Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:03

http://www.kwpn.nl


Voorjaarstest levert in totaal 12 nieuwe rijpaardhengsten op
Elf dressuurhengsten en 19 springhengsten werden aangeleverd voor het verrichtingsonderzoek dit voorjaar. Vandaag werd de test voor de jongere garde afgesloten. Drie dressuurhengsten en vijf springhengsten werden ingeschreven. Eén oudere dressuurhengst en drie oudere springhengsten slaagden al eerder maar werden wel gepresenteerd en gehuldigd.

Springhengsten
Eerder al slaagden Quasimodo van de Molendreef (Heartbreaker x Lys de Darmen), Quality Time (Quantum x Cantus) en Querly-Elvis (Querlybet Hero x Heartbreaker) bij de oudere springpaarden. Bij de jongere garde werden vier van de zes kampioenskeuringshengsten aangeleverd, en allen slaagden. Kampioen cat.no.15 Boss (Indoctro x Nimmerdor) is losser in het lijf geworden gedurende het onderzoek. In Den Bosch werd hij geroemd om zijn compleetheid en tijdens het onderzoek heeft hij dit wederom laten zien. Halfbroer en reservekampioen cat.no. 14 Bustique (Indoctro x Grannus) is een langgelijnde evenwichtige hengst met veel vermogen en een goede galoppade. Cat.no. 12 Bacardi VDL (Corland x Kannan) slaagde met hoge cijfers voor het vermogen. Het is de eerste driejarige hengst waarvoor de hengstenkeuringscommissie van haar recht gebruik maakte om een hengst met een C voor osteochondrose goed te keuren. Zeer hoge punten kreeg Quaprice-zoon Baltic VDL (cat,no.18, mv. Jus de Pommes) onder andere voor zijn ontzettend goede reflexen. Het is niet het meest langgelijnde paard maar liet wel zien een fantastisch springpaard te zijn. Schimmelhengst Bugatti VDL (cat.no. 19 Silverstone x Indoctro) is een evenwichtige hengst gebleken en heeft zich elke week weer bewezen. Voor de zeer goede reflexen liet hij een 9 noteren.

Dressuurhengsten
De enige aangeleverde oudere dressuurhengst, de vierjarige Aqiedo (voorheen Addo) slaagde al na 50 dagen onderzoek met mooie cijfers voor onder andere de galop.
Drie jonge dressuurhengsten krijgen van de hengstenkeuringscommissie de goedkeuring na 70 dagen om te gaan dekken. Cat. no. 38 Briljant (Uphill x Darlington) is in het verrichtingsonderzoek steeds rijtypischer geworden en met name de stap en galop scoorden goed. Daarnaast slaagde de zeer grootramige Jazz-zoon cat.no. 29 Boston (mv.Goodtimes). Ondanks dat hij nog sterker moet worden beschikt hij toch over veel zelfhouding en beweegt bergop. Cat.no. 28 Bodyguard (Gribaldi x Negro) is een fijn bewerkbare hengst met een extra galoppade. Na Westpoint, Zenon en Adamo is hij de vierde hengst op rij die op de veulenveiling Maren-Kessel verkocht is en nu wordt goedgekeurd. Helaas viel het doek voor de voshengst Beckham. De zoon van Flemmingh kon in de ogen van de commissie geen genade vinden mede vanwege zijn rijdbaarheid en instelling.


Verwant artikel

[VN] Acht hengsten op weg naar het KWPN-dekbrevet

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:58

Bugatti VDL (cat.no. 19 Silverstone x Indoctro)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Cat.no. 12 Bacardi VDL (Corland x Kannan)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




15 Boss (Indoctro x Nimmerdor)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cat.no. 14 Bustique (Indoctro x Grannus)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Quaprice-zoon Baltic VDL (cat,no.18, mv. Jus de Pommes)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


uphill x darlington

Afbeelding

Afbeelding



flemmingh x hemmingway

Afbeelding

Afbeelding



gribaldi x negro

Afbeelding

Afbeelding



jazz x goodtimes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wig_love
Berichten: 1198
Geregistreerd: 14-10-08

Re: Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:01

Wat een leuke hengsten zitten er tussen! vooral de Gribaldi×Negro & Jazz×goodtimes!

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:22

Goed genoeg om een dressuurhaflinger te verbeteren, maar verder?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:32

stoffel schreef:
Goed genoeg om een dressuurhaflinger te verbeteren, maar verder?

Wat is dát nou weer voor ondermaatse opmerking >;)
Kijk, dat je niet wild bent van de nieuwe lichting hengsten dat mag, maar je haflinger-opmerking vind ik een beetje zielig.

BoGi
Berichten: 311
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:38

Wow... Wat een mooie!!
Die Jazz x Goodtimes... Zucht.. ben verliefd!
Hoe heet deze?? Edit: Boston :+: :)ddd :+:

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:48

Doe mij dat schimmeltje of de Indoctro x Nimmerdor maar, ik vind die Corland x Kannan maar vreemd springen, doet ie dat altijd?
Van de dressuurpaarden vind ik de Flemmingh x Hemmingway het leukste.

Pannie

Berichten: 1817
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: thuis!

