Beran: "Hippische wereld verloor beeld correct jong paard"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
996981
Berichten: 9735
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:45

Citaat:
Moderatoropmerking:
Op verzoek leeggehaald


Wat ik hier van vind is dat het niet netjes is ongevraagd video’s en foto’s van anderen te plaatsen met als doel ze te beoordelen

Elisa2

Berichten: 37213
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Beran: "Hippische wereld verloor beeld correct jong paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:48

In dit geval is het van een prof trainingsstal die het zelf deelt om mensen bewust te maken. Dat moet kunnen toch?

996981
Berichten: 9735
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:51

Elisa2 schreef:
In dit geval is het van een prof trainingsstal die het zelf deelt om mensen bewust te maken. Dat moet kunnen toch?

Als je het vraagt, weet je het. Zo simpel is het wat mij betreft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:54

996981 schreef:
Elisa2 schreef:
In dit geval is het van een prof trainingsstal die het zelf deelt om mensen bewust te maken. Dat moet kunnen toch?

Als je het vraagt, weet je het. Zo simpel is het wat mij betreft


heb gevraagd het te verwijderen
zo was het totaal niet bedoeld, als leerfilmpjes zoals zij die plaatsen,

foute vraag, als ik gevraagd had: kunnen we hier iets van leren was het dan oke geweest??

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Beran: "Hippische wereld verloor beeld correct jong paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:00

Nee het doel heiligt de middelen niet natuurlijk. Anderzijds..... Publiek is publiek. Maar dan zijn er ook nog de regels van Bokt zelf :)

Anoniem

Re: Beran: "Hippische wereld verloor beeld correct jong paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:06

dan zou ik zeggen: gewoon op youtube kijken.

Babootje

Berichten: 26283
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:28

996981 schreef:
Citaat:
Moderatoropmerking:
Op verzoek leeggehaald


Wat ik hier van vind is dat het niet netjes is ongevraagd video’s en foto’s van anderen te plaatsen met als doel ze te beoordelen


Ik zie het probleem niet. Het staat openbaar op YouTube tevens met de mogelijkheid om het te delen, met verschillende platforms.
Als dat dan naar whatsapp, via mail of FB kan, waarom zou je het dan niet mogen delen op bokt?
Laatst bijgewerkt door xingridx op 10-01-22 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald op verzoek

Babootje

Berichten: 26283
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:29

MCE schreef:
dan zou ik zeggen: gewoon op youtube kijken.


Dat doe je ook zodra je op de link klikt hahahaha.
Dit is echt een nondiscussie wat mij betreft.

996981
Berichten: 9735
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:31

Babootje schreef:
996981 schreef:
Wat ik hier van vind is dat het niet netjes is ongevraagd video’s en foto’s van anderen te plaatsen met als doel ze te beoordelen


Ik zie het probleem niet. Het staat openbaar op YouTube tevens met de mogelijkheid om het te delen, met verschillende platforms.
Als dat dan naar whatsapp, via mail of FB kan, waarom zou je het dan niet mogen delen op bokt?

Ik heb ook een aantal filmpjes openbaar op YouTube. Dat betekent niet dat ik wil dat anderen die gaan gebruiken in discussies of dat ik graag beoordeelt wil worden. Wellicht heeft deze uploader er inderdaad geen moeite mee. Even vragen en je weet het. Wel zo netjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:59

Babootje schreef:
MCE schreef:
dan zou ik zeggen: gewoon op youtube kijken.


Dat doe je ook zodra je op de link klikt hahahaha.
Dit is echt een nondiscussie wat mij betreft.



nee ik bedoel direct op youtube niet via deze link, grapjas, hahaha

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:53

Babootje schreef:
996981 schreef:
Wat ik hier van vind is dat het niet netjes is ongevraagd video’s en foto’s van anderen te plaatsen met als doel ze te beoordelen


Ik zie het probleem niet. Het staat openbaar op YouTube tevens met de mogelijkheid om het te delen, met verschillende platforms.
Als dat dan naar whatsapp, via mail of FB kan, waarom zou je het dan niet mogen delen op bokt?


Ik snap het probleem ook niet helemaal. Als je dingen openbaar zet, dan kunnen anderen het zien en delen. Als je dat niet wilt, moet je het niet openbaar zetten.

996981
Berichten: 9735
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:56

sanne83 schreef:
Ik snap het probleem ook niet helemaal. Als je dingen openbaar zet, dan kunnen anderen het zien en delen. Als je dat niet wilt, moet je het niet openbaar zetten.

