Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:04

Loretta schreef:
bigone schreef:
Wanneer je op Facebook de reacties leest op veel zaken , bvb een moeder die knallende ruzie met haar vader heeft omdat pa een krentenbol ging eten in HAAR huis met haar zoon en zij hem duidelijk maakte dat dit absoluut niet kon want daar zat melk en ei in en haar kinderen moesten vegan zijn, dan denk ik, het word nog veel erger want ze gaan allemaal bij elkaar klieken . Het is nog erger dan de antivaxxers .


Zo gaat het er inderdaad aan toe binnen de extremistische groeperingen.
Hetzelfde als een activiste die erbij was in Boxtel. Ze werd geroyeerd nadat ze op het politiebureau een boterhammetje heeft aangenomen. Het gaat daar hard tegen hard.

https://www.pigbusiness.nl/artikel/2073 ... jf-in-cel/


Welke bakker bakt er krentenbollen/brood met melk en ei dan :?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58001
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:05

krentenbollen worden toch vaak met melk en ei gemaakt... :?
Wei-poeder dat vaak gebruikt wordt komt uit melk. Het is een eiwit dat ook lactose bevat, dus zit er weipoeder in, dan zit er "melk" (iig lactose) en ei in.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-08-19 18:08, in het totaal 2 keer bewerkt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:07

verootjoo schreef:
Welke bakker bakt er krentenbollen/brood met melk en ei dan :?

Iedere kwaliteitsbakker mag ik hopen en hopelijk ook nog met roomboter!

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:08

Ayasha schreef:
krentenbollen worden toch vaak met melk en ei gemaakt... :?
Wei-poeder dat vaak gebruikt wordt komt uit melk.


Ei stop je in geen enkel brood, en heb even opgezocht dat er in Ah krentenbollen idd melk eiwit zit.
Volgens mij in die van de bakker niet. Maar weet nu niet zeker meer.

Loretta
Berichten: 8783
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:09

Ayasha schreef:
krentenbollen worden toch vaak met melk en ei gemaakt... :?
Wei-poeder dat vaak gebruikt wordt is het geen dat overblijft van de melk.


Ze hebben ook van die ingewikkelde spijswetten van het veganisme. Het gaat echt gigantisch ver. Soms de normaalste zaken zijn niet vegan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58001
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:11

verootjoo schreef:
Ayasha schreef:
krentenbollen worden toch vaak met melk en ei gemaakt... :?
Wei-poeder dat vaak gebruikt wordt komt uit melk.


Ei stop je in geen enkel brood, en heb even opgezocht dat er in Ah krentenbollen idd melk eiwit zit.
Volgens mij in die van de bakker niet. Maar weet nu niet zeker meer.

Ik vind wel recepten waar het water door lauwe melk vervangen wordt dus melk komt wel in sommige broden voor. Daarom niet in die van jouw bakker natuurlijk. :D

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:14

Maar hoe dan ze dat dan met auto's.
Mijn auto heeft lederen bekleding, stuur en pook zijn omhuld met leer.

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:16

Onali schreef:
Maar hoe dan ze dat dan met auto's.
Mijn auto heeft lederen bekleding, stuur en pook zijn omhuld met leer.


Ik denk dat er minimaal een biologische bakfiets aan te pas komt.. (geen zorgen, ik heb er ook 1 :') )
Maar even alle grappen terzijde, ik vind het wel dermate ernstig dat je niet eens een boterham mag eten vanwege melkeiwit wanneer je in de cel zit.. waar stopt het dan?

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:19

Loretta schreef:
Ayasha schreef:
krentenbollen worden toch vaak met melk en ei gemaakt... :?
Wei-poeder dat vaak gebruikt wordt is het geen dat overblijft van de melk.


Ze hebben ook van die ingewikkelde spijswetten van het veganisme. Het gaat echt gigantisch ver. Soms de normaalste zaken zijn niet vegan.


maar ze wonen wel allemaal in een huis en zonder dier gaat dat ook niet. ik vind het dus eigenlijk maar een beetje hypocriet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34705
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:23

Mijn man dacht nog een stapje verder. Kunststof mag toch ook niet zei hij. Wordt van dode dieren gemaakt. Hoe zit dat dan? Of mag het ineens als een dier miljoenen jaren dood is wel?

