Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:57

Adelaide71 schreef:
Ze hebben niemand 'aangevallen' en verzonnen verhalen de wereld in helpen, maakt het niet beter.


Gelukkig beroepen de extremisten zich ten alle tijden op feiten ipv verhalen die de wereld in zijn geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:58

magda_90 schreef:
Adelaide71 schreef:
Ze hebben niemand 'aangevallen' en verzonnen verhalen de wereld in helpen, maakt het niet beter.


Gelukkig beroepen de extremisten zich ten alle tijden op feiten ipv verhalen die de wereld in zijn geholpen.


Nee doen ze niet, maar waarom je verlagen naar dat niveau? Houd het gewoon bij de feiten.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:00

Euhms... Ik heb zelden een daadwerkelijk feit gehoord afkomstig uit die groep. Meen je dat nu dus serieus?
Dan doel ik ook op acties zoals bij de varkenshouderij.

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:01

sneeuwpop schreef:
Doe ik niet, echter kan ik er niet mee zitten...
Mensen zoeken verklaringen en hebben vooroordelen. Is niet gek wanneer je je aangevallen voelt (en ook daadwerkelijk bent)


Het gevoel van aanval is groter dan de daad in dit geval.
Maar interessanter is waarom mensen zich zo aangevallen voelen? Als het daadwerkelijk complete nonsens is, is dat niet nodig.
Ik heb een paard en rijd paard maar voel mij echt totaal niet aangevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:04

magda_90 schreef:
Euhms... Ik heb zelden een daadwerkelijk feit gehoord afkomstig uit die groep. Meen je dat nu dus serieus?
Dan doel ik ook op acties zoals bij de varkenshouderij.


Dat bedoel ik dus, verlaag je dan niet tot dat niveau.

Ik ga mee met Fransje: waarom voelen mensen/ruiters zich zo aangevallen?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:31

Voelt een ruiter zich aangevallen dan? Ik denk dat de meeste topruiters dit behalve Houtzager alweer vergeten zijn en al een ander concours achter de rug hebben.

Het willen verdedigen snap ik wel want ze zegt dat paardrijden slavernij is. Dus in principe valt ze wel alle ruiters aan.

Avalanche

Berichten: 16067
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:53

Ik voel me echt totaal niet aangevallen.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:59

Ik heb het interview bekeken en ik moet zeggen dat ik het vooral dapper van de vlogster vind om haar uit te nodigen en met haar in gesprek te gaan. Wat mij vooral opvalt is dat de vlogster zelf het meest aan het woord is maar blijkbaar ook open staat voor zeer uiteenlopende meningen van zowel voor als tegenstanders en daarbij de nuance probeert te vinden. Amber heeft gewoon geen weerwoord maar komt ook niet veel aan het woord.

Wat die Amber betreft. Haar mening is niet nieuw en wordt onder de meer radicale veganisten allemaal wordt deze op de zellfde manier verkondigt. Binnen dat wereldje is geen ruimte voor grijstinten. Op het moment dat je bijvoorbeeld geen vlees eet maar wel paard rijdt dan lig je eruit. Amber verteld mij niets nieuws. Ergens vind ik het wel zonde dat zij als 19 jarige bij zowat het extreemste slag mensen uit de vegan scene is belandt. Ik vraag me werkelijk af wat zij op deze manier denkt te bereiken. Peter Janssen de man die hier mee begonnen is heeft naar eigen zeggen al 51 keer een stierengevecht verstoord. Ik vraag mij toch wel af wat hij nu met zijn acties concreet heeft bijgedragen aan het stoppen van het stierenvechten. Ik krijg nu niet echt het idee dat Peter Janssen daar nu enige rol van betekenis in heeft.

https://www.ad.nl/binnenland/vegan-stre ... ~a803ce0f/

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:49

sureido schreef:
Voelt een ruiter zich aangevallen dan? Ik denk dat de meeste topruiters dit behalve Houtzager alweer vergeten zijn en al een ander concours achter de rug hebben.

Het willen verdedigen snap ik wel want ze zegt dat paardrijden slavernij is. Dus in principe valt ze wel alle ruiters aan.


Ik voel mij totaal niet aangesproken dus wat dat betreft vallen ze mij niet aan.
Het is hun mening en het is aan de ontvangers hoe ze ermee omgaan.

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:52

Van die griet zijn dus foto's OP een paard in de drive-through van de BURGER KING??

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:56

Adelaide71 schreef:
Ze hebben niemand 'aangevallen' en verzonnen verhalen de wereld in helpen, maakt het niet beter.


Iets zegt mij dat die mensen die die varkensboerderij in Boxtel beheren daar toch heel anders over denken, over dat niemand aangevallen en verzonnen verhalen. Beiden waren daar ook aanwezig.

En dan verzonnen in de zin; dat ze naderhand met een lijst van geregistreerde misstanden kwamen die niet eens die boerderij betroffen, maar die door de vader van de eigenaar zijn begaan op andere locaties. Maar werd gebracht alsof het allemaal dat bedrijf in Boxtel betrof.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 02-09-19 12:18, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38322
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:00

Dat zij vegan is geworden, niets mis mee en dat ze in haar huidige leven het anders aanpakt prima . Maar dan ook andere mensen je levensstijl opdringen met extreme acties is wel fout. Laat ze zorgen dat haar familie eerst maar vegan word, broer werkt bij de Burger King volgens mij, houd daar een sit-in.

