Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 15:11

DeHoefslag.nl
Algemeen

Afbeelding
Andreas Helgstrand met zijn paard Revolution in 2019. Foto: Aniek1985


Voor het programma ‘Onze Boerderij in Europa‘ gaat Yvon Jaspers samen met Steffi en Roel Verhagen op reis naar Denemarken. Daar bezoeken ze Andreas Helgstrand, om hem vragen te stellen over het succesvol opzetten en onderhouden van een paardenfokkerij.

Paardenhart op hol
De omschrijving van de aflevering luidt als volgt: “Boerin Steffi leeft voor haar paarden, maar de inkomsten vallen niet altijd mee. In Onze boerderij in Europa gaat ze te rade bij haar inspiratiebron in Denemarken. Andreas Helgstrand is een van de grootste paardenfokkers van het continent en bracht meerdere Olympische kampioenen voort. Steffi’s paardenhart slaat op hol.

Het complete bericht kun je lezen op DeHoefslag.nl.

Deze aflevering van Onze Boerderij in Europa is te zien op donderdagavond 18 maart om 20:35 uur op NPO 1.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:05

Heb de aflevering al gezien, wat een stallen en wat een complex, echt prachtig en een kijkje waard!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:14

Ik vind een man die zo in opspraak is geweest nou niet echt een inspiratie van hoe het zou moeten.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:51

Nee inderdaad, ik heb nog steeds een heel erg negatieve associatie bij die man.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:28

Jennyj01 schreef:
Ik vind een man die zo in opspraak is geweest nou niet echt een inspiratie van hoe het zou moeten.



Dat dus idd... Heb het idee dat het vanuit zijn kant vooral een reclamestunt is dit.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:31

Hebben jullie voor mij een link voor wat hij in opspraak is geweest?
Krijg het even niet in gedachte.

(sorry vergeet soms namen daarom, als ik het dan lees heb ik wel weer een oja)

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:44

cp112 schreef:
Jennyj01 schreef:
Ik vind een man die zo in opspraak is geweest nou niet echt een inspiratie van hoe het zou moeten.


Dat dus idd... Heb het idee dat het vanuit zijn kant vooral een reclamestunt is dit.


Hij heeft genoeg bekendheid in de paardenwereld, die is niet afhankelijk van een programmaatje op de NLse TV...

Voor Steffi is het mooi:
Eerdere TV afleveringen over Hennessy en Maddox Mart:
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... a0e9965fd8
https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:21827

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:48

https://www.epona.tv/post/akeem-foldager-time-line

Ik ga ervan uit dat de andere bokkers dit bedoelde.

Zo even opgezocht op google. Epona kwam met een artikel wat ik gelijk kon lezen zonder eerst weer allerlei cookies te moeten accepteren. Dus daarom deze link even genomen.

Het is wel al een behoorlijke tijd geleden, kan mij niet herinneren of er daarna nog meer dingen zijn gebeurd.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:58

Dank je wel Cowgirl.
Kan me dat voorval helemaal niet meer herinneren zelfs. Erg triest. Ik had altijd in gedachte dat hij juist een vriendelijke ruiter was. Maar een blauwe tong en doorrijd plekken krijg je ook niet zomaar denk ik dan maar.

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:59

In de aflevering van BZV zei hij dat hij het liefst wilde dat ze met 8 jaar de piaff en passage konden uitvoeren..
Nav het filmpje van Hennesy en zijn evt interesse...
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij is dat best jong toch? om deze oefeningen correct uit te kunnen voeren?

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:25

Was wel verbaasd...Hij heeft "even" 8 miljoen geleend bij de bank, dan vertrouw je wel op je business plan zeg! :D
Ben benieuwd of Hennesy is verkocht aan Helgstrand. Is toch wel een beetje het boegbeeld van hun bedrijf.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:27

Desi_2409 schreef:
In de aflevering van BZV zei hij dat hij het liefst wilde dat ze met 8 jaar de piaff en passage konden uitvoeren..
Nav het filmpje van Hennesy en zijn evt interesse...
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij is dat best jong toch? om deze oefeningen correct uit te kunnen voeren?


