'De gekste smoesjes om een dier af te laten maken'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

'De gekste smoesjes om een dier af te laten maken'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:06

www.bndestem.nl


Els Adams heeft altijd een heilig respect gehad voor alles dat leeft.

Als kind haalde ze al verzwakte of verstoten dieren van de straat. "Ik ging me al snel inzetten voor de wereldwijde organisatie World Society for the Protection of Animals", vertelt de voorzitter van de stichting Dier en Project. "Hierbij richtte ik me vooral tegen het experimenteren op mensapen." Nu worden verschillende projecten ter bevordering van het dierenwelzijn in de hele wereld mede gefinancierd uit de opbrengst van boeken en publicaties van Adams. "Ik schrijf populair wetenschappelijke werken die het dierenwelzijn in het algemeen bevorderen en in het bijzonder die van proefdieren", vertelt de dierenliefhebster.

Vol geestdrift zegt ze dat haar publicaties er mede voor gezorgd hebben dat er geen experimenten meer zijn met chimpansees. "Terwijl Nederland toch tot de landen behoorde waar op grote schaal geƫxperimenteerd werd op mensapen. Ik vind dat er een algemene databank moet komen waarop alle resultaten van dierproeven bekend gemaakt worden. Zodat iedere proef niet steeds opnieuw gedaan wordt in een ander of concurrerend laboratorium. Het is een illusie te denken dat we zonder proefdieren kunnen. Maar het moet met een minimum aan proefdieren gebeuren."

Adams is voor vriendelijk actie voeren. ,,Ik zie geen heil in het bevrijden van nertsen of proefdieren. Daar maak je het zelfs alleen maar erger door want er komen nieuwe dieren voor in de plaats." Adams schrijft haar publicaties 's nachts. Overdag heeft ze het te druk met de opvang van honden, katten en paarden die letterlijk ten dode waren opgeschreven. Thuis aan de Dennenstraat heeft ze belangeloos een particulier dierenopvangcentrum gebouwd. Daar biedt ze momenteel zestien honden, 54 katten en tien paarden een warm onderdak.

Het is een compleet verzorgd dierenvakantieverblijf met voor ieder dier een opvallend schoon kamertje compleet met bank, verwarming, tapijt en bed. Misschien is de benaming psychiatrisch dierenziekenhuis beter op haar plaats, want veel van de dieren die via dierenartsen uit het hele land bij Adams worden gebracht, zijn zwaar getraumatiseerd. "Het zijn allemaal dieren die naar de dierenarts werden gebracht om te worden afgemaakt. Vaak zijn het ooit impulsaankopen geweest. Later verzinnen mensen de gekste smoesjes om het dier te laten afmaken."

Adams schiet in de lach: ,,Ik heb hier zelfs een anti-sekskat. Die moest dood omdat hij volgens de eigenaresse zo boos keek. Haar vriend kon daardoor geen erectie krijgen." De dierenvriendin probeert de dieren weer 'huiskamerproof' te maken.

Ollie23
Berichten: 718
Geregistreerd: 24-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:54

Hahaha "haar vriend kon daardoor geen erectie krijgen". Die vriend zal wel andere probleempjes hebben gehad. 8)7

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:57

Nou, er slaapt hier ook een luie kater op het bed en we hebben sindsdien geen kindertjes meer gekregen. 8)7 :+
(Nog even en de kat als huisdier wordt door de Rooms-Katholieke kerk verboden. := )

Anoniem

Re: 'De gekste smoesjes om een dier af te laten maken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:40

Wat een goed mens is dat +:)+

Kan me ook helemaal in haar zienswijze vinden :j

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:12

Het ultime voorbehoedsmiddel :D _O-
Wel een goeie als je er zeker van wilt zijn dat er geen seks voor het huwelijk plaatsvind :=

Mensen zijn gestoord...hoe was het ookweer... "Bezind eer ge begint" .Mensen moeten eens leren nadenken voordat ze aan een dier beginnen.
Maar...zo te horen doet ze het netjes en wat de proefdieren betreft +:)+ wat al bekend is hoeft niet nog 80x opnieuw getest te worden.

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: 'De gekste smoesjes om een dier af te laten maken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 02:57

Ach, heb ooit een vriendje gehad die het ook niet leuk vond dat meneer de je-weet-wel-kater op de hoek van het bed zat en hem constant aanstaarde... Vriendje bleef niet lang, je-weet-wel-kater is er nog steeds.

Maar vind ook dat veel mensen veel te makkelijk aan een huisdier beginnen. Mijn moeder heeft het hondje dat een oud-collega van haar ooit als huwelijkskado heeft gekregen opgevangen toen bleek dat een hond, hoe klein ook, ook uitgelaten moest worden in de regen en de sneeuw.

En zowiezo goed dat er over proefdieren gesproken wordt. Ik ben van mening dat de techniek (bijna?) zover is dat er geen proefdieren meer nodig zijn. Er bestaan al heel lang machines die het spijsverteringskanaal van de mens zeer nouwkeurig kunnen nabootsen en betere resultaten behalen dan welk proefdier dan ook, dat moet voor een zeer groot deel van de dingen waarvoor proefdieren worden toegepast toch haalbaar zijn. En toch worden ook voor spijsverteringszaken nog steeds proefdieren gebruikt omdat zo'n opstelling te duur zou zijn...