Duitse federatie daagt Christian Ahlmann voor het tribunaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Duitse federatie daagt Christian Ahlmann voor het tribunaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 09:47

http://www.galop.be


Afbeelding
Christian Ahlmann op Sir Sinclaire
foto: www.hippicture.nl

Morgen verschijnt Christian Ahlmann voor het Internationaal Sporttribunaal TAS. Een zeer bizar dossier omdat Ahlmann voor het TAS gedaagd werd door zijn eigen nationale federatie.

Christian Ahlmann werd na de vermeende dopingperikelen in Hongkong door de internationale ruitersportfedratie FEI geschorst voor vier maand. Een veel te lichte straf, oordeelde de Duitse FN, die in beroep ging bij het TAS en nu een veel zwaardere sanctie eist.

Eerder besliste de Duiste federatie eenzijdig om Ahlmann de volgende twee jaar niet meer te selecteren in het Duitse team.

Verwante artikelen:

[VN] Springpaard Cöster positief getest op doping tijdens Spelen
[VN] Naast Cöster nog 3 andere paarden positief getest op doping
[VN] Olympische Springfinale gaat gewoon door
[VN] KNHS: Dopingzaak is zeer slecht voor de sport
[VN] Equiblock is de boosdoener in dopingzaak springruiters
[VN] Ahlmann draait mogelijk op voor transportkosten Spelen
[VN] Christian Ahlmann per direct uit Duitse A-kader gezet
[VN] Eerste dopinggevallen behandeld in Lausanne
[VN] Christian Ahlmann vecht startverbod aan met kort geding
[VN] Dopingszaak Christian Ahlmann escaleert in Duitsland
[ON] Ahlmann voorlopig niet 'back on track'
[VN] Springruiter Christian Ahlmann vier maanden geschorst
[VN] Opvallend beroep van FN tegen uitspraak Christian Ahlmann
[VN] Duitse sportbond wil zwaardere straf Ahlmann *update*
[VN] Christian Ahlmann verbaasd over mediaheisa dopingaffaire

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:54

Houdt het nu echt nooit op......

besita
Berichten: 6808
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:16

ik vind het walgelijk wat ze met die jongen doen :r bah , heb er geen woorden voor ..de Beerbaums hebben ze altijd de handen boven het hoofd gehouden en hem gaan ze zo zijn carrière kapot maken ..
Hoop, uit de grond van mijn hart dat Christian een pak overwinningen als individueel behaalt dit jaar zodat ze spijt krijgen van hun beslissing hem niet voor Duitsland te laten uitkomen ..van mijn part veranderd hij lekker van nationaliteit

hoogendroog
Berichten: 3286
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Duitse federatie daagt Christian Ahlmann voor het tribunaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:03

Was gister nog bij Ahlmann op stal en heb 'm zien rijden.... wat een fijne ruiter! En wat een accomodatie (maar da's off topic). Laat die man toch rijden.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Duitse federatie daagt Christian Ahlmann voor het tribunaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:35

*zucht eens heel heel heel diep*

vermoeiend dit... heel vermoeiend.

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Duitse federatie daagt Christian Ahlmann voor het tribunaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:56

Ben benieuwd of hij na dit hele gez**k nog voor Duitsland wil starten... Stomme vriendjespolitiek hier....

suzieva
Berichten: 250
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:36

tja, te gek he.. ik - als duitse - begrijp het ook niet echt.. zelfde als met daniel d.. politiek.. doet de sport niet goed.. maar ja.. sommige worden misschien posthum nog geschorst.. :P en dan maar zeiken dat er te wenig mensen plezier in de paarden sport hebben.. gelukkig hebben we in duitsland een hoop "talentvolle" ruiters met veel geld.. die kunnen dan de paarden van de geschorste toppers kopen en proberen goede resultaten te laten zien... sorry, maar ik begrijp onze FN echt niet meer.. de toppers van de wereld mogen straks thuis zitten en een andere job zoeken en dan zitten no 986, 1087, 1578 en 1912 van de wereld in onze duitse team voor London.. %)
haha

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:40

suzieva schreef:
tja, te gek he.. ik - als duitse - begrijp het ook niet echt.. zelfde als met daniel d.. politiek.. doet de sport niet goed.. maar ja.. sommige worden misschien posthum nog geschorst.. :P en dan maar zeiken dat er te wenig mensen plezier in de paarden sport hebben.. gelukkig hebben we in duitsland een hoop "talentvolle" ruiters met veel geld.. die kunnen dan de paarden van de geschorste toppers kopen en proberen goede resultaten te laten zien... sorry, maar ik begrijp onze FN echt niet meer.. de toppers van de wereld mogen straks thuis zitten en een andere job zoeken en dan zitten no 986, 1087, 1578 en 1912 van de wereld in onze duitse team voor London.. %)
haha


En dan winnen wij WEER goud :+
FN, ga zo door *\o/*

Zonder gekheid, misschien moeten de duitsters eens praten met de engelsen en daar lering uit trekken.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:43

Ze houden echt niet op daar he... Hoop voor hem dat hier snel een (positief) eind aan komt, maar ben er bang voor.

redbutton
Berichten: 1003
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Duitse federatie daagt Christian Ahlmann voor het tribunaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:54

ik snap dat hij niet meer voor duitsland wil rijden. hij is toch al genoeg gestraft? ludger beerbaum werd in 2004 ook maar een maand gestraft, hij heeft er al 5 opzitten...