IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Classical
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:40

helemaal correct puss in boots. Het zou toch zo moeten zijn dat leden het beleid uitstippelen. Zij stellen een bestuur samen die het beleid uitvoert voor de leden. Zo zou het moeten zijn. Helaas in kleine fokkerijen huizen meestal de mensen die bij grote verenigingen zijn weggestuurd. In dit geval dus ook. Daarbij de macht die men probeert te grijpen ten laste van de leden. Zij worden de dupe van deze kwestie. Mijn inziens toen de leden het bestuur opdracht gaf de stamboekbescheiden weg te halen waren zij als lid werkgever aan het bestuur. Helaas dacht men daar anders over. Getuige dat een groep wederom weer groenned buiten de leden om heeft aangesteld. Democratie in dit geval dus niet....

compromie
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:41

Voor alle duidelijkheid voorgaand stukje is gebaseerd op verzamelden gegevens van uit dit forum wat speelt onder de leden langzaam aan komen de leden wel achter de waarheid, deze gegevens komen niet van uit de beide kampen, de leden kunnen de waarheid afdwingen in een te beleggen vergadering !!!!!!!

utfertur
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:09

De andere clubs zweven als een ware aasgier boven het gewonde IHW. Wat hier plaatsvind is een ongebreideld en ongefundeerd schrijven van sommigen waarmee zij de waarheid (hun waarheid) willen onderstrepen.
De heren K. de Lange en A. Geenhuizen worden belasterd met naam en toenaam door enkelen hier. Komop wees flink en laat je ware naam achter wanneer je mensen persoonlijk beschuldigt, dan kunnen zij tenminste passende gerechtelijke stappen ondernemen tegen de lastersprekers in kwestie, want zo werkt dat. Wat is dat hier voor volksgerecht waar zonder werkelijke rechtspraak of werkelijke fundering van uitspraken de goegemeente met vorken bestuurders te lijf gaat. Met name 'Jan de Regelaar' schrijf eens een keer onder je eigen naam, dan kom je uit voor je mening en verdien je alle respect. Tot die tijd ben je zielig en gefrustreerd.

Verder lijkt het mij verstandig dat een ieder die niet bij de vergadering aanwezig was, Hoor en Wederhoor toepast alvorens mee te dansen in dit volksgerecht. Ik kan u namelijk nu al voorspellen dat de partijen die hier nu het hoogste woord voeren, dat niet waren.
Voor of tegen doet er niet toe, praat eens over feiten in plaats van suggereren. Schadelijk voor mensen en Schandelijk gedrag!!!

Luc Pol

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:13

janderegelaa schreef:
Volgens mij hebben we het hier niet over jouw stamboeken.

Verder kun je alles veranderen, Gelderlanders waren eerst ook een ras en nu een type.


O...en wanneer was dat dan?

In de gehele geschiedenis van het Gelderse paard is er geen moment geweest dat er geen bloed van buitenaf is gebruikt..sterker nog het Gelderse paard is, net als de Groninger, groot geworden dmv bloedinbreng van buitenaf. Ver voor de oorlog was er uiterlijk niet eens een verschil tussen beide types en gebruikte men elkaars hengsten. Totdat de Groningers werden omgevormd (wederom met buitenlands bloed) naar een zeer zwaar warmbloed.


Groninger paard een ras noemen vind ik best (ben het er niet mee eens maar dat terzijde) maar het Gelderse paard is het niet en nooit geweest ook.

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:20

misschien is het een idee dat luc pol maar eens een eerlijke versie van het gebeuren geeft.
dan durf ik te zeggen dat de beerput wederzijds opengaat.

utfertur
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:38

Nou dat gaat Luc Pol niet doen. Mijn handen jeuken om dat wel te doen, alleen ik ga verder niet meedoen aan dit schandalige gedrag, waarmee stamboek en bestuursleden worden beschadigd. Enkelen hier weten wel hoe het werkelijk in elkaar steekt, alleen een paar anderen weten dat ook, maar zij hanteren graag het volgende principe. De brenger van slecht nieuws, die schieten we af!
Eeuwenoud principe en het werkt ook.... voor EVEN. Het vervelende aan het gooien van een boemerang is dat hij weer terugkomt.

