Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:46

Ach sjongejonge.. Ik snap heel goed dat je uit schrik en later boosheid zulke dingen roept.. Ik zou ineens ook een paar niveaus dalen hoor en vloeken waar de gemiddelde brave bouwvakker rode oortjes van kreeg.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:50

Joolsie schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een vrij zieke reactie vind. Ik wil niet goedpraten wat die streakers doen, want ook dat vind ik belachelijk en triest, maar om nou dit soort dingen te gaan roepen. Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat ze hun ongenoegen moeten uiten door er nog een schepje bovenop te doen :n


Dat mag hoor, ieder z'n mening. Ik ben dag en nacht met de paarden bezig dus weet hoe intens het is om de paarden zo goed mogelijk te verzorgen en daarmee hoe walgelijk misplaatst hun actie is. En ik stoor me ont-zet-tend aan zulke krankzinnig domme mensen. Dus ja dan is de nuance even helemaal weg. Ga ik me niet voor schamen <3

Loretta
Berichten: 8765
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:51

Ik lees stilletjes mee in een vegan groep op Facebook.

Deelt 1 van de leden daar dit bericht en dat ze daar dus in dat publiek zat. Daar wordt ze dus op aangesproken. Vervolgens zegt ze dat ze zelf paardrijd. Dat is voor haar "lieve" mede vegans voldoende reden om haar helemaal tot de grond toe af te branden. Want paardrijden is niet vegan.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:52

wat?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:52

Loretta schreef:
Ik lees stilletjes mee in een vegan groep op Facebook.

Deelt 1 van de leden daar dit bericht en dat ze daar dus in dat publiek zat. Daar wordt ze dus op aangesproken. Vervolgens zegt ze dat ze zelf paardrijd. Dat is voor haar "lieve" mede vegans voldoende reden om haar helemaal tot de grond toe af te branden. Want paardrijden is niet vegan.


:') Man man mannnnn

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:53

Loretta schreef:
Ik lees stilletjes mee in een vegan groep op Facebook.

Deelt 1 van de leden daar dit bericht en dat ze daar dus in dat publiek zat. Daar wordt ze dus op aangesproken. Vervolgens zegt ze dat ze zelf paardrijd. Dat is voor haar "lieve" mede vegans voldoende reden om haar helemaal tot de grond toe af te branden. Want paardrijden is niet vegan.

OMG!

8)7

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:54

heeft iemand n linkje :+

Loretta
Berichten: 8765
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:59

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-19 16:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Screenshot verwijderd

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:02

Loretta schreef:
Trui schreef:
heeft iemand n linkje :+


Deze groep. https://www.facebook.com/groups/vegannederland/

maar paardrijden promoten is daar verboden. net als dierentuin bezoek en andere zaken die volgens hun "dierenleed" zijn.

Kan daar helaas niet meelezen en voelt hypocriet om de toelatingsvragen met leugens te beantwoorden als carnivoor die van paardensport houdt :D

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:07

MissHIS schreef:
Joolsie schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een vrij zieke reactie vind. Ik wil niet goedpraten wat die streakers doen, want ook dat vind ik belachelijk en triest, maar om nou dit soort dingen te gaan roepen. Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat ze hun ongenoegen moeten uiten door er nog een schepje bovenop te doen :n


Dat mag hoor, ieder z'n mening. Ik ben dag en nacht met de paarden bezig dus weet hoe intens het is om de paarden zo goed mogelijk te verzorgen en daarmee hoe walgelijk misplaatst hun actie is. En ik stoor me ont-zet-tend aan zulke krankzinnig domme mensen. Dus ja dan is de nuance even helemaal weg. Ga ik me niet voor schamen <3


Groot gelijk je hoeft je ook niet te schamen. Op zo’n moment denk je ook niet ff van ik zal eerst ff tot 10 tellen :')

Haha die vegan groep.. Als die mij googelen dan wordt ik direct uit de groep gezet _O-

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:09

Loretta schreef:
Trui schreef:
heeft iemand n linkje :+


Deze groep. https://www.facebook.com/groups/vegannederland/

maar paardrijden promoten is daar verboden. net als dierentuin bezoek en andere zaken die volgens hun "dierenleed" zijn.



