Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee [Update pag.8]

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:16

ik kan best begrijpen wat piggeljay bedoelt.
er gebeurt iets vreselijk, en er weet nog niemand wat de oorzaak is, en bokt spuit alweer met de ideen hoe het allemaal gebeurt kan zijn, en vooral hoe het allemaal voorkomen had kunnen worden.

mijn vriendin stierf ook bij een ongeval met haar paard, paard gleed uit in volle galop en klapte bovenop haar. en nee, het was gewoon veilig om daar te rijden.
er was niets aan te doen, en het wrange is nog dat toen ze nog leefde en bewusteloos was, en de groep met wie ze was, half lachend vroeg of ze niet even op zou staan.( die reden nog een stuk door omdat de paarden terug naar stap moesten)
als iemand dit had kunnen voorkomen, had ik er alles voor over gehad.

die mensen zitten waarschijnlijk al vol schuldgevoel en weet ik dan wel niet wat.
en dan komt dit denk hard aan.
maar piggeljay zegt het misschien wat ruw, mar kan me best voorstellen dat ze zich afvraagt wat het nut hiervan is.
@yamacha: weet je al wat er gebeurt is, als je spreekt over voorkomen worden? sommige dingen zijn niet te voorkomen.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:53

En ongeluk zit maar weer in een klein hoekje. Wat een ontzettende pech zeg! Deze jongen kan het gelukkig nog navertellen.

Ik ken ook een ander verhaal met een 9-jarige die een superbrave pony een rondje mocht uitstappen op bekend terrein en in de beugel bleef hangen, toen ie eraf viel. Die mocht het niet navertellen. De eigenaar van de pony vertelde me exact wat er was gebeurd en was er nog kapot van. Zo iets vergeet je nooit meer.

Ik hoop dat deze jongen het nog heel lang kan navertellen en er weer helemaal bovenop komt! Hij heeft een goeie engelbewaarder in elk geval. Sterkte voor de familie en vrienden!

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:54

Pfft, wat vreselijk zeg!
Gelukkig dat het goed is afgelopen, maar dat had ook heel anders kunnen zijn.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:59

Wat akelig zeg, kan me voorstellen dat je als omstander je helemaal wezenloos schrikt.
Hoe is het met de jongen? Heeft hij meer als alleen een open beenbreuk?

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:15

Wat vreselijk :(:) .
Ik hoop dat het goed komt met de jongen, heel veel sterkte voor hem en zijn familie en vrienden.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:16

Wat een vreselijk ongeluk, arme jongen.........

Tja, ongelukken, paarden en kinderen........die gebeuren nu eenmaal. Ook al pas je nog zo goed op, je kunt niet alles voorkomen.
Zo waren wij eens bij de paarden in het land, mijn man, mijn kinderen en ik. Mijn meiden zijn opgegroeid met paarden en kennen de regels grotendeels wel. Ze liepen in het land dus ook niet alle drie aan mijn hand. Plotseling schrok één van de paarden ergens van en die begon te rennen. Mijn dochter (toen een jaar of 8 denk ik) viel en kon niet snel genoeg weg komen en het paard rende echt pardoes over haar heen. Het was echt een wonder dat de hoeven mijn meissie niet geraakt hebben.
Had ik dit kunnen voorkomen? Ja, misschien wel. Door mijn drie dochters alle drie aan de hand te houden. Hoewel, als ze over míj heen was gerend, had dat ook weer niet geholpen.
Dus je kunt nog zo je best doen, je kunt gewoon niet alles voorkomen.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:18

Diablo schreef:
Wat een vreselijk ongeluk, arme jongen.........

