Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:49


Femke_Tweety

Berichten: 12020
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:53

anjali schreef:
En ook dat het paard nu ziek is:40 graden koorts en een luchtweginfectie.



En er heerst overal Droes.

Hmm. Fijne combi.

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:54

[***] schreef:
AaronYve schreef:
Heftig zeg, gelukkig is er al eentje terug.
Maar kan die advertentie niet van bokt af want ik vind het een beetje slechte reclame!


De advertentie is van Bokt af :j


Ja ik had het ook naar een mod doorgestuurd.

Schandalig zo'n volk. Heeft hij alweer een nieuwe site? _-:(

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 00:54

Citaat:
Waar zie je dat? Want vgm is alleen nog die pre gevonden

Stond op Facebook. Ik kan het zo snel even niet terugvinden

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:32

Ik kan nergens vinden dat er nog een paard terug is.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:36

Rizette schreef:
Ik kan nergens vinden dat er nog een paard terug is.



Belle Amie is zeer zeker nog niet terecht. De eigenaar is een oud stalgenoot van mij en hij plaatst dat net nog op Facebook.

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:34

Berichtje op facebook van Hilde Bowe.

Hilde Bowe
10 uur
Lieve FB vriende!!

Vanavond is Dancing Brave veilig terug gebracht !!
Hij staat lekker in zijn eigen stal !!!!
Bedankt allemaal voor jullie steun en support

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:39

DatBenIkNou schreef:
Rizette schreef:
Ik kan nergens vinden dat er nog een paard terug is.



Belle Amie is zeer zeker nog niet terecht. De eigenaar is een oud stalgenoot van mij en hij plaatst dat net nog op Facebook.

Wat raar dan. Zal toch niet van die lui komen dan hoop ik? :?

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:04

Belle Amie is zeer zeker nog niet terecht. De eigenaar is een oud stalgenoot van mij en hij plaatst dat net nog op Facebook.[/quote]
Wat raar dan. Zal toch niet van die lui komen dan hoop ik? :?[/quote]
Klopt nu toch? 2 zijn er terecht. Belle Amie nog niet.

MarjanB

Berichten: 16570
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:05

Wat ik bizar vind is dat de eigenaar van de pre 4K moet betalen om paard terug te krijgen. In feite is het toch heling en zou ze niks hoeven te betalen? Ben wel benieuwd hoe dit zit.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:37

MarjanB schreef:
Wat ik bizar vind is dat de eigenaar van de pre 4K moet betalen om paard terug te krijgen. In feite is het toch heling en zou ze niks hoeven te betalen? Ben wel benieuwd hoe dit zit.

Als het via een tussenpersoon gaat, kan het best zijn dat de huidige eigenaar het paard gewoon te goeder trouw heeft gekocht. Daar kun je het niet zomaar van afnemen.

anjali
Berichten: 15215
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:47

MarjanB schreef:
Wat ik bizar vind is dat de eigenaar van de pre 4K moet betalen om paard terug te krijgen. In feite is het toch heling en zou ze niks hoeven te betalen? Ben wel benieuwd hoe dit zit.

Volgens het Eindhovens Dagblad was het paard eerst voor 1000 euro aan een handelaar in Bergen op Zoom verkocht,en had deze het paard doorverkocht. de nieuwe eigenaar wilde geen contact,maar is door de politie onder druk gezet om het paard terug te verkopen aan de gedupeerde.En heeft dat dus gedaan.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:26


Renske_W

Berichten: 13846
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:45

DatBenIkNou schreef:
Belle is inmiddels ook getraceerd. Ook hij kan zijn paard terugkopen omdat de nieuwe eigenaar ter goeder trouw gehandeld heeft. Er wordt 5500 gevraagd en daarvoor is een crowdfunding actie opgestart.

https://www.facebook.com/frans.klos.90? ... EJ3fe0QnkA


Dat vind ik dan weer een beetje dubbel.
Als de 5500 er al niet is om dat paars terug te kopen. Hoe willen ze het dan onderhouden?
Of zou het paard meteen de verkoop weer in gaan?

Tesss84
Berichten: 82
Geregistreerd: 15-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:50

Renske_W schreef:
DatBenIkNou schreef:
Belle is inmiddels ook getraceerd. Ook hij kan zijn paard terugkopen omdat de nieuwe eigenaar ter goeder trouw gehandeld heeft. Er wordt 5500 gevraagd en daarvoor is een crowdfunding actie opgestart.

https://www.facebook.com/frans.klos.90? ... EJ3fe0QnkA


Dat vind ik dan weer een beetje dubbel.
Als de 5500 er al niet is om dat paars terug te kopen. Hoe willen ze het dan onderhouden?
Of zou het paard meteen de verkoop weer in gaan?



Volgens mij werd het paard ook verkocht vanwege financiƫle redenen, onder andere.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:11

Renske_W schreef:
DatBenIkNou schreef:
Belle is inmiddels ook getraceerd. Ook hij kan zijn paard terugkopen omdat de nieuwe eigenaar ter goeder trouw gehandeld heeft. Er wordt 5500 gevraagd en daarvoor is een crowdfunding actie opgestart.

https://www.facebook.com/frans.klos.90? ... EJ3fe0QnkA


Dat vind ik dan weer een beetje dubbel.
Als de 5500 er al niet is om dat paars terug te kopen. Hoe willen ze het dan onderhouden?
Of zou het paard meteen de verkoop weer in gaan?


