Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:27

Jeetje, ik schrik wel van die Benji zeg. Ze delen een op het eerste oog leuk filmpje van hem en Owen, dat ze aan het spelen zijn. Maar hij hinkt bijna op 3 benen door de weide. En alle mensen die het maar schattig vinden, het is toch niet normaal dat een pony bijna op 3 benen rondloopt?

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:34

Je moet ook wel heel goed kijken. Ik zag het in eerste instantie ook niet, dus ik snap dat mensen positief reageren op 2 spelende pony's

Marieke1495

Berichten: 5221
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:40

Earth schreef:
Jeetje, ik schrik wel van die Benji zeg. Ze delen een op het eerste oog leuk filmpje van hem en Owen, dat ze aan het spelen zijn. Maar hij hinkt bijna op 3 benen door de weide. En alle mensen die het maar schattig vinden, het is toch niet normaal dat een pony bijna op 3 benen rondloopt?

Dat filmpje van hem eerder op het terrein met dat kindje is ook heel verdrietig... daar staat hij er ook helemaal niet op.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:42

Oh ja dat zie ik nu ook Marieke. En dan zeggen dat ie evengoed wel gelukkig is. Dan denk ik, hij heeft pijn, dat is toch het belangrijkste om naar te kijken? Hij is gelukkig op 3 benen, je bent een paardenopvang voor dierenmishandeling. Maar je doet imo bijna hetzelfde, je laat een paard met pijn doorlopen. Dat vind ik ook dierenmishandeling :n Schandalig, ik merk dat ik hier heel boos om wordt.

SincereQ
Berichten: 910
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:44

Net als Owen, die bonte jonge shet. Wel filmpjes dat ie speelt en de bak door sjeest, maar zag laatst op het insta account van een vrijwilligster hoe Owen echt stapt. En das sneu om te zien :(

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:22

SincereQ schreef:
Net als Owen, die bonte jonge shet. Wel filmpjes dat ie speelt en de bak door sjeest, maar zag laatst op het insta account van een vrijwilligster hoe Owen echt stapt. En das sneu om te zien :(


En draaft... Het is echt schandalig, En dan iedere x die donatieknop onder die berichten... |o :r :r

Anoniem

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:03

Hadden ze niet daar een post van gemaakt. Dat hij blij rond raced en geen pijn kan hebben ondanks dit?

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:03

Gaat dit topic al 182 pagina’s over dat nieuws?

Volgens mij niet….

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:06

Zidore schreef:
Gaat dit topic al 182 pagina’s over dat nieuws?

Volgens mij niet….

Lees het topic, zou ik zeggen :7.

Telpeva

Berichten: 14812
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:52

Waar zien jullie die beelden?

Hutcherson

Berichten: 7434
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 01:15


hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:03

SincereQ schreef:
Net als Owen, die bonte jonge shet. Wel filmpjes dat ie speelt en de bak door sjeest, maar zag laatst op het insta account van een vrijwilligster hoe Owen echt stapt. En das sneu om te zien :(


Hou toch op ik heb Owen in het echt gezien, hij is een vrolijk blij shetje. Hij racete toen ik er was in zijn eentje door de buitenbak, heerlijk om te zien. Hij heeft een geschiedenis, zijn voeten, maar hij leeft en heeft geen pijn. Ga er zelf eens kijken en met de mensen praten in plaats van dit achterbakse geroddel.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:06

Afanaisa91 schreef:
En we hebben eerder al kunnen lezen dat inslapen ook niet zomaar goedgekeurd werd.


Andere ervaring, adoptant heeft zelf het paard laten inslapen want kon niet meer volgens de dierenarts, was geen probleem.

En voordat iemand het vraagt: ja ik kijk kritisch, heb altijd kritisch gekeken en alleen maar goede ervaringen gehad.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:16

Annemiekev schreef:
Ze doen gelukkig meer openbaar maken heb ik het idee… lang leve bokt topic….


Daar heeft dit Bokt-topic helemaal niets mee te maken, als je hun dingen vraagt zijn ze gewoon open, maar de meeste mensen nemen de moeite niet om eens bij ze te kijken en met ze te praten maar gooien van alles op Facebook of Insta of hier. Die insinuaties hier, ik word er misselijk van. Er zal heus wel eens iets wezen, maar als je eens met Calijn en Henk praat dan kun je zelf zien hoe gedreven ze zijn. En hoe hard daar gewerkt wordt.

