EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:41

Ik heb geen fouten in de series om de twee gezien bij Charlotte, wel in beide series eners. Heb verder geen fouten gezien. Welke fouten had ze dan?

Silkwood

Berichten: 2543
Geregistreerd: 24-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:42

Mousmous schreef:
Ik heb geen fouten in de series om de twee gezien bij Charlotte, wel in beide series eners. Heb verder geen fouten gezien. Welke fouten had ze dan?


Hele grote fouten in de eners, waren heel opvallend, dus knap dat je dat niet gezien hebt.. :+

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:43

F_inley schreef:
Ben een groot fan van Charlotte maar vandaag niet valegro oogde moe en ze moest veel drijven voor haar doen. Dan ook nog de fouten is de wissels helaas vond het idd tweede vandaag. Maar als je heel de protocollen gaat lezen zie je ook dat ze van de jury bij b een 7!? Kreeg voor de foute wissel serie........


Beiden waren niet juist. Dus hoe kan je dan een 7 krijgen?

F_inley

Berichten: 6413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:43

Die in de eners waren idd niet te missen! Zou je in het z2 gewoon een 2 voor krijgen en zij kreeg er nog 4,5/5 voor

Silkwood

Berichten: 2543
Geregistreerd: 24-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:43

martine0503 schreef:
F_inley schreef:
Ben een groot fan van Charlotte maar vandaag niet valegro oogde moe en ze moest veel drijven voor haar doen. Dan ook nog de fouten is de wissels helaas vond het idd tweede vandaag. Maar als je heel de protocollen gaat lezen zie je ook dat ze van de jury bij b een 7!? Kreeg voor de foute wissel serie........


Beiden waren niet juist. Dus hoe kan je dan een 7 krijgen?


Zie mijn een na laatste bericht! :j

F_inley

Berichten: 6413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:44

martine0503 schreef:
F_inley schreef:
Ben een groot fan van Charlotte maar vandaag niet valegro oogde moe en ze moest veel drijven voor haar doen. Dan ook nog de fouten is de wissels helaas vond het idd tweede vandaag. Maar als je heel de protocollen gaat lezen zie je ook dat ze van de jury bij b een 7!? Kreeg voor de foute wissel serie........


Beiden waren niet juist. Dus hoe kan je dan een 7 krijgen?


Ja daar kan ik dus ook niet bij

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:44

@W gabixcoen, je leest schijnbaar niet goed, ik zeg toch dat ze in beide series eners fouten had

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:44

Mousmous schreef:
Ik heb geen fouten in de series om de twee gezien bij Charlotte, wel in beide series eners. Heb verder geen fouten gezien. Welke fouten had ze dan?


1x sprong ie niet om. Tenminste dat viel mij op.Bij volgende wissel gecorrigeerd.

Silkwood

Berichten: 2543
Geregistreerd: 24-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:45

Mousmous schreef:
@W gabixcoen, je leest schijnbaar niet goed, ik zeg toch dat ze in beide series eners fouten had


Ah zo, sorry idd verkeerd gelezen!

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:47

Daarnaast viel hij bij de piaffe pirouette bijna in stap. Hij oogde absoluut futloos vandaag.

Ik vind Charlotte toevallig ook een fijne amazone en Valegro een prachtig paard, maar vandaag had de combi het gewoon even net niet. Dus ik was ook dik verbaasd dat ze 1e werd. Kristina was voor mij ook de nummer 1 en de nummer 3 reed ook een soepele mooie proef.

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:49

Hield mijn hart vast tijdens de wissels om de pas! Gelukkig reed Charlotte alleen daar een foutje en was de rest weer ijzer sterk. En volgens mij, kan hij nog echt veel meer! Super goed paard die Valegro met een amazone die echt rijden kan. Maar ook de Duitse Christina reed een fijne proef. Zeer terecht geëindigd om een tweede plaats!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:52

Een van de eerste pirouttes was niet tactzuiver, het ritme ging eruit. Bij de pirouette in galop oogde het ook niet constant, kan niet meer precies voor de geest halen wat er fout ging maar het liep niet lekker.

De fouten in de galopwissels, en de uitgestrekte stap zag er wat geforceerd uit. En de eerste stukken zijgangen leek niet zo te gaan als de bedoeling was, of de cameravoering gaf dat beeld. Net alsof er te snel weer de andere kant op gegaan werd, wat rommelig en haastig.

En het geheel zag er log en traag uit met ook haar hulpen waarin ze hard leek te moeten werken hem vooruit te houden. Niet zoals normaal.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:53

Ja, al die juryleden hadden natuurlijk van te voren moeten zitten uitrekenen zodat Charlotte niet zou winnen. We praten over een verschil van 0,25% :+

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:54

proudmama schreef:
knollentuin schreef:
Wat is dit nu voor opmerking?
iedereen die een beetje weet hoe een paard hoort te lopen en kijkt naar expressie en het verloop in de proef
Jury of niet.


