IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LJB

Berichten: 521
Geregistreerd: 01-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:53

Het huidige Gelderse paard ziet er anders uit dan het oude type Gelderse paard. Je ziet ze heel langzaam veranderen richting het "rijpaardtype". Wanneer je het Groninger paard bij het KWPN onderbrengt zullen zij net als het Gelderse paard een KWPN "sausje" krijgen en zal het op een gegeven moment het Groninger paard ook als type beschouwt worden... Dat zou eeuwig zonde zijn!

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:58

Ik krijg onderhand het idee dat er een *Monumentenzorg* opgericht moet worden voor paarden :+

Alle zeldzame types onder 1 stamboek.

Sorry, ik zal er wel geen verstand van hebben.

Anoniem

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:59

Je kunt natuurlijk ook gewoon het EASP bij het KWPN onderbrengen, ook geen gezeik meer met erkenning :+ :+ :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:00

Behalve dat het EASP van Karel de Lange is en raad eens wie er niet welkom is bij het KWPN?

Anoniem

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:04

Maar, het is toch best een uitkomst als iedereen gewoon een stamboek van zichzelf begint? Daarmee heb je in ieder geval de zekerheid dat je elk jaar zelf ergens kampioen in wordt :j.

Zeldzame rassen mogen best de aandacht krijgen die ze verdienen, maar soms is er ook een vrij logische reden waarom een ras zeldzaam is geworden. Sommige rassen zijn alleen voor de liefhebber interessant en om daar nu steeds de hele goegemeente voor op de been te willen brengen, is ook wat overdreven.

LJB

Berichten: 521
Geregistreerd: 01-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:06

Ulissa schreef:
Ik krijg onderhand het idee dat er een *Monumentenzorg* opgericht moet worden voor paarden :+

Alle zeldzame types onder 1 stamboek.

Sorry, ik zal er wel geen verstand van hebben.

Hieraan te herkennen :D

Afbeelding Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:19

janderegelaa schreef:
Behalve dat het EASP van Karel de Lange is en raad eens wie er niet welkom is bij het KWPN?


Waarom denk je dat die smileys erachter stonden ;)

albertje
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-08-06

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:41

ik denk dat Karel de lange maar gewoon op pensioen moet gaan

jacobus
Berichten: 52
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 01:37

[quote="Karl66"]
[mod]Dit topic gaat over de bestuurscrisis binnen het IHW. Op dit moment gaat de discussie, op een vervelende manier, behoorlijk offtopic. Graag terug naar het onderwerp dus.[/mod]
[/quote]

De leden van het IHW zijn mondiger geworden en hebben zelf er voor gekozen enkele mensen te royeren omdat ze er zat van werden. Dat deze mensen, die onderling sterke bindingen hebben, dit niet hebben zien aankomen is de oorzaak dat ze kabaal voor 10 maken. Het neemt vormen aan van het sprookje :de keizer zonder kleren.
De leden hebben de bestuurscrises opgelost en achter zich gelaten. De notulen van de ontzetting van De Lange op 31-1-09 zijn zonder een enkele opmerking of discussie , terwijl daar wel gelegenheid voor is gegeven, goedgekeurd en vastgesteld door de ledenvergadering.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 01:45

Precies, Karel zou er goed aan doen de eer aan zichzelf te houden en dit alles achter zich te laten en zo te voorkomen dat zijn naam nog meer besmet raakt dan hij al was. Juist als hij zo begaan is met het IHW doet hij er goed aan de zaak te laten rusten want er komt alleen maar meer verdeeldheid op deze manier.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 01:56

LJB schreef:
Het huidige Gelderse paard ziet er anders uit dan het oude type Gelderse paard. Je ziet ze heel langzaam veranderen richting het "rijpaardtype". Wanneer je het Groninger paard bij het KWPN onderbrengt zullen zij net als het Gelderse paard een KWPN "sausje" krijgen en zal het op een gegeven moment het Groninger paard ook als type beschouwt worden... Dat zou eeuwig zonde zijn!



Het Groninger paard is ook een type..het is namelijk niet een gesloten stamboek. Bij een ras is er altijd spraken van een gesloten stamboek. Het Groningerpaard en het Gelderse paard hebben exact dezelfde voorouders die voornamelijk uit Duitsland kwamen.

En het is maar goed dat ook het huidige Groningerpaard niet meer lijkt op de paarden uit die tijd..Gambo...Die moesten ze in Galop slaan...

noord
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 02:20

Ligt het allemaal aan karel en andre??? Of zijn er andere mense die de macht weer ens naar zich toe trekken???

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 04:26

Er zijn hier een boel mensen die een probleem hebben met Karel. Nou ik heb geen probleem met hem en ben ook niet voor hem. Maar sommige hier hebben een zware verborgen agenda en de feiten zullen wel voor de rechtbank komen. Zoals in de paardenkrant stond hoor en weder hoor moet worden toegepast en dat is zeker niet gedaan.

Ik denk dat Noord hier in 1 zin duidelijk heeft gemaakt waar het om gaat. Macht naar zich toetrekken.

