Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:52

Leuk voor Britt, wordt wel een drukke voorpagina van bokt als ze alle deelnemers hier gaan vermelden..... ze is namelijk niks meer ten opzichte van een andere deelnemer die geselecteerd is/wordt. :Y)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:05

Psydoxy schreef:
Leuk voor Britt, wordt wel een drukke voorpagina van bokt als ze alle deelnemers hier gaan vermelden..... ze is namelijk niks meer ten opzichte van een andere deelnemer die geselecteerd is/wordt. :Y)


Behalve dat ze een bekende Nederlander is.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:14

Zonnetje81 schreef:
Ik vind alle poeha over de kampioenschappen elke keer overtrokken: zo van ik mag naar het nk. Ze heeft een gaaf beest en zit er netjes op maar op deze manier tja kan menig bokker ook naar het NK en het is niet HET grote NK waar Gal/Grunsven rijden.

Omdat ze toevallig bekend is doen ze er zo poeha over, waar zijn al die bokkers die ook naar het NK mogen in het nieuws? Het is gewoon de basissport, pietje die toevallig goed kan turnen komt ook niet in het nieuws als hij naar een landelijk NK mag vd basissport.

En verder heb ik helemaal niks tegen haar maar de media doet hier ook vrolijk aan mee.....


Dit dus inderdaad :j

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:18

CharleyT schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik vind alle poeha over de kampioenschappen elke keer overtrokken: zo van ik mag naar het nk. Ze heeft een gaaf beest en zit er netjes op maar op deze manier tja kan menig bokker ook naar het NK en het is niet HET grote NK waar Gal/Grunsven rijden.

Omdat ze toevallig bekend is doen ze er zo poeha over, waar zijn al die bokkers die ook naar het NK mogen in het nieuws? Het is gewoon de basissport, pietje die toevallig goed kan turnen komt ook niet in het nieuws als hij naar een landelijk NK mag vd basissport.

En verder heb ik helemaal niks tegen haar maar de media doet hier ook vrolijk aan mee.....


Wat de media er van maakt kun je Britt niet aanrekenen. Het ontgaat je misschien dat het voor een basissport ruiter erg leuk is om naar een NK te mogen, zelfs Regio- of kring kampioen worden is een hoogtepunt(je) voor menig ruiter.
En de Bokkers die ook mogen maar niet in het nieuws komen moeten klagen bij de media lijkt mij. Die bepaalt wat ze publiceren.
Je zin: ''verder heb ik helemaal niks tegen haar'' is al ontkracht door datgene wat je schreef voor deze zin.


Wat een onzin. Natuurlijk is het leuk voor haar, maar er wordt gewoon overdreven over gedaan. Ik lees Zonnetje niet zeggen dat ze dat Britt "aanrekent", nogal dramatisch gesteld! Je mag iets toch overdreven vinden? Waar maak jij je druk om zeg :roll:

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:19

Maar is dat ook niet gewoon een consequentie van bekend zijn? Dat alles wat je doet of laat in het nieuws komt? :') Als een Bekende Vlaming van haar paard valt en een been breekt, komt dat ook in het nieuws. Dat terwijl er dagelijks genoeg mensen van hun paard vallen. Of als ik mijn relatie beëindig, kraait daar ook geen haan naar. Als een showbizzkoppel dat doet, nooouuuuu. Is dat niet een beetje de definitie van 'bekend zijn', dat je bekend bent. :D

Is dit dan dus niet een beetje zeuren om het zeuren?

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:25

Wat ik dus niet snap is dat er hier een aantal zijn die niet begrijpen dat bepaald nieuws van bekende nederlanders nou eenmaal eerder in de krant staan dan wij doodgewone stervelingen. Als de dochter van Nicolette van Dam is afgezwommen dan zien we dat in het nieuws, maar mijn zoon komt er niet in. Ja Britt is een bekende nederlander, al zien er hier een aantal groen van jaloezie, dus ja als zij dan iets bereikt wat voor haar een big deal is, komt dat in de krant. Dat is toch logisch?

