Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:35

flitzz schreef:
Als ik me goed herinner word er ook bloed afgenomen voordat je een hengst aan kan bieden voor de hengstenkeuring of dit soort "misstanden" te voorkomen..
In mijn ogen val je op een gegeven moment altijd door de mand want als dit niet tijdens klinisch en rontgenlogische keuring aan het licht komt is het wel met het bloedonderzoek..


Dat wilde ik net zeggen. En botuline toxine moet toch echt wel in een bloedonderzoek kunnen worden aangetoond.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:52

Waarom hebben die dodo's niet zélf een veearts geregeld die ook nog een keuring heeft uitgevoerd? Het is algemeen bekend dat fokkers rommelen bij keuringen. Afgekeurd bij het voordraven? IJzertje eronder en dan doet ie het weer, klaar verkocht.

Dit is dus de reden dat wij paarden altijd minimaal twee of drie weken op proef willen. Als een verkoper dat niet wil, prima, zoek lekker een andere koper.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:59

Babootje schreef:
flitzz schreef:
Als ik me goed herinner word er ook bloed afgenomen voordat je een hengst aan kan bieden voor de hengstenkeuring of dit soort "misstanden" te voorkomen..
In mijn ogen val je op een gegeven moment altijd door de mand want als dit niet tijdens klinisch en rontgenlogische keuring aan het licht komt is het wel met het bloedonderzoek..


Dat wilde ik net zeggen. En botuline toxine moet toch echt wel in een bloedonderzoek kunnen worden aangetoond.



zit dat in de standaard testen?...geloof ik geen snars van...ze testen een beperkt aantal stoffen....oa verdovende middelen/ pijnstillers/ ontsteking remmers.

Want waar houd het op? er zijn zat andere toxines met dezelfde "bijwerkingen"waar je ook nog uit zou kunnen kiezen....dus is het niet botuline dan is het wel een ander familielid.

Hoeveel stoffen testen ze? bloedtesten zijn niet 100% waterdicht...en net zoals in de sport zijn er continue (onderzoekers..al niet niet illegaal bezig om doping te creëren die nog niet gedetecteerd kan worden door de testen).

Hoe komen soms doping gebruikers jaren door doping controles heen? en dan achteraf zeggen ja heb toch doping gebruikt...nieuw variant die toendertijd nog niet te detecteren viel.

Kortom als er iets is gespoten dan is er iets gespoten (iets onbekends waar sowieso niet op getest word, of wat simpel weg niet te detecteren is door 2 verschillende redenen
1) niet te detecteren omdat het een stof is die veelste veel lijkt op een lichaamseigen stof en daardoor het onderscheid niet kan worden gemaakt tussen lichaams eigen/ vs de "doping"

2) een stof waarvan simpel weg nog geen diagnostische methode bestaat om deze te kunnen bepalen



Overigens geloof ik wel dat het paard op de keuringen die toen zijn uitgevoerd wel goed was (iig optisch), ik denk dat de smerige achterkamer politiek al veel eerder heeft plaats gevonden.

Het is namelijk zaak dat als je smerig spel speelt er bij voorkeur zoweinig mogelijk mensen vanaf weten. Immers hoe meer mensen ervanaf weten..hoe groter de kant dat er ooit gelekt gaat worden.

Wellicht heeft Tunna ook dingen gezien (per toeval) die ze niet had horen te zien te krijgen............. (en heeft ze per ongeluk haar mond voorbij gepraat...) Maar goed dat is pure speculatie.

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 19:11

Janderegelaa, iets uit de eerste hand hebben is NIET hetzelfde als iets direct van de bron hebben.

Als jij het nieuws kijkt en zij hebben het NOS bij de gebeurtenis, dan weet jij dat direct van de bron, maar niet uit eerste hand.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:17

Hier nog een aardig voorval: mijn man neemt een paard op proef, laat het paard ook zélf keuren, paard wordt afgekeurd: rugproblemen. Brengt paard terug naar verkoper, die geeft mijn man de schuld. Een week erna wordt het paard aan een ander verkocht, iemand had het paard ff gefixt. Ja geloven ze het zelf. Het was niet de eerste beste kliniek die het paard had afgekeurd, maar de andere koper had zélf geen keuring laten uitvoeren. Dom dom dom dom.