Fijn dat dat paard ook terecht is! Maar idd ik vind de crowdfunding ook dubbel.... Iemand geld geven om zijn paard terug te kopen zodat deze hem weer in de verkoop kan zetten.........

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:17

Klopt, ik vind het ook nogal vreemd. Snap wel dat het een emotioneel gebeuren is geweest. Nu willen ze het paard echter terug en zou het nooit meer weg gaan, naar eigen zeggen.

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:29

beatje schreef:
akishino schreef:
Waar ik me enorm aan erger is dat Rowan S behoorlijk wat fouten heeft begaan in zijn leven, maar hij dus nog steeds ongestoord zijn gang kan gaan om mensen op te lichten, af te persen, stelen enz.
En hij is niet de enige die keer op keer de fout in gaat en gewoon door kan blijven gaan. Dat is toch absurt?

Dat is met die schutter van Utrecht ook natuurlijk.
De strafmaten zijn gewoon idioot.Als dader kan je gewoon je gang maar gaan. Om slachtoffers word een dag dramatisch gedaan en het leven gaat weer verder.


Waar zijn de tijden toch gebleven dat paardendieven gewoon opgehangen werden? :D

Amber_anne

Berichten: 6959
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:08

Snap ook niet zo goed wat die met het paard gaat doen als die het eenmaal terug heeft. Neem aan dat die blij is dat het paard op een goede plek staat (indien dit zo is)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:20

Ik vraag me af hoe je nu blij kan zijn met een paard wat gestolen is en waar een eigenaar van is.Paard is ook nog maar korteling gestolen gelijk in het nieuws geweest.
Blijf het bijzonder vinden dat er iets van je gestolen word en dan zomaar verhandeld kan worden en dat je het kwijt bent.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:29

Zou de dief niet gewoon het geld van de verkoop aan de oude eigenaar moeten geven? Dan is het dier uiteindelijk 'verkocht' wat de bedoeling was van de oude eigenaar.

Ik snap ook wel dat de oude eigenaar na dit hele gebeuren het paard terug wil. Maar als die al om financiƫle redenen weg ging, dan is er nu het geld ook niet voor denk ik dan...

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:32

Ik neem aan dat alledrie de eigenaren (of in elk geval de 2 die hun paard al terug hebben) hun paarden niet meer verkopen. Het levert je ten slotte toch niks meer op nu, want ze hebben nu flink verlies geleden; immers geen geld van de verkoop gekregen maar wel hun paard terug moeten kopen. OM het verlies goed te maken + wat ze gekregen hadden als ze naar een eerlijke tussenpersoon waren gegaan. moeten ze het bedrag nu verdubbelen, wat ze hoogstwaarschijnlijk nooit waard zullen zijn.
Dus al zouden ze de paarden nu alsnog verkopen, dan hebben ze nog niets; dan hebben ze op zn hoogst het geld terug die ze moesten aanspreken om hun paard terug te kopen.

Ja ze hebben hun paard terug, maar met zoveel verlies dat het niks meer oplevert als ze alsnog hun paard verkopen; dan zitten ze uiteindelijk weer op hetzelfde punt; paard weg en geen geld ( je moet tenslotte het terugkopen ermee verrekenen, voordat je van winst kan spreken)

Dus als ze van plan zijn alsnog hun paard te verkopen hadden ze net zo goed die mensen het paard laten houden.

Dat tweede paard is voor 4200 terug gekocht toch? Stel ze verkoopt het dier alsnog, maar dan voor 5000...dan heeft ze eigenlijk dr paard verkocht voor 800 euro. want de eerste 4200 is pure verlies. Maar voor hetzelfde geld krijgt ze er gewoonweg niet meer voor dan 4000, dan heeft ze helemaal niks zelfs en komt ze alsnog die 200 tekort en alsnog geen paard meer.

Hoe dan ook hebben die mensen flink verloren

Mer1980

Berichten: 18915
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:30

Tsja als mijn paard gestolen was in deze situatie (dus ik wilde het paard toch kwijt) dan had ik deze laten staan als het goed terecht was gekomen. Wel zou ik er alles aan doen om de dief veroordeeld te krijgen en via de rechter een schadevergoeding te krijgen. Het zal wel het verhaal van een kale kip zijn, maar al is het maar een tientje per maand. Verlies heb ik er dan toch al op geleden,.

Zo'n crowdfunding actie is voor mij dan ook dubbel, hoe triest de situatie nu ook is.
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 10-04-19 10:49, in het totaal 2 keer bewerkt

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:46

ik zou hetzelfde gedaan hebben Mer1980. Nu hebben ze dubbel verloren door de keuze te maken om terug te kopen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:50

xxCYNNxx schreef:
ik zou hetzelfde gedaan hebben Mer1980. Nu hebben ze dubbel verloren door de keuze te maken om terug te kopen.


Ik snap het ook niet hoor. Weet wel dat de keuze voor verkoop vanwege geldproblemen was en ze er wel verdriet van hadden om dat besluit te moeten nemen. Maar ja, die problemen zijn nu niet ineens weg natuurlijk..