KNHS: Campagne Paardrijden doet wat met je

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14103
Geregistreerd: 20-04-16

KNHS: Campagne Paardrijden doet wat met je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 18:47

KNHS.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Marjo


Paarden zijn goed voor mensen en mensen zijn goed voor paarden, maar dat weet niet iedereen. Jij wel! Vertel daarom wat paardrijden met jou doet.

De band tussen paard en mens is uniek. Daar begint de magie. Op een paardenrug vindt een uitzonderlijke samenwerking plaats. Samen trainen voor een wedstrijd, samen de natuur in of samen die ene sprong wagen. Het zijn momenten die je bij blijven, de rest van je leven. Paardrijden maakt je fysiek sterken geeft mentale kracht en ontspanning. Iedereen kan paardrijden of van paarden genieten, maar dat wist je als paardenliefhebber al. Nu willen we dat de rest van Nederland er ook achter komt. En daar hebben we jou bij nodig!

Actiegroeperingen, organisaties en ook politieke partijen vertellen nogal eens een heel ander verhaal over paardrijden. Zij maken dankbaar gebruik van de kracht van social media en evenementen met veel media-aandacht om zichzelf te profileren en Nederlanders te overtuigen van hun standpunten. Daarbij worden onderzoeksresultaten naar hartenlust door elkaar gehusseld of bij elkaar op geteld, net hoe het uitkomt. Daardoor krijgen Nederlanders die nog niets weten van paardrijden een verkeerd beeld van onze mooie sport en hobby. Laten wij, als paardenliefhebbers, daarom zelf ons verhaal vertellen en iedereen laten zien wat paardrijden met ons doet. Het is tijd voor ons eigen verhaal.

Ons eigen verhaal is een goed verhaal. Immers gebruiken we in de hippische wereld de kennis uit wetenschappelijke studies en de inzichten uit de dagelijkse omgang met paarden om elke dag nog beter voor onze paarden te zorgen. Paardenwelzijn en veiligheid voor paard en ruiter staan in onze sport centraal.

Wist je dat paarden in de eerste jaren van hun leven opgroeien in kuddeverband met soortgenoten? Wist je dat paarden, naast kuddedieren, ook individuen zijn? Dat er paarden zijn die liever niet de hele dag in de wei staan. Die hun stal zien als veilige plek om uit te rusten, even niet alert hoeven te zijn. En ja, er zijn paarden die je prima bitloos kunt rijden, maar er zijn ook paarden die fijner lopen met een bit. Voor jou, als paardenliefhebber, is dit uiteraard logisch. Maar wist je dat ruim van de Nederlanders niets van de paardenwereld weet? Tijd om daar verandering in te brengen. Onbekend maakt immers onbemind.

KNHS en FNRS, partners in paardrijden, starten de campagne Paardrijden doet wat met je. Met inspirerende verhalen laten we zien wat paardrijden met verschillende mensen doet. Zo laten we zien dat paardrijden voor een familie plezier en ontspanning met het hele gezin betekent. Dat een hardwerkende vrouw haar hoofd even leeg kan maken als ze op het paard zit en dat een jongen met een beperking echt blij wordt van paardrijden. Britt Dekker ondersteunt deze campagne door te laten zien wat wedstrijdsport voor haar betekent en hoe fijn het is om daarna ook samen te ontspannen.

Jij kan helpen door je eigen verhaal te vertellen. Op de website https://www.ditdoetpaardrijden.nl kun je een eigen foto uploaden. Kies een foto van jezelf waarop je kunt zien wat paardrijden met jou doet. Omschrijf vervolgens in een paar woorden wat paardrijden met jou doet. Je krijgt dan automatisch jouw foto in campagnestijl in je mailbox. Deze kan je delen op je social media kanalen. Je kunt ook aanvinken dat jouw verhaal op de website komt. Laat Nederland zien hoe mooi onze sport is en hoe goed we zijn voor onze paarden. Onder de verhalen die gedeeld worden op de website verloten wij gave prijzen, zoals een kwartaalabonnement gratis paardrijden bij een FNRS-bedrijf, een masterclass van Horseriding Academy of een kledingpakket van de KNHS. Ga naar ditdoetpaardrijden.nl en deel je verhaal!

WAT JIJ KUNT BIJDRAGEN ALS RUITER:
Deel je verhaal op ditdoetpaardrijden.nl, laat zien wat paardrijden met jou doet en win gave prijzen!

