EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
edwardway
Berichten: 314
Geregistreerd: 18-05-12

Re: EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:23

Ik weet dat 't eigenlijk niet zou horen, maar zou hij niet recht voor Charlotte hebben gezeten dat de fouten daardoor misschien minder opvielen? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:29

Hij ziet toch de beenzetting! En ze heeft de wissels om de pas 2 keer gereden en 2 keer zijn er fouten gemaakt. Ben je wel heel kippig als je dat niet ziet.Trouwens, De commentator Laurens van Lieren zag de tweede serie ook niet de mist in gaan. Ze waren perfect zei hij. Later zei hij wel dat er 2 keer fouten waren gemaakt. Heeft iemand hem vast ingefluisterd.
Nog meer mensen die zich hebben geirriteerd aan de commentator Laurens van Lieren?
Wat een lulkoek verteld hij zeg. :+

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:31

Ik denk dat het nederlands jurylid gewoon een foutje heeft gemaakt en de beoordeling van de 2ers bij de 1ers heeft gezet en vice versa.... Niet een een te groot probleem van maken :+

Temeraire

Berichten: 3539
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:31

Tja, ze zaten gewoon erg dicht bij elkaar.
Ik vond die fluitconcerten erg onsportief.

Het was een bijzonder EK Dressuur met veel onverwachte wendingen waar nog veel over nagepraat zal worden. Ik denk dat dit weer een stap is richting een aanpassing van de jurering.

Nu zaten Valegro en Desperados erg dicht bij elkaar, juist leuk. We mogen blij zijn dat er nu zo veel combinaties zo goed kunnen presteren en dat de top 3 niet van te voren al vast ligt. Het maakt de sport een stuk spannender!

Ik vind dat Laurens het super doet als commentator :j Hij moet er toch rekening mee houden dat de luisteraars niet allemaal dressuurexperts zijn en dat doet hij naar mijn idee top.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:34

Temeraire schreef:
Nu zaten Valegro en Desperados erg dicht bij elkaar, juist leuk. We mogen blij zijn dat er nu zo veel combinaties zo goed kunnen presteren en dat de top 3 niet van te voren al vast ligt. Het maakt de sport een stuk spannender!


Daar heb je helemaal gelijk in! En volgend jaar Rio, is als het goed is Bella Rose er ook weer bij. Dan krijg je echt een superspannende top 5 a 6.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:35

Ik vind het een waardeloze commentator.
Hij zegt veel tegenstrijdigheden. Roept voordat iedereen gereden heeft wie er een medaille gaan rijden terwijl hij objectief dient te zijn.
Van mij mogen ze hem van de buis afhalen. Wat een koekebakker.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:39

Anoniem schreef:
Ik vind het een waardeloze commentator.
Hij zegt veel tegenstrijdigheden. Roept voordat iedereen gereden heeft wie er een medaille gaan rijden terwijl hij objectief dient te zijn.
Van mij mogen ze hem van de buis afhalen. Wat een koekebakker.


Hij hoeft helemaal niet objectief te zijn en mag best uitleggen dat er een verwachting in de medailles zit.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:40

Anoniem schreef:
R12312 schreef:

Een 7...........nog te hoog, maar je moet niet overdrijven :+

excuus een 7. Heb wat te lange nagels := Misgetypt.
En hij gaf voor de wissels om de twee een 5 terwijl de andere juryleden achten, negens en tienen gaven. Ook weer een lekker groot verschil. Misschien moet Eduard de Wolff nog eens opnieuw gaan leren hoe wissels er uit horen te zien.

Ik moet wel elke keer erg lachen om Eduard ipv Eddy. Is dat iets nieuws? Klinkt wel chiquer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:42

R12312 schreef:
Anoniem schreef:
Ik vind het een waardeloze commentator.
Hij zegt veel tegenstrijdigheden. Roept voordat iedereen gereden heeft wie er een medaille gaan rijden terwijl hij objectief dient te zijn.
Van mij mogen ze hem van de buis afhalen. Wat een koekebakker.