Je kan op die leeftijd al wel zien of ze er aanleg voor hebben en een pasje kunnen laten zien. Sommigen doen het al met 6 jaar. Ik vond wel dat Helgstrand gelijk had. Zelf vind ik de draf van Hennesy ook erg snel met weinig schwung.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 01:24

Tsja fan was ik niet van zijn rijstijl maar als ik lees dat hij van niks plus een lening tot zo mega bedrijf is uitgegroeid en reeds een stal in Amerika heeft geopend heb ik daar toch wel grote bewondering voor..

nicolanca
Berichten: 934
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:44

Ik vind het knap hoe Helgstrand dat zakelijk heeft gedaan. Tegelijkertijd is het ook confronterend om te zien dat een hengstenhouder in Nederland het door de internationalisering zakelijk niet kan redden met een of enkele hengsten.

Maar tegelijkertijd denk ik ook: we kunnen in Europa toch niet alleen maar fokken voor een Amerikaanse/internationale afzetmarkt van mensen die bereid zijn een paar ton neer te tellen voor een dressuurpaard van hun echtgenote/dochter? Of is het uiteindelijk alleen rendabel als je het zo doet?

Anyway, wie fokt er straks nog paarden waar ik ook mee kan wegrijden?

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:52

Ik heb een stukje gezien.Het ziet er allemaal indrukwekkend uit.Ik heb niet echt recht van spreken omdat ik absoluut niet tot de doelgroep behoor voor dit soort paarden(handelaren).Maar vond het erg steriel ogen allemaal.Van mij mag er best een (of meer) sprietje stro in de gang liggen. En ik zie paarden liever ook in de wei.Of was dat er wel maar heb ik het gemist?Bij de kunstmatige spermaafnames die ik eerder zag,stond er dan tenminste nog een merrie in een box die de hengst kon zien.Dit hier staat wel enorm ver af van natuurlijke paardenhouderij.De hier getoonde paarden zien er prachtig en lichamelijk heel gezond uit,maar kunnen ze psychisch ook gezond blijven zo?

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:14

Anjall; de paarden zijn het verdienmodel van die man hè. Denk echt dat hij dondersgoed weet wat 'ie doet. Je kunt je beesten (psychisch) niet goed verzorgen, maar dan loop je stuk omdat ze in die situatie op een gegeven moment niet meer kunnen doen wat je in eerste instantie van ze verwacht. Ik heb verder amper ervaring en kennis van de paardenwereld op dat niveau, maar zo'n enorm goedlopend complex stamp je echt niet zomaar uit de grond. Is gewoon zo simpel om vanachter je laptop op zoek te gaan naar de barstjes :+ :+

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:19

Wat een prachtige locatie en wat gedurfd ook om zo'n bedrag te lenen, heeft voor hem vooralsnog goed uitgepakt.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:16

Ik heb t vanochtend toevallig gekeken. Ben totaaal niet bekend met die man en ook niet met dat wereldje qua ras. Hele mooie plek inderdaad maar zie ze toch liever buiten.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:08

Op de beelden aan t begin leken er wel weilanden te zijn en die Nederlandse groom had t ook over paddocks.

Dit is de locatie. Wel land en paddocks dus:
https://goo.gl/maps/NPM7UdrGbaGy55468

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:45

Castilja schreef:
Anjall; de paarden zijn het verdienmodel van die man hè. Denk echt dat hij dondersgoed weet wat 'ie doet. Je kunt je beesten (psychisch) niet goed verzorgen, maar dan loop je stuk omdat ze in die situatie op een gegeven moment niet meer kunnen doen wat je in eerste instantie van ze verwacht. Ik heb verder amper ervaring en kennis van de paardenwereld op dat niveau, maar zo'n enorm goedlopend complex stamp je echt niet zomaar uit de grond. Is gewoon zo simpel om vanachter je laptop op zoek te gaan naar de barstjes :+ :+


Ik heb met eigen ogen gezien dat mishandeling plaatsvind waar ze paarden gewoon op GP niveau uitbrengen.