BigOne
Berichten: 38388
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:26

Hanetred is misschien te maskeren , echter, het paard had ook beschadigde nekwervels en daar zal de oorzaak van de hanetred in zitten. En een peerd van 300000 euro word toch echt zeer uitgebreid op de foto gezet en die foto's worden ook door eigen da's beoordeeld als je het goed doet. Ook voor de keuringen zal de hengst op de foto's zijn gegaan. Misschien dat een koper voor zo'n beest denkt dat hij goed is want hij is gekeurd voor de hengstenkeuring en kan het tussen keuring en verkoop ok nog gebeurt zijn.
Paard kan s'nachts op een nieuwe stal wel vastgelegen hebben of heel gek hebben gedaan.

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:30

dat zou kunnen, maar als het een hele duidelijke zaak was geweest, zouden ze geen rechtszaak beginnen lijkt mij, het feit dat ze dat wel doen geeft misschien toch aan dat er eea gebeurd is met de hengst voor de aflevering. ik bedoel als ze een rechtszaak beginnen en die verliezen dan hebben ze en nog een kapot paard en nog de procudure kosten van zichzelf en de tegenpartij die betaald moet worden, dus ik denk dat er wel een redelijke kans en aanleiding toe is dat ze aan een rechtszaak beginnen.

BigOne
Berichten: 38388
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:38

NenaC schreef:
dat zou kunnen, maar als het een hele duidelijke zaak was geweest, zouden ze geen rechtszaak beginnen lijkt mij, het feit dat ze dat wel doen geeft misschien toch aan dat er eea gebeurd is met de hengst voor de aflevering. ik bedoel als ze een rechtszaak beginnen en die verliezen dan hebben ze en nog een kapot paard en nog de procudure kosten van zichzelf en de tegenpartij die betaald moet worden, dus ik denk dat er wel een redelijke kans en aanleiding toe is dat ze aan een rechtszaak beginnen.

Maar als ze winnen of er moet geschikt worden van de rechter dan hebben ze veel meer dan een paard wat wedstrijdjes kan lopen voor 3 ton. Paard is nu niets waard voor hun dus nemen ze gewoon de gok. Als je zoveel voor een paard neer kunt telen kun je kosten voor een advocaat ook wel betalen.

Elisa2

Berichten: 37519
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:40

bigone schreef:
Hanetred is misschien te maskeren , echter, het paard had ook beschadigde nekwervels en daar zal de oorzaak van de hanetred in zitten. En een peerd van 300000 euro word toch echt zeer uitgebreid op de foto gezet en die foto's worden ook door eigen da's beoordeeld als je het goed doet. Ook voor de keuringen zal de hengst op de foto's zijn gegaan. Misschien dat een koper voor zo'n beest denkt dat hij goed is want hij is gekeurd voor de hengstenkeuring en kan het tussen keuring en verkoop ok nog gebeurt zijn.
Paard kan s'nachts op een nieuwe stal wel vastgelegen hebben of heel gek hebben gedaan.


Dit klinkt imo het meest logisch...

Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:48

flitzz schreef:
Als ik me goed herinner word er ook bloed afgenomen voordat je een hengst aan kan bieden voor de hengstenkeuring of dit soort "misstanden" te voorkomen..
In mijn ogen val je op een gegeven moment altijd door de mand want als dit niet tijdens klinisch en rontgenlogische keuring aan het licht komt is het wel met het bloedonderzoek..


Babootje schreef:
Dat wilde ik net zeggen. En botuline toxine moet toch echt wel in een bloedonderzoek kunnen worden aangetoond.


studiemiep schreef:
zit dat in de standaard testen?...geloof ik geen snars van...ze testen een beperkt aantal stoffen....oa verdovende middelen/ pijnstillers/ ontsteking remmers.


Denk je nu echt dat paarden van 300.000 standaard worden gekeurd? Die gaan door de hele malle molen.
Bovendien wordt er bloed afgenomen en pas onderzocht op het moment dat dat nodig is. Als botuline toxine wordt vermoed, worden ze daar echt wel op onderzocht.

