Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:07

Pikkepor schreef:
In het lijstje staat bij Bergeijk 'Poging tot bij manege/pensionstal', daar zijn ze afgelopen dinsdag geweest en hebben flink buit gemaakt. %)

De eerste keer zijn ze betrapt.

6 zadels gestolen, de rest was nog thuis en eentje wilde ze niet.
Ze werden weer betrapt.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:14

Saskia9 schreef:
Rakkie123 schreef:
Als je zegt dat niks bestand is, dan verdien je het om bestolen te worden, in mijn ogen.


OK wauw, nee iedereen moet gewoon met hun fikken van andermans spullen afblijven! Zelfs al ligt er ergens iets open en bloot, dan nog is het niet van jou.

Tuurlijk moet je maatregelen nemen, maar als ze echt willen komen ze er toch wel aan.


Precies dat ja!
Wat een opmerking....

Stelde overigens de vraag wanneer is iets goed genoeg beveiligd?
Een reactie in de trant van 'als ze er niet aan kunnen' is dan natuurlijk wel heel simpel.

Hoe zorg je dan dat ze ergens niet aan kunnen?
Wij hebben een kluis in de grond en aan de muur geboord bij ons bedrijf met alarm en camera's.
En weetje, ook die is al eens mee genomen.

Voor sommige dieven is gewoonweg niets bestand. Waar andere dieven het al gauw opgeven.
Ligt er net aan waarom en wanneer ze een bepaald iets nodig hebben en op hoeveel plekken het te halen valt.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:46

Saskia9 schreef:
Rakkie123 schreef:
Als je zegt dat niks bestand is, dan verdien je het om bestolen te worden, in mijn ogen.


OK wauw, nee iedereen moet gewoon met hun fikken van andermans spullen afblijven! Zelfs al ligt er ergens iets open en bloot, dan nog is het niet van jou.

Tuurlijk moet je maatregelen nemen, maar als ze echt willen komen ze er toch wel aan.


Punt is dat zolang de mensheid bestaat, bestaan er dieven zijn.
Dus met de zin, ze moeten met hun fikken van je spullen afblijven, frustreer je enkel maar jezelf.
Het zal ze worst zijn wat jij vind.

Gewoon zorgen dat je spullen goed op zijn geborgen en desnoods iemand van inbraakpreventie politie erbij laten komen om advies te geven.
En meegaan met je tijd.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:04

30-01-2020

Citaat:
Helaas hebben wij vannacht ongewenst bezoek gehad op stal van deze mensen , we hebben niet alleen veel schade ze hebben ook meerdere zadels, laptops en andere apparatuur mee genomen.. Wees op je hoede! In Groenekan, omgeving Utrecht/ de Bilt!



Afbeelding

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:17

Vannacht zijn ze weer bezig geweest, kasten opengebroken, maar gestoord, niks mee kunnen nemen.
Grote pensionstal regio Eindhoven de Kempen.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:20

Rakkie123 schreef:
Ik vraag me af of dat klopt.
Ik denk dat de zadelkamers bv niet goed genoeg zijn beveiligd.

En de camerabeelden achteraf, bij opsporing verzocht worden die ook gebruikt, dus, wat is het verschil.


Ze hebben alle stallen in de regio onderhand gehad en jij wil zeggen dat het aan de beveiliging van de stallen ligt?!

Dit kun je toch niet serieus menen hoop ik...
Gezien jou eerdere opmerking, hoor jij bij ‘deze dievenbende’ of hoezo ‘verdedig’ je hen?

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:18

Toevallig is hier vlakbij een stal waar zadels gestolen waren wel nog een singel die bij een van de gestolen zadels hoorde teruggevonden. :oo

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:50

Kijk ook even je verzekering na want interpolis buitenshuis heeft sinds november de rijzadels uit de verzekering gegooid. Het risico is te groot zeiden ze. Dus ik weet niet hoe dat met de inboedelverzekering zit dan.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:33

Pff je kunt je nog zo voorbereiden ze komen. Er uit eindelijk wel in en bij. Hoeveel beveiliging ook.

En las net ergens dat wij zelf 2dehands zadels niet verkocht krijgen. Tja tegen de prijzen die wij willen krijgen niet. Elk bedrag wat deze dieven krijgen is winst. Of ze gebruiken het in het buitenland zelf op diverse stallen en komt het niet eens in de handel.

Hoewel ik me soms afvraag of die dieven gek zijn met de moeite die ze er voor moeten doen soms en als ze met meer zijn er daadwerkelijk nog iets aan overhouden per persoon. Maar gezien de hoeveelheid inbraken blijkbaar nog steeds. Neem aan dat ze het niet doen voor de lol.

Ze pakken vaak wel de wat grotere en privestal met meer spullen . Niet de kleine stallen of veel particulieren met maar 1 a 2 zadel(s) bij hun paard. Of ze moeten het zo kunnen pakken.

