Paard in nood wil Texelse Konikpaarden redden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paard in nood wil Texelse Konikpaarden redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:53

Ben ik nou de enige die het bijzonder vind dat die dieren vermenselijkt worden :')
Is hetzelfde als mijn huisdieren, ze hebben het meer dan goed, maar er komen er ook van de straat af en toen ik ze even kwam redden kwamen ze ook niet naar mij toe gescheurd van oohhhhhh: daar hebben we het goed daar wil ik absoluut wonen.
Integendeel, ze weten het niet dus ze gaan niet ineens anders denken.
Ze zijn tam geworden (katten) en heel lief maar als ik ze op straat zou laten zijn ze evengoed foetsie :')

CharleyT
Berichten: 3992
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:01

Mindim schreef:
CharleyT schreef:
Lastig soms, maar ik vraag iets, geef dan antwoord ipv verhandeling wat ik zou moeten en zou menen.



Simpel, een paard denkt niet zo, dus wat is het nut van de vraag?


nieuwsgierigheid :D

CharleyT
Berichten: 3992
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:05

Gini schreef:
CharleyT schreef:
Lastig soms, maar ik vraag iets, geef dan antwoord ipv verhandeling wat ik zou moeten en zou menen.


Ik antwoord op jouw vraag, maar misschien niet het antwoord dat jij in je hoofd gefantaseerd had. Dat mijn antwoord steek houdt en je er dus niet zo gemakkelijk met je eigen mening overheen kunt bulldozeren, frustreert je blijkbaar?


:):):):) Met alle respect hoor, maar of je het geloofd of niet: geen gefantaseerd antwoord in mijn hoofd en al helemaal geen eigen mening die ik er overheen wil bulldozeren en gelukkig voor mij: ook geen frustratie

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:10

Goed van paard in nood. Ze bieden tenminste nog plek aan voor deze dieren, semi wild.
Vind de ssb/overheid erg kortzichtig hoe ze met de zogenaamde natuur omgaan. Natuur met een hek erom. Schandalig.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:15

CharleyT schreef:
Gini schreef:

Ik antwoord op jouw vraag, maar misschien niet het antwoord dat jij in je hoofd gefantaseerd had. Dat mijn antwoord steek houdt en je er dus niet zo gemakkelijk met je eigen mening overheen kunt bulldozeren, frustreert je blijkbaar?


:):):):) Met alle respect hoor, maar of je het geloofd of niet: geen gefantaseerd antwoord in mijn hoofd en al helemaal geen eigen mening die ik er overheen wil bulldozeren en gelukkig voor mij: ook geen frustratie


Ik geloof je. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:59

LukieBradley schreef:
Ben ik nou de enige die het bijzonder vind dat die dieren vermenselijkt worden :')


Lees anders het topic even terug :+

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:19

Rebecca schreef:
Gok dat de paarden dan wel in hondenvoer belanden , niet geschikt voor menselijke consumptie heb ik ergens opgevangen maar dat waren Koniks in Groningen . Gok dat het ook geld voor deze dieren , slacht is geen ramp ..


In hondenvoer komt sporadisch geen paardenresten in. de dieren zijn de dupe van de mens. de mens begint ze te voeren. en daardoor moeten ze geslacht worden

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:02

Cayenne schreef:
LukieBradley schreef:
Ben ik nou de enige die het bijzonder vind dat die dieren vermenselijkt worden :')


Lees anders het topic even terug :+


Had ik gedaan, vroeg me alleen hardop iets af van begin af aan _O- ga jij maar eitjes tellen *\%/*
Enfin, paard in nood vind ik ook geen beste oplossing want zo geweldig is het daar ook niet.
Slachten vind ik de beste optie alleen dat het met een omweg weer zover moest komen vind ik niet nodig en falend.

santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:12

fransje23 schreef:
CharleyT schreef:
Ik lees de verschillende reacties, van slacht tot redden. Stel je bent een Konik, heb je leven in(semi)vrijheid doorgebracht.
Wil je dan ''gered'' worden,misschien zadelmak/betuigd met alle gedoe aan en op je lijf dat daar bij hoort. Nog jaren dienstbaar zijn aan de mens, minder/weinig vrijheid. Of kies je voor een onverwachte dood en klaar?


Stel ik ben een Konik dan denk ik aan de dagelijkse dingen en heb ik alleen kennis van dingen die ik ooit gezien en meegemaakt heb.
Filosoferen over een toekomst met opties waar ik geen weet van heb zal ik dan ook niet doen.