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:50

Ben ik de enige die denkt dat het misschien logischer was om de hengst bij aankomst even los te gooien op een verlichte plek dan hem gelijk op stal te zetten? Na een lange reis wil je toch juist zien dat het paard goed is aangekomen en geen onregelmatigheden heeft, helemaal in die prijsklasse! En voor het paard toch ook fijn om even de benen te strekken na de lange trailerrit? Of ben ik nou gek

Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:01

listiglistje schreef:
Nou Foccused...ik was persoonlijk heel ver weg gebleven van dat wespennest :7 nu wordt je zelf gestoken....

Waarom heb je daar überhaupt aan meegewerkt? "Horen van" is mi sowieso geen echt betrouwbare informatie....


Rechtvaardigheidsgevoel? Ik kan me voorstellen dat Focussed dat heeft verklaard als ze het echt heeft gehoord. Wat voor belang heeft ze eraan om daarover te liegen. Maar inderdaad LL het is een wespennest en je trekt altijd aan het kortste eind.

newt

Berichten: 2050
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:14

Babootje schreef:
flitzz schreef:
Als ik me goed herinner word er ook bloed afgenomen voordat je een hengst aan kan bieden voor de hengstenkeuring of dit soort "misstanden" te voorkomen..
In mijn ogen val je op een gegeven moment altijd door de mand want als dit niet tijdens klinisch en rontgenlogische keuring aan het licht komt is het wel met het bloedonderzoek..


Dat wilde ik net zeggen. En botuline toxine moet toch echt wel in een bloedonderzoek kunnen worden aangetoond.


Nee er word niet standaard bloed afgenomen voor je een paard aanbied.

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:14

bigone schreef:
NenaC schreef:
dat zou kunnen, maar als het een hele duidelijke zaak was geweest, zouden ze geen rechtszaak beginnen lijkt mij, het feit dat ze dat wel doen geeft misschien toch aan dat er eea gebeurd is met de hengst voor de aflevering. ik bedoel als ze een rechtszaak beginnen en die verliezen dan hebben ze en nog een kapot paard en nog de procudure kosten van zichzelf en de tegenpartij die betaald moet worden, dus ik denk dat er wel een redelijke kans en aanleiding toe is dat ze aan een rechtszaak beginnen.

Maar als ze winnen of er moet geschikt worden van de rechter dan hebben ze veel meer dan een paard wat wedstrijdjes kan lopen voor 3 ton. Paard is nu niets waard voor hun dus nemen ze gewoon de gok. Als je zoveel voor een paard neer kunt telen kun je kosten voor een advocaat ook wel betalen.


haha ja dat kan ook, misschien ben ik daar wel te naïef voor, ik zou nooit een rechtszaak beginnen als ik niet van tevoren een redelijke kans op winnen heb. ;)
(aan de andere kant, ik heb ook geen 3 ton voor een paard :P )

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:17

Babootje schreef:
listiglistje schreef:
Nou Foccused...ik was persoonlijk heel ver weg gebleven van dat wespennest :7 nu wordt je zelf gestoken....

Waarom heb je daar überhaupt aan meegewerkt? "Horen van" is mi sowieso geen echt betrouwbare informatie....


Rechtvaardigheidsgevoel? Ik kan me voorstellen dat Focussed dat heeft verklaard als ze het echt heeft gehoord. Wat voor belang heeft ze eraan om daarover te liegen. Maar inderdaad LL het is een wespennest en je trekt altijd aan het kortste eind.

Ik denk dat je in deze met social media heel goed moet nadenken wat voor een nadelen je kunt ervaren in de toekomst als je je in dit soort dingen mengt.

Ik las wel dat "van horen zeggen" door een rechter snel van tafel geveegd wordt dus als Foccused echt hun troef is dan komen ze niet ver denk ik.

Whoknows
Berichten: 438
Geregistreerd: 11-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:41

Arabesk schreef:
Waarom hebben die dodo's niet zélf een veearts geregeld die ook nog een keuring heeft uitgevoerd? Het is algemeen bekend dat fokkers rommelen bij keuringen. Afgekeurd bij het voordraven? IJzertje eronder en dan doet ie het weer, klaar verkocht.

