Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:43

Dreamybol schreef:
Toch vind ik het dubbel, je zet je paard bij een volstrekte onbekende om te verkopen (je zit al in de paardenwereld, dus referenties en ervaringen vragen zou moeten kunnen) en dan ophef omdat je dier verdwenen is en nu blijdschap dat ie weer terug is. Is het dan blijdschap omdat het paard nu toch geld kan opleveren? Want als je wegens tijdgebrek een paard verkoopt, dan heb je nu niet ineens wel tijd en zal het dier toch verkocht gaan worden..
Overigens ben ik nu het baasje van een paard dat door 1 van deze mensen 5 jaar geleden ook al wegens tijdgebrek verkocht werd, (toen gelukkig wel via een goede handelaar) misschien daarom ook wel mijn advocaat van de duivel gevoel hierbij..


Waarom mogen ze niet blij zijn dat ze uiteindelijk toch geld voor het dier vangen? Ze hebben er immers destijds ook waarschijnlijk flink voor betaald om het dier te kopen.

Ik zou ook balen als een stekker als er een berg geld van me gestolen wordt.

BarbaLala

Berichten: 9621
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:44


Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:17

Inge, natuurlijk mag je er geld voor vangen. Maar in het delen van zo'n bericht zit ook een hoop emotie omdat het om dieren gaat. Als er op een andere manier tienduizend euro wordt gestolen krijg je geheid minder bekendheid. En die emotie is dus meer om het geld dan om het dier. En omdat die emotie wel wordt gebruikt alsof het om het dier gaat, heb ik er moeite mee.

wortel115

Berichten: 2141
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:24

Tja mijn pony staat ook op een trainingsstal om verlocht te worden. Simpelweg omdat ik veel te groot ben voor een C maat en ze veel te sensibel en voorwaarts is voor mijn dochter. Zo wordt ze in ieder geval gereden.

Wel vind ik het heel vervelend voor de gedupeerden.

BigOne
Berichten: 38486
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:34

Wanneer je door tijdgebrek, te groot, lichamelijke problemen of geen contacten verder in de paardenwereld graag je paard wil verkopen en je gaat op zoek naar een ogenschijnlijke professionele stal waarom zou je het paard dan niet bij deze gast neerzetten. Vast bedrag per maand, kan zelf blijkbaar goed rijden, krijgt les van topruiters en alles oogt professioneel en alles staat ingeschreven bij de KVK .
Nog niet zolang bezig dus nog niet al te veel over bekent maar het oogt goed. En je hebt er zelf geen omkijken naar en word voorgehouden dat je paard voor een goed bedrag verkocht kan worden.

Iedereen die zo hard schreeuwt, dat doe je niet of dat gebeurt mij niet, denk even na, dit kan iedereen gebeuren. Die knakker verkoopt een aantal paarden, bvb vijf voor 10.000 euro , heeft de centen binnen en doekt het bedrijf weer op na een aantal maanden, snel verdient.

Ik hoop dat zich hier ook wat gedupeerden melden met hun verhaal, met de namen waarvan deze gast zich bedient en er zijn er meer in Nederland, in Meppel woont ook zo'n gast.

anjali
Berichten: 15210
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:53

Nielojram schreef:
Nieuwsredactie schreef:


Met alle respect....
Welke paardenLIEFhebber heeft een goed gevoel bij het bezoeken van een site die zo heet?

Die website is momenteel niet bereikbaar.

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:04

Dreamybol schreef:
Toch vind ik het dubbel, je zet je paard bij een volstrekte onbekende om te verkopen (je zit al in de paardenwereld, dus referenties en ervaringen vragen zou moeten kunnen) en dan ophef omdat je dier verdwenen is en nu blijdschap dat ie weer terug is. Is het dan blijdschap omdat het paard nu toch geld kan opleveren? Want als je wegens tijdgebrek een paard verkoopt, dan heb je nu niet ineens wel tijd en zal het dier toch verkocht gaan worden..
Overigens ben ik nu het baasje van een paard dat door 1 van deze mensen 5 jaar geleden ook al wegens tijdgebrek verkocht werd, (toen gelukkig wel via een goede handelaar) misschien daarom ook wel mijn advocaat van de duivel gevoel hierbij..

Is dat de pony met veulen die je te koop hebt staan?

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:19

Heftig zeg, gelukkig is er al eentje terug.
Maar kan die advertentie niet van bokt af want ik vind het een beetje slechte reclame!

HenkJansssen
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-04-18

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:28

Pas maar beter op voor zijn moeder want die is veel gevaarlijker !

Hutcherson

Berichten: 7439
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:47

Even Alberto stegeman vragen om gedupeerden te helpen en die beste kerel /handlanger erin luizen voor een confrontatie.

