Kittel en Oatley presteren bij CDI-W Mariakalnok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Kittel en Oatley presteren bij CDI-W Mariakalnok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 18:02

*Eurodressage
Sport

Afbeelding
Patrik Kittel met Diva. Foto: Marjo


Echtgenoot Patrik Kittel en zijn vrouw Lyndal Oatley bereikten een aantal serieuze couple goals tijdens de WK-kwalificatiewedstrijd in Mariakalnok, Hongarije van 6 - 9 mei 2021. De Duitse delegatie was oppermachtig in de zware tour en nam zondag niet minder dan vier trofeeën mee naar huis.

Guns Blazing
In de Grand Prix Special maakte de Australische Olympiade Lyndal Oatley haar internationale showdebuut met de 12-jarige Nederlandse merrie Elvive (v. Tuschinski x Don Schufro x Cocktail), die de familie Oatley in maart 2017 kocht. De opkomst van de combinatie naar de Grand Prix was met een paar onderbrekingen, de merrie kampte met enkele gezondheidsproblemen en Lyndal deed het rustig aan met haar zwangerschap en de geboorte van haar dochter Emilia.

Lyndal is nu op volle kracht terug na het maken van een nationale Grand Prix-showdebuut dat haar een score van 76% opleverde. Bij hun eerste CDI samen won het paar de Grand Prix met 73,087% en de Special met 73,638%, waarmee ze zichzelf onmiddellijk profileerden als sterke kanshebbers voor een plaats in het Australische Olympische team.

"Ze (Elvive) is een gek en ik ben de gelukkige persoon die haar begeleidt op haar reis," zei Lyndal. "Ik beschouw dit paard nooit als vanzelfsprekend en dit is nog maar het begin van wat ze te bieden heeft." Echtgenoot Patrik voegde eraan toe dat Elvive "een van de beste paarden is die ik ooit heb mogen trainen. Lyndal heeft een geweldige wedstrijd gereden. Ik kon niet gelukkiger zijn. Een paar shows zodat de dressuur kan spreken en dan is the sky the limit. "

Lyndal heeft ook een tweede Grand Prix-paard onder zich, Eros, een 12-jarige KWPN-gefokte ruin van Sir Oldenburg x Ferro x Pion, waarmee ze twee keer derde werd in de kür op muziek met 69.413% en 74.760%

Wereldbeker voor Bonamour
Patrik Kittel, een bekende Zweedse teamruiter, had zijn ups en downs in Mariakalnok. Met zijn toppaard, de Zwitserse Well Done de la Roche CMF (v.Furstentraum x Walt Disney), werd hij uitgeschakeld aan het einde van zijn Grand Prix-test voor bloed in de mond van het paard, waardoor de Mariakalnok-campagne van het paar werd afgebroken.

In het zadel van Andreas Helgstrand's 11-jarige Westfaalse Bonamour (v. Bonifatius x Rousseau) claimde hij echter de Wereldbeker-overwinning in de kür op muziek, waarmee hij met een score van 74.000% in de winnaarscirkel voor de Grand Prix kwam. Ze pakten waardevolle WK-punten door de freestyle te behalen met 80,325%.

Over de show in Hongarije zei Patrik dat het zo leuk was om weer met wat publiek erbij te starten. Dat heb ik gemist.

Mariakalnok was de eerste internationale start van de combinatie. Bonamour was voorheen eigendom van de Koreaan Dong Seon Kim en werd in 2019 op Grand Prix-niveau door de Duitse Olympiër Hubertus Schmidt gereden voordat het paard aan Helgstrand werd verkocht in een paardenruil, waarbij het Deense WEG-teampaard Belstaff naar Dong Seon Kim ging.

De Nederlandse combinatie Thamar Zweistra en Hexagon's Double Dutch (v. Johnson) volgden tweemaal op afstand op de tweede plaats.

Salzgeber aan kop in de Lichte Tour
Duits Olympisch zilveren medaillewinnaar (2004) Ulla Salzgeber keerde terug naar de arena in het zadel van de 9-jarige Hannoveraan Liberte (v.Londontime x Acord II). Aangekocht als investeringspaard om op het niveau te worden getraind, heeft Ulla een jaar geleden maar één keer eerder meegedaan in de internationale ring, in Mariakalnok.

Bij de CDI-W in 2021 behaalde ze een drievoudige overwinning in de Prix St Georges met 70,118%, de Intermediaire I met 70,265% en de Inter I kür op muziek met 72,925%.

"Ik ben bijna in de wolken", zei Ulla Salzageber na haar overwinning in de Prix St Georges. "Om na vier jaar het Duitse volkslied te horen voor onze overwinning, werd een heel emotioneel moment."

Hier is een fotoreportage van CDI Mariakalnok te zien.

Afbeelding