En voor wat betreft Owen: oordelen jullie ook zo keihard over Norma Miedema van Norma's Universum die voor allemaal gehandicapte honden zonder poten zorgt en bij elke nieuwe hond of ander dier ook om donaties vraagt ?

Dit staat er bij de video van Benji... en zo is het.

Iedereen kent de ‘scharrel’ pony Benji wel, hij strompelt over het erf door een oude breuk.
Soms staat hij ook een beetje ongelukkig waardoor het lijkt dat Benji lijdt. Wij hebben geleerd in jaren paarden opvangen dat een paard aangeeft als deze pijn heeft door gedrag of andere signalen.
Benji trekt regelmatig een sprintje op het terrein. Als Benji pijn zou hebben zou hij dit zeker niet ‍♀️ doen.
Wij begrijpen dat het strompelen van Benji er toch wel uitziet alsof hij pijn heeft. Maar niemand kan vanaf een beeldscherm beoordelen of een paard aan het lijden is en of het beter is dat hij ingeslapen moet worden.

Wat in dit topic gebeurt is speculeren en niet op een gezonde maar op een gemene manier.

Siers83

Berichten: 7381
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:30

Bij Norma Miedema heb ik dezelfde kriebels als bij PZB hoor. Niet alles hoeft gered te worden, niks mis mee om je verantwoordelijkheid te nemen en een dier in te laten slapen als het niet beter/ pijn vrij kan leven

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:34

hahahatsjoe schreef:
Iedereen kent de ‘scharrel’ pony Benji wel, hij strompelt over het erf door een oude breuk.
Soms staat hij ook een beetje ongelukkig waardoor het lijkt dat Benji lijdt. Wij hebben geleerd in jaren paarden opvangen dat een paard aangeeft als deze pijn heeft door gedrag of andere signalen.
Benji trekt regelmatig een sprintje op het terrein. Als Benji pijn zou hebben zou hij dit zeker niet ‍♀️ doen.
Wij begrijpen dat het strompelen van Benji er toch wel uitziet alsof hij pijn heeft. Maar niemand kan vanaf een beeldscherm beoordelen of een paard aan het lijden is en of het beter is dat hij ingeslapen moet worden.

Wat in dit topic gebeurt is speculeren en niet op een gezonde maar op een gemene manier.


Dit heb ik dus gewoon zo tegen PZB. Een paard dat kreupel loopt heeft pijn. Anders liep het niet kreupel.
Een pony die op 3 benen staat (steeds zijn been ontlast) heeft pijn.
Al zeggen ze 100 x dat ie geen pijn heeft. De beelden bewijzen het tegendeel.
Wat moet er gebeuren eer dat Henk en Calijn doorhebben dat een paard pijn heeft. Dood neervallen?

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:36

hahahatsjoe schreef:
SincereQ schreef:
Net als Owen, die bonte jonge shet. Wel filmpjes dat ie speelt en de bak door sjeest, maar zag laatst op het insta account van een vrijwilligster hoe Owen echt stapt. En das sneu om te zien :(


Hou toch op ik heb Owen in het echt gezien, hij is een vrolijk blij shetje. Hij racete toen ik er was in zijn eentje door de buitenbak, heerlijk om te zien. Hij heeft een geschiedenis, zijn voeten, maar hij leeft en heeft geen pijn. Ga er zelf eens kijken en met de mensen praten in plaats van dit achterbakse geroddel.


Ga bij je eigen dierenarts eens vragen of een paard met een weggevreten hoefbeen dat kreupel loopt geen pijn heeft.
Zo'n jong diertje dat zn hele leven niets anders dan pijn heeft gehad is, natuurlijk rent ie af en toe. Dan rent hij door zijn energie door de pijn heen. Maar als je m gewoon ziet stappen of draven dan zie je hoe kreupel hij is. Geen pijn ammehoela.

maralyn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:50

Kreupel is kreupel en pijn is pijn.

Ze zijn helemaal niet open... Want als je kritische vragen stelt wordt je gewoon geblokkeerd. Hoe gesloten wil je het hebben?

Norma Miedema doet hetzelfde, bij commentaar of vragen? Krijg je gewoon een blokkade naar je hoofd.
Die wil ook alleen maar Oeh en Aah horen.

