Rizette, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten... Nee ik wil Norma niet te kijk zetten. Ik volg Norma en als ik soms zie wat zij voor elkaar krijgt en hoeveel liefde zij haar dieren geeft, ik heb er respect voor, topwijf is het. Ik noemde haar omdat ze bij elk nieuw geval dat ze binnen krijgt ook om donaties vraagt en daar hoor je niemand over. PzB wordt met de grond gelijk gemaakt en nee, ik schrijf dit niet in hun opdracht maar al die speculaties en dat nare gepraat vond ik te laag bij de gronds om niet te reageren. Het is zo gemakkelijk om vuil te spuiten en te speculeren hier of op Facebook of Instagram. En ik kan het begrijpen dat ze mensen blokkeren die vuil spuiten of beschuldigend zijn. Mijn eigen ervaring met hen is heel anders. Ik heb een keer een paardje dat een vriendin gefokt had gekocht omdat het op een slechte plek stond en vervolgens afgestaan aan PzB omdat ik zelf geen plek voor hem had. Ik appte en kon komen, werd op de hoogte gehouden van zijn wel en wee en waar hij terecht kwam, met die mensen heb ik nog af en toe contact en het gaat goed. Een eerder paardje dat ik afgestaan heb omdat hij doodongelukkig werd hier alleen thuis (kon niet meer op het gras en toen had ik nog niet 4 paardjes zodat ik kon splitsen tussen de wei en thuis) wilden de adopteerders geen contact met mij maar als ik Calijn appte en vroeg hoe het ging nam zij contact op met de adopteerders en kreeg ik binnen een paar dagen foto's en filmpjes. Toen hij terug kwam naar PzB kreeg ik dat meteen te horen en toen hij weer geadopteerd was ook, heb nog leuk contact gehad met die mensen en heb nog steeds contact met hen terwijl het paardje vorig jaar is ingeslapen met koliek. Dit jaar heb ik een paardje afgestaan dat ik zelf gefokt heb. Hij paste niet in de kudde, kreeg na bijna 2 jaar (na een jaar opfok) nog steeds op zijn donder, van de dames, werd steeds weg gejaagd. Hij had een wat apart karakter waar ik zelf ook niet goed mee overweg kon, dus ik wilde hem niet verkopen want dan kon hij misschien in de handel belanden en dat wilde ik niet (geldt ook voor de andere 2). Dus ik heb hem gebracht, werd op de hoogte gehouden en hij is inmiddels geadopteerd. Dat is ook een mooi verhaal, want die mensen kwamen vanuit Rotterdam voor Jip, een shet die daar ook stond en waar de mijne dikke maatjes mee was. Omdat ze het zo sneu vonden om ze te scheiden namen ze de mijne ook mee. En als je hem nu ziet... niemand die hem schopt, niemand die hem weg jaagt, hij mag zelfs onder 1 van de Friezen staan. En elke keer werd ik door PzB netjes behandeld, netjes op de hoogte gehouden. Toen ik daar was waren ze gewoon heel lief, heb ik Owen en de andere shet zelf gezien, gezien hoe ze met de beestjes om gaan, hoe ze daar staan, met hoeveel liefde ze behandeld worden. Dus hou op met die gemene speculaties en ga daar eens kijken, dan kun je tenminste echt iets zeggen.


Dus jouw goede ervaringen staat voor hoe goed ze te werk gaan en alle slechte ervaringen zijn leugens?

Avalanche

Berichten: 16233
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:28

hahahatsjoe schreef:
Dreamboy schreef:
Eigen,niet zo positieve ervaringen misschien? En nee, niet zo als de waard is.. ik weet wanneer het genoeg is. Als mijn paard geen pijnvrij en paardwaardig bestaan meer kan leven, laat ik hem gaan. Hoe moeilijk dan ook. Dan gebruik ik hem niet om zieltjes en donaties te winnen.


Dat doen ze ook niet. Zoals de waard is...

En dát is dat wel weer een insinuatie :)

Maar dit heeft niet zoveel met vertrouwen van jou te maken, meer met mensen die heel andere ervaringen hebben :)

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:30

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd
Laatst bijgewerkt door Muiz op 20-07-23 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:31

hahahatsjoe schreef:
Dreamboy schreef:
Eigen,niet zo positieve ervaringen misschien? En nee, niet zo als de waard is.. ik weet wanneer het genoeg is. Als mijn paard geen pijnvrij en paardwaardig bestaan meer kan leven, laat ik hem gaan. Hoe moeilijk dan ook. Dan gebruik ik hem niet om zieltjes en donaties te winnen.


Dat doen ze ook niet. Zoals de waard is...


