IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110726
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 10:38


PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:12

En wederom is het IHW in opspraak omdat het bestuur (in zn geheel gezien) niet goed functioneert. Wanneer wordt het daar nu eens mogelijk om alles netjes op poten te krijgen en durven de leden eens op te staan en een waardig bestuur te kiezen?!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:24

is gedaan pussIn Boots binnekort is er een bijzondere ledenvergadering aangevraagd door een grootdeel leden die een motie van wantrouwen tegen het gehele bestuur hebben getekend.

Bovenstaande tekst klopt voor een groot deel niet en is vooral laster.
Laatst bijgewerkt door Nimber op 02-03-09 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:26

Lekker stelletje daar dus..

Wadapatja1
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:35

Het is makkelijker om met modder te gooien dan de waarheid op tafel te leggen...

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:47

Hm, ik vraag me toch af waarom dit "nu al" gebeurt. Het kan toch niet zo zijn dat er een handjevol mensen een volledig stamboek naar hun hand BLIJFT zetten? En is dit stuk aangeleverd bij Cayenne? Staat het vermeld op bovengenoemde website? En wie is de auteur? Is dit een bestuurslid van de vereniging?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110726
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:56

PussInBoots schreef:
Hm, ik vraag me toch af waarom dit "nu al" gebeurt. Het kan toch niet zo zijn dat er een handjevol mensen een volledig stamboek naar hun hand BLIJFT zetten? En is dit stuk aangeleverd bij Cayenne? Staat het vermeld op bovengenoemde website? En wie is de auteur? Is dit een bestuurslid van de vereniging?


Het stuk is hier gemeld, en staat tevens op de officiele website van het IHW stamboek.

ThisIsMe

Berichten: 488
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:56

Ik vind het bijzonder vreemd dat een discussie als deze via internet gevoerd moet worden, lijkt me meer iets om intern tijdens een ledenvergadering of voor een rechtbank te doen. Vind dit 'van beide zijden' bijzonder onfris eerlijk gezegd.
Een zichzelf respecterend stamboek/vereniging zou het toch echt niet zover moeten laten komen.

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:01

Jammer dat verdienen de leden niet. Hoe, wat, wie of waar daar kan ik niet over oordelen. Het is gewoon triest dat dit weer zo gebeurt. Aan het einde zijn er altijd alleen maar slachtoffers en geen winnaars.

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:06

Een stamboek/vereniging bestaat uit leden en een bestuur wat democratisch is gekozen door de leden. En in mijn ogen wringt hier al de schoen. Uit bovenstaande brief blijkt al dat er onwaarheden verspreid worden (op een wel heel domme manier overigens) door notulen naar eigen hand te zetten. Dit is natuurlijk not done!! Tuurlijk is het van 'beide zijden" niet netjes te noemen, maar weerwoord mag er zeker gegeven worden. ben benieuwd hoe dit verder loopt!

hilden1971
Berichten: 674
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:15

Ik krijg toch vaag het gevoel dat er meer speelt, gezien ik de situatie met het PVE al geruime tijd volg. Ik denk dat het de PVE gelukt is om de heer de Lange op deze manier in een kwaad daglicht te stellen gezien het feit hij bij meerdere stamboeken de EU erkenning heeft rondgebreid. Dat er nu niet op tijd de juiste documenten zijn ingeleverd en gedreigd wordt om de EU erkenning voor het IHW in te trekken, is denk ik meer een persoonlijk belang van het PVE jegens de heer de Lange dan tegen het IHW. Het PVE heeft ten tijde van het easp ook door het gerechtshof een behoorlijke tik gehad, en dat zal hen tot heden ten dagen pijn doen. Niks meer dan machtspelletjes en onbehoorlijk bestuur van de overige raadsleden, welke blijkbaar bang zijn voor het PVE en hen vriendjes, J. Kn..p. :(

bonnefooi

Berichten: 491
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: schone brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:35

Snap niet dat het open en bloot op internet gezet moet worden.
Vind het ook erg kinderachtig moet ik zeggen.
Zo ga je als volwassen mensen niet met elkaar om.

jumbo1
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:17

Wie winden zaait zal stormen oogsten.

