IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:32

Ik snap niet wat de combinatie Welsh/KWPN hiermee van doen heeft

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:36

Stoffel, dat staat er volgens mij ook compleet los van.
De bedoeling met het onderbrengen van het Groninger paard binnen het KWPN was bedoeld als een daadwerkelijk onderdeel van het KWPN, net als het rijpaard, het tuigpaard en het Gelders paard.
Als je kijkt uit welke stamboeken het WPN in 1970 is ontstaan is dit ook vrij logisch.
Dat is dus compleet iets anders dan de samenwerking met het Welsh stamboek....

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:39

Als het KWPN ook maar een moment denkt aan het opnemen van deze chaotische bende bedank ik mij meteen.

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:47

@ Stoffel, lees de post van Xander nog maar even dan weet je hoe het zit...

Xander schreef:
Bij een dergelijke opmerking (het bij het KWPN onderbrengen) moet ik even terug in de historie, waarbij er enkele jaren geleden contacten zijn geweest met het KWPN. Hierbij is naar vorengekomen dat het KWPN mogelijk wel interesse had voor het Groninger paard naast het Gelderse paard, maar dat eerst de 3 clubs met Groninger paarden het met elkaar eens moesten worden.

Als dit laatste inmiddels gelukt zou zijn, is er - met een goed bestuur, inspectie en stamboekadministratie - wellicht nu ook geen directe aanleiding meer om onder de hoede van het KWPN te willen komen. De ervaring vwb Groninger paarden met het toen nog WPN leidde juist tot de erkenning van de Vereniging Het Groninger Paard als zelfstandig stamboek in 1985. Met het wegstappen van de voorganger van het IHW in 1991 en het daarvan later weer afsplitsen van het NeWP (voor beide waren toen best wel argumenten) is de huidige situatie ontstaan. De argumenten van toen gelden eigenlijk niet meer, zeker niet als mensen het belang van het Groninger - Oldenburger paard bovenaan stellen.

Xander

Groninger paard - er zijn nog wel wat stappen te zetten !

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:25

Er wordt duidelijk vermeld enkele jaren geleden, en dat de drie eerst een moeten worden.

Bij een samen voeginging zullen de besturen eerst om de tafel moet en duidelijke afspraken maken, lijkt me niet eenvoudig op dit moment.

Verder wordt er gesproken over het groningerpaard, dus wat te doen met het "gelders en tuigpaard" type

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:37

eh...die hebben allebei al een eigen afdeling binnen het KWPN ;)

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:53

Alsof de IHW hengsten daaraaan kunnen tippen

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:18

Wordt dat ergens beweerd dan?????
Jouw vraag was wat te doen met het "gelders en tuigpaard" type?
Die kunnen dus gewoon weer hun oude KWPN papier terug krijgen en evt. voor de KWPN keuring gebracht worden om volgens de geldende KWPN standaard gekeurd te worden.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:25

Een deel van de hengsten is in het verleden al bij het KWPN voorgesteld niet geaccepteert, en vervolgens goedgekeurd bij het IHW denk jij dat de eigenaren er op zitten te wachten om ze weer bij het KWPN aan te bieden

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:25

stoffel schreef:
Alsof de IHW hengsten daaraaan kunnen tippen


Mag ik hieruit opmaken dat jij de IHW hengsten te min vind?

compromie
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:32

Er zijn mij twee vragen gesteld.
1. Bloed voeringen, die bloed voeringen die bij het I.H.W. hoog in het vaandel staan voor het in stand houden van het zwaar warm bloed verschild niet zo gek veel van het N.E.W.P. deze samen hang dient in het nieuwe aparte boek zwaar warm bloed Groninger paard te komen.

2. verontruste leden, er zullen genoeg echte zwaar warm bloed bezitters met kennis van zaken als lid in het I.H.W. zijn, die als groepje als verontruste I.H.W. leden dit kunnen verwoorden aan het P.V.E.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:35

saaraah om heel kort te antwoorden Ja

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:42

stoffel schreef:
saaraah om heel kort te antwoorden Ja


Kun je ook uitleggen waarom?

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:12

Een aantal van de gelderse en tuigpaard hengsten zijn reeds afgewezen bij het KWPN. Deze hengsten zijn dus niet goed genoeg . Het heeft dus ook geen zin om deze aan te bieden.
De reden waarom is per hengst verschillend,en dat gaat dus een hele waslijst worden waar ik niet aan begin.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:12

saaraah schreef:
stoffel schreef:
saaraah om heel kort te antwoorden Ja


Kun je ook uitleggen waarom?