Heb je een nieuw zinnetje geleerd of zo? Is al de zoveelste keer dat je deze zin gebruikt.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:32

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd
Laatst bijgewerkt door Muiz op 20-07-23 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:32

Moderatoropmerking:
Reactie op verwijderd bericht.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 20-07-23 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:33

hahahatsjoe schreef:
Beste Rizette, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten... Nee ik wil Norma niet te kijk zetten. Ik volg Norma en als ik soms zie wat zij voor elkaar krijgt en hoeveel liefde zij haar dieren geeft, ik heb er respect voor, topwijf is het. Ik noemde haar omdat ze bij elk nieuw geval dat ze binnen krijgt ook om donaties vraagt en daar hoor je niemand over. PzB wordt met de grond gelijk gemaakt en nee, ik schrijf dit niet in hun opdracht maar al die speculaties en dat nare gepraat vond ik te laag bij de gronds om niet te reageren. Het is zo gemakkelijk om vuil te spuiten en te speculeren hier of op Facebook of Instagram. En ik kan het begrijpen dat ze mensen blokkeren die vuil spuiten of beschuldigend zijn. Mijn eigen ervaring met hen is heel anders. Ik heb een keer een paardje dat een vriendin gefokt had gekocht omdat het op een slechte plek stond en vervolgens afgestaan aan PzB omdat ik zelf geen plek voor hem had. Ik appte en kon komen, werd op de hoogte gehouden van zijn wel en wee en waar hij terecht kwam, met die mensen heb ik nog af en toe contact en het gaat goed. Een eerder paardje dat ik afgestaan heb omdat hij doodongelukkig werd hier alleen thuis (kon niet meer op het gras en toen had ik nog niet 4 paardjes zodat ik kon splitsen tussen de wei en thuis) wilden de adopteerders geen contact met mij maar als ik Calijn appte en vroeg hoe het ging nam zij contact op met de adopteerders en kreeg ik binnen een paar dagen foto's en filmpjes. Toen hij terug kwam naar PzB kreeg ik dat meteen te horen en toen hij weer geadopteerd was ook, heb nog leuk contact gehad met die mensen en heb nog steeds contact met hen terwijl het paardje vorig jaar is ingeslapen met koliek. Dit jaar heb ik een paardje afgestaan dat ik zelf gefokt heb. Hij paste niet in de kudde, kreeg na bijna 2 jaar (na een jaar opfok) nog steeds op zijn donder, van de dames, werd steeds weg gejaagd. Hij had een wat apart karakter waar ik zelf ook niet goed mee overweg kon, dus ik wilde hem niet verkopen want dan kon hij misschien in de handel belanden en dat wilde ik niet (geldt ook voor de andere 2). Dus ik heb hem gebracht, werd op de hoogte gehouden en hij is inmiddels geadopteerd. Dat is ook een mooi verhaal, want die mensen kwamen vanuit Rotterdam voor Jip, een shet die daar ook stond en waar de mijne dikke maatjes mee was. Omdat ze het zo sneu vonden om ze te scheiden namen ze de mijne ook mee. En als je hem nu ziet... niemand die hem schopt, niemand die hem weg jaagt, hij mag zelfs onder 1 van de Friezen staan. En elke keer werd ik door PzB netjes behandeld, netjes op de hoogte gehouden. Toen ik daar was waren ze gewoon heel lief, heb ik Owen en de andere shet zelf gezien, gezien hoe ze met de beestjes om gaan, hoe ze daar staan, met hoeveel liefde ze behandeld worden. Dus hou op met die gemene speculaties en ga daar eens kijken, dan kun je tenminste echt iets zeggen.

IK spreek uit ervaring!!! Met 2 paarden. Had geen idee wie PZB was, dacht ook dat ze goede bedoelingen hadden. Heeft niets met niet vertrouwen te maken maar met zien wat er gebeurt. Dus jouw paard is ook al een keer terug gekomen? Toevallig ben jij op de hoogte gehouden en zul je ws wel geloofd hebben dat jouw paard in een knuffel is veranderd toen hij daar op de drempel kwam. Dan pas je prima in het geheel. Ik geloof zulke dingen niet. Wel dat de 1 beter met een bepaald karakter om kan gaan dan de ander maar niet dat alle paarden daar als ze over de drempel komen, genezen, braaf worden en in ieder geval minder problemen hebben en dat heb ik nu al twee keer zien gebeuren met paarden die ik heel goed kende voor meerdere jaren en zij kennen ze een dag en weten al dat het niet kan kloppen hoe het jaren gegaan is en breien er een eigen verhaal aan waardoor ze het paard beter kwijt raken., Heb je commentaar word je geblokkeerd. Maar ik sta daarin niet alleen dus hoeveel toeval kan het zijn dat er hier veel mensen zijn met soortgelijke ervaringen of dat we weten dat er paarden met grote mankementen als rijpaarden zijn geadopteerd terug gekomen en weer geadopteerd?

