Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:09

Ik ik scheer ze gewoon af zijn ze sowieso recht ..

Ik vind dat ze het leuk doet.
Het meeste wat kijkcijfers trekt is nep(geschreven etc)
Maar hé ik vermaak me wel na de meilandjes

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:24

Tja, ik denk dat Britt is zoals ze is. Net als Martien Meiland is zoals hij is. Met idd een goede manager.

Ik kan erg om haar lachen, vind het een leuke meid en vind het super dat zij haar Penny-dromen achterna kan gaan.

_SnowBall

Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:39

Ik moest hier zo erg aan denken toen ik Britt zag knippen hahahaha

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:51

Cayenne schreef:
Ach, ik denk dat de meeste mensen hier het gewoon kijken voor het vermaak ipv alles te analyseren :D
Het is gewoon even fijn lachen :D


Dit dus... _/-\o_

Een beetje ontspanning na het werk aub... Word af en toe plaatsvervangend moe van sommige reacties hier :')

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:53

Janine1990 schreef:
Cayenne schreef:
Ach, ik denk dat de meeste mensen hier het gewoon kijken voor het vermaak ipv alles te analyseren :D
Het is gewoon even fijn lachen :D


Dit dus... _/-\o_

Een beetje ontspanning na het werk aub... Word af en toe plaatsvervangend moe van sommige reacties hier :')


+1 :j

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 05:28

:(:) :)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 06:59

elnienjo schreef:
nicole_floor schreef:
Die manen knippen, zo herkenbaar. :')

Hoe kan het dat een ervaren paardenmeisje manen knipt ipv trekt?
Met trekken wordt het veel netter.



Juist een ervaren paarden meisje weet dat manen trekken niet meer van deze tijd is. De echte paarden mensen trekken al jaren geen manen meer. _O-

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 07:47

Pistasche schreef:
Soort van pijn :+ Na een epilady een keer over mijn been te hebben gehaald heb ik hem gratis weggegeven :=

Haha, watje! :D
Ik heb vroeger zelfs nog harsstrips gebruikt, da's een stuk gemener dan een epilady.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 07:49

nicole_floor schreef:
Beetje rare vraag vind je niet. Ik vind trekken echt niet meer van deze tijd. Plus mijn paard is daar echt niet mee okee.

20-30 jaar geleden trokken we manen bij elk paard, ook bij de zeiksnorren, en ook die wenden er gewoon aan. Voordeel is dat het daarmee uitgedund wordt.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 08:38

elnienjo schreef:
Pistasche schreef:
Misschien wel iets minder prettig voor je paard

https://www.bitmagazine.nl/verzorging/h ... ken/83444/

Epileren doet ook soort van pijn, maar dat doen wij vrouwen toch ook?
Niet te flauw hoor.


Rare vergelijking. Denk je dat als paarden ons mensen niet hAdden om manen te trekken dat ze het ook deden? :')

Ik vind het niet meer van deze tijd. Waarom zou je zo’n dier ergeren als het ook gewoon zonder pijn en ellende kan. Vorig jaar een demo gezien over klaarmaken voor keuring. Die manen werden ook getrokken en na 3 plukken trekken werd het dier helemaal raar. Wilde niet meer normaal staan en liep alleen maar weg van die jongen, zegt mij persoonlijk wel genoeg dat ze het niet prettig vond

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 08:57

Ik trek al 30 jaar manen en nog nooit een paard gehad die flipte. Men weet gewoon niet meer hoe je goed trekken moet en hebben er geen geduld voor. De juiste haren op de juiste manier in de juiste hoeveelheid trekken en paarden staan erbij te slapen. De rest met een uitdun mes erover en je hebt een natuurlijke look ipv zo'n lelijke dikke boblijn.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:32

_kajo_ schreef:
Ik trek al 30 jaar manen en nog nooit een paard gehad die flipte. Men weet gewoon niet meer hoe je goed trekken moet en hebben er geen geduld voor. De juiste haren op de juiste manier in de juiste hoeveelheid trekken en paarden staan erbij te slapen. De rest met een uitdun mes erover en je hebt een natuurlijke look ipv zo'n lelijke dikke boblijn.

Dit dus.

Vind George overigens wel 'n superbraaf paard. Hoe die relaxt staat te staan terwijl ze met de waterslang vlak bij z'n oog afspuit.

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:14

elnienjo schreef:
nicole_floor schreef:
Beetje rare vraag vind je niet. Ik vind trekken echt niet meer van deze tijd. Plus mijn paard is daar echt niet mee okee.

20-30 jaar geleden trokken we manen bij elk paard, ook bij de zeiksnorren, en ook die wenden er gewoon aan. Voordeel is dat het daarmee uitgedund wordt.