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:25

SusanH schreef:
Mijn man dacht nog een stapje verder. Kunststof mag toch ook niet zei hij. Wordt van dode dieren gemaakt. Hoe zit dat dan? Of mag het ineens als een dier miljoenen jaren dood is wel?


Inderdaad.. dan zou eigenlijk katoen nog als enige overblijven en hoe zit het met hout/papier etc. of mag je wel aan de massa kap meedoen en gaat het puur en alleen om de dieren? Ik bedoel ergens moet een grens zitten.

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:26

SusanH schreef:
Mijn man dacht nog een stapje verder. Kunststof mag toch ook niet zei hij. Wordt van dode dieren gemaakt. Hoe zit dat dan? Of mag het ineens als een dier miljoenen jaren dood is wel?


de mens kan niet leven zonder dierlijke invloeden. nooit gekund en zal ze ook nooit kunnen. ja het kan een heel stuk minder, maar zeker niet zonder. en veel zogenaamde vervangers zijn nog veel schadelijker dan de natuurlijke variant. maar zie ze dat maar eens uit te leggen.

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:28

En al die soja producten die ze naar binnen werken , komt van biologische landbouw? Uit Nederland?

Avalanche

Berichten: 16126
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:29

Nog altijd een stuk minder hypocriet dan roepen dat de aarde eraan gaat maar wel vrolijk rond blijven rijden, je vleesje eten en allerlei dierlijke producten kopen die nergens voor nodig zijn :+

Ik ga naar de sportschool, maar ik ga er vooral heen om gezonder en slanker te worden, niet omdat ik het ben. Ben ik dan ook hypocriet? Of is het misschien zo dat mensen idealen kunnen hebben waar ze naar streven, niet dat ze ze ooit kunnen halen, maar het kan geen kwaad om het te proberen, lijkt me.


NenaC schreef:
SusanH schreef:
Mijn man dacht nog een stapje verder. Kunststof mag toch ook niet zei hij. Wordt van dode dieren gemaakt. Hoe zit dat dan? Of mag het ineens als een dier miljoenen jaren dood is wel?


de mens kan niet leven zonder dierlijke invloeden. nooit gekund en zal ze ook nooit kunnen. ja het kan een heel stuk minder, maar zeker niet zonder. en veel zogenaamde vervangers zijn nog veel schadelijker dan de natuurlijke variant. maar zie ze dat maar eens uit te leggen.

Dat weten ze wel hoor. Dat is een van de redenen dat ik mezelf geen vegan meer noem. Maar het is niet dat iemand hypocriet is door te proberen zo min mogelijk van dierlijke producten gebruik te maken lijkt me?


bigone schreef:
En al die soja producten die ze naar binnen werken , komt van biologische landbouw? Uit Nederland?

Yep. Het grootste deel koopt dat idd zoveel mogelijk uit Nederland en biologisch :)

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:31

bigone schreef:
En al die soja producten die ze naar binnen werken , komt van biologische landbouw? Uit Nederland?


En de afvalproducten van de soja-productie (en nog velen daarbij) die nu naar de dieren gaan, wat gebeurd daarmee? Want als je het op een (hele, hele, hele grote) composthoop gooit krijg je volgens mij veel te veel compost in de wereld.

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:32

Groeien katoenplanten eigenlijk zonder dierlijke mest?

fransje23

Berichten: 15401
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:34

Schijnbaar is het voor veel mensen erg moeilijk om in een discussie op de bal te blijven spelen. Ze als het iets is wat je daadwerkelijk raakt en waardoor je misschien in toekomst een denkwijze moet herzien. :)

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:35

Kinke schreef:
Groeien katoenplanten eigenlijk zonder dierlijke mest?