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:36

Rizette schreef:
IK spreek uit ervaring!!! Met 2 paarden. Had geen idee wie PZB was, dacht ook dat ze goede bedoelingen hadden. Heeft niets met niet vertrouwen te maken maar met zien wat er gebeurt. Dus jouw paard is ook al een keer terug gekomen? Toevallig ben jij op de hoogte gehouden en zul je ws wel geloofd hebben dat jouw paard in een knuffel is veranderd toen hij daar op de drempel kwam. Dan pas je prima in het geheel. Ik geloof zulke dingen niet. Wel dat de 1 beter met een bepaald karakter om kan gaan dan de ander maar niet dat alle paarden daar als ze over de drempel komen, genezen, braaf worden en in ieder geval minder problemen hebben en dat heb ik nu al twee keer zien gebeuren met paarden die ik heel goed kende voor meerdere jaren en zij kennen ze een dag en weten al dat het niet kan kloppen hoe het jaren gegaan is en breien er een eigen verhaal aan waardoor ze het paard beter kwijt raken., Heb je commentaar word je geblokkeerd. Maar ik sta daarin niet alleen dus hoeveel toeval kan het zijn dat er hier veel mensen zijn met soortgelijke ervaringen of dat we weten dat er paarden met grote mankementen als rijpaarden zijn geadopteerd terug gekomen en weer geadopteerd?


Hier moet ik toch nog even op reageren. De mensen door wie hij geadopteerd is noemden hem een knuffelpony, niet PzB. Ik had echt zoiets van hebben we het over dezelfde pony ??? Dus een totaal ander verhaal als jouw verhaal.

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:36

Moderatoropmerking:
Reactie op verwijderd bericht
Laatst bijgewerkt door Muiz op 20-07-23 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:40

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd i.v.m. persoonlijke aanval.

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:41

hahahatsjoe schreef:
Rizette schreef:
IK spreek uit ervaring!!! Met 2 paarden. Had geen idee wie PZB was, dacht ook dat ze goede bedoelingen hadden. Heeft niets met niet vertrouwen te maken maar met zien wat er gebeurt. Dus jouw paard is ook al een keer terug gekomen? Toevallig ben jij op de hoogte gehouden en zul je ws wel geloofd hebben dat jouw paard in een knuffel is veranderd toen hij daar op de drempel kwam. Dan pas je prima in het geheel. Ik geloof zulke dingen niet. Wel dat de 1 beter met een bepaald karakter om kan gaan dan de ander maar niet dat alle paarden daar als ze over de drempel komen, genezen, braaf worden en in ieder geval minder problemen hebben en dat heb ik nu al twee keer zien gebeuren met paarden die ik heel goed kende voor meerdere jaren en zij kennen ze een dag en weten al dat het niet kan kloppen hoe het jaren gegaan is en breien er een eigen verhaal aan waardoor ze het paard beter kwijt raken., Heb je commentaar word je geblokkeerd. Maar ik sta daarin niet alleen dus hoeveel toeval kan het zijn dat er hier veel mensen zijn met soortgelijke ervaringen of dat we weten dat er paarden met grote mankementen als rijpaarden zijn geadopteerd terug gekomen en weer geadopteerd?


Hier moet ik toch nog even op reageren. De mensen door wie hij geadopteerd is noemden hem een knuffelpony, niet PzB. Ik had echt zoiets van hebben we het over dezelfde pony ??? Dus een totaal ander verhaal als jouw verhaal.

Maar toch moest die knuffelpony weer terug?

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:44

hahahatsjoe schreef:
Rizette schreef:
IK spreek uit ervaring!!! Met 2 paarden. Had geen idee wie PZB was, dacht ook dat ze goede bedoelingen hadden. Heeft niets met niet vertrouwen te maken maar met zien wat er gebeurt. Dus jouw paard is ook al een keer terug gekomen? Toevallig ben jij op de hoogte gehouden en zul je ws wel geloofd hebben dat jouw paard in een knuffel is veranderd toen hij daar op de drempel kwam. Dan pas je prima in het geheel. Ik geloof zulke dingen niet. Wel dat de 1 beter met een bepaald karakter om kan gaan dan de ander maar niet dat alle paarden daar als ze over de drempel komen, genezen, braaf worden en in ieder geval minder problemen hebben en dat heb ik nu al twee keer zien gebeuren met paarden die ik heel goed kende voor meerdere jaren en zij kennen ze een dag en weten al dat het niet kan kloppen hoe het jaren gegaan is en breien er een eigen verhaal aan waardoor ze het paard beter kwijt raken., Heb je commentaar word je geblokkeerd. Maar ik sta daarin niet alleen dus hoeveel toeval kan het zijn dat er hier veel mensen zijn met soortgelijke ervaringen of dat we weten dat er paarden met grote mankementen als rijpaarden zijn geadopteerd terug gekomen en weer geadopteerd?