Amen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 05:47

LukieBradley schreef:
ga jij maar eitjes tellen *\%/*


:') :') :') Zal ik zeker doen! *\%/*

Enfin :+ :D Wij hebben ze afgelopen zomer zien lopen (vanaf flinke afstand) en toen waren er inderdaad een aantal mensen heel dichtbij de paarden en daar liepen ook gewoon kinderen tussen.
Erg jammer dat ze het op die manier verpesten. Anderzijds is het daar inderdaad een erg kwetsbaar natuurgebied dus dit hadden ze ook wel op voorhand kunnen weten.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:39

Cherdenise schreef:
Goed van paard in nood. Ze bieden tenminste nog plek aan voor deze dieren, semi wild.
Vind de ssb/overheid erg kortzichtig hoe ze met de zogenaamde natuur omgaan. Natuur met een hek erom. Schandalig.

Wat is er precies goed aan dit initiatief?
Gaan ze binnenkort zeker weer bedelen voor meer geld omdat ze alle paarden niet kunnen voeden zeker....

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:56

Hoe denk je dat een stichting werkt? :D

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:10

Achterom schreef:
Cherdenise schreef:
Goed van paard in nood. Ze bieden tenminste nog plek aan voor deze dieren, semi wild.
Vind de ssb/overheid erg kortzichtig hoe ze met de zogenaamde natuur omgaan. Natuur met een hek erom. Schandalig.

Wat is er precies goed aan dit initiatief?
Gaan ze binnenkort zeker weer bedelen voor meer geld omdat ze alle paarden niet kunnen voeden zeker....



Wat maakt dat uit.
Ze hebben genoeg plek voor de paarden.
En wanneer mensen willen doneren? Moeten ze toch zelf weten.
Gaat er om dat de hengsten een fijne plek krijgen maar SBB ziet ze liever dood.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:10

In plaats van een Konik kan er ook een Spaans paard gered worden. Want er zit een grens aan de aantallen die je kunt redden.
Maar dit levert waarschijnlijk meer landelijke publiciteit op.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:12

fransje23 schreef:
In plaats van een Konik kan er ook een Spaans paard gered worden. Want er zit een grens aan de aantallen die je kunt redden.
Maar dit levert waarschijnlijk meer landelijke publiciteit op.


Deze hengsten hebben ze gewoon natuurreservaaten voor.
Plaats genoeg.
Mankeren niets dus die redden hun wel.
Een spaans paard is weer een ander verhaal

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:32

loriene schreef:
fransje23 schreef:
In plaats van een Konik kan er ook een Spaans paard gered worden. Want er zit een grens aan de aantallen die je kunt redden.
Maar dit levert waarschijnlijk meer landelijke publiciteit op.


Deze hengsten hebben ze gewoon natuurreservaaten voor.
Plaats genoeg.
Mankeren niets dus die redden hun wel.
Een spaans paard is weer een ander verhaal


In het zuiden van Spanje dien je toch echt een groot deel van het jaar hooi bij te voeren anders is er gewoon niets te eten.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:55

LukieBradley schreef:
Ben ik nou de enige die het bijzonder vind dat die dieren vermenselijkt worden :')
Is hetzelfde als mijn huisdieren, ze hebben het meer dan goed, maar er komen er ook van de straat af en toen ik ze even kwam redden kwamen ze ook niet naar mij toe gescheurd van oohhhhhh: daar hebben we het goed daar wil ik absoluut wonen.
Integendeel, ze weten het niet dus ze gaan niet ineens anders denken.
Ze zijn tam geworden (katten) en heel lief maar als ik ze op straat zou laten zijn ze evengoed foetsie :')


Nou, ik vind niet dat ze het zo goed hebben gehad, wellicht het laatste jaar.
Maar de hongersdood die velen zijn gestorven, is pure dierenmishandeling, dat zouden wij niet hoeven doen, zonder dat de dierenbescherming er zou zijn.

Verder denk ik wel dat ze beter af zijn bij de slacht dan een eindeloos gezeul met dieren.

Maar om humane maatstaven te hanteren voor dieren vind ik niet meer dan normaal.
En humaan is, in mijn optiek, als je dieren ergens achter een hek zet, ben je verpilcht er goed voor te zorgen, uiteindelijk kunnen ze niet weg.

