EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6650
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:18

knollentuin schreef:
Cioccolato schreef:
De jury zal er wel anders tegen aan hebben gekeken dan Bokt. Toch mag merendeel van Bokt niet eens jureren op dat niveau.

Wat is dit nu voor opmerking?
iedereen die een beetje weet hoe een paard hoort te lopen en kijkt naar expressie en het verloop in de proef
Jury of niet.


Alsof een jury die op dat niveau mag jureren het niet kan. Als je dat beweerd, is het echt een lachertje. De jury daar is er niet zomaar gekomen.
Het is jurysport. Jij kan hoog of laag springen, net als de duiters, maar er is niks aan te veranderen. Tenzij je zelf jury wordt op dat niveau. Zo niet, valt er niks over te zeggen.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:19

oke, maar ook tijdens de prijsuitreiking klonken ze, dan zijn ze toch ook voor haarzelf bestemd?

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:19

Knakker schreef:
wat een fluitconcerten kreeg ze zeg...


Niet verrassend vond ik. Kristina toonde veel meer vuurwerk in haar kür, ik snap dat de meerderheid van het publiek haar op de 1e plek had willen zien. Valegro leek wat matjes vandaag, het spatte er niet vanaf. Ik doe het haar absoluut niet na hoor, het blijft een dijk van een amazone maar Kristina en Desperado vond ik veel meer Charisma hebben vandaag.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:20

ja klopt, ben ik met je eens

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:26

Cioccolato schreef:
knollentuin schreef:
De jury zal er wel anders tegen aan hebben gekeken dan Bokt. Toch mag merendeel van Bokt niet eens jureren op dat niveau.

Wat is dit nu voor opmerking?
iedereen die een beetje weet hoe een paard hoort te lopen en kijkt naar expressie en het verloop in de proef
Jury of niet.


Alsof een jury die op dat niveau mag jureren het niet kan. Als je dat beweerd, is het echt een lachertje. De jury daar is er niet zomaar gekomen.
Het is jurysport. Jij kan hoog of laag springen, net als de duiters, maar er is niks aan te veranderen. Tenzij je zelf jury wordt op dat niveau. Zo niet, valt er niks over te zeggen.[/quote]
Ze zullen het best kunnen, maar of ze het echt doen... Neem me niet kwalijk maar ik zie wel meer dingen in dat jureren wat ik niet begrijp, een paard dat onregelmatig loopt nog 3 x winst gunnen, en dujardin is hier op haar olympisch statief gehouden. Ze had teveel fouten, tact fouten in de pirs en in de serie wissels, ik miste impuls en afdruk, die had sprehe wel en zeker minder fouten, voor mij is het onderhand wel duidelijk dat we iets moeten met het jureren en snel ook want dit is niet meer geloofwaardig .

Cioccolato

Berichten: 6650
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:34

knollentuin schreef:
Ze zullen het best kunnen, maar of ze het echt doen... Neem me niet kwalijk maar ik zie wel meer dingen in dat jureren wat ik niet begrijp, een paard dat onregelmatig loopt nog 3 x winst gunnen, en dujardin is hier op haar olympisch statief gehouden. Ze had teveel fouten, tact fouten in de pirs en in de serie wissels, ik miste impuls en afdruk, die had sprehe wel en zeker minder fouten, voor mij is het onderhand wel duidelijk dat we iets moeten met het jureren en snel ook want dit is niet meer geloofwaardig .


Dat is zelfs in de B dressuur zo. Jurysport. We kunnen hoog en laag springen, maar er zullen altijd verschillen zijn in meningen, ook als je wat aan het jureren gaat doen. Het is niet aan te pakken. Het enige wat je kan doen is zorgen dat je er zelf komt te zitten en kan beoordelen hoe jij het wil zien. Net als elke andere jury in de paardenwereld van B tot GP..

abbycootje

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-10-08
Woonplaats: Christchurch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:43

Cioccolato schreef:
knollentuin schreef:
Ze zullen het best kunnen, maar of ze het echt doen... Neem me niet kwalijk maar ik zie wel meer dingen in dat jureren wat ik niet begrijp, een paard dat onregelmatig loopt nog 3 x winst gunnen, en dujardin is hier op haar olympisch statief gehouden. Ze had teveel fouten, tact fouten in de pirs en in de serie wissels, ik miste impuls en afdruk, die had sprehe wel en zeker minder fouten, voor mij is het onderhand wel duidelijk dat we iets moeten met het jureren en snel ook want dit is niet meer geloofwaardig .


Dat is zelfs in de B dressuur zo. Jurysport. We kunnen hoog en laag springen, maar er zullen altijd verschillen zijn in meningen, ook als je wat aan het jureren gaat doen. Het is niet aan te pakken. Het enige wat je kan doen is zorgen dat je er zelf komt te zitten en kan beoordelen hoe jij het wil zien. Net als elke andere jury in de paardenwereld van B tot GP..