Ik begrijp werkelijk niet waarom deze vegans zo bekrompen zijn, het zal mij een zalige zorg zijn als iemand overtuigd veganist is. Daar hoeven ze toch geen verantwoording voor af te leggen maar andersom blijkbaar wel. Al met al een behoorlijk fundamentalistisch clubje zo te zien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-19 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote verwijderd

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:14

Citaat:
Diergebruik is niet goed te praten
Hieronder vallen o.a. de consumptie van dierlijke producten, maar ook paardrijden, dierentuinbezoek en andere vormen van diergebruik voor menselijke doeleinden.

Dit is 1 van hun regels..
Mogen blindengeleidehonden ook niet?

Loretta
Berichten: 8765
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:19

aadburg schreef:
Ik begrijp werkelijk niet waarom deze vegans zo bekrompen zijn, het zal mij een zalige zorg zijn als iemand overtuigd veganist is. Daar hoeven ze toch geen verantwoording voor af te leggen maar andersom blijkbaar wel. Al met al een behoorlijk fundamentalistisch clubje zo te zien.


Ze lijken wel een religie. Bij een religie horen ook verboden en geboden die de volgelingen moeten gehoorzamen. Houd je je daar niet aan dan val je bij streng orthodoxe religies buiten de groep. Bij het veganisme zie je een soortgelijk patroon. Het probleem wat ik met hun heb is inderdaad deze fundamentalistische houding. Hoe ze zelf willen leven is helemaal aan hun uiteraard. Maar de manier hoe ze hun levenswijze aan anderen proberen op te leggen staat mij gigantisch tegen.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:20

Brainless schreef:
Citaat:
Diergebruik is niet goed te praten
Hieronder vallen o.a. de consumptie van dierlijke producten, maar ook paardrijden, dierentuinbezoek en andere vormen van diergebruik voor menselijke doeleinden.

Dit is 1 van hun regels..
Mogen blindengeleidehonden ook niet?


Ja, en opsporingshonden? Bijen die honing maken voor menselijke consumptie?

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:24

Ojee... Ik ben vegetariër en eet vaak genoeg veganistisch maar dit is weer een perfect voorbeeld waardoor ik liever niet met de community geassocieerd word... :+
Het is net een sekte. Iedereen is alleen maar bezig met elkaar afzeiken want je doet het nooit goed genoeg en als je een keer een "fout" maakt ben je een moordenaar. Daarbij kan blijkbaar een dier in geen enkele vorm die er is samenwerking met een mens ooit leuk vinden, want het is allemaal mishandeling, misbruik en dwang. En dat wordt allemaal gebaseerd op gevoel, geen ruimte voor kritisch denken. :=

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:26

Ze zijn hersenloos en bekrompen. Want als de paarden geen (recreatie)sport meer als gebruiksdoel hebben, hangen ze straks massaal aan de vleeshaken. Suuuper diervriendelijk vooruitzicht.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:26

‘tegen animal abusing for entertainment’

nou, als je dat zo hoort, en ziet hoe ze dit ook bij stierenvechten doen (waar dus wel dieren gewond raken) sta ik best achter hun standpunt! Alleen dit was puur aandachtzoekerij, want dit is geen gebruik voor simpel entertainment, dit is een sport wedstrijd. Dit is niet ‘oh leuk we gaan een avondje stierenvechten kijken!’
Dit is een sport, das toch echt anders! Nee ik denk dat de Vegan Strike Group hier veel mensen mee verliezen

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:27

Ik zat met mijn twee dochters op de tribune. We zaten in de hoek waar de twee veganen het hek over klommen en de arena binnen gingen. Mijn dochters zijn zelf ook springruiter en waren ook woedend, die hebben in hun boosheid ook het één en ander geroepen. Zij weten als springuiter zelf hoe het is om een zwaar parcours te rijden, hoeveel concentratie en kracht dit kost en dit nog wel bij een EK.

