Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:33

Brokjes hoe corrigeer jij dan een paard dat flink bijt?
Dat komt vaak sneller dan je in de gaten hebt en tegelijk met oren plat in de nek.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:53

Wat doet een kind van 2 ook tussen de paarden. Had hij het kind maar beter in de gaten moeten houden. Wat moet een kind van 2 met een hengst. Fout ligt bij hem, niet bij de pony. Jammer dat hij zijn nek niet heeft gebroken bij de hindernis

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:59

Het gaat er niet om of een 2 jarige bij een hengst is, het gaat erom of de hengst geschikt is voor een 2 jarig kind. Dat is de inschatting van én de prof én de ouder. In dit geval beide in één! Dus op zijn minst is er iets mis met zijn inschattingsvermogen als vader én prof ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:21

Popstra schreef:
Brokjes hoe corrigeer jij dan een paard dat flink bijt?
Dat komt vaak sneller dan je in de gaten hebt en tegelijk met oren plat in de nek.

Vroeger ook door een corrigerende tik.
Inmiddels rijd en train ik geen paarden (omdat ik dat ethisch niet oke meer vind) dus kom ik niet meer in zulke situaties.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:25

@Brokjes: Maar juist mensen als jij zijn toch nodig in de paardenwereld. En sommige paarden vinden het echt leuk om aandacht te krijgen en samen wat te doen hoor.Eigenlijk net zoals honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:48

anjali schreef:
@Brokjes: Maar juist mensen als jij zijn toch nodig in de paardenwereld. En sommige paarden vinden het echt leuk om aandacht te krijgen en samen wat te doen hoor.Eigenlijk net zoals honden.

Lief van je!
Aandacht krijgen en samen wat doen is ook niks mis mee, vind ik ook juist erg goed om het paard de nodige mentale uitdaging te bieden. Maar wel op initiatief van het paard en met zo veel mogelijk keuzevrijheid.
Alles eigenlijk in belang van het dier.
Maar bijvoorbeeld rijden omdat mijn paard het ook leuk vind, geloof ik niet meer in. Het heeft ook veel te maken met conditionering en aangeleerde hulpeloosheid. Paarden worden wel gehouden in een door ons bepaald gebied, met door ons gekozen groepsgenoten en ga zo maar door.

Maar ik voel me wel iets bezwaard om met mijn visies dit topic over te nemen, als iemand verder wilt discussiëren mag dat altijd via pb!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:58

brokjes schreef:
anjali schreef:
@Brokjes: Maar juist mensen als jij zijn toch nodig in de paardenwereld. En sommige paarden vinden het echt leuk om aandacht te krijgen en samen wat te doen hoor.Eigenlijk net zoals honden.

Lief van je!
Aandacht krijgen en samen wat doen is ook niks mis mee, vind ik ook juist erg goed om het paard de nodige mentale uitdaging te bieden. Maar wel op initiatief van het paard en met zo veel mogelijk keuzevrijheid.
Alles eigenlijk in belang van het dier.
Maar bijvoorbeeld rijden omdat mijn paard het ook leuk vind, geloof ik niet meer in. Het heeft ook veel te maken met conditionering en aangeleerde hulpeloosheid. Paarden worden wel gehouden in een door ons bepaald gebied, met door ons gekozen groepsgenoten en ga zo maar door.

Maar ik voel me wel iets bezwaard om met mijn visies dit topic over te nemen, als iemand verder wilt discussiëren mag dat altijd via pb!


Ik daag je uit een nieuwe discussie te starten <<)
Kan best interessant worden

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:10

Vooral dat tweede filmpje is misselijkmakend en hartverscheurend. ;( Er is echt geen gevoel aanwezig voor deze pony, arm dier maakt en ongelofelijke smak en ze lachen er gewoon om. Vreselijk...

Hevonen

Berichten: 5617
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:48

Ik heb de filmpjes niet eens gekeken, werd al beroerd van de stills. Walgelijk. Ik vind dat niemand, beroepsruiter of niet, zoiets met een dier mag doen.

