Gele kaart voor menner Boyd Exell voor manier van rijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:43

Voltigeur schreef:
xMoose schreef:
Helemaal mee eens.
Ik vind het ook terrecht! :j

Helemaal eens met de mod die berichten verwijderd en gesplitst heeft?
Of helemaal eens met de gele kaart die gegeven werd?
In het laatste geval zou ik toch eens willen weten waarop je je baseert en dat je misschien eens een gefundeerde uitleg geeft (bv. "Ik was op de wedstrijd aanwezig en heb met eigen ogen de rijstijl gezien" of "Ik heb duidelijke videobeelden gezien waaruit duidelijkt blijkt dat de gele kaart gerechtvaardigd was" of "Ik heb een interview gelezen met Boyd waarin hij zegt zelf de gele kaart terecht te vinden")
Indien jou uitlating gebaseerd is op het korte stukje hier op bokt, wees dan deze zegswijze van mijn grootmoeder zaliger indachtig: "Kranten en oude wijven mag je nooit volledig geloven..."

PS: voor ik boze reacties krijg dat ik de al dan niet onverantwoordde rijstijl goedkeur: Ik wil gewoon duidelijk maken dat ik niet graag oordeel op een kort, onvolledig stukje artikel dat, naar alle waarschijnlijkheid, ook al van ergens anders werd overgenomen. Het kan dus heel goed zijn dat de gele kaart gerechtvaardigd is, maar een bewijs heb ik daar tot nog toe niet van gezien.



Mag ik het volledig met jou eens zijn.

Mija
Berichten: 335
Geregistreerd: 20-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:06

Wie nooit iets fout doet, doet meestal niets.

Voltigeur

Berichten: 867
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Markegem (West-Vlaanderen) België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:55

Mija schreef:
Wie nooit iets fout doet, doet meestal niets.

Daar kan ik mij volledig bij aansluiten.
En het is natuurlijk ook zo dat hoge bomen nog steeds veel wind vangen...
En akkoord, mensen aan de top zullen wel een (opgelegde) voorbeeldfunctie hebben. Maar het blijven mensen. En mensen maken nu eenmaal fouten.
Op hoog niveau wordt dat natuurlijk in het lang en in het breed in de media uitgesmeerd, maar ik DENK dat dergelijke zaken al bij al nog meevallen.
En hoe was het ook alweer? Hij die vrij van zonde is werpe de eerste steen...? Zo was het toch meen ik mij te herinneren uit de godsdienstlessen héééééééél lang geleden.

craanen
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:05

Ik ben er live bijgeweest het was echt dramatisch, Het paard ging eerst de heenweg onderuit in de waterbak.
De voorpaarden werden erin gejaagd en sprongen de waterbak in. De twee achterpaarden werden dus meegesleurd.
Het rechter paard kwam hierbij ten val. Deze schrompelde weer overeind. Toen terug de hindernis uit kwam het paard voor de tweede keer ten val.
Het was doodstil op de tribune iedereen sprak er schande van. Wat mij betreft was hij meteen gediskwalificeerd,dit was echt erg.

Bahoe

Berichten: 58
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:07

Ziet er uit alsof Chardon alleen om uitleg over gele kaart is gevraagd.
en zal idd alleen een stukje zijn uit artikel, is namelijk (staat bovenaan) overgenomen van horses.nl en daar staat nooit een volledig artikel uit de PK, alleen korte nieuwsberichten.

Aan die lijst te zien worden die kaarten niet zo heel vaak uitgedeeld.

Lijkt wel goed systeem voor op losrijterreinen. toezichthouder kan gele kaart uitdelen. krijg je er op andere wedstrijd nog een binnen bepaalde tijd (en dat zal dan waarschijnlijk andere toezichthouder zijn) dan volgt schorsing.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gele kaart voor menner Boyd Exell voor manier van rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 21:19

Dit is naar wat ik begrepen heb wel het volledige artikel :)

Bahoe

Berichten: 58
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:25

Cayenne schreef:
Dit is naar wat ik begrepen heb wel het volledige artikel :)


Dit is wat op horses staat. maar als het een PK artikel is staat er op horses altijd maar een kort stukje. volgens mij stond er geen artikel over in de PK van vandaag, dus volledig artikel zal nog niet eens uit zijn.

bontegevaar

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Gele kaart voor menner Boyd Exell voor manier van rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:40

Wij waren ook aanwezig. En deze kaart was zeer terecht! Het paard is tot 2x toe onderuit gegaan en gewond de hindernis uitgekomen. Naar mijn mening was het op dat moment direct einde wedstrijd. Het paard is naar een kliniek gebracht en mensen spraken dat hij daar enkele weken moet verblijven (wat daar van waar is kan ik niet beoordelen...) Het verdiende zeker geen schoonheidsprijs!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Gele kaart voor menner Boyd Exell voor manier van rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:07

als het inderdaad zo heftig was,dan vind ik de gele kaart terecht.

hopen dat hij ervan leert en de volgende keer voorzichtiger zal handelen.

sidneey

Berichten: 2399
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Gele kaart voor menner Boyd Exell voor manier van rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:09

Ik ben benieuwd naar beelden. Door zo'n stuk tekst valt veel te speculeren. Pas na het zien hiervan, kun je een geldend oordeel geven. Maar als ik uit moet gaan op de uitspraken hier van mensen die erbij zijn geweest. Zal deze kaart wel terecht zijn geweest. Alhoewel een val altijd kan gebeuren. Ligt eraan hoe het is gebeurd en onder welke omstandigheden (of het dus wel of niet door toedoen van de menner is).

Albert

Berichten: 5734
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:59

Een oordeel is snel geveld. Op dit niveau wordt op het scherpst van de snede en op topvermogen van de paarden gereden en als een van de paarden in een span struikelt dan kàn je niet snel genoeg ingrijpen om het paard weer op te laten staan. Je bent gewoon altijd te laat en dat is naar.
Typisch Chardon om zo de concurrentie de nek om te willen draaien en laat hem vooral niet vergeten dat hij altijd minimaal tien punten cadeau krijgt van de dressuurjury; dan is het makkelijk defensief rijden.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Gele kaart voor menner Boyd Exell voor manier van rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:02

Daarbij heb ik meermalen zweepgebruik van hem gezien wat bij een van de andere menners ook een waarschuwing opgeleverd had.
Maar omdat het Chardon is durven/willen ze het blijkbaar niet aanpakken...

Bahoe

Berichten: 58
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:10

Albert schreef:
Een oordeel is snel geveld.
Typisch Chardon om zo de concurrentie de nek om te willen draaien en laat hem vooral niet vergeten dat hij altijd minimaal tien punten cadeau krijgt van de dressuurjury; dan is het makkelijk defensief rijden.


Idd een oordeel is snel geveld. al eerder genoemd, maar zo te zien is Chardon alleen maar om uitleg gevraagd over wat een gele kaart inhoudt.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:09

Albert schreef:
hij altijd minimaal tien punten cadeau krijgt van de dressuurjury; dan is het makkelijk defensief rijden.

Ik las in een artikel dat mensen tegen hem hadden gezegd dat het span zelfs beter liep dan op het WK.
Begin me toch werkelijk af te vragen of hij dat nu zelf dan wel zo goed vond...

Maar zonder beelden is het inderdaad erg moeilijk oordelen verder.