Re: Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:58

tsja en laat de flemmingh nou net niet goedgekeurd zijn :Y)

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:05

Tjah, op de foto's lijkt het een fijn dier, enkel een beetje zwaar in de hand. Maar ja, die foto's worden toch op het beste moment genomen, mss ging hij de rest van het uur wel bokkend rond, wie weet :P

BoGi
Berichten: 311
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Assen

Re: Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:23

Hele rare vraag misschien, maar wat kost zo'n paard tegenwoordig?
Qua aanschaf kom ik nog uit het gulden tijdperk.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:36

Dat varieerd nogal, kijk maar waar ze voor weggaan op de select sale.

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:04

Silverstone *\o/* *\o/* ik heb op 1 of andere manier een zwak voor die beesten. En de indoctro`s natuurlijk.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:15

ik vond de flemming nog niet zo meevallen eigenlijk.

hilden1971
Berichten: 674
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:23

stoffel schreef:
Goed genoeg om een dressuurhaflinger te verbeteren, maar verder?


Sommigen vinden je opmerking niet grappig maar ik vind hem werelds. Begrijp me niet verkeerd maar qua springhengsten zijn we binnen een paar jaar ver verwijderd van de top, qua fokkerij.

hilden1971
Berichten: 674
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:25

anneliesdj schreef:
Dat varieerd nogal, kijk maar waar ze voor weggaan op de select sale.


Select sale is een wassen neus. Alleen de paarden met een wildcard werden héél duur verkocht en de rest ver onder de maat. Er is zelfs sprake om de select sale te laten vervallen aankomend jaar uit betrouwbare bron.

Elisa2

Berichten: 37399
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:26

Waarom niet FF? Vanwege de foto is ie inderdaad aansprekend.Ik vind die Uphill niet zo aansprekend vanaf die draffoto.

PeelSlowly

Berichten: 495
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:28

anneliesdj schreef:
Doe mij dat schimmeltje of de Indoctro x Nimmerdor maar, ik vind die Corland x Kannan maar vreemd springen, doet ie dat altijd?


Dat viel mij ook al op... en ik zit totaal niet in de springwereld.

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:19

0ojannekeo0 schreef:
Cat.no. 12 Bacardi VDL (Corland x Kannan) slaagde met hoge cijfers voor het vermogen. Het is de eerste driejarige hengst waarvoor de hengstenkeuringscommissie van haar recht gebruik maakte om een hengst met een C voor osteochondrose goed te keuren.


Kan iemand mij vertellen wat dit betekent? :o?

Anne_GTI

Berichten: 18206
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:28

haan schreef:
0ojannekeo0 schreef:
Cat.no. 12 Bacardi VDL (Corland x Kannan) slaagde met hoge cijfers voor het vermogen. Het is de eerste driejarige hengst waarvoor de hengstenkeuringscommissie van haar recht gebruik maakte om een hengst met een C voor osteochondrose goed te keuren.


Kan iemand mij vertellen wat dit betekent? :o?


Geen OCD maar OC geloof ik. A = vrij, B = afvlakking, C = OC, D = OCD (klein fragment), E = OCD (grote brokken)

Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:07

Haan: komt er simpel gezegd op neer dat hij niet helemaal schoon is.

Ik vind de Jazz x Goodtimes de meest aansprekende zo vanaf de foto te beoordelen.

Zo aan de balans te zien is het logisch dat de Flemmingh niet gekeurd is.

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:52

Ik dacht het al, maar wilde het eigenlijk niet geloven, eerst wordt er een geopereerde luchtzuiger goedgekeurd en nu weer een die niet goed is op de foto's, wat is het met er met het kwpn aan de hand %) ?

lovelyme
Berichten: 211
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:03

pssies

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:28

hilden1971 schreef:
anneliesdj schreef:
Dat varieerd nogal, kijk maar waar ze voor weggaan op de select sale.


Select sale is een wassen neus. Alleen de paarden met een wildcard werden héél duur verkocht en de rest ver onder de maat. Er is zelfs sprake om de select sale te laten vervallen aankomend jaar uit betrouwbare bron.

Het blijft natuurlijk een veiling hé?

Naar aanleiding van je eerdere reactie; wat vind je niet goed aan deze paarden en hoe zou je 't wel willen zien?

haan schreef:
Ik dacht het al, maar wilde het eigenlijk niet geloven, eerst wordt er een geopereerde luchtzuiger goedgekeurd en nu weer een die niet goed is op de foto's, wat is het met het kwpn aan de hand %) ?

Ik wilde er nog niet naar vragen maar 't is precies zoals je 't zegt, er gebeuren rare dingen daarzo...

Tebaldi
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-03-09

Re: Acht jonge KWPN rijpaardhengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:20

wauuw wat een mooie hengsten zeg!
ik vind idd de Jazz×goodtimes & Gribaldi×Negro het mooiste!

mijn paardje is ook half jazz... dus wat ben ik weer trots op hem als ik al die toppers zie!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:01

haan schreef:
Ik dacht het al, maar wilde het eigenlijk niet geloven, eerst wordt er een geopereerde luchtzuiger goedgekeurd en nu weer een die niet goed is op de foto's, wat is het met er met het kwpn aan de hand %) ?


Deze voegt veel toe aan de fokkerij vandaar dat bij deze de afwijking gedoogd is.