Dat is niet helemaal hoe het werkt.

Citaat:
Het auteursrecht is het recht dat een maker van een werk van rechtswege, of automatisch, verkrijgt. Het geeft de maker het uitsluitend recht om een werk openbaar te maken en te verveelvoudigen. Het verlenen van een licentie aan YouTube, heeft dus niet tot gevolg dat iemand het auteursrecht in zijn geheel overdraagt. De gebruiker geeft namelijk alleen toestemming aan YouTube voor het verveelvoudigen en het openbaar maken van het werk binnen het platform.

YouTube-content creators blijven dus rechthebbende van hun werk. Dit betekent dat de geüploade YouTube-video’s, niet zonder toestemming van de gebruiker mogen worden gebruikt door een derde

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Re: Beran: "Hippische wereld verloor beeld correct jong paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:02

Dat gaat toch over het gebruiken van de video op een ander platform of andere context, dus je mag de video niet van youtube afhalen en dan op je eigen website zetten of een deel ervan gebruiken in je eigen filmpje. Maar je mag wel gewoon een link naar youtube zelf maken.

996981
Berichten: 9735
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:07

sanne83 schreef:
Dat gaat toch over het gebruiken van de video op een ander platform of andere context, dus je mag de video niet van youtube afhalen en dan op je eigen website zetten of een deel ervan gebruiken in je eigen filmpje. Maar je mag wel gewoon een link naar youtube zelf maken.

Over het embedden van video’s bestaat ook genoeg correspondentie waarin een rechter het niet toestaat.

Volgens mij gaat de discussie veel te ver. Het is gewoon een fatsoenskwestie. Is het fatsoenlijk anderen te gaan beoordelen, zonder dat ze daarvan op de hoogte zijn, noch specifiek om gevraagd hebben? Ik zou zeggen van niet. Maar wellicht liggen die fatsoensnormen bij anderen anders

irmaz

Berichten: 4777
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:11

Er wordt hier alleen een link gegeven, de video wordt niet ge-embed. Als je niet wilt dat andere mensen over je filmpje praten dan moet je hem verborgen of privé op youtube zetten.
Heeft niks met fatsoensnormen te maken. Hooguit met censuur.

996981
Berichten: 9735
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:13

irmaz schreef:
Er wordt hier alleen een link gegeven, de video wordt niet ge-embed. Als je niet wilt dat andere mensen over je filmpje praten dan moet je hem verborgen of privé op youtube zetten.
Heeft niks met fatsoensnormen te maken. Hooguit met censuur.

Duidelijke verschillende fatsoensnormen dus :')

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:32

Ik snap ook oprecht niet wat dit met fatsoen te maken heeft :') Ben ik nou gek of is dit letterlijk waar social media voor gemaakt is :+ Je deelt filmpjes en die worden dan bekeken en besproken door anderen. Waarom zou je anders iets openbaar zetten?

Fatsoen is voor mij de manier waarop ergens over gesproken wordt.

996981
Berichten: 9735
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:46

sanne83 schreef:
Ik snap ook oprecht niet wat dit met fatsoen te maken heeft :') Ben ik nou gek of is dit letterlijk waar social media voor gemaakt is :+ Je deelt filmpjes en die worden dan bekeken en besproken door anderen. Waarom zou je anders iets openbaar zetten?

Fatsoen is voor mij de manier waarop ergens over gesproken wordt.

Het doel van social media is iets te delen, misschien met het doel dat het besproken wordt, op het platform waar je het geplaatst hebt dan kun je dus zien wat er geschreven wordt en door wie, zodat je zelf ook deel kan uitmaken van een eventuele discussie. Ik vind het niet fatsoenlijk om over iemand te discussiëren. Helemaal niet zonder dat diegene dat weet.

Edit: jullie mogen het van mij wel doen hoor. Dan houd ik me wel afzijdig :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8312
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:03

Openbare video's mogen gewoon gedeeld worden. Dat stukje auteursrecht wat 996981 aanhaalt gaat niet perse over het delen van een link maar eerder over het professioneel gebruiken van een video of gedeeltes daarvan. Zoals stukken beeld gebruiken in een eigen video of het beeld gebruiken in een lezing.
Zolang het openbaar staat mag het gewoon gedeeld worden.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:02

Mooi, kan iedereen weer on topic!

Die overigens begon met een YouTube filmpje wat Anja Beran als voorbeeld heeft genomen. :+