Afgezien van de stommiteit te denken dat een pony het bijten en zo'n straf met elkaar verbindt, is het gewoon marteling, ernstige dierenmishandeling.

Deze man zou geen enkel dier meer mogen hebben als het aan mij zou liggen en hij zou een fikse straf mogen krijgen en daarnaast natuurlijk worden uitgesloten van welke wedstrijddeelname dan ook, op wiens paard dan ook.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:03

Pareltjes schreef:
Het gaat er niet om of een 2 jarige bij een hengst is, het gaat erom of de hengst geschikt is voor een 2 jarig kind. Dat is de inschatting van én de prof én de ouder. In dit geval beide in één! Dus op zijn minst is er iets mis met zijn inschattingsvermogen als vader én prof ruiter.

In een Engelstalig artikel staat dat hij de pony gekocht heeft voor zijn twee dochters, een van 7 en een van 2. De pony had eerder de 7-jarige gebeten en in toen gecastreerd. Later beet hij de 2-jarige in haar rug waarna hij boos werd (zie filmpje).

Het was dus op moment van bijten een ruin. Op de foto lijkt het me een shetlander, op zich zijn er wel meer mensen die een shetlander hebben en een peuter.

Maar ja, ik ben het met je eens dat een peuter en pony niet zonder toezicht samen horen te staan. En natuurlijk is zijn reactie van de zotte.

https://eurodressage.com/2020/08/02/bra ... imal-abuse

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:10

Hij voelt dus iig al wat consequenties. Dat is mooi. Ik ben benieuwd hoe de Braziliaanse federatie oordeelt.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:49

Wauw!!! Wat een in en in slecht persoon ben je dan!!
Zo’n ruiter zou geroyeerd moeten worden in de gehele hippische sport! En een levenslang verbod op het houden en verhandelen van dieren ( dus niet alleen de paarden. Mijn gevoel zegt dat andere dieren diezelfde satan voor zich krijgen als er in zijn ogen iets gebeurt wat hij niet belieft ) Dan zend dat gelijk een bericht uit naar de rest van de dwazen die dezelfde denk en handelswijze hebben als deze Achterlijke gladiool! -:(-

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:45


Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:51

Popstra schreef:
https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... 1%23unread the correction was always in technic :')
Fijne techniek dan...


Ergste is nog dat hij verklaart dat het bewust is gebeurd en niet omdat hij zijn geduld verliest of uit emotie om zijn dochter (ook niet goed te praten trouwens). Als dit zijn manier van trainen is dan mogen ze hem echt uitsluiten van welk (internationaal) evenement dan ook

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:20

Natuurlijk traint die zijn paarden ook met harde hand. Dit is geen bitloosrijdende paardenfluisteraar die toevallig een slechte dag had.

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:02

Bitloos rijdende paardenfluisteraars rijden ook geen olympisch niveau. Beetje rare vergelijking.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:12

Ik dacht ach ff erop zitten.. maar dat is geen teugel rukken wat die doet volle kracht gewoon eraan rammen..

En de 2 e hij is veel te groot en dat parcour springen..en dan over de kop dacht ff dat die pony stuiptrekte. Met die benen recht omhoog ..

Zou niet verwachten van een olympische ruiter..

Met name die teugel gebruik is mishandeling.. en erop zitten rijden is ook niet echt normaal %)

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 00:55

Wat een bullebak is die vent.

En bijzonder dat hij niet de tijd had om zijn gympen te ruilen voor laarzen, maar wel een cap op kon zetten. Die pony heeft na 2 minuten al geen flauw benul meer wat hij fout heeft gedaan.

Je zou van iemand op dit niveau verwachten dat hij dit weet.

Dit is gewoon er ordinaire aframmeling om het dier te breken. Hoop dat dit een bak consequenties gaat hebben.

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 07:57

Pareltjes schreef:
Gini schreef:
Dit voorval heeft op zich niets te maken met "die landen". Dit gebeurt ook in Nederland en België.



