Geldbonus in ruil voor buitenrijden via nieuwe app

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Geldbonus in ruil voor buitenrijden via nieuwe app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 14:28

Bokt / HorseandHound
Recreatief

Afbeelding
Foto door Silby

De Huufe app werd in 2018 gelanceerd en is een gratis Britse app waarmee je je buitenrijkilometers kunt tracken, profielen kunt aanmaken voor je paarden en waarmee je sinds kort ook geld kunt verdienen.

De app werkt met een digitale munteenheid, de HuufeCoin. Als je daar genoeg van hebt gespaard kun je die inwisselen tegen echt geld of tegen korting bij Britse paardensportmerken. Zo leveren 1000 HuufeCoins 100 pond op en kunnen enduranceruiters 5000 HuufeCoins inruilen tegen 1000 pond.

Voor elke 30 minuten rijden ontvang je één HuufeCoin, met een maximum van 3 per dag. Je kunt ook Coins verdienen door de app dagelijks te openen en aan te raden aan vrienden en familie.

De makers van de app, Charlie Trietline and Richard Philips, wilden weten wat ruiters echt zochten in een nieuwe app, en volgens hem was dat een geldelijke beloning voor hun rij-passie.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Geldbonus in ruil voor buitenrijden via nieuwe app

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:17

Wat grappig.
Zou dat ook voor Nederland zijn?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:20

Ik snap de commerciele waarde niet van zo'n app. Je houdt die gegevens toch alleen voor jezelf bij? Of verkoopt die app-maker de data?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:22

Ik vind dat het paardrijden an sich voldoende motivatie zou moeten zijn, maar de app is zo wel een mooie manier om in kaart te brengen waar er gereden wordt, hoe lang, welke manier en ook het in kaart brengen van incidenten heeft een meerwaarde.

De app is gratis en ik ga er vanuit dat het uitbetalen van de verdiende coins wordt gedaan uit de inkomsten van advertenties in de app.
Blijkbaar gaat daar serieus geld in om, ik wist dat die Pokemon app mensen rijk heeft gemaakt, maar dat het ook in zo'n paardrij app om dusdanig geld gaat dat je gebruikers kunt belonen, daar kijk ik toch wel van op.

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:26

De app-makers zullen erg blij zijn met deze gratis reclame.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:39

Dorien66 schreef:
De app-makers zullen erg blij zijn met deze gratis reclame.


Wat dus eigenlijk niet gratis is want ze betalen de gebruiker om deze aan te kaarten. Bij anderen

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: Geldbonus in ruil voor buitenrijden via nieuwe app

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:47

Daar worden ze vast zelf ook wel beter van. Direct of indirect.
Maakt me overigens niets uit hoor, ik zou het zelf alleen nooit als voorpagina-nieuws geplaatst hebben.