Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7860
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:38

Dit was ook op het journaal. Het is vreselijk, hij heeft daar 3 ooien en 4 lammeren vermoord. Op facebook stond een veel langere film, hij pakt echt de een na de ander. Dat beest is gewoon een moordenaar. En ook gewoon bij huis ook nog. Mijn schapen zijn s'nachts ook bij huis in een paddock, ik dacht dat dat wel veilig zou zijn, niet dus. Hij heeft in die omgeving al 60 schapen dood gemaakt. Dat dier moet doodgeschoten worden

Coentjuh

Berichten: 9866
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:09


speurneusc

Berichten: 5431
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:53

Coentjuh schreef:
_Penotti schreef:
DNA duurt een paar weken las ik ergens.

Ah dat wist ik niet!


Deze link even gepikt van een bokker uit ander topic, er zitten er vast zeker meer dan 6 in NL!

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?fbclid=IwAR3NEEwO7VhRmnU4vsp1MQDhWj6JQ1kaeqzXV0ZPzrvMBwXyvrYHLNk-ihE&mid=11qeLvOqw31a1TcYZXkB43p9V7FZxC3Wo&ll=52.69132806681612%2C6.505766767489151&z=9


volgens de telling zeker stuk of 10, maar na deze telling kan er weer een nw nest in de maak zijn/of al geboren zijn, en over aantal weken kunnen de pups van vorige nest zelf ook pups krijgen...

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 00:07

Popstra schreef:
Ik denk dat die wolf gewoon een keer word afgeknald en onder de grond gestopt. Niemand die hem meer ziet en niemand meer die je er over hoort.

dan moet je de chip er wel uithalen :(:)

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:22

Op de groep nowolves staat net dat er een wolf in Balkbrug gespot is. Diegene met paarden daar is ze volgens dit bericht gaan binnen zetten.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 26-05-20 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:24

regtur schreef:
Popstra schreef:
Ik denk dat die wolf gewoon een keer word afgeknald en onder de grond gestopt. Niemand die hem meer ziet en niemand meer die je er over hoort.

dan moet je de chip er wel uithalen :(:)

Welke chip?

pillow
Berichten: 7860
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:09

regtur schreef:
Popstra schreef:
Ik denk dat die wolf gewoon een keer word afgeknald en onder de grond gestopt. Niemand die hem meer ziet en niemand meer die je er over hoort.

dan moet je de chip er wel uithalen :(:)

Hier wordt ook altijd beweerd dat ze gechipt zijn, maar ik heb mijn twijfels of dat zo is. Zijn die beesten dan allemaal in handen geweest? Als ik hem te pakken zou kunnen nemen dump ik hem in de vaart. Als hij dan gevonden wordt kan het niet nagegaan worden waar hij vandaan gekomen is
Laatst bijgewerkt door pillow op 26-05-20 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:10

Lijkt mij van niet. IK denk dat iemand zon beest uit het buitenland mee hier naartoe heeft genomen en heeft uitgezet. Of meerdere.

pillow
Berichten: 7860
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:11

Scum schreef:
Lijkt mij van niet. IK denk dat iemand zon beest uit het buitenland mee hier naartoe heeft genomen en heeft uitgezet. Of meerdere.

Ze komen vanuit Duitsland hier naar toe lopen.

Paardenfann4
Berichten: 1371
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:12

Er zijn wel wolven met een chip, maar niet allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:13

Scum schreef:
Lijkt mij van niet. IK denk dat iemand zon beest uit het buitenland mee hier naartoe heeft genomen en heeft uitgezet. Of meerdere.


Ze kunnen aardige stukken lopen. De wolven die ik Nederland gespot zijn komen vermoedelijk uit Duitsland, waar ze al langere tijd rondlopen. En vooral nu mensen weinig buiten komen hebben die beesten alle kans om hun gebieden en zichzelf uit te breiden.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:33


Oehlala
Berichten: 4320
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:55

probleemwolven mogen afgeschoten worden ja.

Gini
Berichten: 17974
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:07

_Penotti schreef:
Ik kwam deze link tegen
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/d ... ~a97b12e4/

In Duitsland mogen wolven afgeschoten worden.

Maar hier in het topic beweerde men mag niet op Europees niveau dus we moeten maar leren leven met de wolf.

Nou niet dus!


