'Paarden raken helemaal niet gestresst van veemarkten'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:00

Tja, paardenmarkten...lekkere discussie kun je er over voeren. In mijn ogen valt het allemaal best een beetje mee. Tuurlijk zitten er rotte appelen tussen (zowel tussen de handelaren als de paarden) maar over het algemeen valt het wel mee. Ik vind het best hard om te weten dat 99 % van de shethengstjes, de haflingers, de belgen etc. hoogstens een paar dagen later in de worst zijn gedraaid. Maar je kunt ook gewoon je kop int zand steken: Ik zie het niet dus gebeurt het niet.....tuurlijk. En er zullen ook echt wel stresskippen tussen staan. Maar als je alles moet verbieden waar een paard stress van kan krijgen?? Jee, best saai zo zonder wedstrijden, wat moet je nu met een lege manege?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: 'Paarden raken helemaal niet gestresst van veemarkten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:21

Ik heb hier een paard dat al in de stress schiet als ie denkt dat ik m ga ontwormen.... Ook maar niet meer doen dan.

Tuurlijk gebeuren er vast wel dingen die niet door de beugel kunnen, maar dat gebeurd niet alleen op de paardenmarkten.

Ook ik ben van mening dat een paard idd lekker naar buiten moet kunnen. Maar hoe realiseer je dat op een markt?
En er zijn zat paarden op maneges etc. die ook niet buiten komen (ook 's zomers niet) Dan kunnen ze daar wel een wet voor maken, maar wie controleerd dan of elk paard wel degelijk 4 uur buiten heeft gestaan elke dag?

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: 'Paarden raken helemaal niet gestresst van veemarkten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:35

Ik vind het wel goed dat de dierenbescherming er aandacht voor vraagt hoor. Tuurlijk slaan ze soms door en roepen ze wel erg idealistische dingen maar tot voor kort maalde niemand om het welzijn van die paarden en dat lijkt me nog veel slechter.

Ze beginnnen idealistisch en extreem maar geconfronteerd met de realiteit komen we straks ergens in het midden uit.

Maar nogmaals, goed dat er iemand opstaat voor het paardenwelzijn! Ze kunnen zelf immers niet praten.