Bekende nederlanders komen sneller in het nieuws

En waarom wordt er dan toch op dit topic geklikt en vervolgens zeiken dat het geen nieuwswaarde heeft?

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:27

Zonnetje81 schreef:
Ik vind alle poeha over de kampioenschappen elke keer overtrokken: zo van ik mag naar het nk. Ze heeft een gaaf beest en zit er netjes op maar op deze manier tja kan menig bokker ook naar het NK en het is niet HET grote NK waar Gal/Grunsven rijden.


Dus een duur paard en je kan direct rijden? Wauw.. Wát kortzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:29

Je kan iets ook overdreven vinden zonder jaloers te zijn. Dat is ook zo'n populaire: je zegt ergens iets van en dan ben je meteen afgunstig. Hoezo? Overigens: wat ik er van vind staat in mijn vorige post: heb niks mee en niks tegen Britt en denk dat het een afspraak is met Talpa: het paard en zij zoveel mogelijk in de publiciteit? Het zal allemaal wel, het is hoe het is.

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:32

Adelaide71 schreef:
Je kan iets ook overdreven vinden zonder jaloers te zijn. Dat is ook zo'n populaire: je zegt ergens iets van en dan ben je meteen afgunstig.


Niet per sé, soms ben je ook gewoon zuur. :D

Sellyxx

Berichten: 1217
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:56

Dagmar11 schreef:
Wat ik dus niet snap is dat er hier een aantal zijn die niet begrijpen dat bepaald nieuws van bekende nederlanders nou eenmaal eerder in de krant staan dan wij doodgewone stervelingen. Als de dochter van Nicolette van Dam is afgezwommen dan zien we dat in het nieuws, maar mijn zoon komt er niet in. Ja Britt is een bekende nederlander, al zien er hier een aantal groen van jaloezie, dus ja als zij dan iets bereikt wat voor haar een big deal is, komt dat in de krant. Dat is toch logisch?

Bekende nederlanders komen sneller in het nieuws

En waarom wordt er dan toch op dit topic geklikt en vervolgens zeiken dat het geen nieuwswaarde heeft?



precies dit ^ (&de reactie daarboven). Bekende nederlanders komen al in het nieuws om het weekend wat ze gehad hebben of hun haarkleur die geverfd is. :') Britt doet nou eenmaal (ook op tv) veel in de paarden dus niet meer dan logisch dat als daar een nieuwtje over is dit wordt gepubliceerd.

Daarnaast kun je ook in dit bericht weer lezen wat je wil lezen. Wij dénken dat leken denken dat het heel wat is, maar dat is ook een invulling. In elk bericht wat ik vind zie ik bijv. wel staan 'kampioen onder de amateurs' of 'regiokampioenschappen' of 'top 10 van Noord-Holland' wat naar mijn idee wel een afbakening geeft. Nergens staat dat ze dus gelijk de beste van Nederland is of tot de top van de top behoort. Of dit nu wel of niet het 'grote' NK is, voor Britt was dit een droom. Dus logisch & terecht dat zij daar in haar eigen bericht enthousiast over is, en ze trots is op haar eigen paard; wie is dat nou niet?

GJ9

Berichten: 4473
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:57

Mensen, probeer het toch een beetje in de context te zien!
Britt is een bekende Nederlander en vraagt een duur paard als salaris. Ze krijgt een programma waar heel veel niet paardenmensen naar kijken, en zo kennismaken met de dressuursport
Die mensen hebben echt geen verstand van het NK en de verschillende niveau‘s die daar zijn
Vervolgens plaatst RTL een nieuwsbericht, dat Britt dit jaar weer in de running is voor het NK. Leuk om te lezen voor de mensen die het programma gevolgd hebben!
Bokt scant heel Internet af naar nieuws berichten rondom paarden, en zetten dat hier op de voorpagina. Gewoon een paardenforum. En dan gaan hier mensen zitten zeuren dat het geen nieuws is? 8)7

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:59

Kijken er daadwerkelijk veel niet paardenmensen naar dat programma, kan ik me namelijk niet voorstellen :=

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:00

rien10 schreef:
Waar ik “bang voor ben” is dat het product Britt (een jonge adhd-er die er van alles uitfloept) over een aantal jaar gewoon niet meer kan. Als ze wat ouder is, dan is deze 16-jarige meisjes act toch niet meer leuk ?