Dit is dus de reden dat wij paarden altijd minimaal twee of drie weken op proef willen. Als een verkoper dat niet wil, prima, zoek lekker een andere koper.



Niet alles over 1 kant he. Ik ben fokker. Ik rommel niet.
Drie weken me goeie paard meegeven met dus drie weken risico? Sorry maar zoek lekker een ander paard.
Dat kan dan de reactie zijn van de andere kant nietwaar ;)

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:44

Sammie ik ga je niet meer quoten. In het artikel staat dat de fysio betrokken zou zijn bij de gezondheid van de hengsten op de hk. Dus geen kwestie van misschien, ik baseer me gewoon op wat er staat, niet meer niet minder.
En ik vind verder haar betrokkenheid helemaal niet zo interessant.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:49

Er zijn vrij weinig verkopers die hun paard op proef meegeven voor twee à drie weken. In een bepaalde prijsklasse danwel type paard snij je vooral jezelf als koper in de vingers.

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:01

Whoknows schreef:
Arabesk schreef:
Waarom hebben die dodo's niet zélf een veearts geregeld die ook nog een keuring heeft uitgevoerd? Het is algemeen bekend dat fokkers rommelen bij keuringen. Afgekeurd bij het voordraven? IJzertje eronder en dan doet ie het weer, klaar verkocht.

Dit is dus de reden dat wij paarden altijd minimaal twee of drie weken op proef willen. Als een verkoper dat niet wil, prima, zoek lekker een andere koper.



Niet alles over 1 kant he. Ik ben fokker. Ik rommel niet.
Drie weken me goeie paard meegeven met dus drie weken risico? Sorry maar zoek lekker een ander paard.
Dat kan dan de reactie zijn van de andere kant nietwaar ;)
precies!
Voor hetzelfde geld krijg je m met hanetred terug :=

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:16

Ik geloof de koper, waarom? Zie mijn berichten maar op pagina 1.

Anniek ik hoop echt dat het de koper lukt om de onderste steen boven te krijgen, vind het stoer /goed van je dat je tegen het KWPN op durft te boksen. Ik vind het heel erg voor je maar ik ben wel bang dat er niet zulke hele leuke gevolgen zijn voor je, dat zijn helaas de spelletjes die ze spelen. Heel veel sterkte en ook ik blijf deze zaak volgen want ik hoop echt dat het gesjoemel nu eens aangepakt gaat worde.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:18

@daffie: ik vroeg me al af of jij ook benaderd was ivm de opmerking op pagina 1. Maar ik begrijp dat dat niet zo is dus?

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:21

MariekeS_ schreef:
@daffie: ik vroeg me al af of jij ook benaderd was ivm de opmerking op pagina 1. Maar ik begrijp dat dat niet zo is dus?


Nee, woon ook in NZ en is een verhaal van jaren terug. Daarbij is de verkopende partij in dat geval een vriendin die aan alle kant verteld werd wat ze moest doen.

Edit: dus die zou ik echt niet zomaar voor de trein gooien

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41741
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:15

Wat een zaak, dit. Je zal er maar bij betrokken zijn.

Overigens zou ik meteen geloven dat er gesjoemeld wordt en dat hengsten ingespoten worden.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:49


Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:00

Citaat:
De verklaring van Van Schaik bevat feitelijke onjuistheden (zie voorpagina en pagina 3) en is zeer schadelijk, niet alleen voor de fysiotherapeute. Van Schaik verklaart onder ede dat het KWPN en een bij name genoemde dierenarts regelmatig een oogje dichtknijpen als het gaat om veilingpaarden. Sommige van hen zouden niet goedgekeurd moeten worden, maar worden dan toch in de veiling gestopt. Zoals Handsome O.


Dit gedeelte volg ik niet helemaal. Ik dacht dat die verklaring alleen maar ging over de fysio maar het gaat veel verder dus?

Edit: en ik kan de betreffende artikelen waar hij naar verwijst niet vinden.