Tesss84
Berichten: 82
Geregistreerd: 15-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:58

Ik zag het Facebookbericht hierover omdat mijn zus dit naar mij stuurde. Ik ben heel blij dat ik de dans ontsprongen ben! Anders was ik nu veel geld én een paard armer.. het is gewoon vreselijk als er iets van je gestolen wordt. Ongeacht of het paard in de verkoop staat doet het geen goed daf je weet dat iemand met enkel oog voor geld jouw paard heeft verkocht. Deze persoon zal minder naar de omstandigheden kijken waar andere trainers (zoals de mijne) zijn paarden alleen verkoopt aan mensen die hij passend vindt bij het paard en hem correct rijden. Hij heeft in ieder geval de keuze en dat is deze mensen natuurlijk volledig ontnomen, naast veel geld.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:12

Een vriendin van mij is dit ook overkomen.Ze kwamen met mooi verhalen af op een adv. van haar waar haar paard te koop stond.Eentje met mooie papieren en nog niet beleerd.
Ze heeft het paard zelf weg gebracht en het zag er allemaal mooi uit.Nu ging dit over een zelf gefokte 2 jarige en ze kreeg spijt en wilde hem uit de verkoop halen.Na te proberen telefonisch contact te krijgen waarbij hij geen tijd had of op het laatste moment plots weg moest is ze met de trailer er heen gereden met de bedoeling haar paard terug op te halen.Tot haar grote schrik was alle stallen leeg en geen mens te vinden.
Ze belde terug naar hem en hij zei dat ze verhuist waren en dat ze binnenkort haar paard kon komen halen.Daarna kon ze geen contact meer met hem krijgen.
Ze deed aangifte bij de politie van diefstal,verder probeerde we zelf te zoeken maar raakte niet verder.

Tot op een dag kreeg ze telefoon vd politie dat bij een inval ergens paarden waren gevonden en dat er ene de hare was(leve de chip). heel erg onder komen met een schimmel infectie kwam hij terug. De gestolen paarden stonden in oude kippen stallen verborgen.De politie deed er voor iets anders een inval en stootte zo op de paarden.
Ik vraag me af of dit dezelfde oplichters zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:13

AaronYve schreef:
Heftig zeg, gelukkig is er al eentje terug.
Maar kan die advertentie niet van bokt af want ik vind het een beetje slechte reclame!


De advertentie is van Bokt af :j

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:11

Hij is opnieuw begonnen volgens de berichten op fb.

Afbeelding

Frisian254
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:19

HenkJansssen schreef:
Pas maar beter op voor zijn moeder want die is veel gevaarlijker !


Henk, mag ik vragen waarom? Eventueel via een pb.... ik heb namelijk dagelijks met die vrouw te maken en hoor het graag als ze onbetrouwbaar is! Ben wel heel benieuwd nu!
Het verhaal van haar zoon ken ik, hij is ook weleens bij ons op stal geweest (gelukkig hadden we 'm snel door), maar nu ben ik ook wel benieuwd naar zijn moeder!

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 00:27

StalNollie schreef:
Eentje is er nu terug gevonden

Inmiddels 2. Alleen Dancing Brave is nog zoek

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 06:42

Hoop dat dit paard ook snel terecht is!

Sabahartje

Berichten: 372
Geregistreerd: 25-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:53

Noisy schreef:
StalNollie schreef:
Eentje is er nu terug gevonden

Inmiddels 2. Alleen Dancing Brave is nog zoek



Waar zie je dat? Want vgm is alleen nog die pre gevonden

akishino
Berichten: 1881
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:14

Waar ik me enorm aan erger is dat Rowan S behoorlijk wat fouten heeft begaan in zijn leven, maar hij dus nog steeds ongestoord zijn gang kan gaan om mensen op te lichten, af te persen, stelen enz.
En hij is niet de enige die keer op keer de fout in gaat en gewoon door kan blijven gaan. Dat is toch absurt?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:43

akishino schreef:
Waar ik me enorm aan erger is dat Rowan S behoorlijk wat fouten heeft begaan in zijn leven, maar hij dus nog steeds ongestoord zijn gang kan gaan om mensen op te lichten, af te persen, stelen enz.
En hij is niet de enige die keer op keer de fout in gaat en gewoon door kan blijven gaan. Dat is toch absurt?

Dat is met die schutter van Utrecht ook natuurlijk.
De strafmaten zijn gewoon idioot.Als dader kan je gewoon je gang maar gaan. Om slachtoffers word een dag dramatisch gedaan en het leven gaat weer verder.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:02


julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:08

Op paardeninkoop.com is hij inderdaad weer opnieuw begonnen. Ik hoop dat ze die andere 2 snel vinden!

anjali
Berichten: 15210
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:17

Volgens het Eindhovens Dagblad Is Hechicero teruggekocht van degene die hem gekocht had. Voor 4000 euro.Het staat in deze krant op de voorpagina.

anjali
Berichten: 15210
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:19

En ook dat het paard nu ziek is:40 graden koorts en een luchtweginfectie.

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:44

O wat erg. Ja van zo iemand als Rowan kun je niet verwachten dat hij er zuinig op is natuurlijk.