_/-\o_

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:56

Hebben we ergens een filmpje

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:57

Dus omdat wij geen jury zijn op dat niveau mogen we ook direct geen mening meer hebben? Wat is dat nu voor onzin 8)7

Ik vond de proef van Charlotte ook minder, mistte impuls en idd een paar grove fouten. Had liever de Duitse op plaats 1 gezien

Cioccolato

Berichten: 6650
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:02

Liselot schreef:
Dus omdat wij geen jury zijn op dat niveau mogen we ook direct geen mening meer hebben? Wat is dat nu voor onzin 8)7

Ik vond de proef van Charlotte ook minder, mistte impuls en idd een paar grove fouten. Had liever de Duitse op plaats 1 gezien


Een mening mag altijd. :)

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:12

De proef van Valegro was duidelijk minder dan we van haar gewend zijn, dus teleurstellend. De proef van Desperados was verassend goed, mooi, licht en opvallend beter dan ik in ieder geval ooit eerder van deze combinatie gezien heb. Dus een enorme opsteker. Dus gevoelsmatig is voor mij Desperados ook de winnaar. Maar ook dat is gevoelsmatig. Resultaten uit het verleden zouden niet mee moeten tellen, dus ook het teleurstellende gevoel van de proef van Valegro mag daarin niet meetellen. Alleen de prestatie van het moment. Ja de fouten waren behoorlijk groot. Mogelijk door resultaten uit het verleden minder zwaar gestraft als dat een ruiter met minder grote naam. Daarentegen werden de fouten wel weer heel goed gecorrigeerd en was het vervolg van de serie mooi recht en opwaarts gesprongen, zoals alleen Valegro dat volgens mij kan. Dat maakt dat het gemiddelde van die oefening weer omhoog gaat en niet alleen de fout telt. Daarnaast laat Valegro ook een hogere graat van verzameling zien in de gehele proef. En ja, van mij had Desperados mogen winnen, want ik heb met veel meer plezier naar die kur gekeken. Maar daarom ben ik maar een bokker en zijn de jury's opgeleid om niet het gevoel van teleurstelling of verassing de overtoon te laten voelen, maar per onderdeel de kwaliteit te beoordelen op alle facetten waarop die beoordeeld horen te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:27

Eduard de Wolff gaf Dujardin voor haar foute serie wissels gewoon een 8 :+
Ik vond Valegro in de traversalen(appuyementen) in passage en met name de laatste lijn in passage gewoon een beetje gedribbel. Heeft weinig meer met een pasage te maken m.i..

Ik vond vandaag technisch gezien Hans Peter met Johnson de winnaar. Laat wat punten liggen in de stap en metname het artistieke gedeelte. Jammer!
Het gehups van het paard van Isabell vond ik zwaar overgewaardeerd. De kur was foutloos maar die passage en vooral die piaffe is zo vreselijk onzuiver. In de piaffe landt het paard steeds eerst op het voorbeen. Hij is niet diagonaalsgewijs in de piaffe. En wat een overdreven gedoe bij Werth en het duitse team. Ze vallen erkaar in de armen alsof ze een wereldrecord hebben gereden. Wat een fake team zeg. Sprehe vond ik sympathiek. Niet overdreven doen maar gewoon zichzelf. Netjes gereden, beter dan Dujardin maar ook wel veel punten gekregen ten op zichte van de overige deelnemers.
Top gedaan van Beatriz die verdient derde werd.
Zoals ook gisteren in de special vond ik Diederik ondergewaardeerd.

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:33

Ben het wel eens met Oji, maar ik vind toch dat Kristina Bröring-Sprehe de eerste plek verdiend had. Ik ben een groot fan van Dujardin, maar Sprehe presteerde veel constanter door haar proef heen. Buiten de grove fouten in de wissels om, vond ik Valegro wat zwaar (vermoeid?) ogen. Maar het verschil was echt minimaal. Zal vast even wennen zijn voor Dujardin :+
Diederik vond ik vandaag ook ondergewaardeerd.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:45

Ja en hoe dan ook geen 1 jurylid kan objectief beoordelen. Sterker nog, geen 1 persoon dus niet alleen juryleden. Heb ik laatst geloof ik nog gehad met psychologie. Je zult altijd een onbewuste voorkeur voor dingen houden of een afkeer voor iets. Dat is net als dat je willekeurig mensen uit een rij moet plukken. Dat doe je uiteindelijk alsnog met een voorkeur. Dus verwacht dat het met de jury net zo zal zijn. De 1 vind onbewust misschien dat paard meteen al mooier waardoor de scores dat ook weer laten zien. Het mag niet maar zo gebeurt het wel denk ik..

Ja en mee eens Diederik had van mij echt hoger gemogen.

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:47

Is er eegens een filmpje

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:47

Electra63 schreef:
Janine1990 schreef:
Is dit niet de OS 2008 all over? Waar Isabell individueel zilver won met Satchmo die hevig in verzet ging?
Dat was natuurlijk wel een fractie erger... Maar dit is in ieder geval niet iets van vandaag.