Het verbaast me dat het nog niet meer gebeurd op grote wedstrijd en de stal die zich dan openstelt. waar de spullen nog makkelijker te halen zijn. Daar hoor je er soms 1 van maar niet vaak. En valt daar minder op.

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:36

Op wedstrijd stallen zijn juist veel mensen in de buurt gok ik? Of dat ze op de gekste momenten even bij hun paard komen kijken.
Het verbaasd me niet dat ze het proberen. Ik kan zo al een lijstje met stallen opnoemen waar je makkelijk naar binnenkomt, omdat de eigenaar ook gewoon laks is om alles echt goed af te sluiten. Tel daarbij op dat er genoeg mensen zijn die hun zadelkast niet afsluiten..

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:08

Ze zijn op hele dure stallen geweest waarvan je zou denken dat je niet zomaar komt, dus ze zijn echt gehaaid.. Ze zouden eigenlijk echt een keer de foute tegen moeten komen, als je zadels steelt moet je als je met z'n drieen bent toch twee/drie keer lopen?

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:57

Er worden vaak kruiwagens (die vaak ook op erven staan) gebruikt ...

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:49

Gisteren is ook het PCK bestolen.

Afbeelding
Afbeelding

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:06

Miefje schreef:
Gisteren is ook het PCK bestolen.

[ [url=m/OIoW6h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/atGyxU.jpg]Afbeelding[/url] ]



Staat nu een filmpje en foto's op fb van de beveiligingscamera's.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:34

Deze week bij een privestal in v’waard weer ingebroken ;(
Voor de 2e x dus (okt 19)...

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:50

Ze komen bijna altijd terug voor de nieuwe zadels die mensen vrij snel aanschaffen.
Voor de liefhebber heb ik nog een goede anti diefstal zadelsteun te koop.
Ooit gekocht bij de verzekering. PB bij interesse.
Ik heb zelf geen zadel meer.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 23:50

Hoorde net dat in het zuiden, brabant en Limburg de inbraken weer begonnen zijn. Route valkenswaard-sittard. Gelukkig ook verdachten opgepakt.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 00:20

Wiske2 schreef:
Ze komen bijna altijd terug voor de nieuwe zadels die mensen vrij snel aanschaffen.
Voor de liefhebber heb ik nog een goede anti diefstal zadelsteun te koop.
Ooit gekocht bij de verzekering. PB bij interesse.
Ik heb zelf geen zadel meer.


Ik was aan het kijken of ik een zadelkast zou aanschaffen, maar speelde al met het idee om mijn zadels en dekens gewoon in de auto te stallen (staat binnen in parkeergarage). Zadelkruier op stal en een open kast voor de verzorgingsspullen.

Deze zadelroven zijn al zo lang aan de gang, ik ga het risico niet meer lopen.
Het is alweer 30 jaar geleden dat mijn (gelukkig oude) zadel gestolen werd bij zo'n roof.
En als ze deze al te pakken krijgen, komt er vanzelf weer een nieuwe bende.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:29

Mariljo schreef:
Hoorde net dat in het zuiden, brabant en Limburg de inbraken weer begonnen zijn. Route valkenswaard-sittard. Gelukkig ook verdachten opgepakt.


Ik las het inderdaad. Afgelopen weekend in Valkenswaard weer..

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:30

Afgelopen nacht was het in Someren weer raak en in Leende zou afgelopen week ook een poging zijn gedaan.

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:26

vorige week in steenbergen en nieuw vossemeer West Brabant - op de pagina van de politie: Politieteam Bergen op Zoom
14 oktober om 13:45 ·
Let op:
In ons teamgebied (Steenbergen en Nieuw - Vossemeer) zijn er het afgelopen weekend, twee diefstallen gepleegd in een stal / manege.
Hierbij zijn zadels en halsters weggenomen.
Hierbij het verzoek om alert te zijn op verdachte situaties. Ziet u verdachte personen, of een verdacht voertuig? Of heeft u bij een bepaalde situatie een onderbuikgevoel?
Bel dan 112.
En vertel het vooral verder op de stal /manege.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 06:57


Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:00

Niet om meteen dezelfde discussie over die stal hier op te roepen, maar zouden deze daders ook een bezoekje hebben gebracht bij Paard zoekt baas
in Enschede een paar dagen geleden?

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 02:00

Sideswipe schreef:
Vraag me nu echt af of gestolen zadels bij dit soort projecten terecht komen.... .https://www.welke.nl/photo/handigehenry ... to_url=%2F


Kan ik me niet voorstellen...alleen al omdat een mooi dressuurzadel niet echt zit zoals de zadels op de foto. Ik denk dat het hele Oostblok ondertussen van goede zadels voorzien is.