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:46

Het is een goede zaak dat het niet op Fokt wordt geplaatst want dit forum is sterk gelieerd aan Karel de Lange. In deze kan hij zich niet verdedigen op het forum en dat terwijl hij er wel op wordt aangesproken. Dat de discussie hier plaats vind is toch prima.

ThisIsMe

Berichten: 488
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:09

Senja_x schreef:
Het is een goede zaak dat het niet op Fokt wordt geplaatst want dit forum is sterk gelieerd aan Karel de Lange. In deze kan hij zich niet verdedigen op het forum en dat terwijl hij er wel op wordt aangesproken. Dat de discussie hier plaats vind is toch prima.

Dat is dikke onzin Senja, sinds wanneer kan Karel zich op Fokt niet verdedigen?
En dat de discussie hier plaatsvindt is naar mijn idee al helemaal niet prima, dit soort discussies hoort niet op welk internetforum dan ook gevoerd te worden, die horen intern in een bestuur en tijdens een algemene ledenvergadering met alle betrokkenen gevoerd te worden. Zodra ze op welk forum dan ook gevoerd worden ben je als betrokken partijen helemaal ontspoord en is de kans op toenadering en nog normaal met elkaar kunnen communiceren vrijwel nihil geworden. Dan wordt er vaak alleen nog als een stel kleuters met modder naar elkaar gesmeten, je gelooft toch zeker zelf niet serieus dat het hier tot een oplossing gaat komen?
Degenen die correct geïnformeerd (zouden moeten) zijn houden zich schijnbaar bezig met roddel en achterklap en verdraaiing van de feiten, de overige mensen op een forum als dit kunnen enkel gissen naar wat de waarheid is, terwijl het gros er ook nog eens absoluut geen enkel belang bij heeft. Ik overigens ook niet, maar dit kinderachtige gekissebis gaat naar mijn idee nergens toe leiden, alleen tot nog meer onenigheid.

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:31

Een forum is bedoelt om te discussiëren dus het hoort hier wel thuis daarbij worden er over en weer argumenten aangedragen en dat is alleen maar goed voor de discussie. Het zit in de genen van mensen om informatie met elkaar te delen en hier kan iedereen zien wie wat schrijft. Als men elkaar op gaat zitten bellen en de verhalen verteld individueel dan krijg je pas verdraaiing van feiten. (probeer maar eens tien man op een rijtje te zetten en fluister nummer 1 een verhaal en bij nummer tien is het verhaal volkomen anders)

Kijk letterlijk kan Karel zich prima verdedigen, figuurlijk kan dat niet omdat hij een van de hoofdrolspelers is. Daarbij gaat de zaak bijna zeker onder de rechter dus kan je helemaal niks zeggen. Dat heet politiek en strategie en daar is weinig aan te doen.

Tim het mooiste zou zijn als dit onderling wordt opgelost maar zo zit de wereld niet in elkaar. Of je het nu leuk vind of niet er wordt onderling toch met elkaar over gesproken en waarom dan niet op een forum waar iedereen dezelfde info krijgt en zijn eigen conclusies kan trekken.

Ik ben het met je eens dat dit gewoon weer eens nergens toe leidt en er alleen maar verliezers zijn aan het einde van het verhaal. Ik vind het treurig want ik heb zelf een merrie die haar verleden in Groningen heeft liggen en waar o.a. de hengst Lancelot (ggk: Sgrt.) uit komt.

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:43

Bij deze mijn mening
Fam Baving Heer Lutterveld en de Heer Uit den Bosh mvr S v d Plas

Allen van het Bestuur IHW zouden eens een curses
Statuten leren lezen moeten volgen
Mensen bij het IHW eerst royeren en dan schorsen
Dat kan volgens mij niet maar oke

Volgens de staling statuten zijn er 2 mensen bij het IHW die de statuten kunnen lezen dat zijn de Voorzitter en de Vice voorzitter die teven door de leden zijn gekozen 24 1 2004

Laaste vergadering 21 2 09 had het IHW 4 voorzitters nodig
en 2 beveiligings beamte
Lang leven het IHW te Emmen

ps Zo denk ik der over

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:04

Het moet sommige mensen eens duidelijk worden dat anders denken niet per definitie fout hoeft zijn. Je verplaatsen in een ander, de argumenten uitleggen zoals ze zijn, en niet meteen náást je neerleggen. Het zou alles in deze al een stuk makkelijker maken.

