Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 21:56

http://www.wereldregio.nl


Afbeelding
Menteam Burgh in opperste concentratie
foto: Menteam Burgh
Het menteam Burgh heeft op het Nederlandse indoorkampioenschap mennen voor shetlanders een knappe prestatie geleverd. Achter de huidige jeugdwereldkampioene Marijke Hammink werd menteam Burgh, bestaande uit menner Jan-Leen Boot, groom Aster Kroon en de pony’s Coco en Lola, zaterdag tweede in een veld van achttien tweespanners.

Boot over het verloop van het NK in Hellendoorn: "De wedstrijd bestond uit twee manches. In de ochtend reed ik niet goed. Coco en Lola waren te heet. Te vol met adrenaline en te geïmponeerd door de prachtige entourage van de mooie locatie. Misschien ikzelf ook wel. Ik wilde te snel terwijl het parcours gemaakt was voor heel kort draaien zonder veel lange stukken waarop je snelheid kunt maken. We gingen wel hard, maar waren slordig in het laatste deel van het parcours. Dat kostte terecht twee ballen en een vierde plaats in het tussenklassement. In de middag hebben we het iets anders aangepakt. De pony’s zijn lang ingereden door Kroon. Zij kan veel beter rust overbrengen op de twee pony’s dan ik. Het ging dan ook echt super. We eindigden net achter de nummer één, zonder fouten en voldoende snel om op te schuiven naar de tweede plaats in het eindklassement."
De winnares, Hammink dus, en haar moeder waren zeer geïnteresseerd in de pony’s van Boot. "Die wilden ze graag kopen. Maar ja, er zijn zo van die dingen die niet te koop zijn. En daar horen Coco en Lola bij", stelde Boot resoluut.


Bokker Bontlover was ook aanwezig op het NK indoormennen en schreef onderstaand verslag:

Zaterdag 28 feb. was het zover. Het NK voor shetten. xLaus_ (Laura), Crescendo (Sandra) en mijn ouders gingen ook mee. 's Ochtends om half zes ging de wekker. Het was tweeënhalf uur rijden en we konden om 10 uur nog even verkennen. Na de lange autorit hebben we nog even het terrein bekeken en aangemeld. We kregen de nummerbordjes, twee paardenkoeken en een emmertje voer.
Om 10 uur ging ik samen met Sandra en mijn vader, de groom, even het parcours verkennen. Het was een mooie baan en leuk parcours. Laura en mijn moeder gingen de pony's alvast inspannen. Net klein kwartiertje voor het inrijden ging mijn telefoon: Het was een stalgenootje. Mijn andere paard, Shadow, lag in de paddock en keek elke keer naar zijn buik en hij wilde niet meer opstaan. Op dat moment waren de zenuwen nog erger dan het al was. Sandra ging alvast mijn pony's warm lopen.
Een paar minuutjes voordat ik moest starten heb ik het parcours nog even doorgenomen en toen hebben we de pony's zelf erbij gepakt. Ik werd omgeroepen en mocht in de baan. Wat was dat al een mooi moment, zeg. Al dat publiek op het NK. Mijn ene pony vond het zo leuk dat hij begon te steigeren voor de kar toen hij de bel hoorde. We begonnen goed, alleen ik was best zenuwachtig omdat ik ook nog wist dat het met mijn andere paard niet zo best ging. Helaas had ik twee balletjes in het parcours, maar we hadden toch een redelijke tijd. Namelijk 117,50. Daarbij komen dus 10 seconden voor de twee balletjes, maar ik was toch nog super tevreden. Daarna hebben we de pony's goed uitgestapt en mochten ze weer even op de trailer. 's Middags om 15:36 moest ik nog een keer starten. We zijn op tijd weer begonnen met opnieuw warm gelopen voor 'Speel uw Spel'. Het doel hiervan is zoveel mogelijk punten proberen te halen in 150 seconden. Dat ging super, ik kan niet anders zeggen. Ik was echt super trots op mijn kanjers.
Na lang wachten was eindelijk de prijsuitreiking zover. Zelf had ik er niet zoveel van verwacht. Uiteindelijk ben ik toch nog zesde geworden. Ik kon het eerst niet geloven. Totaal had ik 127,50 seconden bij het tweespanmennen en 3950 punten in "Speel uw spel".

Het was een lange maar geweldige dag. Met Shadow is alles goed verlopen, al weten we niet wat het nu precies was.
Ik kijk nu al uit naar volgend jaar. Ben echt super trots op mijn pony's, maar ook op mijn grooms!


Voor foto's van het Enkelspan Sulky, tweespan en tandem en Vierspanmennen kun je op de betreffende links klikken.

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:04

Erg stoer hoor! Gefeliciteerd met deze mooie prestatie.

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:05

Ha ha das ook een manier om de concurrentie te verminderen, de toppaarden kopen..

Erg knap gedaan!

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:20

wat een gave foto, zie die linkse pony, alle hoeven van de vloer.
Netjes hoe zie zich hebben teruggeplaatst van de 4e naar de 2e.
Gefeliciteerd!