Hij hoeft helemaal niet objectief te zijn en mag best uitleggen dat er een verwachting in de medailles zit.

Het is geen verwachting wat hij uitspreekt. Nee, dit is een medaille zegt hij. De medailles zijn volgens mij pas verdeeld als iedereen gereden heeft, toch?
En dit niet alleen hoor. Hij vertelt een hoop onzin.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-15 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:42

Er vanuit gaande dat er ook leken kijken naar deze uitzendingen, denk ik dat hij het heel erg goed doet!

En we willen toch niet die Frits terug? Die bakte er pas niets van... Maar misschien kunnen we de volgende keer een paar Bokkers in zenden... :)

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:46

Anoniem schreef:
Hij vertelt een hoop onzin.

Ik betrap jou vaker op onzin vertellen dan hem :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:48

R12312 schreef:
Anoniem schreef:
Hij vertelt een hoop onzin.

Ik betrap jou vaker op onzin vertellen dan hem :D

hahahaha. _O- Hij is leuk. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:54

R12312 schreef:
Anoniem schreef:
Hij vertelt een hoop onzin.

Ik betrap jou vaker op onzin vertellen dan hem :D

Maar even serieus. Waar vertel ik onzin? Als je iets niet snapt wat ik schrijf of je bent het niet met mij eens dan wil ik graag het een en ander toelichten of uitleggen. Ben ik nooit te beroerd voor.

cherie78
Berichten: 3284
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:10

martine0503 schreef:
Tja, weer een schoolvoorbeeld dat de jurering onder de loep moet worden gelegd. Mijn inziens is dat al had Charlotte foutloos gereden dat ik Kristina Sprehe alsnog beter vond. Ik vind dat fouten harder gestraft mogen worden. Rijdt ze dan nog een score boven iemand die foutloos is, respect want dan heb je echt goed gereden. Haar uitdrukking na afloop van de proef zei voldoende. Niet de uitdrukking van iemand die goud wint en wetende dat dit verre van haar beste proef was.


Er waren weinig fouten in de proef van Charlotte.
Valegro ging veel beter in balans dan Desperados, die vooral in de piaffe/passage-tour liet zien dat hij nog veel aan kracht mist door het voorbeen zover naar achter te zetten in de piaffe/passage.

Maar bij beide vond ik de teugelvoering zoals die hoort te zijn.
Gelukkig niet zo'n horizontale stangvoering die ik bij een aantal andere combinatie's uitermate storend vond en ook niet zo'n "kort" halsje

Door de sterke piaffe/passagetour vond ik daarom Valegro net beter, wat trouwens ook wel te zien was in de punten van de jury

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:13

cherie78 schreef:
Gelukkig niet zo'n horizontale stangvoering die ik bij een aantal andere combinatie's uitermate storend vond en ook niet zo'n "kort" halsje

Dat vind ik bij Valegro juist wel storend, die knikt net met zn neus te ver naar zn borst. Hij zou veel vrijer in het frame voorgesteld mogen worden wat mij betreft. Ze verpakt haar teugels ook erg vaak en heeft echt een strakke arm erbij.

Horizontale stangvoering kan je pas beoordelen als je weet hoe strak de kinketting zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:15

Cherie, Wat betreft de piaffe ben ik het met je eens. Passagge tour bij Charlotte is niet veel meer van over. Is meer een langzame dribbel.

Wat betreft de teugelvoering bij Charlotte.
Zie jij niet dat Charlotte constant de teugels aan het liften is? Ze is de gehele proef bezig om het hoofd vaan haar paard naar boven te krijgen omdat anders Valegro zoals vroeger op de kop gaat lopen (hoogste punt van de hals is de derde halswervel) Charlotte haar handen zijn niet echt vriendelijk. Iets wat vroeger wel was. Maar toen liep hij wel altijd op de kop. Een typisch slofteugelpaard.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:18

Ik vond Kristina echt beter!
Grote fouten in de wissels bij Charlotte hadden als grote fouten gerekend moeten worden en dit is niet gebeurd. Het soms laten staan van een been in de piaffe ook.
Verder stoorde ik me heel erg aan de grove ophoudingen die ze gedurende de hele proef maakt. Haar hand heeft niet vaak rustig gestaan.

