Vechtpartij op Brabantse Kampioenschappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22482
Geregistreerd: 15-06-07

Vechtpartij op Brabantse Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 21:21

www.omroepbrabant.nl



Bij een vechtpartij op het Brabants kampioenschap paardensport in Zijtaart is zondagmiddag een man gewond geraakt. Dat heeft voorzitter Peter van Asseldonk aan Omroep Brabant bevestigd. De verdachte, een standhouder, is later op de avond opgepakt.

Het slachtoffer werd in het gezicht geslagen door een standhouder op het evenement. Het slachtoffer viel naar de grond, waarna hij nog een trap kreeg.

Aanleiding voor de vechtpartij is een conflict over geld, meldt een betrouwbare bron. Omstanders zagen dat de verdachte na de vechtpartij ervandoor ging. EHBO’ers van het evenement hebben het slachtoffer ter plekke behandeld aan zijn verwondingen.

Voor de zekerheid is hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De politie is een onderzoek begonnen.

Anoniem

Re: Vechtpartij op Brabantse Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:26

Dit heeft niets met de sport te maken, gebeurde immers door een marktkraamhouder.. Staat toch los van de paardensport?

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:28

Relaxed schreef:
Dit heeft niets met de sport te maken, gebeurde immers door een marktkraamhouder.. Staat toch los van de paardensport?


Een stand staat toch op concour? Dus is een deel van een geheel concour..
Net als een gevecht tussen amazones, ouders van, fotograaf-amazone.. Allemaal mensen die op dat moment toch deel uitmaken van het evenement. :j

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:29

Jeej dit is gebeurd op een paarden evenementen. Een aangezien bokt over paarden gaat word dit ook geplaatst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:31

Klopt, maar heeft helemaal niets met de sport te maken. Staat immers los van welke sportieve prestatie ook.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:31

Maar dan is het dus niet vanwége de sport. Ik heb nog nooit een Dujardin aanhanger op de vuist zien gaan met een Gal fan.. denk dat je er wel vanuit kan gaan dat dit een op zichzelf staand incident is.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:32

Bambolina schreef:
Maar dan is het dus niet vanwége de sport. Ik heb nog nooit een Dujardin aanhanger op de vuist zien gaan met een Gal fan.. denk dat je er wel vanuit kan gaan dat dit een op zichzelf staand incident is.


dressuursport hooligans :D

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:33

Er staat ook nergens dat het vanwege de sport is, maar ik zeg dat de sport op deze manier kapot gaat. :Y)
Het heeft dus niet met het rijden of iets zelf te maken, maar wel met de sport op zich. Want het hele concours hoort bij de sport. Niet alleen het rijden zelf, maar het hele concours.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:36

Dit is weer een teken van de verloedering van onze maatschappij. We hollen met zijn allen steeds verder achteruit en de beschaving is vaak ver te zoeken. Men gunt de ander het licht in de ogen niet en conflicten worden steeds vaker met agressie opgelost.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Vechtpartij op Brabantse Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:06

Met een meervoudig EK? Volgens mij is t enkel komkommertijd als t enkele bokkers t zo uit komt.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:06

Sammie schreef:
Met een meervoudig EK? Volgens mij is t enkel komkommertijd als t enkele bokkers t zo uit komt.

:')

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:11

Bambolina schreef:
Maar dan is het dus niet vanwége de sport. Ik heb nog nooit een Dujardin aanhanger op de vuist zien gaan met een Gal fan.. denk dat je er wel vanuit kan gaan dat dit een op zichzelf staand incident is.


Klopt, daar zijn ze te laf voor. Doen ze op Bokt :')

Nee, dit heeft in mijn ogen ook echt niets te maken met de sport.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Vechtpartij op Brabantse Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:53

Triest zeg... Heb hier niks van meegekregen terwijl ik toch een groot deel van de dag aanwezig was

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:16

kan overal gebeuren toch?
Ook paardenmensen zijn maar mensen, al is het natuurlijk niet normaal gedrag.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Vechtpartij op Brabantse Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:53

Is dit nieuws? Als je elke vechtpartij in het nieuws moet zetten heb je ook wat te doen. :')

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Vechtpartij op Brabantse Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:29

Ik vind het best schokkend om te lezen en volgens mijn zo nog nooit eerder in de paardensport voorgekomen. Tenminste niet bij de Brabantse.

Ik vind sommige van jullie best triest lees het dan niet rechts boven in staat een kruisje :wave: :)*

Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Vechtpartij op Brabantse Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:06

Het was op een paardensport evenement, prima dat het genoemd wordt, niet alle paardensport nieuws hoeft persé over gevallen combinaties, winstpunten en medailles te gaan. :-)

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:02

Toch apart dat dit op nieuws terecht komt :')

Zeker als je nagaat, dat heel omroep brabant al vanaf zeker afgelopen dodag
Dingen vermeldt over het nieuw in gebruik genomen paardencomplex van Tops :D

Maar wat daar dus gebeurd is tot vandaag niet interessant / spectaculair genoeg :?
(En ja, weet dat bokt afhankelijk is van wat mensen toesturen etc maar je mag toch wel verwachten dat sommige febeurtenissen ook zelf bijgehouden kunnen worden?!)

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:27

Ouwe schreef:
Dit is weer een teken van de verloedering van onze maatschappij. We hollen met zijn allen steeds verder achteruit en de beschaving is vaak ver te zoeken. Men gunt de ander het licht in de ogen niet en conflicten worden steeds vaker met agressie opgelost.

Eerder conflict is rechtzakelijk al opgelost..... dader trok aan t kortste eind....hij is het er duidelijk niet mee eens geweest....