S_hirley
Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-07-06

Re: Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:43

Het zag er ook super uit!
Gefeliciteerd

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:07

Goed hoor! Gefelicishetstaart!

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:51

Hier de trotse vrouw van...
Wij waren mee als supporters, voor dag en dauw uit de veren, 3 uur heen en weer terug, maar super leuk om te zien, volgend jaar zeker weer.
De kleine pony's worden nog wel es uitgevlakt, als zijnde grasmaaiers met te korte pootjes, maar hier zie je dan toch weer wat een prestatie ze kunnen leveren, klein van stuk, maar grote daden....
Leuk is vooral ook, dat ze normaal gesproken in de samengestelde (men) sport lopen, waar ze vrijwel altijd de kleinste zijn, daar vallen pony's nu eenmaal allemaal in 1 categorie, dus moeten ze het vaak opnemen tegen hackey's, welshjes, forresters, nu dus op eigen (hoogte) niveau.
Voorlopig zijn ze nog niet op hun top, ze zijn allebei 8 jaar oud en in no time naar klasse 2 gekomen, nu kijken hoever ze komen , het streven is klasse 3.
Maar het was een mooie afsluiter van het indoorseizoen, nu op naar het outdoor seizoen, met als 1e wedstrijd Heukelom begin April.

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:58

troi schreef:
Ha ha das ook een manier om de concurrentie te verminderen, de toppaarden kopen..

Erg knap gedaan!


En ze heeft er nog maar 16, van horen zeggen......
Voordeel van onze pony's is, dat ze een flinke maat hebben, om ooit, wanneer alles onder de 1.08 niet meer mag starten op de SGMW, zij daarboven zitten, dat is erg aantrekkelijk als je toch "klein"" wilt blijven rijden.

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 06:42

Super hoor, gefeliciteerd!

MilleniumK

Berichten: 3026
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Groningen

Re: Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:12

Allebei gefeliciteerd *\o/*

love_nadesh

Berichten: 1526
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: veendam

Re: Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:36

Super ik vond het van de concours in Zb ook helemaal geweldig vooral de nummers maakten het leuk :)

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:37

van harte gefeliciteerd met jullie prestaties!!!

Lilian_AapIe

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: HHW,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:42

Gefeliciteerd ;) ..!!

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:57

xElienx schreef:
van harte gefeliciteerd met jullie prestaties!!!


Vergeet je eigen prestatie's niet, 3e was ook niet mis.....

janouk
Blogger

Berichten: 17912
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:44

Gefeliciteerd allemaal!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:22

troi schreef:
Ha ha das ook een manier om de concurrentie te verminderen, de toppaarden kopen..


Nou denk dat Marijke zich al genoeg bewezen heeft zonder toppaarden van anderen te kopen ;)
Vind de foto's weer geweldig om te zien...

Abby_O

Berichten: 257
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: Haarlem

Re: Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:04

Gefeliciteerd allemaal !

Steefjevos

Berichten: 1691
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:40

Wat een pit hebben ze!!! Leuke foto's ook :) Gefeliciteerd ook menteam Burgh!

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:54

Super Marion.. echt geweldig, en Aster is gewoon super goed met paarden. Dat is ook wel te zien met Lady, hier is ze vorig jaar ZK in L1 mee geworden. En zit ze met haar ook in het afdelingdressuur :)
En Jan Leen heeft gewoon een supergoed stel zo. En volgend jaar, dan zijn ze gewoon NK, wedden :D

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:56

Nou Maris, daar ga ik niet om wedden hoor,om van Marijke te winnen, moet er nog wel het een en ander gebeuren, zoals die pony's draaien, zo kort lukt met de onze nog niet, maar op snelheid zou het mogelijk moeten zijn....

We zijn ook heel blij met Aster, hoop dat ze net zolang ermee doorgaat totdat Cleo op de juiste leeftijd is, duurt nog 6 jaar,ben benieuwd.....

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:56

Het was echt super!
Iedereen van harte gefeliciteerd nog!

bernadette25

Berichten: 79
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: klazienaveen

Re: Menteam Burgh tweede op NK indoorkampioenschap Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:43

gefeliciteerd mooie prestatie

VeraaHVPVSK
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:43

Koko en lola zijn nu wel verkocht maar niet aan de familie hammink

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:25

Ze zijn i.d. verkocht, er was bijzonder veel animo voor de dames, ook van bovengenoemde gisteren zijn ze opgehaald, tezamen met de recreatie wagen en andere toebehoren.
Ze komen weer terug in de wedstrijdsport, de nieuwe eigenaresse is beginnend in de sport, ze kan dan gelijk instromen met indoortjes deze winter.
Nu ons dus gooien op het nieuwe spul, van voren af aan beginnen, met veel geduld, zal best goedkomen, maar zal wel een jaartje kosten voordat er weer serieus wedstrijden gereden kunnen worden, maar de mogelijkheden zijn groter, om uiteindelijk klasse 3 te rijden, is meer nodig dan heel hard kunnen gaan........