Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:39

brokjes schreef:
MarjanB schreef:
Hoe komt ze aan d’r geld om van te leven als ze fulltime activist is?

Doet dat er allemaal toe?


Nou ik als werkende betaal waarschijnlijk haar uitkering zodat zij van dit soort onzin uit kan vreten. Terwijl ze waarschijnlijk goed bij machte is om zelf geld te verdienen.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:40

Ze is 19, dus ze kan net zo goed nog thuis wonen.

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:44

Ze gaat samen met haar vriend in Zwolle wonen, die heeft daar een nieuwe baan en ze is/was druk op zoek naar een plek voor haar paard.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:46

dees_daan schreef:
Ik vind het een beetje zorgwekkend dat je in 2017 nog met je paard naar de Burger King gaat en in 2019 half naakt een springwedstrijd gaat verstoren met een veganclubje.. Dat je veganistisch wordt of niet meer wil rijden tot daar aan toe maar als je in zo'n korte tijd zo'n grote verandering maakt dat je van leuk paardrijden en even naar de Burger King naar zoiets extreems gaat dan vraag ik me af of zo'n meisje niet gewoon heel onstabiel is en hier de (verkeerde) aansluiting vind.
Meestal gaat het toch geleidelijker en verdiepen mensen zich in wat zij wel en niet willen en kan dat zich verder uitbreiden maar dit is wel heel snel "geëscaleerd"..

Bij haar mede actievoerder blijken ook een paar draadjes los te zitten, ze hebben elkaar blijkbaar gevonden, maken kortsluiting en zie het resultaat. Op zich gewoon zielig en naar mijn mening niet de moeite waard om er zoveel aandacht aan te geven. De kans is overigens groot dat het werkende deel van de bevolking deze proffesionele actievoerders mag financieren zodat zij zich volledig aan hun roeping kunnen geven.

Avalanche

Berichten: 16125
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:54

MarjanB schreef:
Nou ik als werkende betaal waarschijnlijk haar uitkering zodat zij van dit soort onzin uit kan vreten. Terwijl ze waarschijnlijk goed bij machte is om zelf geld te verdienen.

Ik vind het echt verbazingwekkend dat je eerst vraagt hoe ze aan haar geld komt, terwijl het een tiener is, wat je gewoon prima kunt weten, het is hier meerdere keren genoemd, en dan vervolgens zelf de meest negatieve (in jouw ogen) optie maar even invult, en jezelf daar en passant als slachtoffer neerzet. Want jij werkt ervoor.

We hebben hier een prachtig systeem, waarin je voor elkaar zorgen. Als je dat niet wilt, moet je emigreren, heb je er geen last meer van. Je betaalt wel $700 per maand aan zorgverzekering, die ook nog eens het minimale vergoedt, en je weet nooit of ze gaan vergoeden, je betaalt bizar veel belasting, je hebt als vrouw goede kans slachtoffer te worden van seksueel geweld, en dat de dader dan ouderlijk gezag krijgt over het kind wat jij niet mag aborteren, maar je hoeft niet te betalen voor iemand waar je het niet mee eens bent *\o/*

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:55

MarjanB schreef:
brokjes schreef:
Doet dat er allemaal toe?


Nou ik als werkende betaal waarschijnlijk haar uitkering zodat zij van dit soort onzin uit kan vreten. Terwijl ze waarschijnlijk goed bij machte is om zelf geld te verdienen.

Nee, jij betaald je belastingen omdat je anders in de gevangenis komt. Vanaf het punt dat jij die belastingen betaald hebt is dat geld niet meer van jou. Zelfs áls ze een uitkering zou hebben, betaal jij die niet. Als ze die niet heeft moet je nl. evenveel belastingen betalen. De overheid betaald haar uitkering. Niet jij.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:59

Ik heb niks tegen belastingen betalen en zorg dragen voor mensen die niet kunnen werken! Daar betaal ik met alle liefde voor. Maar mensen die te lui zijn om te werken of de boel bedonderen daar heb ik wel moeite mee.