Katoenplanten worden daarbij eigenlijk altijd bespoten vanwege de plaaggevoeligheid van de plant. Door het bespuiten maak je toch ook uiteindelijk dieren dood die ervan eten? Als je erover na gaat denken is het echt best wel vreemd dat je niet eenmalig een boterhammetje mag eten in een cel (waar je notabene in zit vanwege een actie vóór de mensen die het verbieden)

Loretta
Berichten: 8783
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:38

fransje23 schreef:
Schijnbaar is het voor veel mensen erg moeilijk om in een discussie op de bal te blijven spelen. Ze als het iets is wat je daadwerkelijk raakt en waardoor je misschien in toekomst een denkwijze moet herzien. :)


Dat is misschoien niet noodzakelijk als we het probleem tijdig op de juiste manier aan de kaak weten te stellen. Het is noodzakelijk om duidelijk te maken wat de achterliggende gedachte hiervan is.

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:40

Ik heb niets tegen mensen die anders leven maar heb er wel gruwelijk de schurft aan dat ze dat aan anderen op willen dringen. En dat is wat extremisten doen, daarom zijn de reacties ook zo heftig. Maar wanneer ik lees dat sommige leden van de extreme veganisten zich heel vervelend voelen door het carnisme om zich heen dan denk ik dat je toch iets meer moet leven en laten leven. Die Amber , die acht uur met een stervend biggetje in haar armen zit want o zo zielig, ga naar een da en laat het inslapen i.p.v. op je schoot te liggen creperen . Heeft niets met vegan maar alles met aandacht trekken te maken.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:46


Avalanche

Berichten: 16126
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:47

bigone schreef:
Ik heb niets tegen mensen die anders leven maar heb er wel gruwelijk de schurft aan dat ze dat aan anderen op willen dringen.

Daar zitten wel 2 kanten aan. Toen ik nog fanatiek was, voelden de continue reclames voor McDonald's en andere van dat soort zaken, kiloknallers en weet ik wat niet, ook als opdringen. En nog walg ik van kiloknallers.

Maar in mijn ervaring hoefde je toen alleen maar te zeggen dat vegan was, of pescotarier (alleen vis) of vegetariër, en je kreeg al naar je hoofd dat jij het een ander vooral niet moest opdringen, terwijl andere mensen er discussies over begonnen, of me probeerden te overtuigen dat ik vooral vlees moest gaan eten, en als je dan reageert moet je het een ander niet opdringen....... :+ en sommige mensen werden echt agressief, alsof het feit dat ik geen vlees at betekende dat ik het hen ook wilde afnemen........

En dat is nu echt veel minder extreem, kiloknallers zijn er bijna uit, er is veel meer bewustzijn, steeds meer mensen die ervoor kiezen niet elke dag vlees te eten maar 2 of 3 keer per week, en dus is er ook veel meer gesprek mogelijk.

fransje23

Berichten: 15401
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:47

Loretta schreef:
fransje23 schreef:
Schijnbaar is het voor veel mensen erg moeilijk om in een discussie op de bal te blijven spelen. Ze als het iets is wat je daadwerkelijk raakt en waardoor je misschien in toekomst een denkwijze moet herzien. :)


Dat is misschoien niet noodzakelijk als we het probleem tijdig op de juiste manier aan de kaak weten te stellen. Het is noodzakelijk om duidelijk te maken wat de achterliggende gedachte hiervan is.


Heel veel reacties zijn mijlenver van de bal af. Daarmee kom je niet verder want dan valt er niets aan de kaak te stellen.

Hier eindeloos af gaan geven op vegans is totaal zinloos en totaal niet op de bal.
Het gaat niet om vegans het gaat om een kleine groep extremisten.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:48

bigone schreef:
En al die soja producten die ze naar binnen werken , komt van biologische landbouw? Uit Nederland?


Veel veganisten eten niet zoveel soya.... die sojaproducten zijn veelal commercieele producten om 'vlees-verlaters' te verleiden.
Maar soya is absoluut geen noodzaak voor een evenwichtig voedingspatroon.

De weinige soya voor humane consumptie wordt overigens heel vaak gewoon duurzaam verbouwd in Europa, hier in de polder zelfs!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:19

bigone schreef:
En al die soja producten die ze naar binnen werken , komt van biologische landbouw? Uit Nederland?

En de meeste soja (uit Brazilië/Argentinië) wordt gebruikt voor veevoer (nee ik ben geen vegan :') )