En precies dát is het nadeel. Ik wil vanwege de ‘dressuurmanen’ dus echt geen uitgedunde manen. Komt daarbij ook dat mijn pony het echt niet accepteert, ook niet door iemand die het al jaaaren doet en precies weet hoe het moet.

—-

Maar zo zijn er wel meer onlogische dingen in het programma waarvan paardenmensen weten dat het niet klopt. En natuurlijk dat het totaal niet chronologisch is. Maar ach, als je dat achterwege laat is het wel even een uurtje heerlijke tv.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:29

Vroeger deden we wel meer dingen waar we nu anders over denken. Gelukkig gaan de meeste mensen met de tijd mee.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:32

George is gewoon waanzinnig goed opgevoed. Als ik met de slang bij mijn paard zijn oog kom, is hij toch op zijn minst wantrouwig of het niet in zijn ogen komt. George niet! :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:34

Tallie1979 schreef:
George is gewoon waanzinnig goed opgevoed. Als ik met de slang bij mijn paard zijn oog kom, is hij toch op zijn minst wantrouwig of het niet in zijn ogen komt. George niet! :')


Nou precies dat! Mijn paard accepteert veel hoor, maar een slang zó dicht bij haar oog levert op zijn minst reactie op (hoewel de reactie groter is als ze denkt dat het water bij haar oren komt dan bij haar ogen :') )

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:37

_SnowBall schreef:
Ik moest hier zo erg aan denken toen ik Britt zag knippen hahahaha

[ [url=m/B73ez3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nouuuuuu, dit zou Callas toch verschrikkelijk goed staan Pien :D

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:40

Kinke schreef:
_SnowBall schreef:
Ik moest hier zo erg aan denken toen ik Britt zag knippen hahahaha

[ [url=m/B73ez3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nouuuuuu, dit zou Callas toch verschrikkelijk goed staan Pien :D

En zo kwam er een einde aan een jarenlange vriendschap _O- _O-

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:10

Dat knippen Omg, ze stopte ook maar niet :+

Vond het jammer dat ze met die proef niet filmde wat er gelezen werd, eigenlijk alleen saaie stukken buiten schouder binnen. Had die wissel enzo wel willen zien!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:16

Skippy01 schreef:
Tallie1979 schreef:
George is gewoon waanzinnig goed opgevoed. Als ik met de slang bij mijn paard zijn oog kom, is hij toch op zijn minst wantrouwig of het niet in zijn ogen komt. George niet! :')


Nou precies dat! Mijn paard accepteert veel hoor, maar een slang zó dicht bij haar oog levert op zijn minst reactie op (hoewel de reactie groter is als ze denkt dat het water bij haar oren komt dan bij haar ogen :') )

Bij die van mij kon ik zo het hele hoofd onder de sproeier zetten, boeide ze echt niet :n geen van allen

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:25

Ik heb de 2 uitzendingen terug gekeken, inderdaad voor het vermaak.

Het is gewoon een lekkere flapuit, niet perse altijd handig en een enorme rommelkont :x , maar ze maakt wel haar dromen waar!

En wat is die George een ongelofelijk lieve hengst, echt een kadootje.
Weet niet of ze het gered zou hebben met een wat meer manse (is dat een woord??) hengst...

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:31

Kinke schreef:
_SnowBall schreef:
Ik moest hier zo erg aan denken toen ik Britt zag knippen hahahaha

[ [url=m/B73ez3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nouuuuuu, dit zou Callas toch verschrikkelijk goed staan Pien :D


_O- ~~}>

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:25

Ik heb ook gekeken. Heb weer gelachen. :D
Hoe ze met die schaapjes bezig was, de Nutella, manen knippen, niet meer willen reizen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:34

LadyMadonna schreef:
Bij die van mij kon ik zo het hele hoofd onder de sproeier zetten, boeide ze echt niet :n geen van allen

Het werkt twee kanten op, je begint bij de voeten en als het paard het toelaat werk je naar het hoofd toe. Na de eerste keer afspuiten weet je waar de 'pijngrens' van het paard ligt.

Fijne douchekop hebben ze daar op stal en als schimmel zal George ook wel wat gewend zijn /3

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:41

Dat met die waterstraal heb ik ook met open mond zitten kijken. Ik zit steeds hardop te roepen 'jeetje wat een hittepetit, ben blij dat mijn paard gewoon chill is'.. Maar bij die waterstraal op zn hoofd moest ik m toch even credits geven. Die van mij staat al op 1 been als zn hoeven afgespoten moeten worden omdat ie tot zn buik onder de brubber zit. Sinds deze zomer heb ik hem zover met een strak startegieplan dat ik hem na een tijd spetteren even mag afspuiten op de flanken en benen. Hell no dat ik op zn billen of hoofd mag komen. Veel te koud, zelfs met 40 graden.