Dravertrainer veroordeeld voor 1717 dopinggevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:01

Ja, ik zat een tijdje "bij Duindigt" toen ik nog in Den Haag woonde en kende daar op persoonlijke noot dravertrainers (en van lieverlee ook de eigenaren), dat was lang niet altijd zuivere koffie, kan ik je vertellen, en heb daar toch bloedstollende verhalen voorbij horen komen dat ik meteen dacht : Is niet mijn wereldje.

Edit: typefouten verwijderd
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 29-04-15 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Dravertrainer veroordeeld voor 1717 dopinggevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:02

Er is veel paardenleed.................en wordt nog steeds geleden.....

pipo

Berichten: 8228
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:05

Wat wel of niet gebeurd in de "hogere" kringen gebeurd in de lagere en zelfs de laagste tak van de paardenwereld. Neem het meisje wat zo trots meehobbelt met de sinterklaasoptocht en hem thuis slaag geeft met t zweepje omdat t kreng niet over die tak op die 2 emmers wil springen.. Kom op. T is overal wel wat. Deze man is gepakt en moet op zn blaren zitten. Hoop dat er andere van leren. That's all

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:28

Citaat:
De overtredingen kwamen in 2012 aan het licht. In een periode van 2010 tot 2012 heeft de draverstrainer 1717 keer de wet overtreden. "We zijn blij dat de zaak tot een einde is gekomen. en dat de trainer verantwoordelijk gehouden is voor zijn handelingen.


Als hij in 2012 gelijk geschorst is geworden, dan houd een schorsing van 3 jaar in dat hij in de loop van 2015 weer terecht kan op de renbaan. |( |( |(

stel dat dit zijn eerste vertreding is (wat gezien het grote aantal overtredingen nauwelijks te geloven valt) dan kan ik een straf van 3 jaar begrijpen, bij een volgend vergrijp denk ik ook aan iets heel veel langers dan 3 jaar.

Ik snap alleen niet dat alles zo lang heeft geduurd, in 3 jaar een ruime 1700 overtredingen betekend ook dat de controlerende organisatie niet over actief is geweest. Een van de problemen bij doping is dat een lage pakkans het aantrekkelijk maakt.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Dravertrainer veroordeeld voor 1717 dopinggevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 07:42

hoe is het toch mogelijk dat iemand zo vaak de kans krijgt om doping te gebruiken en inderdaad een schorsing van 3 jaar is beetje weinig. Met dit aantal overtredingen geeft meneer al aan dat hij een beetje hardleers is

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Re: Dravertrainer veroordeeld voor 1717 dopinggevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:36


Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:03

pipo schreef:
Wat wel of niet gebeurd in de "hogere" kringen gebeurd in de lagere en zelfs de laagste tak van de paardenwereld. Neem het meisje wat zo trots meehobbelt met de sinterklaasoptocht en hem thuis slaag geeft met t zweepje omdat t kreng niet over die tak op die 2 emmers wil springen.. Kom op. T is overal wel wat. Deze man is gepakt en moet op zn blaren zitten. Hoop dat er andere van leren. That's all



Van wat ik meemaakte is wel iets heel anders en veel erger dan als "zweepje omdat t kreng niet over die tak op die 2 emmers wil springen..........." dat met het zweepje, dat stelt helemaal niets voor.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Dravertrainer veroordeeld voor 1717 dopinggevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:22

Ja, dat kan ik beamen, er gebeurden ook op Duindigt (ook toen al!) in de draverswereld wel ergere dingen dan een zwiep met een zweep...