Wel het genuanceerde verhaal vertellen. Het is nog steeds verboden, tenzij er aan een aantal voorwaarden voldaan wordt. Je mag nog steeds niet gaan jagen op wolven en wolven genieten nog steeds van een beschermde status.

Pas een beetje op met het roepen van dergelijke oneliners. Iemand leest dit bericht op Bokt, neemt het voor waar aan en gaat verder met het roepen dat wolven in Duitsland afgeschoten mogen worden. En zo verspreiden halve waarheden zich razendsnel.

anjali
Berichten: 15230
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:21

pillow schreef:
Dit was ook op het journaal. Het is vreselijk, hij heeft daar 3 ooien en 4 lammeren vermoord. Op facebook stond een veel langere film, hij pakt echt de een na de ander. Dat beest is gewoon een moordenaar. En ook gewoon bij huis ook nog. Mijn schapen zijn s'nachts ook bij huis in een paddock, ik dacht dat dat wel veilig zou zijn, niet dus. Hij heeft in die omgeving al 60 schapen dood gemaakt. Dat dier moet doodgeschoten worden

eerlijk gezegd vind ik dat ook omdat dat dan verdediging van je eigen dieren is.Hier in Brabant is inmiddels een wolventoerisme op gang gekomen,mensen die gaan proberen wolven te spotten.(Bron:Eindhovens dagblad).Het lijkt me een goed idee om ze te vangen en in een omheind reservaat te plaatsen.Een soort Beekse Bergen voor wolven. Dan brengen ze nog wat op aan toegangskaartjes en heeft de rest van de wereld geen last van ze.

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:55

Hier staat dat je helemaal niks mag (ook niet vangen) en er zelfs voor de gevangenis in gaat: https://www.bd.nl/brabant/wolf-sluipt-o ... ~ae2df1b5/
Vond het al raar, kan me niet voorstellen dat je een hondsdolle of heel agressieve wolf gewoon maar zijn gang kan laten gaan als overheid. En als ik 'm hier in de wei tegenkom ga ik er toch ook wel achteraan met een riek of iets wat ik voor handen heb. Je moet toch jezelf en je dieren beschermen.

Alle wolven voorzien van een chip met zender zou wel handig zijn, app oid erbij die een alarm af laat gaat als hij in de buurt is en dan kun je veel gerichter actie ondernemen om vee te beschermen.

Dat wolven toerisme heb ik ook gelezen, maar neem ik met een korreltje zout, dat zei een pro-wolf iemand op basis van dat hij video's van de wolf had gezien. Die video is gewoon met daglicht op een plek waar ook veel mensen wonen, dus het is logisch dat er dan zo'n filmpje komt. Ik denk eerder dat er beelden zijn omdat deze wolf te dicht op de bewoonde wereld zit dan andersom.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:55

Gini schreef:
_Penotti schreef:
Ik kwam deze link tegen
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/d ... ~a97b12e4/

In Duitsland mogen wolven afgeschoten worden.

Maar hier in het topic beweerde men mag niet op Europees niveau dus we moeten maar leren leven met de wolf.

Nou niet dus!


Wel het genuanceerde verhaal vertellen. Het is nog steeds verboden, tenzij er aan een aantal voorwaarden voldaan wordt. Je mag nog steeds niet gaan jagen op wolven en wolven genieten nog steeds van een beschermde status.

Pas een beetje op met het roepen van dergelijke oneliners. Iemand leest dit bericht op Bokt, neemt het voor waar aan en gaat verder met het roepen dat wolven in Duitsland afgeschoten mogen worden. En zo verspreiden halve waarheden zich razendsnel.

Oneliners? Er staat een hele link bij.

Nee je mag niet zomaar in het wilde weg gaan jagen, dat beweer ik ook nergens.
Maar wel dat ze dus afgeschoten mogen worden.
En als ik zie wat ze hier in Nederland voor slachterijen gemaakt hebben kan dat hier dus ook zo veranderd worden en hoeven we er niet mee te leren leven omdat ze beschermt zijn.
DAT had juist met nuance gebracht moeten worden. Wat niet zo was.

Gini
Berichten: 17974
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:05

Je zegt dat 'In Duitsland wolven afgeschoten mogen worden'. Dat is een ongenuanceerde stelling die niet zonder meer waar is. In de link is het verhaal uitgebreider, de conclusie die je eronder plaatst is een oneliner. Daar doelde ik op.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:11

Als ik die link niet had geplaatst had je gelijk.Ik plaats die link niet voor jan...