Hier moet ik toch nog even op reageren. De mensen door wie hij geadopteerd is noemden hem een knuffelpony, niet PzB. Ik had echt zoiets van hebben we het over dezelfde pony ??? Dus een totaal ander verhaal als jouw verhaal.

Maar toch moest die knuffelpony weer terug?[/quote]


Dat kan meerdere oorzaken hebben natuurlijk. Persoonlijke omstandigheden van mensen kunnen ook veranderen.

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:45

hahahatsjoe schreef:
Beste Rizette, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten... Nee ik wil Norma niet te kijk zetten. Ik volg Norma en als ik soms zie wat zij voor elkaar krijgt en hoeveel liefde zij haar dieren geeft, ik heb er respect voor, topwijf is het. Ik noemde haar omdat ze bij elk nieuw geval dat ze binnen krijgt ook om donaties vraagt en daar hoor je niemand over. PzB wordt met de grond gelijk gemaakt en nee, ik schrijf dit niet in hun opdracht maar al die speculaties en dat nare gepraat vond ik te laag bij de gronds om niet te reageren. Het is zo gemakkelijk om vuil te spuiten en te speculeren hier of op Facebook of Instagram. En ik kan het begrijpen dat ze mensen blokkeren die vuil spuiten of beschuldigend zijn. Mijn eigen ervaring met hen is heel anders. Ik heb een keer een paardje dat een vriendin gefokt had gekocht omdat het op een slechte plek stond en vervolgens afgestaan aan PzB omdat ik zelf geen plek voor hem had. Ik appte en kon komen, werd op de hoogte gehouden van zijn wel en wee en waar hij terecht kwam, met die mensen heb ik nog af en toe contact en het gaat goed. Een eerder paardje dat ik afgestaan heb omdat hij doodongelukkig werd hier alleen thuis (kon niet meer op het gras en toen had ik nog niet 4 paardjes zodat ik kon splitsen tussen de wei en thuis) wilden de adopteerders geen contact met mij maar als ik Calijn appte en vroeg hoe het ging nam zij contact op met de adopteerders en kreeg ik binnen een paar dagen foto's en filmpjes. Toen hij terug kwam naar PzB kreeg ik dat meteen te horen en toen hij weer geadopteerd was ook, heb nog leuk contact gehad met die mensen en heb nog steeds contact met hen terwijl het paardje vorig jaar is ingeslapen met koliek. Dit jaar heb ik een paardje afgestaan dat ik zelf gefokt heb. Hij paste niet in de kudde, kreeg na bijna 2 jaar (na een jaar opfok) nog steeds op zijn donder, van de dames, werd steeds weg gejaagd. Hij had een wat apart karakter waar ik zelf ook niet goed mee overweg kon, dus ik wilde hem niet verkopen want dan kon hij misschien in de handel belanden en dat wilde ik niet (geldt ook voor de andere 2). Dus ik heb hem gebracht, werd op de hoogte gehouden en hij is inmiddels geadopteerd. Dat is ook een mooi verhaal, want die mensen kwamen vanuit Rotterdam voor Jip, een shet die daar ook stond en waar de mijne dikke maatjes mee was. Omdat ze het zo sneu vonden om ze te scheiden namen ze de mijne ook mee. En als je hem nu ziet... niemand die hem schopt, niemand die hem weg jaagt, hij mag zelfs onder 1 van de Friezen staan. En elke keer werd ik door PzB netjes behandeld, netjes op de hoogte gehouden. Toen ik daar was waren ze gewoon heel lief, heb ik Owen en de andere shet zelf gezien, gezien hoe ze met de beestjes om gaan, hoe ze daar staan, met hoeveel liefde ze behandeld worden. Dus hou op met die gemene speculaties en ga daar eens kijken, dan kun je tenminste echt iets zeggen.


Oprechte vraag, hoe heb je 3 paardjes naar PzB kunnen brengen? Als in dat ze ze hebben aangenomen bedoel ik dan, niet perse waarom iemand ze erheen zou doen.

Ik heb tenminste altijd begrepen dat ze verwaarloosde paarden opvangen of paarden van mensen die financieel enorm in de knoei zitten. En van wat ik zo uit dit verhaal haal, vallen je paardjes niet in één van deze groepen toch?