Voor de rest hoop ik dat het relschoppen hier nu gewoon stopt. Ga naar je paarden kijken, als het goed is beleef je daar meer plezier aan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:44

utfertur schreef:
De andere clubs zweven als een ware aasgier boven het gewonde IHW. Wat hier plaatsvind is een ongebreideld en ongefundeerd schrijven van sommigen waarmee zij de waarheid (hun waarheid) willen onderstrepen.
De heren K. de Lange en A. Geenhuizen worden belasterd met naam en toenaam door enkelen hier. Komop wees flink en laat je ware naam achter wanneer je mensen persoonlijk beschuldigt, dan kunnen zij tenminste passende gerechtelijke stappen ondernemen tegen de lastersprekers in kwestie, want zo werkt dat. Wat is dat hier voor volksgerecht waar zonder werkelijke rechtspraak of werkelijke fundering van uitspraken de goegemeente met vorken bestuurders te lijf gaat. Met name 'Jan de Regelaar' schrijf eens een keer onder je eigen naam, dan kom je uit voor je mening en verdien je alle respect. Tot die tijd ben je zielig en gefrustreerd.

Verder lijkt het mij verstandig dat een ieder die niet bij de vergadering aanwezig was, Hoor en Wederhoor toepast alvorens mee te dansen in dit volksgerecht. Ik kan u namelijk nu al voorspellen dat de partijen die hier nu het hoogste woord voeren, dat niet waren.
Voor of tegen doet er niet toe, praat eens over feiten in plaats van suggereren. Schadelijk voor mensen en Schandelijk gedrag!!!

Luc Pol


Je was er zelf niet eens bij man! Karel de Lange en André Geenhuizen weten uitstekend wie ik ben en één van de 2 heren heeft mij ook al gebeld om verhaal te halen. Gerechterlijke stappen? Geen punt. Ik sta achter wat ik zeg. Als het anders is dan kunnen ze dat vast wel aantonen.

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:50

Ik geniet ook van mijn paarden maar mij is al wel duidelijk geworden ( dmv dreig pb ) dat als ik niet doe wat er gezegd wordt door het stamboek van uit emmen de hengst van mijn ouders niet meer bij IHW kan. zo ernstig is het dus , en met dat soort praktijken houdt men zich dus bezig en dat vindt ik triest
Laatst bijgewerkt door mayrom op 06-03-09 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

utfertur
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:54

Nee, nou dan was jij er, duidelijk niet. Volgende keer even beter opletten. Ik kan hier zo een aantal getuigen van mijn aanwezigheid bij halen. Of zat jij toevallig ook in de voorvergadering van 13:00 uur, want zo werkt bij sommigen de democratie?? Wat zegt hij nu? Ja als dat het geval is dat je al boven zat, dan heb je me niet gezien, als lid was ik namelijk niet welkom binnen. Tja vervelend zo'n bewaking zij zijn zo groot en ik zo klein... 8-)

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:59

Citaat:
Nou dat gaat Luc Pol niet doen.


Luc Pol is een wijs man. Laat het maar aan een rechter over die kan zijn objectieve mening geven en de boel weer op de rit zetten.

Twee besturen in een club is een beetje veel. en voorlopig is het bestuur karel het officiele bestuur volgens de wet. Bestuur Baving kan lekker lullen maar valsheid in geschifte en het oneigenlijk uitschrijven van vergaderingen en stemmingen zijn volgens de wet niet rechtsgeldig. Daarom moet hier als de sodemieter een rechter aan te pas komen om helderheid te verschaffen.

kan iemand mij uitleggen waarom het IHW een ras heeft/is en geen type. Ik vind die gedachte namelijk helemaal zo slecht nog niet.
Zoals ik in eerdere posts al heb uitgelegd snap ik het hele probleem niet.
Gelders en Gronings kan je als ras typeren maar zwaar warmbloed kunnen toch meerdere en verschillende zwaar Warmbloed rassen zijn.

Daarbij moet je niet vergeten dat de Gelderse en Groningse paarden aan de basis hebben gestaan van het succes van de Nederlandse prestatie fokkerij. Ik hoop dat beide nog lang zullen blijven voortbestaan.

