‘Dier & Recht’ pleit voor verbod aangespannen sport

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:39

_Penotti schreef:
Omdat ze vragen om advies!
Lees je wel? Niet heel Bokt is itp of een pensionstal. Mensen vragen zo vaak om rijtechnishe tips. Is zelfs een heel forumonderdeek van.

Mensen gaan naar les. Je weet wel voor tips. Maar als de instructie niet mee l.lt in die bubble is het een slechte instructeur.

En wie heeft er last van: het paard!
Waar paard en recht handig gebruik van maakt. Je weet wel waar dit topic over gaat.

Dit is geen topic van we kletsen naar de mond toe van het och arme kind.
Misschien een ander onderwerp openen?


Dit onderwerp haalde je zelf aan hoor.. Maar goed.

Terug naar de tuigpaarden en hun rijders dan maar?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: ‘Dier & Recht’ pleit voor verbod aangespannen sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:46

Ja haalde ik aan. Maar niet dat wat jij erbij haalt :)
Jij komt met dat alles ongevraagd advies is en dat is niet.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 00:18

SophievdV schreef:
Ongevraagd advies is altijd naar. Je wil zelf graag kunnen doen wat jij wil en waarvan jij denkt dat goed is voor je paard. Maar dan kan je niet van anderen verwachten dat zij zich helemaal aan gaan passen aan wat jij denkt dat goed is. Dat doe je zelf ook niet toch?

Op een pensionstal kan je beter gewoon je mond houden en 'advies' geven nav een post op social media is helemaal not done vind ik. Tenzij er om advies gevraagd wordt. Dan kan je wel zeggen wat jij vindt. Maar ongevraagd? Nee.. Daar ben ik ook echt niet van gediend hoor.


Ligt er een beetje aan. Het is niet zo dat iedereen maar kan doen met zijn dier waar die zin in heeft. Ik vind echt dat veel mensen teveel vrijheid hebben op pensionstallen om maar te doen wat ze willen en dat ze die vrijheid echt niet verdienen.
Je bent wel met dieren bezig en als iedereen zijn mond moet houden, gaat het ook niet beter worden.


MCE schreef:
het verschil zit voor mij in de generatie, ik ben groot gekomen met vragen/luisteren/kijken/
er over sparren en nog ben nog altijd nieuwsgierig en ben nog niet uitgeleerd
we leerden van elkaar en we leerden met elkaar, nu weet iedereen het beter en heeft ieder - lijkt wel - de wijsheid in pacht en is een expert, en al helemaal geen inmenging dulden

gelukkig zijn er nog uitzonderingen waarmee je kunt sparren vrij en onbevangen kunt zoeken naar een oplossing zonder elkaar elkaars mening op te dringen


Dat ook.

Wij leerden van ouderen met ervaring. Daarvoor had je respect en je luisterde en was beleefd. Zelfs meer nog dan op school denk ik vaak.

Nu haalt iedereen maar wat kennis van internet, de buurvrouw ( die het vaak ook van internet heeft ) of een vage cursus.

En het erge nog; ze zitten maar 1 uurtje per dag bij hun paard, en zelfs niet eens elke dag. Paard uit de box, rijden, doen wat anderen doen, internet op en alles beter weten?
Nee, sorry, dat vind ik geen goede ontwikkeling.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: ‘Dier & Recht’ pleit voor verbod aangespannen sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:42

Internet hoeft helemaal zo slecht niet te zijn hoor, ik vind het juist goed dat er tegenwoordig veel meer te vinden en te lezen is op internet. Dat zorgt ook voor meer bewustwording.

Enige wat belangrijk is dat mensen open blijven staan, ook al weet je nog zoveel..blijf kritisch naar jezelf kijken. Jong en oud, want ik zie ook oudere mensen die zo vastgeroest en conservatief zijn in hun doen en denken. En jonge welwillende intelligente mensen die goed nadenken.

En verplaatsen in de ander, kijk door de bril van iemand anders..kijk objectief. Geef mensen de kans om zich te ontwikkelen met in het achterhoofd dat ieder z'n eigen proces heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:45

Superpony,

gelukkig wel, we hadden bronnen in de praktijk, bronnen die op winteravonden hun kennis en kunde kwamen uitdragen je slurpte het op en werd er "rijk" aan kennis van

kijken naar club ikonen die ook nog bereid waren je te helpen en te adviseren

sweet memories