En dat is het hem nu net, het gros wat op bokt zit kan dat niet, dat is duidelijk ....


nou nou......
groot deel van het publiek kon het niet waarderen. en dat waren echt niet alleen Duitsers. ook Charlie zelf wist duidelijk niet of ze het wel zo terecht vond dat ze won.
Nee dit was duidelijk geen eeerlijke strijd.
Ze maakte grote fouten in de wissels. het paard was vermoeider. Nee dit was gewoon te hoge punten geven.

abbycootje

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-10-08
Woonplaats: Christchurch

Re: EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:59

Om de kur naar beneden te halen vind ik onnodig ja er zaten fouten in maar ook sterkte stukken, misschien niet zo sterk als eerdere momenten (maar oude momenten mogen niet meegerekend worden toch, waarom in dit geval dan we). De stukken die goed waren waren gewoon beter dan de stukken dan die van de Duitse.

De duitse had het ook zeker verdiend, aangezien er geen fouten waren maar alsnog zou ook zij meer kunnen verbeteren wellicht heeft de jury daarom niet overal de hoogste cijfers op gegeven. Maar wellicht de volgende keer voor haar wel goud.

Ik kan de uitslag begrijpen hoewel het toch apart is.
Als Charlotte een paar hondertste minder had gehad en net silver dan was er geen discussie geweest nu die paar honderdste meer is het ineenkeer een hoop commentaar.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:02

@ karuna, de appuyementen waren het eerste deel in passage en het tweede deel in verzamelde draf, dan krijg je altijd tempoverschil

Electra63

Berichten: 17894
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:03

Janine1990 schreef:
Is dit niet de OS 2008 all over? Waar Isabell individueel zilver won met Satchmo die hevig in verzet ging?
Dat was natuurlijk wel een fractie erger... Maar dit is in ieder geval niet iets van vandaag.


Ik denk dat veel bokkers dit niet bewust hebben meegemaakt. Wat was dat spannend toen

Suzan_bobar

Berichten: 4250
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:05

Deze gouden medaille had echt naar Kristina gemoeten. Valegro heeft veel betere proeven laten zien. Vond hem lauw ogen, spetterde niet zoals normaal en dan die twee series met fouten,... Nee deze klopt niet helemaal. Als ze nu eens de hoogste en laagste score gingen wegstrepen,... Zou het al veel eerlijker zijn. Wat een verschillen ook vanmiddag weer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:07

Ging niet over tempo verschil maar het zag eruit alsof de zijwaardse beweging nogal abrupt werd afgebroken. Wat gehaasd en rommelig om een mogelijk aankomende fout te voorkomen.

Het blijft een jurysport maar wat altijd opvalt is dat de juryleden uit eigen land van de ruiter altijd de hoogste punten geven. Zou mooi zijn als dat op de een of andere manier voorkomen zou kunnen worden. Het blijft een jurysport maar zo gaat het ook niet werken blijvend.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:09

Toch is het positieve van deze uitslag dat de toon gezet is. Dujardin is niet meer degene die ver boven de rest uit stijgt, het vuur staat haar aan de schenen, dat de jury´s vandaag nog niet durfden te punten, de volgende wedstrijd durven ze dat wel.

Simone1993
Berichten: 94
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:13

Deze had Kristina toch wel moeten winnen..

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:15

karuna schreef:
Ging niet over tempo verschil maar het zag eruit alsof de zijwaardse beweging nogal abrupt werd afgebroken. Wat gehaasd en rommelig om een mogelijk aankomende fout te voorkomen.

Het blijft een jurysport maar wat altijd opvalt is dat de juryleden uit eigen land van de ruiter altijd de hoogste punten geven. Zou mooi zijn als dat op de een of andere manier voorkomen zou kunnen worden. Het blijft een jurysport maar zo gaat het ook niet werken blijvend.



Uuuuh... de link naar de uitslagen staat in de OP. Als je die nou eerst eens even bekijkt :')

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:15

Waarom moet ik nu aan de OS in Londen denken? Daar had Charlotte ook een grove fout in zitten maar slaagde er toch in om er met de gouden plank vandoor te gaan.
Vond het wel komisch hoe het Duitse jurylid haar beduidend minder punten gaf. :=

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:17

wat een fluitconcerten kreeg ze zeg...

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:18

Knakker schreef:
wat een fluitconcerten kreeg ze zeg...


Die waren niet voor haar maar voor de juryleden.