Veel KWPN-tuigpaardhengsten naar Twentse Tuigpaardendag

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14214
Geregistreerd: 20-04-16

Veel KWPN-tuigpaardhengsten naar Twentse Tuigpaardendag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 10:13

KWPN
KWPN

Afbeelding
Lieke Lueks met Ditisem. Foto: Aniek1985


Op 6 april vindt in Ambt Delden de Twentse Tuigpaardendag plaats, het evenement van de KWPN tuigpaardhengsten en het evenement van de nieuwelingen, daar staat deze door Stichting Tuigpaarden Twente georganiseerde dag om bekend. En ook op de aanstaande 40ste editie zullen de hengsten en de nieuwelingen weer een belangrijke rol spelen.

Zo’n 15 KWPN tuigpaard/Gelderse hengsten zullen worden gepresenteerd in Ambt Delden, een groot deel van de KWPN hengstenstapel dus. Zij komen of aan de hand of in aangespannen showrubrieken maar ook nemen er hengsten deel aan de wedstrijdrubrieken waaronder de nieuwelingenrubrieken. Met het dekseizoen voor de deur voor de fokker een unieke gelegenheid om al deze fokhengsten op deze hengstenshow te kunnen aanschouwen en eventueel contacten met de hengstenhouder te leggen! Voorts staat een speciaal vader-zoon moment op het programma.

Heel positief wat betreft de tuigpaardensport is het feit dat er dit jaar meer nieuwelingen zijn aangemeld dan vorig jaar, bijna 30 jonge talenten gaan hun debuut maken waaronder bekende paarden. De eer zal daarbij niet alleen naar de rijder uitgaan, voor de fokker van de beste nieuweling is er een fraaie KWPN-jas.

In het bijna 40 rubrieken tellende gevarieerde non-stop programma komen ook de reeds uitgebrachte tuigpaarden in diverse rubrieken in de baan waarbij er voor de limietpaarden wordt gestreden om de ereprijs De Rising Star.

Ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum zijn er diverse shows waarbij de tuigpaardrijders heel bijzondere aanspanningen hebben weten te creëren.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Veel KWPN-tuigpaardhengsten naar Twentse Tuigpaardendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:16

Ben heel benieuwd welke Gelderse hengsten daar getoond gaan worden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78604
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veel KWPN-tuigpaardhengsten naar Twentse Tuigpaardendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:57

Helaas kan ik dat niet zien op de startlijst, aangezien het om een show-rubriek gaat. Het is in 3 blokken opgedeeld, en daarnaast nog een show met hengsten in het tuig. Het begint om 16 uur in Ambt Delden.
En niet te vergeten, de hackney's zijn ook aanwezig op de wedstrijd, en voorafgaand aan de wedstrijd is nog eerst de herkeuring van de hengsten voor het hackney-stamboek.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Veel KWPN-tuigpaardhengsten naar Twentse Tuigpaardendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:12

Bedankt voor het kijken. Ik besef me overigens nu dat het zaterdag is,...dan kan ik niet. Ik zie ze bovendien morgenavond allemaal dus deze laten we gaan.
Had me wel leuk geleken met de Tuigers erbij.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78604
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veel KWPN-tuigpaardhengsten naar Twentse Tuigpaardendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:32

Ik ben zelf ook erg benieuwd welke hengsten er zijn.
Ik ben er wel bij, doe het wedstrijdsecretariaat voor de hackneys. Met zo'n programma maakt het de 2 uur rit naar daar wel de moeite waard.