Ik denk dat veel bokkers dit niet bewust hebben meegemaakt. Wat was dat spannend toen


Absoluut spannend en super onterecht

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:50

Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 16-08-15 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:51

Je moet niet alles geloven wat er geschreven wordt. ;)

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:52

easygoing schreef:
Electra63 schreef:

Ik denk dat veel bokkers dit niet bewust hebben meegemaakt. Wat was dat spannend toen


Absoluut spannend en super onterecht

https://www.youtube.com/watch?v=mCmbvNXcn7Y

Rond 2.30 minuten zie je wat er gebeurde. :=

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:54

HorseTimeXL schreef:
Ja en hoe dan ook geen 1 jurylid kan objectief beoordelen. Sterker nog, geen 1 persoon dus niet alleen juryleden. Heb ik laatst geloof ik nog gehad met psychologie. Je zult altijd een onbewuste voorkeur voor dingen houden of een afkeer voor iets. Dat is net als dat je willekeurig mensen uit een rij moet plukken. Dat doe je uiteindelijk alsnog met een voorkeur. Dus verwacht dat het met de jury net zo zal zijn. De 1 vind onbewust misschien dat paard meteen al mooier waardoor de scores dat ook weer laten zien. Het mag niet maar zo gebeurt het wel denk ik..

En dat geldt dus ook voor alle Bokkers :+

Maaike_Ma
Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:58

Anoniem schreef:
Eduard de Wolff gaf Dujardin voor haar foute serie wissels gewoon een 8 :+
Ik vond Valegro in de traversalen(appuyementen) in passage en met name de laatste lijn in passage gewoon een beetje gedribbel. Heeft weinig meer met een pasage te maken m.i..

Ik vond vandaag technisch gezien Hans Peter met Johnson de winnaar. Laat wat punten liggen in de stap en metname het artistieke gedeelte. Jammer!
Het gehups van het paard van Isabell vond ik zwaar overgewaardeerd. De kur was foutloos maar die passage en vooral die piaffe is zo vreselijk onzuiver. In de piaffe landt het paard steeds eerst op het voorbeen. Hij is niet diagonaalsgewijs in de piaffe. En wat een overdreven gedoe bij Werth en het duitse team. Ze vallen erkaar in de armen alsof ze een wereldrecord hebben gereden. Wat een fake team zeg. Sprehe vond ik sympathiek. Niet overdreven doen maar gewoon zichzelf. Netjes gereden, beter dan Dujardin maar ook wel veel punten gekregen ten op zichte van de overige deelnemers.
Top gedaan van Beatriz die verdient derde werd.
Zoals ook gisteren in de special vond ik Diederik ondergewaardeerd.


Vond eerlijk gezegd Isabell ook zwaar overgewaardeerd. Toonde allemaal erg stijfjes, en wat jij al aangaf leek hij ook erg onzuiver in de piaffe

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:59

Kendra schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ja en hoe dan ook geen 1 jurylid kan objectief beoordelen. Sterker nog, geen 1 persoon dus niet alleen juryleden. Heb ik laatst geloof ik nog gehad met psychologie. Je zult altijd een onbewuste voorkeur voor dingen houden of een afkeer voor iets. Dat is net als dat je willekeurig mensen uit een rij moet plukken. Dat doe je uiteindelijk alsnog met een voorkeur. Dus verwacht dat het met de jury net zo zal zijn. De 1 vind onbewust misschien dat paard meteen al mooier waardoor de scores dat ook weer laten zien. Het mag niet maar zo gebeurt het wel denk ik..

En dat geldt dus ook voor alle Bokkers :+


Ghehe ja precies. Zal het eens terug lezen. Er was echt zo'n heel specifiek stuk in het boek wat daar over ging

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:11

Anoniem schreef:
Eduard de Wolff gaf Dujardin voor haar foute serie wissels gewoon een 8 :+

Een 7...........nog te hoog, maar je moet niet overdrijven :+

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:14

Littera schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=mCmbvNXcn7Y

Rond 2.30 minuten zie je wat er gebeurde. :=


Tja, en toch kan zo storing maar 1 keer afgerekend worden, als de rest dan erg goed is, is het niet gek dat ze daar zilver scoorde ( helemaal gezien de rest van het deelnemersveld in die jaren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:19

R12312 schreef:
Anoniem schreef:
Eduard de Wolff gaf Dujardin voor haar foute serie wissels gewoon een 8 :+

Een 7...........nog te hoog, maar je moet niet overdrijven :+

excuus een 7. Heb wat te lange nagels := Misgetypt.
En hij gaf voor de wissels om de twee een 5 terwijl de andere juryleden achten, negens en tienen gaven. Ook weer een lekker groot verschil. Misschien moet Eduard de Wolff nog eens opnieuw gaan leren hoe wissels er uit horen te zien.