Tja, ongelukken, paarden en kinderen........die gebeuren nu eenmaal. Ook al pas je nog zo goed op, je kunt niet alles voorkomen.
Zo waren wij eens bij de paarden in het land, mijn man, mijn kinderen en ik. Mijn meiden zijn opgegroeid met paarden en kennen de regels grotendeels wel. Ze liepen in het land dus ook niet alle drie aan mijn hand. Plotseling schrok één van de paarden ergens van en die begon te rennen. Mijn dochter (toen een jaar of 8 denk ik) viel en kon niet snel genoeg weg komen en het paard rende echt pardoes over haar heen. Het was echt een wonder dat de hoeven mijn meissie niet geraakt hebben.
Had ik dit kunnen voorkomen? Ja, misschien wel. Door mijn drie dochters alle drie aan de hand te houden. Hoewel, als ze over míj heen was gerend, had dat ook weer niet geholpen.
Dus je kunt nog zo je best doen, je kunt gewoon niet alles voorkomen.

Dat zien wij als een wonder, paard vind dat vanzelfsprekend ;)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:22

Je bedoelt dat ze expres mijn dochter niet geraakt heeft? Zou best kunnen hoor, maar die hoeven gingen écht een cm. langs haar hoofd, dat beeld zal ik nooit vergeten.
Ik bedoelde er ook eigenlijk mee te zeggen dat ongelukken gewoon gebeuren. Je kunt ze tot in de eeuwigheid analyseren, maar je kunt gewoon niet alles voorkomen.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:26

Dat bedoel ik ja en ik heb dat vaker gezien :j
Als je gewoon eens een paar uur naar een groep paarden kijkt dan zul je zien dat alles heel precies gebeurd en dat ze heel goed doorhebben waar ze hun voeten neerzetten.
Dus ben ik van mening dat als een paard over je heen rent en je niet raakt dat hij dat niet wilde, raakt ie je wel dan was dat ook de bedoeling ;)

sernet

Berichten: 202
Geregistreerd: 19-04-07
Woonplaats: rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 01:08

Jeetje wat erg!

Ik herken mijzelf ook een beetje in dit verhaal en had behoorlijk veel verwondingen en in t ziekenhuis gelegen.
gelukkig was dit met mij in mindere mate vergeleken met deze jongen, maar ben ook wel een tiental meters meegesleurd.
Gelukkig was voor mij de redding een schuur, waar hij in paniek wilde inrennen.
In ieder geval mn paard, want we pasten er niet met zn tweeen doorheen.
Ik ben met een smak tegen de muur aangeknald en bracht mijn paard zo tot stilstand.
Wonder boven wonder was er iemand in die schuur die mn paard heeft gegrepen en mij heeft los heeft gesneden uit mn lijn.
Waarschijnlijk had ik het anders nooit meer na kunnen vertellen.


Waar ik mij toendertijd aan ergerde, waren de mensen die er alles van gingen maken, hoe t mogelijk was, dat ik werd meegesleurd.
'Ik zou t touw met wandelen om mn pols hebben gewikkeld'
Ongelooflijk!!!
heel bijzonder weer, hoe mensen precies kunnen vertellen wat er fout is gegaan en dit had kunnen voorkomen!

Ik hoop dat t snel goed komt met dit arme mannetje en er geen grote trauma's aan over houdt.

Hawai

Berichten: 672
Geregistreerd: 25-07-08

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 01:26

Weet iemand al hoe het met die jongen is?
Ik hoop van harte dat hij zich snel beter voelt en niet te veel pijn heeft.

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 02:10

Een paard in paniek kijkt niet uit waar die z'n hoeven neerzet, die wil alleen maar weg van die beangstigende situatie en is op zo'n moment doof, stom en blind. Iedereen die wel eens een paniekaanval gehad heeft kan zicht voorstellen wat een paard op zo'n moment voelt. In alle andere gevallen weet ik ook zeker dat een paard je niet snel zal raken als ie dat niet heel graag wil.

Maar dit gaat niet over of het paard die jongen wilde raken, die jongen raakte om de een of andere reden verstrikt in een touw dat aan een paard vastzat, een verdomd ongelukkige samenloop van omstandigheden die helaas niet altijd te voorkomen is. Ik zal dus niet stellen dat er gebrek aan toezicht was of dat die jongen een fout heeft gemaakt. Ongelukken gebeuren nou eenmaal. Met of zonder paard. Deze jongen heeft helaas pech gehad en ik hoop echt dat de schade beperkt blijft en dat hij gewoon verder kan met zijn leven. Blaten over hoe dingen te voorkomen heeft in dit geval geen enkele zin en in de meeste gevallen vinden ongelukken plaats in een klein moment van onoplettendheid wat nou eenmaal menselijk is. Om dan meteen te gaan brullen dat 90% van de ongelukken min of meer verwijtbaar is vind ik wel heel erg ver gaan! Zelfs als het in theorie zo is werkt de praktijk nou eenmaal anders.