Maar goed dat is een heel andere discussie :) wist niet dat ze 19 is maar goed hoop dat t dan nog goed komt met d’r.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:01

Een 19-jarige staat nog aan 't begin van haar studietijd waarschijnlijk.

Popstra
Berichten: 13803
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:03

Ayasha schreef:
Overigens is ze niet 1.5 jaar geleden "gestopt" met rijden. Ze gaat er nog steeds opzitten en ze doet nog steeds VD met 'm. :) Dus een beetje hypocriet blijft het wel.


Nou en dat hypocriete vind ik dus van iedereen tegen paarden sport is maar zelf ook op De rug van een paard gaat zitten. Elke manier van rijden is het dier enigszins er toe dwingen een mens op zijn rug te accepteren!
En ook niet met die k*t argumenten komen van dat je ijzerloos, zadelloos of what ever nog meer onder ,,vriendelijk,, verstaat komen!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:05

MarjanB schreef:
Hoe komt ze aan d’r geld om van te leven als ze fulltime activist is?


Vroeg ik mij ook af eerlijk gezegd.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:06

bigone schreef:
Amber , je leest blijkbaar nog steeds mee op bokt aangezien je net nog online was, wat vind jij er van wanneer mensen zeggen dat extremisten maar een weg kennen namelijk hun eigen en totaal niet openstaan voor andere meningen??


Ben ik ook benieuwd naar... Gok alleen niet dat ze (zinvol) gaat reageren, echt een discussie voeren is vaak met zulke mensen toch niet mogelijk.

Ik wist niet dat ze zelf ook gereden en gesprongen had. Je kan inderdaad van mening veranderen, dat doe ik ook vaak zat. Maar ik gok niet dat zij met die leeftijd en hoe ze in dat topic praat veel verstand heeft van de (top)sport. Echt jammer dan al die aannames...
Hypocriet ook, zelf wel op een paard zitten en zeggen dat iemand die sport met een paard een dierenbeul is. Dan dwingt ze het dier toch net zo goed.... Iets met pot verwijt de ketel. :o?

Ben ik ook wel benieuwd hoe zij haar paard houdt.... Een echt weiland of een 24-7 postzegel paddock paradise. :Y)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:42

elnienjo schreef:
Een 19-jarige staat nog aan 't begin van haar studietijd waarschijnlijk.


Handig om dan zo'n smet op je C.V te zetten.
Wereld is klein en komt toch echt wel weer uit, vooral wanneer het niet uit komt. Zeker nu met internet, zal dit haar blijven achtervolgen...domdomdom.
Ik vind dit geen onschuldig tienerdingetje.
Maar ben blij dat zulke acties consequenties hebben voor de schuldige IPV de onschuldige die ze lastig moest vallen _-:(

J0anieke

Berichten: 4907
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:59

Ayasha schreef:
J0anieke schreef:
Ze geeft in het filmpje zelf aan dat ze pas 1,5 jaar geleden is gestopt met paardrijden. Niet zo gek dus dat ze in 2017 nog een topic heeft kunnen maken dat ze zelf op het paard zit... :+

Dat is niet wat bevestigd is want dat zag ik idd in het filmpje. :+

Wel het typische verhaal van zelf kl*ten met rijden en het bit en i.p.v. wat aan zichzelf te doen dat geklommel dan maar projecteren op de rest van de paardenwereld.

Daar heb je wel een goed punt! :j


Avalanche81 schreef:
Ayasha schreef:
Ik zou het wel waarderen als ze iig mijn proeven niet komen verstoren...

Ik ook. Tuurlijk. Ik ben het met hun hele punt niet eens. Maar dat maakt nog niet dat het paard in gevaar was.