  • Kies een foto waarop je kunt zien wat paardrijden met jou doet.
  • Ga naar ditdoetpaardrijden.nl en kies ‘Deel je verhaal’.
  • Vul het formulier in en upload je foto.
  • Geef aan of wij jouw verhaal ook mogen delen.*
  • Klik op ‘Verstuur’.
  • Je ontvangt jouw foto in campagnestijl direct via e-mail.
  • Deel je foto op al je social kanalen.

* Onder de verhalen die gedeeld worden op de website verloot de KNHS gave prijzen, zoals een kwartaalabonnement gratis paardrijden bij een FNRS-bedrijf, een masterclass van Horseriding Academy of een kledingpakket van de KNHS.

WAT JIJ KUNT BIJDRAGEN ALS SPORTAANBIEDER:
Op uw bedrijf komen waarschijnlijk veel paardenliefhebbers. Het is mooi als zij hun verhaal over paardrijden delen met de rest van Nederland. Wordt er bijvoorbeeld op uw bedrijf een fotoshoot georganiseerd of heeft u deelgenomen aan de Open Manegedagen? Dat zijn vaak prachtige beelden om iedereen te inspireren over wat paardrijden met ons doet. Hoe meer liefhebbers hun verhaal delen, hoe krachtiger de boodschap is.

  • Download de communicatiematerialen hier of op fnrs.nl/campagne.
  • Attendeer uw klanten of leden op deze campagne.
  • Verwijs ze naar ditdoetpaardrijden.nl.
  • Motiveer uw klanten of leden om hun verhaal te delen.
  • Deel zelf ook uw verhaal.

Onali

Berichten: 18471
Geregistreerd: 16-03-06

Re: KNHS: Campagne Paardrijden doet wat met je

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:02

Gaat dit echt puur over het zitten op het paard (paardrijden) of ook omgang met een paard?

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:58

Onali schreef:
Gaat dit echt puur over het zitten op het paard (paardrijden) of ook omgang met een paard?


Dat vroeg ik me ook af. De tekst en doordat je bijvoorbeeld alleen kan bijdragen als ruiter en sportaanbieder doen vermoeden dat het alleen over paardrijden gaat. Ik vind het persoonlijk wel jammer dat onze paardenwereld vaak al zo veel om rijden draait en zou juist graag eens meer zien en horen van andere mensen waarbij het gaat om paardenliefde en niet vooral paardrijliefde. (Ik veroordeel dat laatste niet maar zou graag eens meer van het eerste zien gewoon..)

SoshaJarig

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: KNHS: Campagne Paardrijden doet wat met je

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:40

Ja dat zou zonde zijn, dat mensen die mennen of vrijheidsdressuur e.d. beoefenen niet mee zouden mogen doen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:03

Mooi geschreven stukje.
Maar ook zeker met de mensen voor me eens.
Mijn merrie heeft me juist enorm geholpen toen ze pas 1 jaar was uiteraard nog niet gereden, maar 24/7 buiten stond.
Deze band ik daardoor erg sterk geworden en de eerste keer op haar rug was echt penny gevoel geweldig!!!!
Maar rijden hoeft niet perse, ik ben gewoon intens gelukkig als ze bij me is.

Elisa2

Berichten: 37327
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KNHS: Campagne Paardrijden doet wat met je

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:45

Het is een goed iniatief, ik denk dat het ook belangrijk is om te benoemen hoe we dingen doen en wat paarden er uit halen. Anders klinkt het weer als, ikke, ikke, ikke en m'n paard kan stikken en dat is precies waar leken tegen aan lopen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: KNHS: Campagne Paardrijden doet wat met je

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:37

Het gaat zo te lezen specifiek over paardrijden omdat dat aspect bij de extremisten onder vuur ligt.
Goed initiatief van deze organisatie dus!

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:51

elnienjo schreef:
Het gaat zo te lezen specifiek over paardrijden omdat dat aspect bij de extremisten onder vuur ligt.
Goed initiatief van deze organisatie dus!


Ik zou zeggen dat het risico is dat dit precies het beeld dat deze 'extremisten' (typische bewoording voor mensen met een andere mening dan de jouwe, maar oké ;) ) hebben, bevestigt: dat de paardenwereld alleen om het rijden draait.