Dierenbescherming: 'Boycot alle gecoupeerde trekpaarden'

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Dierenbescherming: 'Boycot alle gecoupeerde trekpaarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 01:17

Ik heb regelmatig mensen zien zwemmen met Belsen zonder staart en met staart en ik heb niet echt het idee, dat degene zonder staart er meer moeite mee zouden hebben (ze zijn beide wel lomper in hun beweging, maar dat is Bels eigen).

Maar zal de volgende keer beter opletten.....

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Dierenbescherming: 'Boycot alle gecoupeerde trekpaarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 07:42

Miss_Malfoy schreef:
DebjeDopje schreef:
hehe omdat het ook veel risico's meebrengt om een veulen te fokken
en ik kan niet geloven dat steenrijke boeren juist met een paard nog op het land werken Clown


Uit liefhebberij voor onder andere het ras mischien? Knipoog

Tja, die ene procent kan idd de staart wel opbinden, daar hebben jullie dan ook wel weer gelijk in.
Hoewel dat ook weer extra werk meebrengt, dat wel.


het brengt extra werk mee...........en dan?
het land bewerken met dieren kost zowieso meer tijd,en als mensen geen extra tijd in het welzijn van hun dier willen steken,dan moeten ze geen dieren houden.

dat paarden zonder staart moeilijker zwemmen wist ik niet eigenlijk

DebjeDopje

Berichten: 1272
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Schijndel

Re: Dierenbescherming: 'Boycot alle gecoupeerde trekpaarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:03

uit liefhebberij..?
die merrie waarmee ze het land bewerken? en dan fokken in de tijd dat het niet zo ontzettend slim is om te fokken Scheve mond
ze moeten een tijdje stilstaan, een irritant veulentje(geef toe dat zijn ze afentoe) erbij en niet eens zeker of 1 van twee of beiden het wel zullen overleven of er niets aan zullen overhouden
en een werkpaard zal echt geen toppaard zijn om mee te fokken hoor, die zijn dan toch veel te kostbaar...

ik ook niet maar aan de ene kant klinkt het wel logisch maar aan de andere kant ook weer niet Blond

Anouk91

Berichten: 371
Geregistreerd: 23-09-08

Re: Dierenbescherming: 'Boycot alle gecoupeerde trekpaarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:39

hm maar een knol zonder staart kan wel zwemen hoor... teminste ik ken iemand die dat heeft gedaan, heb t zelf nog nooit gedaan.. maarja.. er zijn trouwens genoeg knollen waar intensief wordt mee gereden enz die veulens krijgen hoor,.. dacht ik..

wiezewoes
Berichten: 27
Geregistreerd: 25-11-08

Re: Dierenbescherming: 'Boycot alle gecoupeerde trekpaarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:48

Was het niet ook makkelijker voor het dekken van de merrie's?
Ik meen dat ik dat ook eens gehoord heb maar weet het niet zeker.
Maar de staartjes mogen er van mij nu wel aan blijven is toch wel sneu om een dier zomaar van iets te beroven,germ..........[/quote]

Ach, in het wild moet de hengst zn stokkie ook voorbij de staart steken en dat gaat over het algemeen prima. Zou beetje onzin zijn om het dáárvoor te couperen.

De enige oplossing zou zijn om alleen nog maar de ongecoupeerde paarden toe te laten op de keuringen. Hopelijk gaan ze dat dan ook doen! Want waarom zou je de staart er in zn geheel af halen wanneer je hetzelfde effect creeërt wanneer je de staart mooi invlecht en bandageert? Of onder de staartwortel afknipt?[/quote]


Even voor de duidelijkheid......ik ben TEGEN couperen!!!
Ik probeer enkel een beeld te krijgen over de denkwijze van 'toen''!Ik moet er niet aan denken om een dier zomaar iets af te knippen of te snijden,zelfs castratie vind zielig ookal is het soms beter voor het dier zelf.
Er is niks zo mooi dan een groot zwaar trekpaard met zo'n volle staart,daar kan ik echt helemaal van wegkwijlen hahaha
Laten we gewoon met zijn allen vooruit kijken en niet naar hoe het was!

DebjeDopje

Berichten: 1272
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Schijndel

Re: Dierenbescherming: 'Boycot alle gecoupeerde trekpaarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:33

Antoiinette schreef:
hm maar een knol zonder staart kan wel zwemen hoor... teminste ik ken iemand die dat heeft gedaan, heb t zelf nog nooit gedaan.. maarja.. er zijn trouwens genoeg knollen waar intensief wordt mee gereden enz die veulens krijgen hoor,.. dacht ik..


we hadden het over het werken voor de ploeg enz niet over rijden maar als jy over rijden begint oke, maar voor riijden hoeft die staart er al helemaal niet af! Koe

Zoolgangster

Berichten: 9741
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Dierenbescherming: 'Boycot alle gecoupeerde trekpaarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:35

De Amish werken nog met paard en ploeg en die couperen ook niet, ook al hebben ze er zware paarden voor lopen. Vreemd dat zij wel met ongecoupeerde paarden kunnen ploegen, en ook in andere delen van de wereld werken koud-en minder koud Knipoog bloeds voor de ploeg met ongecoupeerde staart.
Het wordt enkel en alleen nog maar voor het "mooi" gedaan, alle andere redenen die de fokkers aanvoeren, hoe mooi bedacht ook, zijn drogredenen.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Dierenbescherming: 'Boycot alle gecoupeerde trekpaarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:48

wiezewoes schreef:
Antoiinette schreef:
hm maar een knol zonder staart kan wel zwemen hoor... teminste ik ken iemand die dat heeft gedaan, heb t zelf nog nooit gedaan.. maarja.. er zijn trouwens genoeg knollen waar intensief wordt mee gereden enz die veulens krijgen hoor,.. dacht ik..


we hadden het over het werken voor de ploeg enz niet over rijden maar als jy over rijden begint oke, maar voor riijden hoeft die staart er al helemaal niet af! Koe


Dat was een reactie hierop:

gootje12 schreef:
Zeg Miss_Malfoy ,jij als zweeuwse zou toch Zeker moeten weten dat paarden zonder staart gehandicapt zijn.Weet je wel hoeveel Zweeuwse trekpaarden zijn omgekomen in de Watersnood bij jullie ,puur omdat ze niet konden zwemmen ZONDER staart.Je kan de archieven er op na kijken.
Dus alweer een reden om niet te couperen.
In Engeland scheren ze gewoon de staartwortel kaal en versieren die met allerlei frutsels.Dat kan toch ook.Heb je toch ''blote''billen.

DebjeDopje

Berichten: 1272
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Schijndel

Re: Dierenbescherming: 'Boycot alle gecoupeerde trekpaarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:51

die uitspraak die jy hebt staan van wiezewoes komt van mij af?! of ik moet heel sterk gedroomt hebben dat ik dat heb getypt Clown