Omdat Stoffel zo ongeveer op alles zeikt als je zijn posts terug leest.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:14

Er zijn hier ook weinig positieve dingen te melden

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:17

stoffel schreef:
Een aantal van de gelderse en tuigpaard hengsten zijn reeds afgewezen bij het KWPN. Deze hengsten zijn dus niet goed genoeg . Het heeft dus ook geen zin om deze aan te bieden.
De reden waarom is per hengst verschillend,en dat gaat dus een hele waslijst worden waar ik niet aan begin.


Ze passen niet in het fokdoel van het KWPN (te klassiek), maar dat betekent niet meteen dat ze minder zijn aan het KWPN paard. Schiet op zeg, dat is wel heel kort door de bocht.

Ik vind veel van die stevige zwaar warmbloeden veel meer ras en uitstraling hebben dan de poppetjes van het KWPN.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:28

Albert stelde voor deze weer terug te doen naar het KWPN en daar reageerde ik op verder is er wel wat meer aan te merken als alleen te klassiek

Wadapatja1
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:42

@Stoffel....misschien een rare vraag maar wat heb jij op het zwaarwarmbloed paard dan aan te merken?? behalve dat ze klassiek zijn?
Er lopen tegenwoordig diverse Zwaarwarmbloed paarden in de ZZ-licht, Z-2 dressuur en zelfs op Grand Prix niveau. Het paard doet absoluut niet onder voor het KwpN paard. Het Zwaarwarmbloed paard wordt in stand gehouden door een goed fokbeleid met gebruikmaking van de juiste bloedlijnen.
Het Kwpn is veel meer gericht op prestatie-fokkerij en hieruit komen veel meer sensibele paarden die veel moeilijker te rijden zijn dan het Zwaarwarmbloed paard. Tevens wil ik je er nog op wijzen dat het Zwaarwarmbloed paard voor vele richtingen in de paardensport inzetbaar is en dat is niet te zeggen van het Kwpn.
@Saraah....volgens mij ben jij een liefhebber van het Zwaarwarmbloed paard.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:48

Ik heb niks tegen het zwaarwarmbloedpaard. Ik zeg alleen dat jullie gelders en tuig type bij het KWPN niks te zoeken heeft.

Op welke richtingen in de paardesport zou een KWPN-er niet inzetbaar zijn

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:53

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over de bestuurscrisis binnen het IHW. Op dit moment gaat de discussie, op een vervelende manier, behoorlijk offtopic. Graag terug naar het onderwerp dus.

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:14

Karl66 schreef:
Dit topic gaat over de bestuurscrisis binnen het IHW. Op dit moment gaat de discussie, op een vervelende manier, behoorlijk offtopic. Graag terug naar het onderwerp dus.

Ik vind dat vervelende nogal meevallen.Het geeft de "als dan" mogelijkheden aan die zeker on-topic zijn.
Als een ding duidelijk wordt is dat versnippering geen goed doet aan geen enkel type of ras en dat Het Groninger Paard behoorlijk zou kunnen profiteren van de combinatie met het KWPN. Ik geloof niet in het minderwaardig zijn, wel in variatie en verschil in smaak.

albertje
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-08-06

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:19

Trouwens ook geen gek idee om het IHW bij het KWPN onder te brengen als aparte tak. Dit moet je niet willen! Kijk maar hoe de geldersen bij het KWPN ondergewaardeerd worden.

albertje
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-08-06

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:26

is er bij niemand bekend dat K. de lange eerder bij de NRPS ook onrust heeft veroorzaakt.
En dat je A.Geenhuizen gerust "heer oliver van het noorden kan noemen" want deze heeft al zoveel mensen bestolen!!

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:48

albertje schreef:
Dit moet je niet willen! Kijk maar hoe de geldersen bij het KWPN ondergewaardeerd worden.


Dat is absoluut niet waar, de Geldersen hebben, net als het rijpaard en het tuigpaard, gewoon hun eigen fokafdeling, keuringen, ibop, wedstrijden, ledenvergaderingen en kunnen aan alle KWPN evenementen als de nationale keuring in Ermelo of de finale van de pavo-cup meedoen.
Alleen doen sommige (rijpaard)leden heel negatief over het Gelderspaard.