Inderdaad, wat babootje schrijft. Niet alles hoeft en kan gered worden.

En geen sprintje trekken als ze geen pijn hebben?

Mijn Friese merrie had een heupbreuk, liep ook op drie benen (en is daarom dus wèl ingeslapen!!!) En trekte toch een sprintje bij gekheid.

Zo ook een shetlander van een kennis, schouderblad in puin.
En toch deed ie nog gek.

Toen het dier chronische pijnstilling kreeg kwam de daadwerkelijke pijn aan het licht.
Einde shetlander.
Laatst bijgewerkt door maralyn op 20-07-23 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:50

hahahatsjoe schreef:
Annemiekev schreef:
Ze doen gelukkig meer openbaar maken heb ik het idee… lang leve bokt topic….


Daar heeft dit Bokt-topic helemaal niets mee te maken, als je hun dingen vraagt zijn ze gewoon open, maar de meeste mensen nemen de moeite niet om eens bij ze te kijken en met ze te praten maar gooien van alles op Facebook of Insta of hier. Die insinuaties hier, ik word er misselijk van. Er zal heus wel eens iets wezen, maar als je eens met Calijn en Henk praat dan kun je zelf zien hoe gedreven ze zijn. En hoe hard daar gewerkt wordt.

En voor wat betreft Owen: oordelen jullie ook zo keihard over Norma Miedema van Norma's Universum die voor allemaal gehandicapte honden zonder poten zorgt en bij elke nieuwe hond of ander dier ook om donaties vraagt ?

Dit staat er bij de video van Benji... en zo is het.

Iedereen kent de ‘scharrel’ pony Benji wel, hij strompelt over het erf door een oude breuk.
Soms staat hij ook een beetje ongelukkig waardoor het lijkt dat Benji lijdt. Wij hebben geleerd in jaren paarden opvangen dat een paard aangeeft als deze pijn heeft door gedrag of andere signalen.
Benji trekt regelmatig een sprintje op het terrein. Als Benji pijn zou hebben zou hij dit zeker niet ‍♀️ doen.
Wij begrijpen dat het strompelen van Benji er toch wel uitziet alsof hij pijn heeft. Maar niemand kan vanaf een beeldscherm beoordelen of een paard aan het lijden is en of het beter is dat hij ingeslapen moet worden.

Wat in dit topic gebeurt is speculeren en niet op een gezonde maar op een gemene manier.


Waarom wordt iedereen die maar enigzins een kritische vraag stelt dan direct geblokkeerd? Er mag alleen maar met ooh en ahhh wat lief en wat zijn jullie goed gereageerd worden. Ze zijn alles behalve open. Zelfs mensen die oprecht geinteresseerd zijn in een paard worden afgebekt.

maralyn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:54

Nou dreamboy,

Die ervaring deel ik van de eerste hand uit ja!

Meerdere malen contact gezocht met pzb. Ook vanwege mogelijke adoptie.
Dier leek heel geschikt voor een klant van mij (tevens kennis). Gewoon recreatief gebruik.

Werd absoluut niet aardig op gereageerd en later zelfs meerdere mails genegeerd.

No go.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:01

Babootje schreef:
Dit heb ik dus gewoon zo tegen PZB. Een paard dat kreupel loopt heeft pijn. Anders liep het niet kreupel.
Een pony die op 3 benen staat (steeds zijn been ontlast) heeft pijn.
Al zeggen ze 100 x dat ie geen pijn heeft. De beelden bewijzen het tegendeel.
Wat moet er gebeuren eer dat Henk en Calijn doorhebben dat een paard pijn heeft. Dood neervallen?


Als jij je been ooit gebroken hebt en dat is op een verkeerde manier geheeld dan kun je kreupel lopen zonder dat je pijn hebt.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:02

hahahatsjoe schreef:
Babootje schreef:
Dit heb ik dus gewoon zo tegen PZB. Een paard dat kreupel loopt heeft pijn. Anders liep het niet kreupel.
Een pony die op 3 benen staat (steeds zijn been ontlast) heeft pijn.
Al zeggen ze 100 x dat ie geen pijn heeft. De beelden bewijzen het tegendeel.
Wat moet er gebeuren eer dat Henk en Calijn doorhebben dat een paard pijn heeft. Dood neervallen?


