Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 16:14

www.gelderlander.nl


Een 22-jarige vrouw uit Arnhem is woensdagochtend in Rheden gewond geraakt toen ze van een paard viel.
Rond kwart over elf reed de Arnhemse over de Roggeweg in Rheden.

Ze wilde daar het spoor oversteken bij de Oranjesingel. Om nog onduidelijke reden sloeg het paard op hol. Het dier gleed uit waardoor de amazone er af viel.

Getuigen zagen het voorval en belden de politie. De Arnhemse moest naar het ziekenhuis. Het paard mankeerde niets.

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:16

ai, zo te lezen niets ernstigs gelukkig

misslauie

Berichten: 635
Geregistreerd: 03-01-06

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:23

sja paard is en blijft een vluchtdier... daarom rij ik altijd met cap! zag laatst bij ons door de stad 2 meiden rijden zonder cap en zonder zadel. midden door de stad. moet er niet aan denken wat er gebeurd was als die 2 aan de kletter waren gegaan..

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:25

dat is vlakbij....jeetje

bonnefooi

Berichten: 491
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: schone brabant

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:27

Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:28

misslauie schreef:
sja paard is en blijft een vluchtdier... daarom rij ik altijd met cap! zag laatst bij ons door de stad 2 meiden rijden zonder cap en zonder zadel. midden door de stad. moet er niet aan denken wat er gebeurd was als die 2 aan de kletter waren gegaan..


Heb precies hetzelfde! Zie hier ook geregeld mensen zonder cap rijden langs de weg... als die toch eens vallen en dan vol op de stenen. Moet er niet aan denken :\

Hopen dat de ruiter ook weer een beetje in orde is!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:30

ik vraag me toch vaak af of dit soort 'kleine' nieuwsberichten echt op de voorpagina moeten?! Natuurlijk is het akelig voor de vrouw maar er niet echt veel gebeurt zo te horen.
En er zijn zo vaak van dit soort berichten, om die iedere keer weer op de nieuwspagina te zetten begrijp ik niet.

Scaramouche

Berichten: 863
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: In een Karspel

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:38

Ik sluit mij bij Alexx aan.....

Wesseltje

Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:40

misslauie schreef:
sja paard is en blijft een vluchtdier... daarom rij ik altijd met cap! zag laatst bij ons door de stad 2 meiden rijden zonder cap en zonder zadel. midden door de stad. moet er niet aan denken wat er gebeurd was als die 2 aan de kletter waren gegaan..


Zij droeg ook een cap hoor ;)

Ze zal zelf nog wel even reageren.

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:43

Dat het op de voorpagina staat vind ik nog niet eens erg, het werkt misschien ook als voorlichting om na te denken over wat je doet.

Wat ik dan wel weer vervelend vind zijn de speculaties die over en weer worden gegooid. Lees gewoon wat er staat, betuig eventueel je medeleven en verzin er zelf niet van alles bij. Hoogst irritant!

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:54

Is het niet zo dat een paard bij een overweg kans heeft om stroom te krijgen? Misschien is dat hier ook wel het geval geweest en is het daarom op hol geslagen?

Maar gelukkig zijn ze beide niet ernstig gewond! Dat is het belangrijkste.

Wesseltje

Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:57

Laat ik de speculaties even uit de wereld helpen.

Haar paard schrok van de trein die aan kwam, hun richting op.
De weg ligt naast een treinrails.
Het paard is terug naar stal gerend, ze was net op weg, dus het paard was zo op stal. paard gleed uit, en zij viel eraf.

Verder zal ze het verhaal zelf nog wel even melden :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:17

Tsja ik ben vorige week van één van onze paarden gepletterd, cap kapot, licht hersenschuddinkje. Niemand heeft de krant gebeld... ;)

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:20

Kuggur schreef:
Tsja ik ben vorige week van één van onze paarden gepletterd, cap kapot, licht hersenschuddinkje. Niemand heeft de krant gebeld... ;)


Juistem! dit was dus wat ik meteen dacht.. :=
Er vallen gemiddeld 1 op de 10 mensen van hun paard ofzo.. moet daar de krant voor gebeld worden? :+

Hardstikke mooi dat ze niets heeft hoor.. ;)

quintusgl

Berichten: 4454
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:23

misslauie schreef:
sja paard is en blijft een vluchtdier... daarom rij ik altijd met cap! zag laatst bij ons door de stad 2 meiden rijden zonder cap en zonder zadel. midden door de stad. moet er niet aan denken wat er gebeurd was als die 2 aan de kletter waren gegaan..

Het is knap dat jij, doordat je een cap draagt, kan voorkomen dat je paard op hol gaat en dat je er dan niet afvelt..........waar koop je zulke caps? (als je je bericht leest komt het hier op neer).

Niet meteen speculeren........
Blij dat ze zelf kan reageren zo te lezen.

Nebron
Berichten: 447
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:36

Oeii...Das ni zo best! Toch mooi dat er nix met het paard is gebeurd...Als ie onder 'n auto was gekomen...

