Fries x Hackney goedgekeurd tijdens AES-hengstenkeuring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Fries x Hackney goedgekeurd tijdens AES-hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:24

Ja en weet je waar die dus héél boos van worden?
Als de Arabofriezenvereniging, die volgens jou de Fries niet in de weg zit, constant leugens en onwaarheden publiceert over diezelfde rasechte Fries, om vervolgens hun eigen paarden op te hemelen ten koste van die Fries.
Doe me eens een plezier en lees eens de artikelen die de afgelopen tien jaar gepubliceerd zijn en ga eens aankruisen hoe vaak in zo'n artikel negatief wordt gesproken over het Friese ras? Kijk eens op hun website en doe hetzelfde, en kom hier dan nog eens vertellen dat zij de Fries niet in de weg zitten?

Zoals wij ons al eerder afvroegen: waarom hebben ze dat nodig als ze zoals jij zegt "op zichzelf staan"?? Blijkbaar kunnen ze niet floreren zonder de Fries negatief af te schilderen, vind jij dat normaal?

Ik heb lang gezwegen maar de laatste jaren zijn ze écht te ver gegaan. Jij bent misschien niet van alle informatie op de hoogte en weet vaak niet wat waar is en wat niet. Ik ben iets meer insider in het hele gebeuren en zie dus in alle artikels welke onwaarheden er nu weer in staan (vaak ook gewoon onjuiste wedstrijduitslagen, te hoge niveau's etc. dus pure feiten die simpel na te trekken zijn).
Als er vervolgens bijv. mensen zijn die tegen mij zeggen "Goh, die Arabofriezen doen het toch goed in de dressuursport" en als ik dan vraag hoe ze erbij komen blijkt dat ze Peter Spahn met volbloed Friese merrie Annichje in de Hoefslag zagen staan omdat ze Prix st Georges gestart hadden. Ze gingen er al vanuit dat dit wel een Arabofries moest zijn want door alle propaganda van de Arabofriezen dachten ze dat échte Friezen dit niet konden......
Als het al zover gekomen is, terwijl er Friezen op Grand Prix niveau lopen en vele in de Subtop, terwijl er nog geen Arabofries de Z2 ontstegen is, kun je dan begrijpen dat je als échte Friezenliefhebber op een gegeven moment schoon genoeg hebt van dit soort volksverlakkerij?

arun

Berichten: 651
Geregistreerd: 08-02-09
Woonplaats: Zuid-West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:39

Wil uw koleire afvuren op de man die deze teksten ooit publiceerde aub en niet op mij. Ik denk niet, mocht het zo zijn dan was het niet bedoeld, dat ik explicitiet een veralgemeende zwartmakende uitspraak gedaan heb hier.

Ik doe net een pleidooi om positief samen te denken en krijg hier een berg historisch gegroeide opgekropte gevoelens over mijn dak.

Anoniem

Re: Fries x Hackney goedgekeurd tijdens AES-hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:48

Ik kan het me wel voorstellen Arun, dit is waar menig hartstochtelijk Friezeneigenaar en fokker zowat dagelijks tegen aan loopt, altijd weer die verheerlijking van de Arabo.... op een gegeven moment komt je dat dusdanig ver de keel uit, dat elke Araboverheerlijking/aanbidding gewoon teveel is!!!! Verder kan ik het niet laten te zeggen dat mevrouw Horseyfries binnen de Friezenwereld een begrip is en dan ook nog iemand die zich met hart en ziel al jaren inzet ten behoud van onze nationale trots, het Friese paard. En sorry Arun..... ook jij doet niets anders dan continu die Arabo-aanbidding aan ons opdringen in dit topic en in andere topics hier op Bokt over Friese paarden, en daarbij heb je het Friese ras nou niet echt gemeden.
Mij prima dat er mensen zijn die Arabo's willen, maar laat ze dan in godsnaam eens stoppen met beweren dat hun "bedachte" paard het Friese paard zou moeten redden. En sorry beste man, ik kan niks ontdekken zoals een pleidooi om positief samen te denken zoals je zegt, ik zie alleen maar voortdurende pogingen om ons, Friezenliefhebbers, tegen wil en dank door de strot te duwen dat de Arabo zo geweldig is.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Fries x Hackney goedgekeurd tijdens AES-hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:58

Arun, ik weet dat je het niet verkeerd bedoelt maar de afgelopen pagina's heb je wel degelijk weer negatieve opmerkingen over het Friese ras en het Friese stamboek gemaakt.
Het wordt idd tijd dat het blijft bij louter "ik kruis omdat ik het leuk vind", in plaats van "ik ga het Friese ras redden".
Ik geloof dat onderhand wel duidelijk is dat we niet gered hoeven te worden en prima ons eigen ras op de been kunnen houden.