Heeft ze daadwerkelijk adhd. Anders is het nogal een uitspraak

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:01

Je kunt je ook afvragen waarom sommige mensen zich zo aangevallen voelen om een paar bokkers die vinden dat Britt Dekker niet zo interessant is als de media ons probeert te laten geloven :D

Sellyxx

Berichten: 1217
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:01

Whale schreef:
Kijken er daadwerkelijk veel niet paardenmensen naar dat programma, kan ik me namelijk niet voorstellen :=


Wat betreft het progamma kan ik er niet veel over zeggen, maar ze heeft i.i.g. een award gewonnen voor het meest spraakmakende bericht van het jaar en dat krijg je niet als alleen paardenmensen het nieuws rondom Britt Dekker volgen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:03

Gini schreef:
Adelaide71 schreef:
Je kan iets ook overdreven vinden zonder jaloers te zijn. Dat is ook zo'n populaire: je zegt ergens iets van en dan ben je meteen afgunstig.


Niet per sé, soms ben je ook gewoon zuur. :D


Dat kan ook een reden zijn. :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:04

Nikass schreef:
Je kunt je ook afvragen waarom sommige mensen zich zo aangevallen voelen om een paar bokkers die vinden dat Britt Dekker niet zo interessant is als de media ons probeert te laten geloven :D


Volgens mij lees jij een ander topic dan ik. Ik lees helemaal geen aangevallen Bokkers, enkel een handjevol die niet weten wat het begrip "bekende Nederlander" inhoudt.

Sellyxx

Berichten: 1217
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:05

Nikass schreef:
Je kunt je ook afvragen waarom sommige mensen zich zo aangevallen voelen om een paar bokkers die vinden dat Britt Dekker niet zo interessant is als de media ons probeert te laten geloven :D


Waar voelt iemand zich aangevallen dan? :') Ik lig geen seconde wakker van wat een ander wel of niet van Britt Dekker vind. Ik kan niet goed begrijpen dat mensen niet gewoon vatten dat elke poep en scheet van een BN'er nieuws'waardig' is. En dat is nu niet omdat ik al het nieuws nu zo geweldig vind, ik zou zo een betoog kunnen houden hoe waarde'loos' nieuws vandaag de dag is. Maar daar gaat het hier naar mijn mening niet om.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 22-01-20 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:05

Sellyxx schreef:
Whale schreef:
Kijken er daadwerkelijk veel niet paardenmensen naar dat programma, kan ik me namelijk niet voorstellen :=


Wat betreft het progamma kan ik er niet veel over zeggen, maar ze heeft i.i.g. een award gewonnen voor het meest spraakmakende bericht van het jaar en dat krijg je niet als alleen paardenmensen het nieuws rondom Britt Dekker volgen. :')


Dat spraakmakende bericht zou dan gaan over dat ze een paard kreeg i.p.v. salaris? Dan kan ik wel begrijpen dat daar veel mensen over zullen praten, want dat is toch wel iets dat niet dagelijks gebeurt. Maar ik heb het nu over het programma waarover iemand zei dat daar veel niet paardenmensen naar kijken.

Sellyxx

Berichten: 1217
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:10

Whale schreef:
Dat spraakmakende bericht zou dan gaan over dat ze een paard kreeg i.p.v. salaris? Dan kan ik wel begrijpen dat daar veel mensen over zullen praten, want dat is toch wel iets dat niet dagelijks gebeurt. Maar ik heb het nu over het programma waarover iemand zei dat daar veel niet paardenmensen naar kijken.


