Mishandelde paarden vinden eindelijk een thuis

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 08:36

Dit klinkt als een paard die je binnen twee dagen geplaatst kunt hebben…

Volgens mij zijn veel van die dieren “redders” vooral hun eigen ego aan het redden. Hoewel ik mijn paard echt niet zomaar weg zou doen en mijn pat heel hoog ligt heb ik niet de illusie om zomaar te denken dat ik de enige ben die voor dit paard kan zorgen.

Elisa2

Berichten: 37631
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Mishandelde paarden vinden eindelijk een thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:23

Ik vind het vooral sneu voor zo'n oudje dat er zo mee gezeuld wordt...

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:32

Ik begrijp überhaupt niet dat hij dat dier afdankt. Hij heeft er jaren gratis van genoten en dan is het nu oud, zul je stalling moeten gaan betalen omdat je stichting stopt met bestaan en zeg je simpelweg houdoe? >;)

tengeltje11
Berichten: 7167
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:33

Mijn haar komt altijd een beetje recht van zo’n verhalen…. Een goeie plek voor de paarden… 18 stuks en nog 6 pension paarden op 2ha grond? Klinkt paradijselijk….(sarcastisch).

En wat anderen hier ook zeggen, als dat je manier is om paarden te ‘redden, dan ben je niet juist bezig. Plaats de beste paarden onder adoptiecontract en hou de 4-6 moeilijkste en hou die op die 2 ha. Dan denk je vooral aan de dieren en niet aan jezelf.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:34

Toevallig wordt het net gepost op de pagina zie ik

Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Mishandelde paarden vinden eindelijk een thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:40

Ik zag het ook net langskomen inderdaad. Op eigen kosten een paard aanhouden gaat het voor hem niet worden gezien zijn situatie.

Ik hoor nog zo zeggen: die blijft voor altijd hier, die gaat nooit meer weg… er waren er een stuk of 15 die nooit plaatsbaar zouden zijn. Blijkbaar is voor al deze beesten toch een plek gevonden. De stichting had dus een stuk kleiner kunnen blijven met minder kosten en vooral betere zorg voor de paarden die er wel stonden.. het is ook onmogelijk om in je eentje met zo’n krap budget zo veel paarden te verzorgen.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Mishandelde paarden vinden eindelijk een thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:56

Oh ik ken zijn persoonlijke situatie niet, maar dat hier een luchtje aan zit was me al een poos duidelijk.
Verbaas me nog altijd hoe de hele Vegantribe/ Penny politie hier weer als ware fanclub achteraan kwijlt zonder enig kritisch denken.

Laten we hopen dat het boek nu voor altijd sluit.

SjonnieZ

Berichten: 2385
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:37

ellepel schreef:
ze hebben een facebookpagina, daar staat op dat er 2 hectare wei is en 2 grote schuren voor stallen.
dus dat komt in orde.
ook bieden ze dus stalling aan voor 6 paarden.
maar lees anders zelf even op hun site :j


https://m.facebook.com/paardenopvang.achterhoek/


2 ha voor 18 paarden? Dat wordt file grazen dan.

Edit: inmiddels helemaal bijgelezen.
Bijzondere ontwikkelingen. Hoop dat de paarden nu allemaal een echt fijn plekje gevonden hebben.
Laatst bijgewerkt door SjonnieZ op 06-05-23 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24685
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:43

Vind het ook raar zoals eerder is gezegd dat ze niet te herplaatsen zijn. Hij is de enige die het kan, zit inderdaad een luchtje aan.

pateeke
Berichten: 2245
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:57

Elisa2 schreef:
Ik vind het vooral sneu voor zo'n oudje dat er zo mee gezeuld wordt...


Dat was ook mijn eerste gedachte...

Pareltjes
Berichten: 2219
Geregistreerd: 21-07-19

Re: Mishandelde paarden vinden eindelijk een thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 23:16

Goddank is die opvang verleden tijd...

boemel

Berichten: 8503
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 08:46

Pareltjes schreef:
Goddank is die opvang verleden tijd...


Ik ben wel benieuwd waarom je dat vindt.

Ik ben 2x op de opvang geweest. De laatste locatie heb ik niet gezien. De 2 locaties ervoor wel.

Er waren echt wel dingen die beter konden, maar ik vond dat de paarden er echt slecht bij stonden. De paarden oogden ook tevreden.
Ik denk wel dat de groep zogenaamde niet plaatsbare paarden te groot was en dat dit meer op basis van emotie zo besloten was, dan dat dat realistisch was.

2 hectare voor 18 paarden.
Dat is niet heel royaal, maar moet je eens kijken hoeveel paardenhouders weinig land hebben ten opzichte van het aantal paarden dat ze hebben. Bij een goed weidebeleid is dat echt wel te doen.

Pareltjes
Berichten: 2219
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:22

boemel schreef:
Pareltjes schreef:
Goddank is die opvang verleden tijd...


Ik ben wel benieuwd waarom je dat vindt.