Wibo

Berichten: 303
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:45

P_Tries schreef:
Kuggur schreef:
Tsja ik ben vorige week van één van onze paarden gepletterd, cap kapot, licht hersenschuddinkje. Niemand heeft de krant gebeld... ;)


Juistem! dit was dus wat ik meteen dacht.. :=
Er vallen gemiddeld 1 op de 10 mensen van hun paard ofzo.. moet daar de krant voor gebeld worden? :+

Hardstikke mooi dat ze niets heeft hoor.. ;)


Mee eens, ik kletter zo vaak van een paard, en heb nog steeds niet in de krant gestaan. doe ik toch iets verkeerd. :')

koi

Berichten: 1505
Geregistreerd: 08-02-09
Woonplaats: Rustiek dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:54

Jeetje, die zal wel goed geschrokken zijn, hoop dat paard en ruiter het goed maken!? We zullen straks wel meer horen als de amazone uit het nieuwsbericht een reactie geeft. Dat vind ik zo leuk aan bokt, dat de meeste paardenmensen hier ook te vinden zijn, zo horen we exact hoe het allemaal is gegaan en hoe het eventuele verdere herstel verloopt.

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:56

Ik zal me even melden hier, ik ben diegene die gevallen is, hoorde van Wesseltje over dit topic.

We waren inderdaad net op weg, en net voor we 't spoor over moesten steken, loopt de weg een klein stukje paralell aan het spoor. Het waaide gisteren aardig en ze waren ook aan de andere kant van 't spoort hout aan t versnipperen. En toen kwam de trein van voren eraan. Alles bij elkaar werd hem te veel van het goede en daarbij vind hij de trein sowieso nog erg spannend. Hij is nog jong en het allemaal niet gewend. (vandaar dat ik ook altijd samen met een stalgenoot buiten ga rijden zoals nu ook het geval was). Maar hij schrok dus draaide om. Die stalgenoot was van tevoren al bewust iets achter me gebleven om mijn paard de weg te versperren mocht hij draaien. Dit gebeude dus ook, maar mn paardje is zo wendbaar en snel dat hij er als nog tussendoor ging en aan de kletter ging. Maar 10 meter verder in de bocht gleed hij uit Hoe 't precies ging weet ik niet, want was een paar minuten buiten bewustzijn geweest. We hebben heel veel geluk gehad. Mijn paard is nog wel langs t prikkeldraad gegaan maar heeft alleen wat strepen ervan en een schaafwond op zn borst en heup, en loopt verder prima. Ben heel blij dat hij niet in t prikkeldraad is gekomen. (is een weg met aan beide kant prikkeldraad) en gelukkig kwam er ook inderdaad geen auto aan (het is gelukkig een rustige weg)
Diegene met wie ik was had de ambulance gebeld, want ze zag me roerloos liggen en ze kon niet dichterbij komen omdat zij met haar stuiterde paard in d'r handen stond. Ze had ook de staleigenaar al gebeld maar die had niet direct opgenomen. En ook heeft ze nog geprobeerd of er mensen die met de auto voor het spoor stonden te wachten tot t rode licht uit ging of die wilde komen, maar niemand die even kwam helpen...
Ik moest mee naar t ziekenhuis voor de zekerheid omdat ik dus buiten bewustzijn was geweest. Alles bleek in orde. Heb alleen een bult op mn hoofd (had een cap op), wat bont en blauw en wel erg last van de spieren in mn linkerschouder en nek.
Het is allemaal zeer goed afgelopen want het had allemaal veel erger kunnen zijn natuurlijk.

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:57

En btw ik weet verder ook niet wie t bij t nieuws gemeld heeft ;)

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:58

Fijn het hele verhaal even te horen. Beterschap voor jou en je paard, gelukkig valt het mee.

Het blijkbaar toch nodig om af en toe geconfronteerd te worden met het feit dat ook een paard kan vallen en dat elk paard wel eens kan schrikken met gevolgen en dat het dus altijd verstandig blijft om op je hoede te zijn, en een cap te dragen.
Gezien het enorme aantal niet cap dragers (deze dame had er dus wel een gelukkig) is het toch nog niet duidelijk genoeg, dat je met (eigen) paard niet plots onschendbaar bent.

Overigens komen ongevallen met paarden waarbij iemand gewond raakt (in het openbaar) altijd in de krant. Het zijn de hulpdiensten/politie die dan verplicht melding doen.

Dus "als ik val komt het niet in de krant" is zo ook verklaard... :D

Themba

Berichten: 1473
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:00

ohhh pivanti balen joh maar gelukkig zijn jullie er beiden goed vanaf gekomen... beterschap

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:03

dank jullie wel voor het beterschap wensen allemaal !

Ja diegene waar ik mee reed belde me ook al dat t op de voorpagina van de gelderlander staat, en die zei inderdaad dat de politie dat dan gemeld moet hebben.
Ja en daarom ben ik ook zo verstandig om altijd een cap ge dragen, want zeg nooit nooit... :) en daar ben ik ook heel blij om dat ik dat gedaan heb, anders had t heel anders afgelopen.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:17

poeh, is heel dicht bij mij in de buurt!
Gelukkig zijn jullie er beide goed vanaf gekomen, zal wel ff flink schrikken geweest zijn!

wake_up

Berichten: 2413
Geregistreerd: 03-07-08

Re: Vrouw uit Arnhem gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:50

Gelukkig is het goed afgelopen.
Wel een hele schrik :(:)