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:10

Dat zou idd kunnen maar dan moeten mensen wel luistern naar de LEDEN en dat doen zij niet meer of allen maar naar wat zij wel willen horen helaas

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:16

Niet meer? Is dit in het verleden dan wel zo geweest? Bij een stamboek vereniging zijn de leden fokkers en/of gebruikers van de paarden. Het bestuur, de inpecteur e.d. hebben allen een ADVISERENDE rol, en dit mag nooit worden opgedrongen. Zo gauw je een andere mening bent toegedaan, val je buiten de boot. Er kan mij als fokker (hypothetisch) nooit worden opgedrongen met welke hengst ik ga fokken, en dat is hier toch wel degelijk het geval. Voor de meeste mensen die dit ras houden is het pure liefhebberij, het leuke gaat er toch echt wel af zo.

(met andere woorden: We zijn het eens Didtje ;) )

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:18

{Oke dan maar}
maar een ieder heeft een mening
helaas
en idd ik fok met welke ik denk dat het beste is
toch jij vast ook wel

Wadapatja1
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:20

Helaas is het op een machtstrijd uitgelopen en wordt het Zwaarwarmbloed paard hier de dupe van. Het hele gebeuren rondom het IHW was niet nodig geweest als er werd gehandeld volgens de statuten van het IHW welke door een notaris zijn vastgelegd. Door dit handelen is het voortbestaan van het IHW in gevaar gebracht en dat heeft veel grotere consequenties dan bij menigeen bekend is.

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:30

@ Didtje;

Ik ben geen fokker, ik ben puur gebruiker. En als gebruiker wil ik graag een iets zwaarder paard met goede gangen, koel in het hoofd en een mooi voorkomen. Mijn paard is niet volledig zwaar warmbloed gefokt en ik heb het idee dat dat toch bijna vloeken is. De moeder heeft ook een aantal mooie volledig zwaar warmbloeden voortgebracht en ik vind het alleen maar positief om zo een merrie te gebruiken om een mooi en goed sportpaard te fokken. En dat zijn dingen die je niet hardop mag zeggen.

Tuurlijk moet er niet lukraak in het rond worden gefokt, en tuurlijk is het van belang dat als er een goede merrie is daar het ras mee in stand te houden of zelfs verbeteren. Maar een fokker beslist toch echt welke hengst wordt gebruikt, simpelweg omdat de fokker iets voor ogen heeft met het veulen.

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:31

jep belliebel eens
dit gaat nog wel stuk lopen helaas denk ik
want dit zijn nu wel 2 partijen geworden op deze manier

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:34

PussInBoots schreef:
@ Didtje;

Ik ben geen fokker, ik ben puur gebruiker. En als gebruiker wil ik graag een iets zwaarder paard met goede gangen, koel in het hoofd en een mooi voorkomen. Mijn paard is niet volledig zwaar warmbloed gefokt en ik heb het idee dat dat toch bijna vloeken is. De moeder heeft ook een aantal mooie volledig zwaar warmbloeden voortgebracht en ik vind het alleen maar positief om zo een merrie te gebruiken om een mooi en goed sportpaard te fokken. En dat zijn dingen die je niet hardop mag zeggen.

Tuurlijk moet er niet lukraak in het rond worden gefokt, en tuurlijk is het van belang dat als er een goede merrie is daar het ras mee in stand te houden of zelfs verbeteren. Maar een fokker beslist toch echt welke hengst wordt gebruikt, simpelweg omdat de fokker iets voor ogen heeft met het veulen.



eens
mijn merrie's zijn semie klasiek {voor heen sportboek}
ze hebben alle bij onder de 40 %
dus ja ik zou wel weer naar een zwardere terug gaan fokken
maar dat ben ik