Anoniem

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:07

Dus als ik het als goed begrijp als complete buitenstaander is er ruzie tussen de Familie Baving en dhr de Lange?

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:13

Nee, tussen de leden en dhr De Lange.

jacobus
Berichten: 52
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:23

utfertur schreef:
Nee, nou dan was jij er, duidelijk niet. Volgende keer even beter opletten. Ik kan hier zo een aantal getuigen van mijn aanwezigheid bij halen. Of zat jij toevallig ook in de voorvergadering van 13:00 uur, want zo werkt bij sommigen de democratie?? Wat zegt hij nu? Ja als dat het geval is dat je al boven zat, dan heb je me niet gezien, als lid was ik namelijk niet welkom binnen. Tja vervelend zo'n bewaking zij zijn zo groot en ik zo klein... 8-)


Alleen leden hadden toegang ,zoals op de uitnodiging uitdrukkelijk vermeld stond. Er is geen lid geweigerd. Zelfs en uiteraard zat ook de vice voorzitter van het EASP binnen.
@ mayrom
Wat moest jij dan van het bestuur doen? Dat jouw moeder als vice voorzitter EASP net als ieder ander lid behandeld wordt is duidelijk gebleken .Dat geldt ook voor haar hengst waarvoor al een oplossing is aangedragen als het niet mogelijk is om naar de nakeuring te komen.Waarom zou jij als niet eigenaar dan dingen van het bestuur moeten doen en dreig pb krijgen ? Je fantasie is lichtelijk op hol geslagen :D En nu druk ik me nog lieflijk uit

utfertur
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-03-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:32

Nee, beste Jacobus. Is er geen lid geweigerd?? Laat je even beter voorlichten a.u.b. Anders gezegd, je beschuldigt me nu van een leugen, blijf je deze bewering volhouden?? Of trek je hem nu terug, omdat je het eigenlijk niet weet! 1X keer kans..

Graag even met naam en toenaam je reactie plaatsen, net als ik.
Luc Pol

Wadapatja1
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:44

Jacobus....jouw reactie is compleet uit de lucht gegrepen en heeft totaal geen fundering. Het is idd waar dat Dhr. Luc Pol de toegang tot de vergadering is ontzegd. Ik ben er zelf bij geweest en het lijkt mij dan ook dat je je excuses maakt aan dhr. Luc Pol omtrent deze uitlating dat alle leden toegang hadden tot de vergadering. Doe je dit niet dan snap ik niet waar jij het recht vandaan haalt om op dit topic reacties te plaatsen die kant noch wal raken en waar jij zelf liever onrust stookt. Dus hou je er aub erbuiten, dat zal de rust wederkeren....en doe geen uitspraken die ongegrond zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:45

@Luc Pol:Volgens de statuten was jij ( nog ) geen lid. Dat je er niet ingelaten bent is dus juist. Ik denk dat je sowieso lid wilt worden om de verkeerde redenen maar dat terzijde.

Wadapatja1
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:54

@Jan....ik denk dat het beter is dat jij ook onthoudt van enig commentaar. Er worden hier valse reacties geplaatst die kant noch wal raken. Gezien het vele bla bla gehalte in dit topic is het misschien verstandig voor sommige mensen om niet meer te reageren. En mag ik jou vragen waarom iemand lid wil worden om de verkeerde redenen. Iedereen bepaalt zelf of degene lid wil worden. Het is niet juist om dergelijk commentaar te geven en geeft een totaal onprofessionele houding aan van jou. Dit topic gaat over de ontzetting van Dhr. K. de Lange en ik vraag mij zelf af welk doel jij wilt bereiken om iemand onderuit te halen tenzij je er zelf beter van wilt worden. Dan wordt er niet meer gepraat over het paard maar over het machtsbelang.

Wadapatja1
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:06

compromie schreef:
belliebel waarom geeft u geen antwoordt op de gestelde vragen ik volg dit forum al een geruime tijd en constateer dat u van middel matig schrijven nu opeens u zelf overstijgt, zeker inhoudelijk het blijkt in het kamp Karel zit mogelijk als stro figuur in het nieuwe bestuur?
Wilt u daarover duidelijk zijn om de discussie eerlijk voort te zetten.
Het is voor mij een gok de toekomst geeft alles weer.
Karel's acties hebben volgens mij inderdaad de bedoeling ras vermenging E.A.S.P. en I.H.W. bloed voering om de boel naar eigen hand te zetten voor erkenning E.A.S.P.
Ik las ook iets over Dhr. ollievier van het noorden, de beerput staat op een kier.


