Recensie Paarden Spreken van Margrit Coates

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5023
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Recensie Paarden Spreken van Margrit Coates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 22:07

*Bokt.nl
Community


Afbeelding


Vanuit verschillende Nederlandstalige uitgeverijen hebben wij de mogelijkheid gekregen om (informatieve) paarden boeken te lezen en te recenseren.
Deze recensies zullen op Voorpagina Nieuws belicht worden zodat jullie kunnen kijken welke paarden boeken passen bij jullie interesses en tak van paardensport.

Namens uitgeverij Ankh-Hermes mochten wij het boek Paarden Spreken, de helende werking van communicatie met paarden van Margrit Coates recenseren.

‘Het paard heeft ons zeker veel te vertellen over wat hij voelt en denkt en over hoe we hem kunnen helpen en healen als we werkelijk luisteren.’

Dit boek is een spiritueel boek over paarden. Het eerste deel bestaat voornamelijk uit eigen ervaringen en onderzoeken. In het tweede deel staan ook praktijkoefeningen om te communiceren met je paard. Het derde deel bestaat uit verhalen over dingen die Margrit mee heeft gemaakt in de praktijk.

Het doel van dit boek volgens Margrit Coates:
– Paarden zeggen heel veel tegen ons, als we weten hoe we naar ze moeten luisteren
– Paarden praten niet alleen over paardenonderwerpen, maar ook over belangrijke zaken in onze eigen levens
– Paarden zeggen voortdurend dingen tegen ons en als we die begrijpen maken ze deel uit van de helende reis die ons leven is. Door ons hart te openen, door onze intuitie en ons spirituele gevoel te gebruiken, leren we niet alleen over paarden, maar ook over onszelf.
– Paarden kunnen in ons hart kijken.
– Paarden kunnen ons helpen en healen. Die wetenschap kan ons leven en onze kijk op paardrijden veranderen. Dat is het ware paardrijden.

In dit boek staat een hoop informatie, als je geïnteresseerd bent in het communiceren op spiritueel niveau met paarden is dit een mooi boek.
Het is wat lastig om door alle informatie heen te komen, ook al vind ik het een interessant onderwerp. Dit komt voor mij voornamelijk omdat het boek geschreven is vanuit de ervaringen van Margrit. Naast alle informatie komen er ook veel stukken tussendoor met verhalen die zij heeft meegemaakt, dat voelt een beetje gekleurd.
Desondanks staat er veel nuttige informatie in het boek en leuke praktijkoefeningen en meditaties.

‘Om een goede relatie met paarden te hebben, moeten wij mensen de dialoog met ze aangaan en in een wereld stappen die zij kunnen zien en begrijpen.’

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Recensie Paarden Spreken van Margrit Coates

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:04

Dit boek heb ik ook in de kast staan, vind het een aanrader om idd door de ogen van een paard te kunnen kijken.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Recensie Paarden Spreken van Margrit Coates

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:19

oh deze staat al zo lang op mijn verlanglijst!

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 01:08

naranja1 schreef:
oh deze staat al zo lang op mijn verlanglijst!


Goed boek , alleen wat taai te lezen soms

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:50

Citaat:
Goed boek , alleen wat taai te lezen soms


Daar hou ik wel van haha

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:06

naranja1 schreef:
Citaat:
Goed boek , alleen wat taai te lezen soms


Daar hou ik wel van haha


Ik heb het in de kast

Je mag wel n bod doen