Nastik
Berichten: 175
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Tiel

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:36

Poeh, heftig. Ik hoop dat deze kleine man er snel bovenop komt.

Ikzelf ben op mijn 10e op ponykamp ongeveer 3 kilometer meegesleurd met een paard omdat mijn voet bleef hangen. Ik ben tot stilstand gekomen aan een ijzeren stroomdraadpaaltje (zo'n ding voor tijdelijke afzetting) dat dwars door me heen stak. Was geen pretje. Gelukkig weet ik er niet veel meer van, maar het herstel duurde lang en was pijnlijk. Inmiddels rijd ik wel al 22 jaar paard.

Heel veel sterkte aan jongetje en ouders!

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:42

Moderatoropmerking:
Wederom zijn er berichten uit dit topic gesplitst. Graag terug ontopic, zonder te speculeren en zonder respectloos te worden. Bovendien verzoek ik jullie om op de bal te spelen in plaats van op de man.

Bokkiest
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:36

Helaas is de berichtgeving niet helemaal juist: de jongen was met het paard bij huis waar het aan het hasltertouw stond te grazen. De jongen viel en bleef met zijn been in het halstertouw haken. Het paard is hierdoor geschrokken en op hol geslagen. De jongen ligt momenteel in het ziekenhuis in Groningen.

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 02:45

Weet je ook hoe het met hem gaat? Ik hoop echt dat hij er geen blijvend letsel aan overhoudt!

piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:18

bokkiest. jij bent de enigste hier die het ware verhaal neer zet....
mijn dank daarvoor +:)+ , kunnen we nu dan stoppen met alle speculaties wie wat waar fout gedaan heeft.
zoals ik al eerder schreef, het had jou, mij en iedereen kunnen gebeuren, dit zijn ongelukken die gebeuren en je niet kan voorkomen. :n

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:41

bokkiest of piggeljay: weten jullie ook hoe het nu met hem is?

piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:41

nee helaas niet, ik zit ook nog steeds in spanning te wachten tot ik iets hoor.
maar ik moet jullie wel bekennen dat ik hier niets zal plaatsen zolang zijn ouders er geen toestemming voor geven.
maar ik kan jullie wel zeggen dat ik ook niets weet.

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:44

Héél veel sterkte voor het arme kind en zijn ouders...

jilliebeest
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:38

brrr eng xx< ik ga in de grote vakantie op kamp x de eerste keer dat ik ga paardrijdenx
moet ik nu bang hebben? xxxx ;(

piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:00

jilliebeest schreef:
brrr eng xx< ik ga in de grote vakantie op kamp x de eerste keer dat ik ga paardrijdenx
moet ik nu bang hebben? xxxx ;(

overal kunnen ongelukken gebeuren, je kan ook verkeerd van een duikplank vallen.
paard rijden is echt niet onveiliger dan het voor het eerst gaan fietsen.
veiligheid komt eerst en ik neem aan dat er genoeg instructeurs en instructrices aanwezig zijn om voor jou veiligheid te zorgen.
gewoon gaan en genieten van je paard en het rijden.

Anoniem

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:02

Voor het eerst in dit topic ben ik het met piggeljay eens :D

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:10

beetje offtopic maar jilliebeest ga je op zo'n Vinea ponykamp? Zo ja dan gebeurd er echt niets verkeerds :D

Rody01

Berichten: 3176
Geregistreerd: 07-08-07

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:17

Jongen heeft zijn been tot 30 cm geamputeerd, en waarschijnlijk moet er nog 10 cm af... Vreselijk!