Wat hebben ze bereikt met dit hele gebeuren, een boel ellende die het stamboek niet ten goede komt. Een boel fokkers die hun hart en ziel leggen in het fokken van zwaar warmboedpaarden die nu hun twijfels hebben over alles wat er gebeurt. De muiters hebben het straks op hun geweten omdat een instantie als het PVV dwingt dat het IHW zich moet gaan aansluiten bij andere partijen.

Besef wel dat de veroorzakers van dit conflict het op hun geweten hebben en niet K. de Lange. In mijn ogen gedaan door stupide mensen die denken het ook wel ff te kunnen. Ik denk zelf een grove overschatting want ieder logisch denkend mens snapt dat dit conflict kan eindigen in tranen en ik leef met die mensen mee die fokken voor hun lol en om een mooi product neer te zetten en vervolgens door hun eigen mensen waar ze contributie voor betalen in de steek gelaten worden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:08

Karel was gewoon uitgenodigd voor de vergadering maar hij weigerde om te komen. Hij had hier de kans gehad om e.e.a. uit te leggen. Als je niets te verbergen hebt kom je gewoon. Of was zijn straatje misschien nog niet schoon? Dat André geroyeerd is heeft hij gewoon over zichzelf afgeroepen door zijn gedrag.

Classical
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:14

Als al jarenlang meelezer op dit forum ook maar eens een account geactiveerd. Als groot voorstander van elk klassiek ras, van Zwaarwarmbloed tot Klassieke Fries mij toch maar eens aangemeld om ook eens in deze haat-liefde verhouding tussen de beide besturen mij te mengen. Als men zoveel voorliefde heeft voor dit ras, moet men toch gezamelijk tot een soort van compromis kunnen komen.

Nog wel enkele vragen naar aanleiding van he stuk in de paardenkrant en naar aanleiding van sommige passages op dit forum:

Tot mijn verbazing melden beide partijen dat ze wilden dat de heer de Lange het voorzitterschap niet meer verder zou uitvoeren.waarom nu dan wel zo een strijd tussen beide partijen? Allebei de partijen hebben maar een gezamelijk doel, het ontzet van K.de Lange . Ik heb reeds vernomen dat de vergadering die onlangs gehouden was meer weg had van een poolse landdag ipv een vergadering voor het behoud van het zwaarwarmbloedpaard. Ook hoorde ik dat er gestemd is door beide partijen, lees in de post van Jacobus dat er vertrouwen is gesteld door de leden in het bestuur. Ook lees ik dat er geen aanmerkingen waren op de notulen. Als er gestemd is, waarom neemt een bepaalde groep dan op hun moment ze in de minderheid zijn dan hun verantwoordenlijk niet op zich om ook volwassen hiermee om te gaan. Let wel op beide partijen waren voor het opstappen van de Lange.....hadden zij misschien een ander bestuur in de startblokken staan om het zaakje te leiden? En dus word er vervolgens een nieuwe bijeenkomst uitgeschreven waar zij wel hopen dat zij in het gelijk worden gesteld. Begint een beetje te lijken op de manier hoe Adolf Hitler uiteindelijk na voor de zoveelste keer een motie te hebben ingediend uiteindelijk werd gekozen( ik vergelijk slechts de manier, niet de persoon)

Ook verbazen mij hoeveel mensen direct na he verschijnen van het bericht op bokt, binnen een paar minuten als klipklare oplossingen hebben klaarliggen hoe het wel moet.

Ik zal vandaag eens contact opnemen naar aanleiding van de post van janderegelaar en jacobus, met het stamboekkantoor in Emmen. Ben dermate geintereseerd in deze kwestie en zal mij dus ook bij hun als lid zijnde aanmelden.

Het klassieke paard mag nooit verloren gaan. Gooit men de basis weg dan is er nooit meer kans op een wederopstanding.

Classical

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:34

Je slaat de spijker redelijk op zijn kop classical. Maar degene die een ander bestuur klaar heeft staan is Karel.

Ik denk, en dat is zuiver hypothetisch, dat Karel mevr. Middelleven ( zo heet ze geloof ik ) naar voren geschoven heeft als voorzitter. Hij wil de huidige inspecteur ( waar ik tot nu toe nergens een slecht woord over heb gehoord ) ook afzetten en dan zelf voor inspecteur gaan. Op die manier kan hij zich actief bemoeien met het fokbeleid en het ombuigen van een rasfokkerij naar een type fokkerij. En er zijn heel wat EASP hengsten die aan het type voldoen. En zo is het klokje weer rond.