Maar als je het hebt over de mensen die de paarden ( en runderen tam willen maken, dan vindt ik wel dat je gelijk hebt )

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 22:49

Cherdenise schreef:
Hoe denk je dat een stichting werkt? :D

Sommige stichtingen hebben een gezond financieel beleid, ze sparen voordat ze een aanbod doen. En rekenen dat door enzo.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:39

Achterom schreef:
Cherdenise schreef:
Hoe denk je dat een stichting werkt? :D

Sommige stichtingen hebben een gezond financieel beleid, ze sparen voordat ze een aanbod doen. En rekenen dat door enzo.


En anderen rennen van drama naar drama, of verzinnen er zelf één; dan is er zogenaamd ingebroken en zijn er dekens gestolen (niemand jat dekens) en dan gaan ze weer langs met de collectebus.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 04:53

Rakkie123 schreef:
LukieBradley schreef:
Ben ik nou de enige die het bijzonder vind dat die dieren vermenselijkt worden :')
Is hetzelfde als mijn huisdieren, ze hebben het meer dan goed, maar er komen er ook van de straat af en toen ik ze even kwam redden kwamen ze ook niet naar mij toe gescheurd van oohhhhhh: daar hebben we het goed daar wil ik absoluut wonen.
Integendeel, ze weten het niet dus ze gaan niet ineens anders denken.
Ze zijn tam geworden (katten) en heel lief maar als ik ze op straat zou laten zijn ze evengoed foetsie :')


Nou, ik vind niet dat ze het zo goed hebben gehad, wellicht het laatste jaar.
Maar de hongersdood die velen zijn gestorven, is pure dierenmishandeling, dat zouden wij niet hoeven doen, zonder dat de dierenbescherming er zou zijn.

Verder denk ik wel dat ze beter af zijn bij de slacht dan een eindeloos gezeul met dieren.

Maar om humane maatstaven te hanteren voor dieren vind ik niet meer dan normaal.
En humaan is, in mijn optiek, als je dieren ergens achter een hek zet, ben je verpilcht er goed voor te zorgen, uiteindelijk kunnen ze niet weg.

Maar als je het hebt over de mensen die de paarden ( en runderen tam willen maken, dan vindt ik wel dat je gelijk hebt )


Het stukje meer dan goed ging dan ook over mijn eigen huisdieren in het voorbeeld :)

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:42

Citaat:
Wat maakt dat uit.
Ze hebben genoeg plek voor de paarden.
En wanneer mensen willen doneren? Moeten ze toch zelf weten.
Gaat er om dat de hengsten een fijne plek krijgen maar SBB ziet ze liever dood.


Idd en hier blijkbaar ook genoeg.

CharleyT
Berichten: 3992
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:26

Achterom schreef:
Cherdenise schreef:
Goed van paard in nood. Ze bieden tenminste nog plek aan voor deze dieren, semi wild.
Vind de ssb/overheid erg kortzichtig hoe ze met de zogenaamde natuur omgaan. Natuur met een hek erom. Schandalig.

Wat is er precies goed aan dit initiatief?
Gaan ze binnenkort zeker weer bedelen voor meer geld omdat ze alle paarden niet kunnen voeden zeker....


Behoefte aan donaties heeft zo ongeveer elke ''red een.... in nood stichting. Of het nu om paarden of honden gaat, er moet gedoneerd worden.
Maar om deze groep nu weer te verkassen door europa naar een spaans gebied, nee! SBB moet slimmer zijn, opladen, naar de slager en daarna melden dat het gebeurd is en waarom.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:09

fransje23 schreef:
Stel ik ben een Konik dan denk ik aan de dagelijkse dingen en heb ik alleen kennis van dingen die ik ooit gezien en meegemaakt heb.
Filosoferen over een toekomst met opties waar ik geen weet van heb zal ik dan ook niet doen.

Als jij een konik was hoefde je je sowieso geen zorgen te maken; een paard dat laat zie dat hij een toetsenbord kan bedienen, wordt zeker niet geslacht... _O-

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Paard in nood wil Texelse Konikpaarden redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:26

SBB fokt maar gewoon door en wat er met al die fokprodukten gebeurt interesseert hun geen ene moer.
Laten ze eerst eens stoppen met fokken van die dieren.
Deze groep lekker naar Laura,hebben die dieren ook eens een fijn leven.
Hoeven helemaal niet naar de slacht.
En wat het transport betreft....er worden zoveel dieren getransporteerd!
Dat laatste stuk kunnen ze wel hebben,eenmaal daar zijn ze dat alweer vergeten.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:35

Ach toch niet weer zeulen met die dieren.
Laten verhongeren is misdadig.
Naar Spanje sturen ook, die hebben nauwelijks geld voor de Koniks die er al staan.

Net als het overschot aan herten, slachten.
En dan het vlees verkopen.