Wij zaten daar om te genieten van een mooie sport en we hebben ook genoten, maar dit was echt schandalig. Levensgevaarlijk voor ruiter en paard en respectloos naar iedereen die aanwezig was. Dat mensen heel erg boos waren kan ik daarom zeer goed begrijpen.

Respect voor Marc hoe hij verder is gereden en het publiek was fantastisch, natuurlijk waren ze boos, maar de staande ovatie na zijn rit was een kippenvelmoment.

Ik ben vegetarier en ben blij dat er mensen/ groeperingen opkomen voor de dieren, vooral waar werkelijk mishandeling en dierenleed plaats vind. Ik moet ook toegeven dat er zat mensen in de paardenwereld zijn die het welzijn van de paarden niet boven aan hun lijstje hebben staan (die dien het alleen voor het geld), maar vandaag hebben de activisten mij erg teleurgesteld.

De vrouwlijke vegaan die in beeld kwam had volgens mijn dochter een leren riem om!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:28

ja klopt, Zij droeg een leren riem.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:31

Brainless schreef:
Citaat:
Diergebruik is niet goed te praten
Hieronder vallen o.a. de consumptie van dierlijke producten, maar ook paardrijden, dierentuinbezoek en andere vormen van diergebruik voor menselijke doeleinden.

Dit is 1 van hun regels..
Mogen blindengeleidehonden ook niet?


Of überhaupt een huisdier houden? :=

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:37

Vraag me af als je een coachpaard bij deze 'veganssekte' zou gebruiken.

Niet dierenleed etc maar puur om te zien hoe ze met een coachingspaard copen }:)

Ben heel benieuwd naar wat het paard hen voorspiegelt.

Loretta
Berichten: 8765
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:41

Brainless schreef:
Citaat:
Diergebruik is niet goed te praten
Hieronder vallen o.a. de consumptie van dierlijke producten, maar ook paardrijden, dierentuinbezoek en andere vormen van diergebruik voor menselijke doeleinden.

Dit is 1 van hun regels..
Mogen blindengeleidehonden ook niet?


Over blindegeleidehonden vond ik de leden van deze groep nog opvallend gematigd. maar zoals het bij een religie werkt hebben de geestelijken (In dit geval de influencers op sociale media) een grote invloed op hoe de volgelingen denken.

Binnen de vegan wereld is er echter wel degelijk verzet tegen het gebruik van hulphonden.

https://www.instagram.com/p/BzdJ0uslwcz ... U7wi7Xpzog

Over honing zijn de meeste vegans het eens. Honing is niet vegan. Over het houden van huisdieren is de tendens dat dat ook niet goed is. maar veel leden hebben daar een goede smoes p gevonden. Ze vangen dieren op voor zolang het nodig is en streven naar een uitsterfbeleid. Uiteindelijk propageren ze een wereld zonder huisdieren.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:41

Getsie, het lijkt wel een sekte joh in de Facebookgroep := Echt griezelig hoe extreem zij zijn op dit vlak. Ik begrijp de gedachte wel over dat paardrijden niet altijd diervriendelijk is, maar de manie waarop zij praten en dat meisje de grond in trappen en wel geïndoctrineerd lijken, dat vind ik een beetje eng.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:42

MissHIS schreef:
Koekie73 schreef:
hahaha ja, was jij dat?


Ja even vergeten dat ze achter me stonden te filmen maar damnn zulke onnozele mensen maken me zó boos he. :r


Waarschijnlijk (hopelijk!) heb je het gewoon als impulsreactie geroepen.. Want iemand een hoer en de dood in wensen omdat ze demonstreert tegen iets waar jij het niet mee eens bent, ik mag hopen dat je dat niet oprecht meent.
Laatst bijgewerkt door xApple op 25-08-19 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:43

Hebben die mensen nou geen leven of hoe zit dat?! Flinke paardentrap richting ziekenhuis met dat activistentuig! -:(-