Spelfouten op VN? Feedback voor de NR? Laat het hier weten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:21


JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:57

Dankjewel Mkango voor je scherpte! Ik heb de aanpassingen gedaan!

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:14


JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:36

Dankjewel dat je hier aangeeft wat er volgens jou niet klopt. Echter, volgens mij klopt het wel wat in het artikel schrijf. De poll is namelijk het achterste gedeelte van de schedel van het paard. De atlas is de eerste nekwervel van het dier. Dat wordt hier: https://mastersonmethod.com/releasing-t ... tire-body/ ook aangegeven. Daarom heb ik dat ook zo benoemd in dit artikel. Ik zal dit dan ook zo laten staan.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:09


JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:14

Dat is zeker nog een overweging om een volgende keer in een artikel mee te nemen Jet. Dankjewel voor het meedenken!

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:30

In het topic "Fokker Harm Wink Overleden" staat echtpaard in plaats van echtpaar. Wel een passend foutje :))

Nieuwsredactie schreef:
KWPN

Samen met zijn vrouw Lumina heeft Harm Wink mooie successen in de fokkerij beleefd. Zij kochten in 1972 de Rigoletto-dochter Derma en bouwden daarmee een verdienstelijke stam op. “Zij was de mooiste dochter van Rigoletto die ik ooit heb gezien”, vertelde Harm Wink in een artikel in In de Strengen in 2015. Zelf reed hij in zijn jonge jaren tot op M-springen en ZZ-dressuurniveau, maar de passie lag echt bij de fokkerij. Uit die fokkerij is een reeks succesvolle sportpaarden voprtgekomen, waaronder de KWPN-goedgekeurde hengst Faram (v.Aram), het Grand Prix-dressuurpaard Courage (v.Nabuur) en meer dan tien prestatiemerries. Uit door Harm en Lumina Wink gefokte merries hebben andere fokkers ook vele succespaarden gefokt. In totaal liet het echtpaard ruim 175 veulens registreren bij het KWPN, afstammend van voornamelijk spring- maar ook een aantal dressuurhengsten. “We kunnen er echt van genieten dat in vrijwel alle provincies van Nederland mensen successen hebben met paarden uit onze stam. De fokkerij is ons levenswerk en we hebben geen opvolgers, dus we kunnen alleen maar hopen dat de toekomst van deze stam net zo mooi gaat zijn als haar geschiedenis voor ons is geweest”, liet Harm Wink in 2015 optekenen.

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:47

Scherp gezien marley93! Ik heb die extra -d even weggehaald, dankjewel voor het doorgeven!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:24


JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:54

Dankjewel voor het melden Qerty! Ik denk dat mijn collega dit heeft gedaan omdat het in de originele bron ook zo staat. Ik heb het al even aangepast.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 23:24

In het interview met Hans Peter Minderhout vroeg ik me af hoe het met de hoofdletters zit.

CHIO is een afkorting, dus die hoofdletters snap ik.

Glock is een merknaam, maar staat ook in hoofdletters - hoezo eigenlijk?

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:25

Deze vraag is begrijpelijk Janneke2. Ik heb even research gedaan en ben er achter gekomen dat GLOCK's volledig in hoofdletters moet, zo uit GLOCK Horse Performance Center zichzelf ook op hun website en Sociale Media kanalen. Ik heb het in de tekst aangepast. Hartelijk bedankt voor je meedenken.

Anoniem

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:31


JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:37

Bedankt voor je oplettendheid en het doorgeven Mkango! Ik heb het direct aangepast.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 21:33

In: [VN] Koningin Camilla onthult naam nieuw paukenpaard is er een regel die naar mijn gevoel niet helemaal klopt. Er staat bij een van de laatste regels dit:
Juno was vandaag te zien als ze de parade van de Trooping the Colour-ceremonie leidt.

Ik denk dat daar beter ‘toen’ kan staan :)

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:10

Dankjewel voor je opmerkzaamheid ElfBeau_067. Je hebt helemaal gelijk hoor, deze zin klopt niet helemaal. Ik heb hem een klein beetje aangepast.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 00:04

Krijgt Bokt betaald voor het promoten van documentaires op een video-on-demanddienst waarvoor je moet betalen?

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13140
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:46


Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:16

[VN] Finse brandweer bevrijdt paard van hoefijzer in zijn mond
De eerste alinea loopt niet echt lekker.
"De Finse Lance beleefde ongemakkelijke momenten. De onfortuinlijke ruin had het voor elkaar gekregen om een hoefijzer in zijn mond te klemmen. Toen Jenni en Niklas Närhinen hunn paard met het hoefijzer aantrof, was hij erg verbaasd. "Ik ben al mijn hele leven in de buurt van paarden en ik kon me niet voorstellen dat zoiets zou gebeuren. En ik heb veel gezien", verklaart Niklas."

Toen Jenni en Niklas Närhinen hun paard met een hoefijzer in zijn mond geklemd aantroffen, waren ze erg verbaasd.

Zo zou ik het denk ik verwoorden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101748
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:32

Bedankt, ik heb de zin aangepast. :)

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 08:51

[VN] Gewonde na trap van paard in Drachten

Niet een fout, maar bijzondere keuze. Het zou fijn zijn als ze paardenwereld zich zo bewust zou zijn van gedrag en omgang met paarden dat dit groot nieuws zou zijn, maar ik heb niet de indruk dat we daar al zijn :+

Paarden slaan, 9 van de 10 keer om een goede reden, en daar raken soms mensen bij gewond.

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:53

Hartelijk dank voor je feedback Avalanche. We begrijpen dat jij dit bericht niet echt als nieuws ziet en dat kan natuurlijk. Een bericht dat voor de een wel nieuws is, is voor de ander juist oninteressant. Wij van de Nieuwsredactie proberen altijd voor ieder wat wils te posten, en het is gebleken dat dit soort berichten door andere gebruikers wel wordt gewaardeerd. Daarom hebben wij besloten om dit bericht wel te plaatsen.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:37

Enorme belangstelling idd. Wel één persoon die uit beleefdheid sterkte wenst :+

Je wilde toch feedback? Misschien dan ook een idee om dat niet weg te wuiven?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26916
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:44

Wij kijken niet alleen naar de reacties maar ook naar hoeveel keer een nieuwsbericht bekeken wordt.
Zoals JPitty al aangaf willen we graag voor ieder wat wils plaatsen. Daarbij kan het voorkomen dat er nieuwsberichten of achtergrondartikelen worden geplaatst die de één heel interessant vindt terwijl de ander zich afvraagt waarom het op de voorpagina staat.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:49

Eerlijk, ik heb dat artikel ook aangeklikt. Maar dan vooral omdat ik dacht dat er een bijzonder verhaal achter de kop zat. Maar die 4 regels waren echt niet de moeite waard. Ik vind Avalanche d'r feedback daarom wel waardevol. Voor iedereen wat wils plaatsen is leuk, maar artikelen moeten wel een hoge inhoud hebben. Iemand die klikt en weer weggaat zonder iets er aan over gehouden te hebben klikt de volgende keer niet meer.