Bij sommige mensen gaat er licht branden en bij andere mensen gaat het licht uit....Heeft misschien te maken met het nivo van intelligentie....
Je mag daar zelf een mening over geven......De aantijging dat ik in het bestuur zou zitten is voor jou een vraag en voor mij een weet.....Ik ga hier ook verder niet op in maar laat dat aan je eigen fantasie over....
Ik ben igg blij dat ik mijn intelligentie niveau heb overstegen en dat wat ik schrijf toch over niveau beschik waar blijkbaar andere mensen te kort in komen.

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:09

Jan de Regelaar schreef:
Citaat:
Het IHW is voor Karel de Lange de makkelijkste ingang naar het PVE toe om het EASP erkend te krijgen. Het is dan wel hoogst merkwaardig dat hij maanden met papieren in zijn tas blijft rondlopen die allang bij het PVE ingeleverd hadden moeten zijn.
De manier waarop hij Groenned de hand boven het hoofd houdt geeft te denken en wellicht is een boeken onderzoek van een overheidsinstantie wenselijk.


Feiten graag.
1. Je bent kennelijk nogal goed ingevoerd in de Europese regelgeving. Welke ingang heb je het over en hoe zou dat moeten werken?
2. Bewijzen graag dat Karel de Lange maandenlang met papieren van de PVE in de tas blijft rondlopen.

Overigens spreekt het antwoord van mw. van der Ploeg van de PVE in deze voor zich.

3. Wat wel als een bom onder het stamboek ligt, zijn de door het IHW (Baving) uitgegeven chipnummers en paspoorten t.b.v. het ES die het IHW verplicht is op de database van de PVE op te voeren. Daar ontbreken nog ongeveer 400. Vandaag of morgen trekt de PVE hierover aan de bel en dan zijn de rapen werkelijk gaar. Voorts heeft de fam. Baving nooit een financiële afrekening geproduceerd over deze voor het ES verrichtte werkzaamheden.

Citaat:
Als je de dan toch een zinnige opmerking wil maken ga dan eens in op mijn opmerking dat Karel hengsteneigenaren tijdens de keuring adviseert om hun hengst niet bij het IHW maar bij zijn eigen EASP aan te brengen.


Karel de Lange adviseert helemaal niets Jan. Leden kunnen dat zelf wel bepalen. De enige opmerking die op dit terrein gemaakt is, is het feit dat Karel de hengst Wilskracht ook potentieel voor het EASP acht. En wat is daar mis mee?

Dan zijn er wel andere zaken waar jij je als ex-lid druk over kunt maken.
De EASP hengst Copernicus werd door mw. Baving op eigen titel en ten faveure van de eigen paardenstapel even bij het EASP weggeroofd en goedgekeurd. De eigenaar heeft de hengst nooit bij het IHW ter keuring aangeboden en hij is ook nooit op een IHW hengstenkeuring verschenen De inschrijvings- en keuringskosten werden ook door de Bavings betaald. En vervolgens werd het enige veulen van Copernicus bij het IHW en in bezit van de fam. Baving bij het IHW ingeschreven.

Citaat:
We hebben een brief gehad. Er is bij de oud-voorzitter een nieuw plan in werking getreden,hij wil een -niet erkende- algemene ledenvergadering houden waar iedereen moet aftreden van het bestuur en ook de inspecteur van het stamboek het veld moet ruimen. Karel stelt zich dan niet herkiesbaar als voorzitter. Zullen we een poll maken wie de nieuwe inspecteur wil worden? Ik zeg Karel. Die man is zo doorzichtig.


Ik dacht jij ex-lid was? En wellicht erken jij deze statutaire door de leden uitgeroepen vergadering niet Jan maar in deze vereniging en in dit land maakt niet ene Jan de Zwetser de dienst uit maar de statuten van de vereniging. En die worden zo nodig getoetst aan het oordeel van de rechter. Zullen we eens een poll maken wat de rechter hiervan zegt?

