Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43443
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:40

tiwi1969 schreef:
Dit is de uitkomst van een groot menselijk drama, helaas zijn de dieren daar de dupe van.
Stalgenoot van mij woont daar dichtbij, uit discretie zal ik niet in details treden.


Netjes van je. Dat vermoeden had ik nl al. Wat verdrietig toch, zowel voor mevrouw als voor de ponietjes.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:42

Myfairytale schreef:
Svadilfari1 schreef:
Ontzettend verdrietig bericht .
Arme pony 's verschrikkelijk.

Uit het artikel begreep ik ook dat mevrouw het over meerdere mensen op het erf heeft en zelf geblindeerde ramen daarom.
Dat zou ook kunnen passen bij een beeld van verwardheid; behalve dementie zou het ook om andere ( psychiatrische zoals psychotische / paranoide gedachten bijvoorbeeld ) problemen kunnen gaan .
Ik hoop dat mevrouw de hulp krijgt die ze nodig heeft al is dat tegenwoordig soms lastig als iemand geen hulp wil, met betrekking tot de wetten rondom zelfbeschikking.


Mevrouw terroriseert al lange tijd de gehele buurt helaas.
Meerdere malen is er aan de bel getrokken, op diverse manieren, maar ze wil niets.

En weten de mensen uit de buurt niet of de pony's daar nog stonden?
Best een vreemd verhaal en vreselijk voor de dieren.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:44

Een kennis van mij had in maart aangeboden om te helpen/ ondersteunen met voeren, maar dat wilde mw niet..
Triest verhaal

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:46

Myfairytale schreef:
Is geen dementie, die vrouw is gestoord. Wellicht is ze wel geestelijk ziek hoor, maar geen dementie in ieder geval.


In elk geval gestoord, maar wellicht wel geestelijk ziek.
Er zal maar zo over je gesproken worden. Wat een verdrietige situatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:50

Nabster schreef:
Myfairytale schreef:
Is geen dementie, die vrouw is gestoord. Wellicht is ze wel geestelijk ziek hoor, maar geen dementie in ieder geval.


In elk geval gestoord, maar wellicht wel geestelijk ziek.
Er zal maar zo over je gesproken worden. Wat een verdrietige situatie.


Je doet nu toch precies hetzelfde? :+

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:58

Lisette1987 schreef:
Een kennis van mij had in maart aangeboden om te helpen/ ondersteunen met voeren, maar dat wilde mw niet..
Triest verhaal

Dus dan stonden de pony's er nog/al?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:59

tessyke schreef:
Lisette1987 schreef:
Een kennis van mij had in maart aangeboden om te helpen/ ondersteunen met voeren, maar dat wilde mw niet..
Triest verhaal

Dus dan stonden de pony's er nog/al?


Dat dacht ik dus ook al. Anders had ze gezegd van ik heb de pony's niet meer...

tiwi1969

Berichten: 7650
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:05

Cayenne schreef:
Maar heeft ze dan geen familie die haar in de gaten houd?
In het artikel staat geloof ik ook dat er nog een paard in beslag is genomen maar die was niet verwaarloosd. Dat vind ik dan wel vreemd.


Die was niet dood... dat is wat anders dan niet verwaarloosd.
Buren hebben zoveel gedaan, zo vaak aan de bel getrokken bij alle mogelijke instanties. Zelfs haar demente echtgenoot werd verwaarloosd, die woont daar gelukkig niet meer.

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:09

Lisette1987 schreef:
Een kennis van mij had in maart aangeboden om te helpen/ ondersteunen met voeren, maar dat wilde mw niet..
Triest verhaal


Maar als ze wist dat er pony's op het terrein aanwezig waren waarom is daar dan nooit een melding van gemaakt bij de dierenbescherming of politie?

Raar verhaal..

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:18

Cayenne schreef:
Je doet nu toch precies hetzelfde? :+


Die volg ik even niet. Zeg ik iets negatiefs over die mevrouw? Ik herhaal alleen iets van mijn voorgangsters.

Belfast
Berichten: 36
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:36

Er ontbreekt nog een deel informatie. De pony’s zijn gisteren gelukkig opgehaald. Het hele verhaal krijgt uiteraard nog een staartje, mevrouw is nog steeds verdachte in de zaak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:41

Nabster schreef:
Cayenne schreef:
Je doet nu toch precies hetzelfde? :+


Die volg ik even niet. Zeg ik iets negatiefs over die mevrouw? Ik herhaal alleen iets van mijn voorgangsters.