Het was een oneliner geweest als ik enkel had geschreven, de wolf mag worden neergeschoten.
Dat heb ik niet gedaan.
Ik ben niet verantwoordelijk voor mensen die te lam zijn een link niet aan te klikken.
Iedereen weet dat die er niet voor niets bij staat.

En de nuance hoort te zijn, het is helemaal niet verboden op Europees niveau wolven neer te schieten, het is zelfs toegestaan.
Dus ons er maar bij neerleggen dat wolven moorden is niet waar.
er ons maar bij neerleggen dat we alleen maar onze dieren kunnen beschermen met dure hekken, is niet waar!
Dus waar andere dat wel beweerde klopt dus niet!!
Waar was je toen om die op de vingers te tikken??

gaby_kremer
Berichten: 128
Geregistreerd: 22-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:15

Sassy schreef:
Op de groep nowolves staat net dat er een wolf in Balkbrug gespot is. Diegene met paarden daar is ze volgens dit bericht gaan binnen zetten.


Is deze vanochtend gespot? Ik woon ook in Balkbrug en heb de schapen buiten lopen

mysa

Berichten: 10560
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:34

FleurVP schreef:
Dat wolven toerisme heb ik ook gelezen, maar neem ik met een korreltje zout, dat zei een pro-wolf iemand op basis van dat hij video's van de wolf had gezien. Die video is gewoon met daglicht op een plek waar ook veel mensen wonen, dus het is logisch dat er dan zo'n filmpje komt. Ik denk eerder dat er beelden zijn omdat deze wolf te dicht op de bewoonde wereld zit dan andersom.


Op de Noord Veluwe waren echt wel wolvenspotters op pad, vorig jaar. Dusdanig veel blijkbaar dat paden en stukken bos werden afgesloten en de beheerders frequent surveilleerden.

Gini
Berichten: 17974
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:37

_Penotti schreef:
Als ik die link niet had geplaatst had je gelijk.Ik plaats die link niet voor jan...

Het was een oneliner geweest als ik enkel had geschreven, de wolf mag worden neergeschoten.
Dat heb ik niet gedaan.
Ik ben niet verantwoordelijk voor mensen die te lam zijn een link niet aan te klikken.
Iedereen weet dat die er niet voor niets bij staat.


Nee hoor, het is niet omdat je een bron plaatst dat elke conclusie gerechtvaardigd is. Dat zou nogal mooi zijn, dat ik roep wat ik wil en dat iemand anders dan maar moet concluderen of wat ik zeg juist is door op linkjes te klikken. En als die iemand anders mij dan wijst op de onjuistheid van mijn uitspraak naar aanleiding van de info in het linkje, dat ik de verantwoordelijkheid (en eventuele lamheid) dan afschuif op mijn lezerspubliek.

Om nog maar te zwijgen van de eigen levens die dergelijke ongenuanceerde uitspraken vaak gaan leiden.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:41

Jij je zin, jou feestje, veel plezier ermee.
Te offtopic en op alle andere dingen ga je niet in.
Geen zin in.Komen we toch niet in overeenstemming :evaw:

Gini
Berichten: 17974
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:48

We moeten niet in overeenstemming komen. Maar waarom moet de discussie zo op het scherpst van de snee gevoerd worden? Een paar pagina's geleden werd de prowolvengroep nog verweten onderzoeken en cijfers in hun voordeel te interpreteren. Maar dat doe jij dan toch ook? Ik snap ook niet dat je je meteen zo aangevallen voelt omdat ik je op een onjuistheid wijs. Niet alles wat jij zegt is altijd correct, niet alles wat ik zeg is altijd correct, daar moet je toch niet kwaad om worden?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:51

Omdat ik het niet vind kloppen wat je zegt, daarom ben ik er wel klaar mee.
Het is geen oneliner, gewoon niet!
Een oneliner is:

Citaat:
op wolven mag geschoten worden.


dat was mijn bericht niet. Klaar, echt klaar!
Niet leuk voor andere lezers dit.
Dus ga betreft dit geneuzel, want dat is het, niet meer verder in op je.
Over de wolven graag weer :)