@Nessie: ik ben het niet met ze eens, maar mijn punt is dat je sowieso al niet sterk staat door met dingen aan te komen die niet kloppen.
Ik vind bijvoorbeeld bitloos rijden niet perse paardvriendelijker, en dat onderbouw ik met beelden waarop op een totaal onvriendelijke manier bitloos aan het rijden zijn. En dat wil niet zeggen dat het niet vriendelijk kan, het zegt alleen dat het dat niet per definitie is. Ik denk niet dat je per definitie een dierenbeul bent als je met bit rijdt, of wedstrijden rijdt, en dat ook nog op een leuk niveau doet. Ik denk dat in bepaalde gevallen een en ander best wat diervriendelijker kan, en er zijn ook ruiters op topniveau waar ik heel blij van word.

Maar als ik nu zeg: ik heb een probleem met bitten, want daar worden paarden hyperactief van, dan ben ik mezelf onderuit aan het schoppen, want het is gewoon iets wat simpelweg niet waar is. En dat is dan niet zo handig, want daarmee versterk je de positie van de ander.

Er zijn een heel aantal videobeelden gemaakt, en je kunt idd stellen dat ze de proef (of hoe je dat noemt bij springen) verstoort. Dat doet ze ook. Maar je kunt niet op basis van die beelden zeggen dat ze het paard in gevaar brengt. Ik heb er een gezien, gefilmd met iemands mobieltje, en de officiele beelden van bovenaf gefilmd, en op die beelden komt ze geen moment bij het paard in de buurt.

Tenzij ze meerdere keren de ring in is geweest, ga ik er dus uit van wat ik heb gezien, en op die beelden komt ze neit bij het paard in de buurt.


Ayasha schreef:
Overigens is ze niet 1.5 jaar geleden "gestopt" met rijden. Ze gaat er nog steeds opzitten en ze doet nog steeds VD met 'm. :) Dus een beetje hypocriet blijft het wel.

Eens :)

Ben t volledig met dit bericht eens.

Hoe weten jullie dat ze nog af en toe op haar paard zit en daar ook VD mee doet?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:01

sneeuwpop schreef:
elnienjo schreef:
Een 19-jarige staat nog aan 't begin van haar studietijd waarschijnlijk.


Handig om dan zo'n smet op je C.V te zetten.
Wereld is klein en komt toch echt wel weer uit, vooral wanneer het niet uit komt. Zeker nu met internet, zal dit haar blijven achtervolgen...domdomdom.
Ik vind dit geen onschuldig tienerdingetje.
Maar ben blij dat zulke acties consequenties hebben voor de schuldige IPV de onschuldige die ze lastig moest vallen _-:(

Klopt, ze zal nog wel 'ns ergens op de blaren moeten zitten door haar onnadenkende acties.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:10

Dat zegt ze in het filmpje hier gepost. Ik meende ook dat ze ergens beweerde voor grote stallen gewerkt te hebben ofzo iets. Dat ze daar ‘veel gezien’ had. (Altijd vaag ook, ook in het filmpje meen ik bij de voorstelling van zichzelf). Daar geloof ik op basis van dat itp topic toch geen bal van. Hoogstens een grote manege.

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:13

Ayasha schreef:
Dat zegt ze in het filmpje hier gepost. Ik meende ook dat ze ergens beweerde voor grote stallen gewerkt te hebben ofzo iets. Dat ze daar ‘veel gezien’ had. (Altijd vaag ook, ook in het filmpje meen ik bij de voorstelling van zichzelf). Daar geloof ik op basis van dat itp topic toch geen bal van. Hoogstens een grote manege.



dan vraag ik mij altijd af hoeveel je in werkelijkheid gezien hebt met 19 jaar. zo'n lange werkcarriere heb je dan ook nog niet gehad.