Ik dacht dat je zei dat mevrouw gestoord is, maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen.

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:49

Gok iets van dementie of geestelijke probleme

die dieren zijn gewoon gestorven zonder voer /water in de stal.

Echt zonde dat het zo is moeten aflopen voor die dieren is de hulp te laat gekomen

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:52

The_Cat schreef:
Het is inderdaad vreemd.. Zou iemand de vrouw al eens getest hebben op dementie? In de begin stadia lijken die mensen nog vaak oke maar beelden ze zich vaak dingen in die niet gebeuren. Er zijn nog zo van die triestige verhalen van mensen met dementie waarbij ze denken dat hun dieren weg zijn of dood zijn, en als er dan niemand anders is om te controleren dan krijg je vaak zo'n zielige dingen. Zo is er toch ook het verhaal van die vrouw die haar kat maar bleef eten geven omdat ze dus niet meer kon herinneren dat ze hem al eten gegeven had. Kat hebben ze daar ook moddervet moeten weghalen. Het doet me gewoon hier aan denken. In ieder geval ontzettend erg voor de pony's


Dementie lijkt mij niet. Een dement persoon is niet elke dag en elk minuut van de dag in dezelfde mate dement. Zeker in de beginfase niet. Dan wisselen heldere en minder heldere periodes zich af. Dan zou het kunnen zijn dat ze ze een keer vergeet eten te geven. Maar niet weken lang, elke dag. Of ze zou ze juist vaker te eten geven omdat ze vergeten is dat ze het al gedaan heeft. Zoals bij die moddervette kat gebeurd is.

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:58

Zie het helemaal voor me, een afgelegen vervallen zooitje waar iemand een terug getrokken bestaan leeft en niemand naar om kijkt...
brrr...arme dieren

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:06

AmyJamess schreef:
Lisette1987 schreef:
Een kennis van mij had in maart aangeboden om te helpen/ ondersteunen met voeren, maar dat wilde mw niet..
Triest verhaal


Maar als ze wist dat er pony's op het terrein aanwezig waren waarom is daar dan nooit een melding van gemaakt bij de dierenbescherming of politie?

Raar verhaal..


Dat is gedaan, meerdere keren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:07

Het duurt ook wel even voor ze echt sterven door ondervoeding.. Arme dieren :(

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:48

Ik denk dat in dit hele verhaal enkel maar verliezers zijn. En dat iemand geen hulp wil maakt ze geen slecht persoon, wellicht is ze daar helemaal niet bekwaam in om dat te beslissen. Probleem is echter dat ze pas gedwongen kan worden tot onderzoek als ze voor zichzelf of anderen een gevaar oplevert. En jammer genoeg schaal daar de wet de dieren niet onder....
Sneu

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:06


Suzanne F.

Berichten: 49263
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:07


Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:12

Ja klopt, maar ik begreep hier uit vorige reacties dat de vrouw eerst samen woonde met haar man, die inmiddels elders woont.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:13

Volgens de berichten is mevrouw jurist van beroep maar ook lichtelijk losgeslagen in de bovenkamer . Blijkbaar houd ze de buurt met een verrekijker in de gaten om meldingen te kunnen doen. En dus is het zeer onwaarschijnlijk dat ze niet wist dat er zeven kleine pony’s in de schuur stonden. Ze heeft ze naar alle waarschijnlijk gewoon binnen gezet, deur dicht en niet meer naar omgekeken. Word tijd dat iemand haar opsluit.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:19

Cayenne schreef:
Ik dacht dat je zei dat mevrouw gestoord is, maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen.



Nee hoor, dat zei ik niet.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:21

Wat een supervaag verhaal, enorm sneu voor de ponies.

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:26

bigone schreef:
Volgens de berichten is mevrouw jurist van beroep maar ook lichtelijk losgeslagen in de bovenkamer . Blijkbaar houd ze de buurt met een verrekijker in de gaten om meldingen te kunnen doen. En dus is het zeer onwaarschijnlijk dat ze niet wist dat er zeven kleine pony’s in de schuur stonden. Ze heeft ze naar alle waarschijnlijk gewoon binnen gezet, deur dicht en niet meer naar omgekeken. Word tijd dat iemand haar opsluit.

Daar was toch al eerder iets over gepubliceerd, over deze dame?