Ja daar heb je gelijk in. Volgens mij hield het programma 'slechts' zo'n 23/24% van de Meiland-kijkers over (rond de 300.000 - 400.000 kijkers). Maar dat het een minder groot publiek aantrekt dan Chateau Meiland kan ik wel begrijpen, lijkt me ook niet helemaal realistisch als ze dat van tevoren verwacht zouden hebben. Ik kijk overigens ook nooit tv dus ik ga niet opeens SBS 6 kijken omdat daar eerst Chateau Meiland draaide. Dus voor mij is die connectie (als internetkijker) er niet. Maar aan de andere kant als het écht weer een spraakmakend programma is wordt het hoe dan ook veel bekeken en betekent het goede kijkcijfers voor SBS6. Maar daar heb ik verder geen verstand van en is misschien een beetje off-topic. :))

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:33

Britt maakt gewoon super goede reclame voor de paardensport, ze is een prima ambassadeur. Dat heeft een sport nodig.
Veel van die jonge meiden zijn helemaal weg van haar!

Supergaaf hoor Britt, ga ervoor! *\o/* *\o/* *\o/*

Veronica2
Berichten: 2682
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:39

Dagmar11 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik vind alle poeha over de kampioenschappen elke keer overtrokken: zo van ik mag naar het nk. Ze heeft een gaaf beest en zit er netjes op maar op deze manier tja kan menig bokker ook naar het NK en het is niet HET grote NK waar Gal/Grunsven rijden.


Dus een duur paard en je kan direct rijden? Wauw.. Wát kortzichtig.

Dat is volgens mij niet wat zonnetje bedoelt. En zonnetje heeft wel gelijk dat het maar een basiskampioenschap is dat twee keer per jaar wordt verreden, maar dat weten de meeste kijkers van DWDD helemaal niet. Het is trouwens wel Britt zelf die het zo aandikt, want ze heeft nog nergens uitgelegd hoe het nu werkelijk zit met die KNHS kampioenschappen. Het komt haar prima uit dat er oooh en aaaah over wordt gedaan, ze doet nu eenmaal alles voor de fame.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:22

Wat een heerlijk onbezorgd leven hebben we toch, als we ons al druk maken of een leuk penny-verhaal wel of niet in het Bokt-nieuws moet/mag komen :D

Leuk voor Britt, heerlijk mens met een prachtig paard. Ze durft te dromen, kan prima rijden en is lief voor haar dieren. Laat haar lekker en zoek eens naar de scroll-knop op je muis als je het nodig vindt om dergelijke nieuwsberichten toch aan te klikken om te melden dat je het niet nieuwswaardig vindt.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:50

Dagmar11 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik vind alle poeha over de kampioenschappen elke keer overtrokken: zo van ik mag naar het nk. Ze heeft een gaaf beest en zit er netjes op maar op deze manier tja kan menig bokker ook naar het NK en het is niet HET grote NK waar Gal/Grunsven rijden.


Dus een duur paard en je kan direct rijden? Wauw.. Wát kortzichtig.


Ik wou net zeggen, het is niet omdat je op een hoog opgeleid paard zit dat je de oefeningen en ook direct goed en vooral puntenwaardig uit krijgt. Ze moet dus haar punten verdienen als ieder ander en heeft zich de perfecte leermeester voor uitgekozen om haar hierbij te helpen.

Maar sowieso alle topics over Britt of Anky lijken de bakrandridders (credits aan Ayasha voor de term) uit hun diepste donkerste holen te lokken. Hun vingers gaan spontaan kriebelen bij het lezen van een topictitel met bovenstaande namen, dat terwijl het overgrote deel nog geen deuk in een pakje boter rijdt.

SophievdV
Berichten: 14755
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:54

Pipodipo schreef:
Dat is volgens mij niet wat zonnetje bedoelt. En zonnetje heeft wel gelijk dat het maar een basiskampioenschap is dat twee keer per jaar wordt verreden, maar dat weten de meeste kijkers van DWDD helemaal niet. Het is trouwens wel Britt zelf die het zo aandikt, want ze heeft nog nergens uitgelegd hoe het nu werkelijk zit met die KNHS kampioenschappen. Het komt haar prima uit dat er oooh en aaaah over wordt gedaan, ze doet nu eenmaal alles voor de fame.


Jemig zeg.. Wat wil je nu eigenlijk? Het NK is het NK en daar rijden genoeg profs mee. Selecteer je er maar eens voor, dat is echt niet zomaar klaar. Ook niet als je een duur paard hebt met veel kwaliteit.