Ik denk dat Charlotte langzaam haar plaats/flair ietsie aan het verliezen is en dat we wel eens een super spannende Olympische Spelen konden krijgen, wat ik persoonlijk erg leuk vind!
Laatst bijgewerkt door Tendance op 16-08-15 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:19

Afbeelding

Tegenwoordig loopt Valegro vaker met de nek als hoogste punt maar dat lukt haar alleen door hem constant omhoog te trekken/duwen/liften met haar beide handen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-15 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:19

Anoniem schreef:
Wat betreft de teugelvoering bij Charlotte.
Zie jij niet dat Charlotte constant de teugels aan het liften is? Ze is de gehele proef bezig om het hoofd vaan haar paard naar boven te krijgen omdat anders Valegro zoals vroeger op de kop gaat lopen (hoogste punt van de hals is de derde halswervel) Charlotte haar handen zijn niet echt vriendelijk. Iets wat vroeger wel was. Maar toen liep hij wel altijd op de kop. Een typisch slofteugelpaard.


Op dat slofteugelverhaalpaard na, praat je nu weer geen onzin :D :+

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:20

Anoniem schreef:
[ Afbeelding ]
Nu loopt Valegro vaker met de nek als hoogste punt maar dat lukt haar alleen door hem contant omhoog te trekken/duwen/liften met haar beide handen.


Die handen hebben bijna niet stil gestaan. Sorry nu voelde ik de drang om iets te overdrijven, maar het stoorde wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:20

R12312 schreef:
Anoniem schreef:
Wat betreft de teugelvoering bij Charlotte.
Zie jij niet dat Charlotte constant de teugels aan het liften is? Ze is de gehele proef bezig om het hoofd vaan haar paard naar boven te krijgen omdat anders Valegro zoals vroeger op de kop gaat lopen (hoogste punt van de hals is de derde halswervel) Charlotte haar handen zijn niet echt vriendelijk. Iets wat vroeger wel was. Maar toen liep hij wel altijd op de kop. Een typisch slofteugelpaard.


Op dat slofteugelverhaalpaard na, praat je nu weer geen onzin :D :+

Was het maar waar dat het onzin is R12312 -O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-15 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:21

En @R12312, wil je eens ophouden mij steeds aan te vallen?
Ik laat jou ook in je waarde. Fijn, dank je wel.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:21

R12312 schreef:
Anoniem schreef:
Wat betreft de teugelvoering bij Charlotte.
Zie jij niet dat Charlotte constant de teugels aan het liften is? Ze is de gehele proef bezig om het hoofd vaan haar paard naar boven te krijgen omdat anders Valegro zoals vroeger op de kop gaat lopen (hoogste punt van de hals is de derde halswervel) Charlotte haar handen zijn niet echt vriendelijk. Iets wat vroeger wel was. Maar toen liep hij wel altijd op de kop. Een typisch slofteugelpaard.


Op dat slofteugelverhaalpaard na, praat je nu weer geen onzin :D :+


Je moet nu wel een keuze maken hoor. Wordt het onzin of geen onzin. Anders wordt het allemaal zo'n onzin. :+

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:22

Anoniem schreef:
En @R12312, wil je eens ophouden mij steeds aan te vallen?
Ik laat jou ook in je waarde. Fijn, dank je wel.


Ze zei juist, dat je GEEN onzin praat.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:22

Ik krijg altijd alleen maar de neiging bij Valegro: Doe je handen eens naar voren en schop hem een keer aan zodat hij echt je hand aanpakt.

Maar ik kan niet rijden, dat scheelt :D