Helaas veel meer dan je denkt. En niet alleen de prof. Ook bij de “ ongeduldige “ amateur/hobbyist.


klopt, dit gedrag zie je ook in Europese landen bij amateur en hobbyist!!!! Veel vaker dat je weet.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:29

Popstra schreef:
Bitloos rijdende paardenfluisteraars rijden ook geen olympisch niveau. Beetje rare vergelijking.


Ik maak dus ook juist geen vergelijking. :+ Ik geef aan dat deze actie niet uit het niets komt en dat ik de kans zeer groot acht dat dit zijn manier van omgang met paarden is.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:37

brokjes schreef:
anjali schreef:
@Brokjes: Maar juist mensen als jij zijn toch nodig in de paardenwereld. En sommige paarden vinden het echt leuk om aandacht te krijgen en samen wat te doen hoor.Eigenlijk net zoals honden.

Lief van je!
Aandacht krijgen en samen wat doen is ook niks mis mee, vind ik ook juist erg goed om het paard de nodige mentale uitdaging te bieden. Maar wel op initiatief van het paard en met zo veel mogelijk keuzevrijheid.
Alles eigenlijk in belang van het dier.
Maar bijvoorbeeld rijden omdat mijn paard het ook leuk vind, geloof ik niet meer in. Het heeft ook veel te maken met conditionering en aangeleerde hulpeloosheid. Paarden worden wel gehouden in een door ons bepaald gebied, met door ons gekozen groepsgenoten en ga zo maar door.

Maar ik voel me wel iets bezwaard om met mijn visies dit topic over te nemen, als iemand verder wilt discussiëren mag dat altijd via pb!


Ik zou hier ook graag een topic over zien. Ben het namelijk volledig met je eens.

Anoniem

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:32

Walgelijk ventje. Als je dit lachend een onschuldig hulpeloos dier aan kan doen dan ben je een gevaar voor de samenleving. Ook nog lachen als de pony bijna zijn nek breekt.
Nooit meer ergens toelaten, alle dieren afpakken en een hele fikse celstraf zou passend zijn. En ik hoop dat ie de rest van zijn leven dior vele mensen lastiggevallen en verketterd wordt. Bah bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:34

_San87_ schreef:
Storm schreef:
Ik zie nu het filmpje dat de pony over de kop vliegt over de hindernis. Dat is wel erg ja, hij had zijn nek kunnen breken, maar dat kan ook gebeuren als er een lief meisje op had gezeten.

Ben je nu dierenmishandeling aan het goedpraten? Waarom?


Nou inderdaad. Echt meer dan schokkend dat mensen ook maar 1% goed zouden willen praten en dan onder het lachwekkende motto dat er ergere dingen zijn.. Kom op zeg...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:50

Popstra schreef:
Bitloos rijdende paardenfluisteraars rijden ook geen olympisch niveau. Beetje rare vergelijking.

Waren die op OS niveau maar een beetje meer zo. En als op die manier niet op Olympisch niveau te geraken is, dan moet men misschien maar eens gaan nadenken of topsport met paarden eigenlijk wel bestaansrecht heeft als het niet op een fatsoenlijke, paardvriendelijke manier kan. :)

Dit vind ik walgelijk, hier zou zelfs geen gesprek over moeten zijn. Gewoon permanente schorsing. Als hij een shet al zo aan pakt kan ik me geheel voorstellen hoe zijn sportpaarden getraind zijn. Dat is dan weer één rotte appel minder in de sport.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:06

Als zoiets een normale manier van trainen zou zijn,dan heeft Brokjes gelijk dat paardensport onethisch is. Maar volgens mij houden de meeste ruiters echt van hun paarden en zouden ze nooit mishandelen. Als het paard niet graag en vrijwillig meewerkt krijg je ook geen topprestatie.Het is toch iets wat je samen doet.Er zouden zware straffen op dierenmishandeling moeten staan en uitsluiting.Zodat onze mooie sport niet verpest wordt door enkele dierenbeulen.