Oh er zijn helaas zat dingen die uitgehaald worden. Het is dat paarden niet kunnen schreeuwen anders was het wel heel duidelijk voor iedereen.

Wil niet zeggen dat iedereen op dat niveau zo bezig is, maar het gebeurd zeer zeker en ze komen ook met de nodige winst thuis.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:47

manubres schreef:
Was wel verbaasd...Hij heeft "even" 8 miljoen geleend bij de bank, dan vertrouw je wel op je business plan zeg! :D
Ben benieuwd of Hennesy is verkocht aan Helgstrand. Is toch wel een beetje het boegbeeld van hun bedrijf.


Ik was ook benieuwd en heb even google gebruikt om te kijken waar de hengst nu staat maar hij staat nog steeds bij Steffie.

Het is van de zomer opgenomen dus ik denk dat er geen deal is uitgerold.

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:53

Ik geloof je direct en ontken het ook niet hns, maar ik blijf erbij dat je jezelf voor je kop mag slaan als je leeft op prestatie van die beesten en dan niet door hebt dat je afhankelijk van ze bent. Ik geloof ook dat het niet bij iedereen even zuiver is wat er behind the scenes gebeurt, maar een zeer succesvol bedrijf met toppaarden kweek je niet wanneer je uit onmacht je paarden op een manier behandelt die op Bokt onder het kopje 'mishandeling' geplaatst wordt. Is niet per se verwant met dit topic, maar vind dat er snel gebrald wordt dat het allemaal dit en dat of zus of zo en niet goed en blabla is terwijl het vanachter een laptopje getypt wordt door mensen die lekker anoniem hun zegje kunnen doen.

Ro0sje
Berichten: 538
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:01

anjali schreef:
Ik heb een stukje gezien.Het ziet er allemaal indrukwekkend uit.Ik heb niet echt recht van spreken omdat ik absoluut niet tot de doelgroep behoor voor dit soort paarden(handelaren).Maar vond het erg steriel ogen allemaal.Van mij mag er best een (of meer) sprietje stro in de gang liggen. En ik zie paarden liever ook in de wei.Of was dat er wel maar heb ik het gemist?Bij de kunstmatige spermaafnames die ik eerder zag,stond er dan tenminste nog een merrie in een box die de hengst kon zien.Dit hier staat wel enorm ver af van natuurlijke paardenhouderij.De hier getoonde paarden zien er prachtig en lichamelijk heel gezond uit,maar kunnen ze psychisch ook gezond blijven zo?


Ik denk er hetzelfde over. De paarden zagen er prachtig uit en krijgen de allerbeste verzorging. Alleen heeft het in mijn ogen weinig meer met paard zijn te maken. Nu snap ik wel dat wanneer je tonnen uit geeft aan een paard, je het je niet kan veroorloven dat het beestje een misstap zet in de wei, of een lel krijgt in de paddock van een ander paard.

Maar zo’n paard blijft een paard. Hij weet niet dat hij meer waard is dan de Shetlander van de buren. En dat voelt toch een beetje treurig ofzo.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:43

miccamaaike schreef:
Op de beelden aan t begin leken er wel weilanden te zijn en die Nederlandse groom had t ook over paddocks.

Dit is de locatie. Wel land en paddocks dus:
https://goo.gl/maps/NPM7UdrGbaGy55468


Zal best ja, maar die komen niet lang buiten denk ik hihi

nicolanca
Berichten: 934
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:48

9 zandpaddocks voor een paar honderd paarden