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:03

Pipodipo schreef:
Van die griet zijn dus foto's OP een paard in de drive-through van de BURGER KING??


Ja en?

Je kunt een mening en je doen en laten bijstellen in je leven.
Zeker als je zo jong bent, tussen 13 en 19 jaar veranderd er een hoop.

Janneke2

Berichten: 22775
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:15

...wat wordt hier op de persoon gespeeld zeg.

Wie weet 'dat ze full time actievoerderster is'...? (Feiten, graag.)

So what dat ze 19 is: dat is in onze samenleving meerderjarig.
(Uiteraard is het wel fijn als je ontwikkeling als mens niet stopt op je 18e verjaardag ;) )

En wat dan nog als zijzelf vrijheidsdressuur met haar dier doet en er soms zelfs opzit...?


Wie zijn hier nou de extremisten...?

Het spijt me vreselijk, maar ze heeft een punt,
en door haar tot onderwerp te bombarderen met nota bene verwijten mbt inconsistentie
...kun je natuurlijk leuk je eigen straatje schoonspoelen.

("Ik hoef niet te luisteren/ na te denken over iets wat een uitkeringstrekker / full time actievoerster/ veganist zegt,
dan wel: aangezien ze zelf instabiel is of niet consequent is, is het niet nodig.)

Struisvogelpolitiek.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:17

Dat zegt ze zelf in het filmpje.

Als je zelf anderen zo extreem verketterd dat je ze er zelfs op deze manier uit pikt dan is ‘practise what you preach’ IMO wel het minste dat je kan doen.

Ik hoef verder niks schoon te spoelen. Ik zou niet weten wat.

Janneke2

Berichten: 22775
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:30

:o hier word ik betrapt: ik had geen zin in het filmpje. _/-\o_

Blijft natuurlijk staan dat het feit dat ze van alles over zichzelf vertelt haar kwetsbaar maakt - en zo lees ik al die bladzijden reactie.

Ik ben groot voorstander van practise what you preach
walk your talk
...maar ze is toch geen wedstrijdruiter op dit moment?

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:34

Ayasha schreef:
Ik hoef verder niks schoon te spoelen. Ik zou niet weten wat.


Door de manier waarop je reageert vraag ik mij juist af of er ook niet ergens een vinger op een zere plek wordt gelegd.

Overigens hoef je dingen niet zelf te doen. Zwijgen over misstanden staat na gelijk aan toestemmen.

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:44

Janneke2 schreef:
:o hier word ik betrapt: ik had geen zin in het filmpje. _/-\o_

Blijft natuurlijk staan dat het feit dat ze van alles over zichzelf vertelt haar kwetsbaar maakt - en zo lees ik al die bladzijden reactie.

Ik ben groot voorstander van practise what you preach
walk your talk
...maar ze is toch geen wedstrijdruiter op dit moment?

Nee, maar zoals Ayasha al aangaf, was de actievoerster daarin weinig succesvol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:51

xxCYNNxx schreef:
Adelaide71 schreef:
Ze hebben niemand 'aangevallen' en verzonnen verhalen de wereld in helpen, maakt het niet beter.


Iets zegt mij dat die mensen die die varkensboerderij in Boxtel beheren daar toch heel anders over denken, over dat niemand aangevallen en verzonnen verhalen. Beiden waren daar ook aanwezig.

En dan verzonnen in de zin; dat ze naderhand met een lijst van geregistreerde misstanden kwamen die niet eens die boerderij betroffen, maar die door de vader van de eigenaar zijn begaan op andere locaties. Maar werd gebracht alsof het allemaal dat bedrijf in Boxtel betrof.


Ik doelde op dat er door mensen hier op Bokt dingen toegevoegd worden aan het verhaal over deze meid, waarvan we niet weten of dat waar is.

Wilde nog even kwijt dat iemands mening over van alles en nog wat, kan veranderen in de loop der jaren. Dat vertelt ze toch ook in het filmpje? Vind het alleen jammer dat Romy zoveel aan het woord is in de vlog en dat zij er nauwelijks tussenkomt. En nee, ik ben het niet met deze Amber eens... alles behalve, maar het zet je wel aan het denken: doen we het wel zo goed als we denken? Imo is paardensport inderdaad erg egoïstisch. En ja, ben vreselijk hypocriet, want ik zit ook nog steeds op mijn paarden.

Avalanche

Berichten: 16067
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:26

Adelaide71 schreef:
k doelde op dat er door mensen hier op Bokt dingen toegevoegd worden aan het verhaal over deze meid, waarvan we niet weten of dat waar is

Eens. En los daarvan: het is niet relevant voor de discussie over paardenwelzijn.