Citaat:
Karel was gewoon uitgenodigd voor de vergadering maar hij weigerde om te komen. Hij had hier de kans gehad om e.e.a. uit te leggen. Als je niets te verbergen hebt kom je gewoon. Of was zijn straatje misschien nog niet schoon? Dat André geroyeerd is heeft hij gewoon over zichzelf afgeroepen door zijn gedrag.


Op niet reglementaire vergaderingen met halve agenda's heeft geen enkel lid iets te zoeken. En de reeks goedkope en ongenuanceerde verdachtmakingen van jou geven precies aan dat je van een buitengewoon laag niveau bent. De vereniging mag er blij mee zijn dat jij je lidmaatschap hebt opgezegd.

Citaat:
jan? Ik neem aan dat jij je verontrust uitspreekt over dat je bang bent dat hiermee de klassieke fokkerij verloren gaat? Ik ben het helaas daarmee eens. Ga je een rasfokkerij omzetten naar een typefokkerij dan is het eind zoek. Het is natuurlijk voor hem wel de perfecte manier om zijn easp paarden onder te brengen...


Citaat:
En als iets meer mensen dat nu door zouden hebben dan waren we nu geen discussie aan het voeren.


Van de Europese regelgeving hebben jullie al helemaal geen kaas gegeten.

Citaat:
Wat ik begrepen heb zijn ze bij Groenned gegaan toen Karel voorzitter werd en Karel zat met het EASP al bij Groenned dus die heeft dat geregeld.
Groenned is niet meer in dienst genomen na het besluit de samenwerking te verbreken. Dit is een solo actie van Karel


Bewijzen graag.


Citaat:
Je was er zelf niet eens bij man! Karel de Lange en André Geenhuizen weten uitstekend wie ik ben en één van de 2 heren heeft mij ook al gebeld om verhaal te halen


Ik heb gewoonlijk niet de intentie om met mensen te spreken die ongefundeerd leugens en verdachtmakingen de wereld in strooien. Dit soort mensen zoekt meestal lieden van hetzelfde niveau zoals hier maar weer blijkt.

Citaat:
Dat van dat type heeft hij vaak genoeg gemeld en er zijn ook genoeg mensen die dat kunnen bevestigen. Hij vindt dat het een type fokkerij moet zijn met de klassen: licht, middelzwaar en zwaar
.

Als je je nu ook eens zou verdiepen in de warmbloedfokkerij en je wat minder bezig zou houden met leugens en verdachtmakingen zou je wellicht tot dezelfde conclusie komen. Alhoewel dit laatste voor jou wellicht te hoog gegrepen is.

Wadapatja1
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:21

Applaus voor Arie.*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Het lijkt mij dat indien er aantijgingen worden gedaan naar een persoon deze ook daadwerkelijk over een fundering dienen te beschikken waar sommige mensen naar mijns inziens te kort in komen.
Misschien heeft dit te maken met het intelligentie nivo (waar al eerder is over gesproken) maar dat bepaalt ieder voor zich.
Het blijft gewoon een feit dat wij als eigenaren moeten proberen het IHW in stand te houden om een uniek paard te behouden die anders waarschijnlijk in de geschiedenisboeken zal verdwijnen. Het bestuurlijk falen van een aantal mensen is hier de oorzaak van.
Daarbij is het gewoon minachting van mensen die hier hun reacties opgeven en welke wordt geprobeerd de mond te snoeren. Dit is gewoon stinkmodder!! Indien men een reactie wil plaatsen, onderbouw deze dan ook en kom niet met bla bla luchtkastelen aanzetten want daar wordt het niet beter van.

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:29

jacobus schreef:
MissJ schreef:
Ik zit me eigenlijk voornamelijk te verbazen over het feit dat 1 persoon, in dit geval dhr de Lange, eenzelfde functie bekleedt bij twee verschillende stamboeken. Is dat niet vragen om problemen?


Eigenlijk wel. Bij de bedouinen in de woestijn roofde men elkaars veulens. Het IHW moest er bovenop zitten en soms ingrijpen om te voorkomen dat de IHW veulens als EASPers geregistreerd werden. Nood breekt wet; het PVE vond de populatie van het EASP te klein dus.....