Ik ben 2x op de opvang geweest. De laatste locatie heb ik niet gezien. De 2 locaties ervoor wel.

Er waren echt wel dingen die beter konden, maar ik vond dat de paarden er echt slecht bij stonden. De paarden oogden ook tevreden.
Ik denk wel dat de groep zogenaamde niet plaatsbare paarden te groot was en dat dit meer op basis van emotie zo besloten was, dan dat dat realistisch was.

2 hectare voor 18 paarden.
Dat is niet heel royaal, maar moet je eens kijken hoeveel paardenhouders weinig land hebben ten opzichte van het aantal paarden dat ze hebben. Bij een goed weidebeleid is dat echt wel te doen.


Dat andere paarden eigenaren ook te weinig land hebben maakt het dus niet goed dat deze meneer dat ook niet had. 2x slecht blijft 2 x slecht.

Het gaat om het geleur, het geschooi, het dan weer dit voeren, dan weer dat. Veel te weinig land, geen vaste standplaats, te weinig financiele middelen waardoor er gewoon geen langetermijn visie kon zijn. Iets dat je juist wel moet hebben. De enige op de hele wereld zijn die deze paarden kon verzorgen. Deze meneer probeerde zich belangrijker te maken dan hij daadwerkelijk was. Er zijn zoveel mensen die zonder bellengerinkel paarden opvangen.

Waarom het laatste paard dat zooooo moeilijk te plaatsen was zelf niet aanhouden? Ik vind dat slecht met je verantwoording omgaan. Dus van mij mag de boel blijvend dicht.

pateeke
Berichten: 2245
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Mishandelde paarden vinden eindelijk een thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 15:34

Ik ken de man of de opvang in kwestie niet, maar veel mensen doen zo'n werk vanuit idealisme, goede bedoelingen. En dat zal hier denk ik ook wel het geval geweest zijn. Ik denk niet dat dat perse zich belangrijker maken dan hij in werkelijkheid is is... Bovendien, Pareltjes, vind ik je post toch ook enigszins tegenstrijdig. Je hebt het enerzijds over te weinig land, te weinig financiële middelen enz. Anderzijds vraag je je af waarom hij dat paard niet zelf houdt. Als hij de financiële middelen of de ruimte niet heeft, het paard niet de verzorging kan krijgen die hij nodig heeft, is herplaatsen jammer genoeg ook bij een ouder paard soms de beste keuze.
Een langetermijnvisie, ja dat is belangrijk maar je kan niet alles voorzien. Soms gaan dingen door omstandigheden anders dan je gedacht had en dan kan je niet anders dan je daaraan aanpassen...

Pareltjes
Berichten: 2219
Geregistreerd: 21-07-19

Re: Mishandelde paarden vinden eindelijk een thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:51

Het aanhouden kan op een pensionstal....

pateeke
Berichten: 2245
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Mishandelde paarden vinden eindelijk een thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:01

Klopt, maar die moet je ook betalen en dat geld moet je dan wel hebben / ergens van komen hè.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:58

pateeke schreef:
Klopt, maar die moet je ook betalen en dat geld moet je dan wel hebben / ergens van komen hè.

En wat is daar mis mee?
Die rare attitude dat ieder dier "gered" moet worden, en dat het vanzelfsprekend is dat anderen dat maar sponseren...
Als je geen geld over hebt moet je geen paarden houden, of je die nu "gered" hebt of gewoon aangekocht.

pateeke
Berichten: 2245
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 05:24

Kuggur schreef:
pateeke schreef:
Klopt, maar die moet je ook betalen en dat geld moet je dan wel hebben / ergens van komen hè.

En wat is daar mis mee?
Die rare attitude dat ieder dier "gered" moet worden, en dat het vanzelfsprekend is dat anderen dat maar sponseren...
Als je geen geld over hebt moet je geen paarden houden, of je die nu "gered" hebt of gewoon aangekocht.

Daar is niks mis mee. Je zegt eigenlijk hetzelfde als ik: als je niet de financiële middelen hebt om voor een paard te zorgen, is het beter voor het dier om toch een ander plekje te zoeken voor hem waar wel de juiste zorg geboden kan worden. Pareltjes geeft aan dat de man het paard had kunnen houden en in een pensionstal had kunnen onderbrengen. Daarop is mijn reactie dat een paard in een pensionstal zetten ook geld kost en je daarin ook realistisch moet zijn; als je het geld niet hebt om hem daar onder te brengen, dan is het beter/eerlijker om een andere thuis voor het paard te zoeken.
Het gaat bovendien ook om een ouder paard, wat mogelijk meer kosten vwbt verzorging en dierenarts met zich meebrengt. Het gaat niet enkel om de pensionstal die betaald moet worden…. Dus ook hier: als de man dat niet kan is het eerlijker ten opzichte van het paard om hem te herplaatsen bij mensen die die kosten wel kunnen dragen en het paard de verzorging kunnen geven die het nodig heeft