Hun punt is: dieren zijn gelijkwaardig aan mensen, en hebben daarmee er recht op om van zichzelf te zijn en niet iemands bezit, en het houden van paarden is dus slavernij. Persoonlijk vraag ik me af hoe je een situatie waarin dieren niet iemands bezit zijn, en alles dus wild is, wilt realiseren, zonder dat de dieren alsnog gevangen worden en gehouden door iemand.

Ik persoonlijk ben het hun punt niet mee eens, ik voel me ook beslist niet aangevallen, omdat ik mijn paard op een paardwaardige manier hou en er ook zo mee omga.

Maar ik begrijp wel de stelling dat, door een paard te dwingen, door pijn of angst, tot wat wij willen, niet ethisch is. Ik begrijp wel de stelling dat een dier zijn/haar waardigheid ontnemen niet oke is. Ik persoonlijk ben veel genuanceerder, en ik denk dat het antwoord veel meer ligt in de manier van houden, omgaan en rijden.

Ik ben helemaal nergens op tegen, omdat het niet materiaal, maar de gebruiker ervan bepalend is imo. (met materiaal bedoel ik overigens bitten, zadels, dekens, ijzers).

Ik denk dat je met moddergooien jezelf diskwalificeert als een waardige discussiepartner, immers als je verdediging niet met argumenten, maar met laster en persoonlijke aanvallen is, denk ik dat je gewoon geen goede tegenargumenten hebt. De zaak verdraaien, met verzonnen verhalen komen, met acties komen die niet relevant zijn voor deze discussie vind ik een zwaktebod.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:30

fransje23 schreef:
Ayasha schreef:
Ik hoef verder niks schoon te spoelen. Ik zou niet weten wat.


Door de manier waarop je reageert vraag ik mij juist af of er ook niet ergens een vinger op een zere plek wordt gelegd.

Overigens hoef je dingen niet zelf te doen. Zwijgen over misstanden staat na gelijk aan toestemmen.

Kom kijken. :) Je bent van harte welkom. Als je tips hebt om het ze beter te maken hoor ik het graag. Koffie en thee staat klaar.

Ik heb een gruwelijke hekel aan extremisme en zeker als het gepaart gaat met zoveel hypocriesie en leugens. :) Kom op voor waar je in geloofd maar doe het met feiten. Doe het met oprechtheid en met verstand. Niet op deze manier.

En ik denk dat de meeste die me van bokt kennen zouden willen dat ik wat vaker mijn mond hield (Het is me al letterlijk gezegd _O-) dus aan zwijgen over misstanden maak ik me ook niet schuldig. _O-

Ik heb zelfs al meermaals aan gegeven dat er dingen moeten veranderen in de algemeenheid. :) Maar deze manier kan ik slecht mee om. Omdat ze maar één ding bereikt: nl. Dat men blijft doen wat men altijd deed. Deze actie maakt het enkel moeilijker.
Ik lees de reacties op social media en hier en ik denk "als we op weg waren naar verandering dan heb je er bij deze de rem op gezet." en dat stoort me ja. :)

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:45

Pipodipo schreef:
Nee, maar zoals Ayasha al aangaf, was de actievoerster daarin weinig succesvol.


Ooit bedacht dat mensen misschien de wedstrijdsport en presteren daarin helemaal niet interessant vinden?
Dat je eens mee doet en denkt: nee, dit is het niet voor ons?
En nee dan ben je er niet succesvol in. So what?


Overigens is dit wel een bingokaart, oftewel, standaard, argument in discussies als er geen echt argument genoemd kan worden.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:48

Op negentienjarige leeftijd kan er nog van alles veranderen. Ik hoop daarom voor haar dat ze echt heel zeker weet dat dit echt is wat ze wil.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:57

Avalanche81 schreef:
Hun punt is: dieren zijn gelijkwaardig aan mensen, en hebben daarmee er recht op om van zichzelf te zijn en niet iemands bezit, en het houden van paarden is dus slavernij. Persoonlijk vraag ik me af hoe je een situatie waarin dieren niet iemands bezit zijn, en alles dus wild is, wilt realiseren, zonder dat de dieren alsnog gevangen worden en gehouden door iemand.


Op het vangen en houden kun je natuurlijk een verbod uitvaardigen zoals veel van deze mensen graag zouden willen zien gebeuren. Maar kunnen we dan ook met zijn allen accepteren als we ontdekken dat de vrije natuur keihard is. Dat dieren die gewond raken een afschuwelijke dood sterven, dat dieren elkaar opeten en dat in de wintermaanden als er w2einig voedsel is overal stervende paarden liggen?

Of welke andere invulling wil je geven aan het gelijkstellen van dieren met mensen. Ik vraag me echt af wat ik me bij gelijkwaardigheid moet voorstellen. Dieren leven immers in het hier en nu.

Ook vraag ik me af wat er mis is met speciesisme. Een kat heeft nu eenmaal andere behoeften als een hond. En een paard heeft weer totaal andere behoeften.

BigOne
Berichten: 38322
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:02

Bij de OVP heb ik ze niet gehoord of ik heb ze gemist maar misschien was dat wel hun paradijselijke samenleving wat betreft dieren, allemaal vrij, niets hoeft maar je crepeert wel .