Senja_x schreef:
Citaat:
Jacobus kom eens met feiten want dit soort verdachtmakingen ruiken naar kwaadsprekerij en dat is nog veel erger.


Jacobus schreef:
Citaat:
FF bellen met IHW stamboek buro in Emmen. Kunnen je zo de levensno geven waar het om ging ,Senja


Publiceer even de veulens waar het om ging en wie van het IHW er boven op zat om dit te verhinderen.

Bovendien heb je van de stamboekadministratie en de regels van inschrijving van de beide stamboeken al helemaal geen kaas gegeten als je met dit soort onzin komt aandragen.

Wellicht is de jaarlijkse stamboekcontrolerapportering van mw. Baving aan de ledenvergadering van het IHW je niet bekend. Mw Baving heeft sinds dat Karel de Lange voorzitter is altijd gerapporteerd dat de stamboekadministratie uitstekend en adequaat werd bijgehouden. Die kwaliteit wordt ook door de PVE onderschreven. Of mw. Baving is een slecht controleur of mw.Baving heeft de leden wat voor zitten liegen.

En dat de stamboekadministratie er vroeger niet zo goed voor stond, blijkt uit de niet misverstaande wijze waarop de heer Klaver, directeur van de PVE, aangaf dat de stamboekadministratie van het IHW in 2003, die destijds ten huize van de fam Baving werd gevoerd, onvolledig en niet op orde was.
Dit is een van de redenen geweest naast de andere bestuurlijke chaos, waar de fam Baving ook volop bij betrokken was, dat de erkenning van het IHW destijds tijdelijk werd ingetrokken en mocht Karel de Lange er zorg voor dragen dat het IHW de erkenning weer terug kreeg.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:17

@Arie, jouw antwoord over de type voering wat Senja van mij niet geloofde geeft al aan dat ik gelijk heb en beter geïnformeerd ben dan zij denkt.
Je hebt over Wilskracht tegen de eigenaar gezegd dat het beslist geen IHW hengst was maar een EASP-er. Zelfs de suggestie om de hengst bij JOUW stamboek aan te bieden is er 1 die je niet kunt en mag doen als voorzitter van een vereniging. Een vereniging leeft onder meer van dekafdrachten en veuleninschrijvingen. Als een hengst bij een ander stamboek wordt ingeschreven kunnen ze dus inkomsten mislopen. Dat is er dus mis met jouw opmerking Karel.

De hengst Copernicus is middels een huiskeuring gekeurd, dat weet jij ook want daar was jij toen nog tegen.

Het bewijs dat Groenned opdracht heeft gehad om weer werkzaamheden uit te voeren staat in je eigen brief die je rondgestuurd hebt.

Ik stel voor om geen poll te houden over wat een rechter hiervan zegt maar gewoon een kort geding te beginnnen. En die verlies je en dat weet je.

En als je dan toch weet dat ik ex-lid ben ( of in ieder geval gezegd heb dat ik geen lid meer wil zijn ) waarom blijf je me dan die flauwekul post sturen in blanco enveloppen waarna ik vervolgens briefpapier van het IHW aantref.

Eenieder die hier meeleest zal ondertussen in de gaten hebben dat als je tegen Karel bent je geïntimideerd wordt en er pogingen worden gedaan om je het zwijgen op te leggen. Al dan niet telefonisch. Op Fokt is het nog erger. Daar is meneer zelf moderator en verwijderd hij alle posts die hem niet aanstaan.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 06-03-09 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:21

De heer De lange heeft het ihw 4jaar lang uit het slop getrokken .
En kon dan weer door een ongekoze bestuur weer opdonderen.
Want voor dit bestuur te Emmen hebben de leden niet gekozen.
{Ach miss nu wel inmiddels}
Maar tot verkort nog niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:29

Allemachtig, dat zo'n bestuurlijke crisis via internet moet lopen :(:)

Hou de eer toch aan jezelf en het paard waarvoor het stamboek is opgericht en praat het uit of niet, en kom dan met een persbericht.
Dit slaat nergens op.

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:39

Het zijn dan ook niet de bestuursleden die hier lopen te zeiken ;) Dat zijn leden, niet leden en een ex voorzitter.