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:25

tja, dat vroeg ik me ook af bij die activisten in die varkensstal in Boxtel. 's avonds op tv vol trots vertellen dat ze een big had 'gered' door het diertje water te geven....Waarop die varkensboer zei: "een big mag helemaal geen water, die moet biest hebben". Nou...het diertje was er toch ontzettend van opgeknapt 8)7

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:14

Kinke schreef:
tja, dat vroeg ik me ook af bij die activisten in die varkensstal in Boxtel. 's avonds op tv vol trots vertellen dat ze een big had 'gered' door het diertje water te geven....Waarop die varkensboer zei: "een big mag helemaal geen water, die moet biest hebben". Nou...het diertje was er toch ontzettend van opgeknapt 8)7

Daar zat ze ook in de stal in Boxtel.Staat op haar facebook.

fransje23

Berichten: 15399
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:58

Tjonge blijft bijzonder dat mensen nog steeds argumenten tegen een persoon kunnen verzinnen. Ineens is ze een steuntrekker met een psychiatrische aandoening :') Nou ja als ze werkelijk een aandoening heeft is die uitkering misschien ieder geval terecht :+

Avalanche

Berichten: 16125
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:00

fransje23 schreef:
Tjonge blijft bijzonder dat mensen nog steeds argumenten tegen een persoon kunnen verzinnen. Ineens is ze een steuntrekker met een psychiatrische aandoening :') Nou ja als ze werkelijk een aandoening heeft is die uitkering misschien ieder geval terecht :+

Je komt ook wel enorm zeker van je zaak over idd, als je zo iemand zo persoonlijk gaat aanvallen :+

fransje23

Berichten: 15399
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:23

Binnen de endurance was het argument dat de mensen die nieuwsberichten deelde over misstanden in de groep 7 landen de schuldigen waren.
Eh nee..de boodschappers rijden de paarden niet de dood in, geven ze geen doping etc.
Overigens werden deze boodschappers ook persoonlijk aangevallen en bedreigd bij gebrek aan echte argumenten.

Niet praten over en het verbloemen van misstanden is geen oplossing! Wie zwijgt stemt toe!
Iedereen weet dat er heus wel wat verbeterd kan worden her en der. Verbeteringen kunnen het beste uit de eigen kring komen. Helaas is bijzonder lastig om binnen de paardenwereld de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Mensen benadrukken liever de verschillen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:46

fransje23 schreef:
Tjonge blijft bijzonder dat mensen nog steeds argumenten tegen een persoon kunnen verzinnen. Ineens is ze een steuntrekker met een psychiatrische aandoening :') Nou ja als ze werkelijk een aandoening heeft is die uitkering misschien ieder geval terecht :+


Ach als je hoort waarom de meeste met zulke akties meedoen is ook niet op de feiten/waarheid berust.

Als je met dit soort akties andere wat aan doet,(en ook de dieren die je probeert te redden %) ) dan kun je daar reacties terug van verwachten.
En ik heb daar geen medelijden mee. Vind de akties die ze doen echt hersenloos en vraagt om een negatieve reactie terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:50

sneeuwpop schreef:
fransje23 schreef:
Tjonge blijft bijzonder dat mensen nog steeds argumenten tegen een persoon kunnen verzinnen. Ineens is ze een steuntrekker met een psychiatrische aandoening :') Nou ja als ze werkelijk een aandoening heeft is die uitkering misschien ieder geval terecht :+


Ach als je hoort waarom de meeste met zulke akties meedoen is ook niet op de feiten/waarheid berust.

Als je met dit soort akties andere wat aan doet,(en ook de dieren die je probeert te redden %) ) dan kun je daar reacties terug van verwachten.
En ik heb daar geen medelijden mee. Vind de akties die ze doen echt hersenloos en vraagt om een negatieve reactie terug.


Maar dan hoef je daar nog niet zelf 'verhalen' aan toe te voegen die uit de lucht gegrepen zijn?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:53

Doe ik niet, echter kan ik er niet mee zitten...
Mensen zoeken verklaringen en hebben vooroordelen. Is niet gek wanneer je je aangevallen voelt (en ook daadwerkelijk bent)

Anoniem

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:54

Ze hebben niemand 'aangevallen' en verzonnen verhalen de wereld in helpen, maakt het niet beter.