Anoniem

Re: Fries x Hackney goedgekeurd tijdens AES-hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:01

Amen, Horseyfries.... jammer voor diegenen met het reddertjessyndroom ;)
Wat ik vooral zie in het echie, zijn steeds mooiere en betere Friese paarden, die elke generatie beter presteren. We zijn met ons allen op de goeie weg en laten we dat alsjeblieft zo houden en niet afwijken van de weg die we met ons allen zijn ingeslagen door er vreemd bloed doorheen te kruisen, wat alleen maar achteruitgang zou betekenen in plaats van vooruitgang. Kippen klauwen achteruit zeggen de Friese boeren altijd, en laat dat voor onze paarden niet opgaan!!!

arun

Berichten: 651
Geregistreerd: 08-02-09
Woonplaats: Zuid-West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:54

Bye Bye ik schrijf niet meer hier.
Blijkbaar wordt ik af toe verkeerd begrepen tegen mijn eigen wil en bedoeling in.
Wil jullie beiden toch nog even meegeven dat desondanks wat je misschien denkt ik een zuiver Fries een prachtig paard vind.

Anoniem

Re: Fries x Hackney goedgekeurd tijdens AES-hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:56

Desalniettemin wens ik jou ook het beste........
Zeker is een Fries een prachtig paard maar dat niet alleen, ze zijn gezond, hebben vaak een geweldig karakter en zijn superveelzijdig, dus ze zijn meer dan alleen maar mooi en dit kun je niet van elk ras/type zeggen. En sa is't mar krekt.

Tuihanti

Berichten: 411
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Osterwald (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 00:49

BlackDevils schreef:
Het verschil met de dressuur is dat in de SGMW men al vanaf het begin probeert met friezen mee te doen en ze toch nog geen van allen echt slagen.


ooit van Tjeerd Velstra gehoord wat ie begin jaren 80 met een 4-span friezen heeft gedaan?

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 01:27

Dat noem ik gebrek aan concurrentie... ;) :D

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Fries x Hackney goedgekeurd tijdens AES-hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:38

Dat had Gert Schrijvers in België ook..... ;)

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:43

Ik vraag me af waarom ik hem verdedigen zou moeten maar doe het toch maar even;
Maar niet op de internationale wedstrijden. :Y)

Bovendien is Velstra later ook overgestapt op warmbloedpaarden, net als Schrijvers nu.
Zo kun je tig voorbeelden noemen maar ik zou er zo niet één weten die het andersom heeft gedaan in de mensport.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Fries x Hackney goedgekeurd tijdens AES-hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:40

Daar heeft hij dan ook nooit een kampioenschap behaald... ;)

Zoals ik al eerder zei: als je gaat voor de hoogste plaatsen is het logisch dat je voor warmbloeden kiest. De keuze is oneindig veel groter, ze worden puur gefokt op sport en niet op ras, kunnen bovendien alle soorten bloed erin mengen die ze denken nodig te hebben dus het zou wel heel onlogisch zijn als dan een heel klein ras beter zou presteren.

Jij maakt er nu van dat de discussie gaat over warmbloed versus Fries, maar daar gaat het helemaal niet om. De discussie gaat over het kruisen en of de sportkwaliteiten dan werkelijk in één kruising zodanig verbetert zijn dat die paarden het wel op kunnen nemen tegen de beste warmbloeden.
Wie dat gelooft, gelooft in sprookjes en is niet realistisch over zijn eigen ras of kruising.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Fries x Hackney goedgekeurd tijdens AES-hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:21

Je hebt een ras houdt dat dan ook vast zit dan niet te ***ten door er ander bloed in te kruisen als je in jouw sport niet mee kunt met dat ras heb je het verkeerde ras ( hoeft niet aan het ras te liggen). Dat vooral de mensen zonder een paarden achtergrond iedere keer weer met allerlei rare kruisingen komen en hier voor maar weer een (waardeloos ) stamboek voor oprichten begint mij steeds meer te ergeren
Een fries is een fries houdt het dan ook een fries!

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:26

horseyfries schreef:
Zoals ik al eerder zei: als je gaat voor de hoogste plaatsen is het logisch dat je voor warmbloeden kiest. De keuze is oneindig veel groter, ze worden puur gefokt op sport en niet op ras, kunnen bovendien alle soorten bloed erin mengen die ze denken nodig te hebben dus het zou wel heel onlogisch zijn als dan een heel klein ras beter zou presteren.

Jij maakt er nu van dat de discussie gaat over warmbloed versus Fries, maar daar gaat het helemaal niet om. De discussie gaat over het kruisen en of de sportkwaliteiten dan werkelijk in één kruising zodanig verbetert zijn dat die paarden het wel op kunnen nemen tegen de beste warmbloeden.
Wie dat gelooft, gelooft in sprookjes en is niet realistisch over zijn eigen ras of kruising.
Ik geloof dat we het toch nog eens worden... :D :D