Wadapatja1
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:38

Classical....wees dan verstandig en neem dan ook contact op met het IHW te Donkerbroek om zo te voorkomen dat je eenzijdige informatie krijgt. En zet daarna je informatie hier in dit topic. Ongetwijfeld zal hier dan een reactie opkomen. Uiteraard zijn wij als IHW altijd blij met nieuwe leden echter het accepteren van het lidmaatschap wordt conform de statuten besproken in de eerstvolgende bestuursvergadering.
@Senja....ik ben het met je eens....ik ben zelf in het bezit van een hoofdstamboek merrie welke nu de leefdtijd heeft om mee te gaan fokken. De keuze van de hengst is al bepaald echter wegens deze crisis stel ik de dekking uit. Tevens denk ik dat meerdere eigenaren hierover denken dus het resultaat van deze crisis binnen het IHW zal zijn dat er volgend jaar minder veulens zullen worden aangeboden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:40

Belliebel schreef:
Classical....wees dan verstandig en neem dan ook contact op met het IHW te Donkerbroek om zo te voorkomen dat je eenzijdige informatie krijgt. En zet daarna je informatie hier in dit topic. Ongetwijfeld zal hier dan een reactie opkomen. Uiteraard zijn wij als IHW altijd blij met nieuwe leden echter het accepteren van het lidmaatschap wordt conform de statuten besproken in de eerstvolgende bestuursvergadering.
@Senja....ik ben het met je eens....ik ben zelf in het bezit van een hoofdstamboek merrie welke nu de leefdtijd heeft om mee te gaan fokken. De keuze van de hengst is al bepaald echter wegens deze crisis stel ik de dekking uit. Tevens denk ik dat meerdere eigenaren hierover denken dus het resultaat van deze crisis binnen het IHW zal zijn dat er volgend jaar minder veulens zullen worden aangeboden.

Je hebt toch een groninger dus wat maakt het IHW dan uit?

Classical
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:44

jan? Ik neem aan dat jij je verontrust uitspreekt over dat je bang bent dat hiermee de klassieke fokkerij verloren gaat? Ik ben het helaas daarmee eens. Ga je een rasfokkerij omzetten naar een typefokkerij dan is het eind zoek. Het is natuurlijk voor hem wel de perfecte manier om zijn easp paarden onder te brengen...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:47

Classical schreef:
jan? Ik neem aan dat jij je verontrust uitspreekt over dat je bang bent dat hiermee de klassieke fokkerij verloren gaat? Ik ben het helaas daarmee eens. Ga je een rasfokkerij omzetten naar een typefokkerij dan is het eind zoek. Het is natuurlijk voor hem wel de perfecte manier om zijn easp paarden onder te brengen...


En als iets meer mensen dat nu door zouden hebben dan waren we nu geen discussie aan het voeren.

Classical
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-03-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:00

beliibel...heb net op de site gezien van het easp dat deze ook de administratie laten doen door het bedrijf in donkerbroek. Voorts is mij gemeld dat deze samenwerking reeds was opgezegd. Waarom voeren zij dan nu reeds wel weer de stamboekvoering?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:20

Het is allemaal met Groenned begonnen omdat zij werk afleverden van inferieure kwaliteit. Karel stemde in met stopzetting van de samenwerking. Waarschijnlijk weet de dame van Groenned iets over Karel want opeens staat hij aan haar kant. Zoals ik al eerder gezegd heb, ik denk dat er bij Groenned een boekencontrole moet plaatsvinden.
Heeft iemand al eens bij de KvK geïnformeerd of en hoe vaak Groenned al failliet geweest is? Dat geeft natuurlijk al wel betrouwbaarheid aan van zo'n bedrijf.

Wadapatja1
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:25

@Jan...het gaat er niet om of ik een Zwaarwarmbloed paard heb, het gaat er om dat door het onbehoorlijk bestuurlijk en niet-conform handelen van een aantal mensen het voortbestaan van het IHW in gevaar is gebracht. Er zal enige tijd over heen gaan voordat deze kwestie is opgelost. In de tussentijd zal ik mijn merrie niet laten dekken totdat ik zeker weet hoe de wind in de zeilen is. Een ander bijkomende kwestie is dat gezien jouw opmerking er blijkbaar enige ontwetendheid bestaat over de bloedlijnen van mijn merrie. Indien ik mijn merrie aanbied aan het stamboek "het Groninger Paard" zal de helft van de bloedlijnen erkent worden. Dit betekent dat mijn nu reeds in het Hoofdstamboek geplaatste merrie in het hulpboek terecht komt wat dan uiteindelijk zal resulteren in waardevermindering bij eventuele verkoop van de merrie. Het lijkt mij dan ook beter om je te onthouden van een dergelijk commentaar "je hebt een Groninger dus wat maakt het IHW dan uit"
Het is beter om na te denken over een zinnig antwoord dan onzin uit te kramen. Het voortbestaan van het Zwaarwarmbloed paard is in gevaar gebracht en dat is veel erger dan modder gooien naar diverse mensen. Ik geef toe dat er fouten gemaakt zijn maar deze zijn om opgelost te worden en dat doe je niet door mensen onderuit te halen in dit topic.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:37

Je eigen onderschrift zegt GRONINGER. Maar eigenlijk is het dat dus niet begrijp ik.

Xander
Berichten: 58
Geregistreerd: 21-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:40

Telkens lees ik weer "het zwaar warmbloed paard", waar praten we nu over: over Gelderse paarden, Groninger-Oldenburger paarden of het mengseltje dat zich de afgelopen jaren bij het IHW heeft ontwikkeld ?

Xander