Als jij je been ooit gebroken hebt en dat is op een verkeerde manier geheeld dan kun je kreupel lopen zonder dat je pijn hebt.


Nee, dan wordt je alsnog geopereerd omdat je daar zeker wel pijn aan gaat krijgen.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:03

Babootje schreef:
Ga bij je eigen dierenarts eens vragen of een paard met een weggevreten hoefbeen dat kreupel loopt geen pijn heeft.
Zo'n jong diertje dat zn hele leven niets anders dan pijn heeft gehad is, natuurlijk rent ie af en toe. Dan rent hij door zijn energie door de pijn heen. Maar als je m gewoon ziet stappen of draven dan zie je hoe kreupel hij is. Geen pijn ammehoela.


Als een paard pijn heeft zie je dat altijd aan de manier waarop hij of zij kijkt. Ga Owen maar eens in zijn ogen kijken. Denk je nu heus dat als Owen zou lijden ze hem laten leven voor hun eigen fun ? Nee.

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:04

hahahatsjoe schreef:
Annemiekev schreef:
Ze doen gelukkig meer openbaar maken heb ik het idee… lang leve bokt topic….


Daar heeft dit Bokt-topic helemaal niets mee te maken, als je hun dingen vraagt zijn ze gewoon open, maar de meeste mensen nemen de moeite niet om eens bij ze te kijken en met ze te praten maar gooien van alles op Facebook of Insta of hier. Die insinuaties hier, ik word er misselijk van. Er zal heus wel eens iets wezen, maar als je eens met Calijn en Henk praat dan kun je zelf zien hoe gedreven ze zijn. En hoe hard daar gewerkt wordt.

En voor wat betreft Owen: oordelen jullie ook zo keihard over Norma Miedema van Norma's Universum die voor allemaal gehandicapte honden zonder poten zorgt en bij elke nieuwe hond of ander dier ook om donaties vraagt ?

Dit staat er bij de video van Benji... en zo is het.

Iedereen kent de ‘scharrel’ pony Benji wel, hij strompelt over het erf door een oude breuk.
Soms staat hij ook een beetje ongelukkig waardoor het lijkt dat Benji lijdt. Wij hebben geleerd in jaren paarden opvangen dat een paard aangeeft als deze pijn heeft door gedrag of andere signalen.
Benji trekt regelmatig een sprintje op het terrein. Als Benji pijn zou hebben zou hij dit zeker niet ‍♀️ doen.
Wij begrijpen dat het strompelen van Benji er toch wel uitziet alsof hij pijn heeft. Maar niemand kan vanaf een beeldscherm beoordelen of een paard aan het lijden is en of het beter is dat hij ingeslapen moet worden.

Wat in dit topic gebeurt is speculeren en niet op een gezonde maar op een gemene manier.

Als je PZB zegt hoe de vork in de steel zit qua gezondheid en gedrag , dan weten ze het beter, ook al heb jij het desbetreffende paard 10 jaar in eigendom gehad en zij nog maar net op stal. Vertel je ze hoe het wel zit en ze halen daarin hun gelijk niet bij jou wordt je geblokkeerd, zo zit het met PZB. Eigen ervaring! Maak de kat maar wijs dat ze er eerlijk over zijn. Dat worden ze pas als ze er totaal niet meer onderuit kunnen omdat het aan alle kanten duidelijk wordt dat hun verhaal niet klopt, dan wordt er een draai aan gegeven. En of ik bij Norma hetzelfde denk dat laat ik in het midden. Daar gaat het hier helemaal niet over. Is jouw bedoeling om dit topic te gebruiken om Norma te kijk te zetten? Komt dat van je zelf of in opdracht van PZB? Geen insinuatie maar een vraag. In beide gevallen vind ik het laag om dat hier dan zo tussen neus en lippen door te gebruiken om daarmee PZB vrij te pleiten? Rare actie toch? Al zeker niet iets voor iemand met jouw "beroep". Dan zou je beter moeten weten. Of heb je een fake account? Waar de dingen ook niet zijn zoals ze in werkelijkheid zijn? Het is maar een vraag.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:05

Dreamboy schreef:
Nee, dan wordt je alsnog geopereerd omdat je daar zeker wel pijn aan gaat krijgen.


Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd i.v.m. een persoonlijke aanval.