Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110805
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 14:09

www.dehoefslag.nl


Wat een pech voor Sander Marijnissen, die zijn in blakende vorm verkerende Moedwil afgelopen weekend meenam naar Stuttgart, voor het fraaie CDI5*. Hij nam hem met een blessure en ongestart mee terug.

‘We waren even weg geweest en kwamen terug in de concoursstallen. Meteen zagen we dat er iets mis was, Moedwil liet zijn hoofd wat hangen en schudde ermee. Zijn kin was dik. Hij is ook zo groot (1.83m, red.), dat hij met zijn hoofd boven die concoursstallen uit kan. Ik denk dat hij zich bij één van de bevestigingshoeken onder aan zijn kin gestoten heeft. Het was goed raak’, vertelt een enorm balende Marijnissen. ‘Want Moedwil is absoluut niet kleinzerig.

Meteen ijs erop natuurlijk, maar het bleef maar dikker worden. We hebben ook foto’s laten maken, want het leek wel gebroken.’ Maar dat was gelukkig niet zo. ‘De zwelling moet nog wat afnemen en de wond moet dicht zijn. Als dat allemaal voor aankomend weekend gebeurt, start ik op de kaderwedstrijd in Beek. Die wedstrijd heb ik hard nodig, om mijn derde puntenaantal voor kaderopname te kunnen halen, en we zijn in bloedvorm.’

Onlangs scoorde Marijnissen voor de tweede keer boven de 70% in de Grand Prix en is daarmee A-kaderwaardig. ‘Bovendien ben ik blij met het initiatief in Beek, het is prettig dit soort meerdaagse wedstrijden in Nederland te kunnen bezoeken. Goed voor de paarden, voor de ervaring.’ Ondertussen is hij weer druk aan het trainen met Moedwil, al is het met een lage neusriem, zodat druk op de wond vermeden wordt. ‘Gelukkig had iemand op stal die nog, want er is niet meer aan te komen!’

Sin

Berichten: 988
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:57

Zo'n Duitse neusriem zullen ze bedoelen? Die zie je inderdaad niet zo vaak meer!

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:00

ik zie anders genoeg lage neusriemen voorbij komen in de webwinkels. wel rot voor het paard

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:26

shit happens, rot voor het paard maar niet echt nieuws.
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 25-11-08 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:28

Wat bale maar een lage neusriem geeft toch juist druk achter de kin Verward dan kan je toch beter met een gewone hoge neusriem zonder sperriem rijden?

Sin

Berichten: 988
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:37

Shyla25 schreef:
Wat bale maar een lage neusriem geeft toch juist druk achter de kin Verward dan kan je toch beter met een gewone hoge neusriem zonder sperriem rijden?


Inderdaad.. dat dacht ik ook..

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:20

gezien het niveau waar het paard opgetraind wordt, wordt het altijd gereden met een hoge neusriem zonder sperriem Knipoog waarschijnlijk zit de wond/zwelling ter hoogte van de plek waar zo'n hoge neusriem wordt aangesnoerd.

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:23

Javayo schreef:
gezien het niveau waar het paard opgetraind wordt, wordt het altijd gereden met een hoge neusriem zonder sperriem Knipoog waarschijnlijk zit de wond/zwelling ter hoogte van de plek waar zo'n hoge neusriem wordt aangesnoerd.

kortom: het is lastig, maar nieuws, echt niet

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:23

Javayo schreef:
gezien het niveau waar het paard opgetraind wordt, wordt het altijd gereden met een hoge neusriem zonder sperriem Knipoog waarschijnlijk zit de wond/zwelling ter hoogte van de plek waar zo'n hoge neusriem wordt aangesnoerd.

Dan is het toch geen kin maar kaakblessure?

edit:
Ik heb het even opgezocht maar je hebt van onder naar boven:
kin, kingroeve, kaakboog
Het zou dus geen kinblessure kunnen zijn als er niet met een hoge neusriem gewerkt kan worden.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:03

Jeetje, wat verschrikkelijk balen. Ze zijn inderdaad in goede vorm en hij had er al veel zin en was zo blij dat hij mee mocht doen.
Ik denk dat hij een engelse neusriem gebruikt die onder het bit sluit. Die zie je vrijwel alleen nog op maneges. Ik hoop dat het gevoel hetzelfde blijft en ze toch fijn kunnen trainen. Maar wel lastig dat die je paard zich in die boxen toch gemakkelijk kan bezeren.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:57

DendroFleur schreef:
Jeetje, wat verschrikkelijk balen. Ze zijn inderdaad in goede vorm en hij had er al veel zin en was zo blij dat hij mee mocht doen.
Ik denk dat hij een engelse neusriem gebruikt die onder het bit sluit. Die zie je vrijwel alleen nog op maneges. Ik hoop dat het gevoel hetzelfde blijft en ze toch fijn kunnen trainen. Maar wel lastig dat die je paard zich in die boxen toch gemakkelijk kan bezeren.

Dat heet een Hannoveraanse neusriem Knipoog Duits dus ipv Engels Haha!
Ik heb er een paar van liggen hoor, een Döbert, een Schumacher en nog een paar merkloze. Altijd handig om te hebben en dat blijkt dus maar Knipoog

Hopelijk kan hij dit weekeinde gewoon starten Ja

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:59

Jammer Ach gut
Gelukkig is het niet heel ernstig en kunnen ze igg wel trainen.
Hopelijk kunnen ze showen op de kaderwedstrijd in Beek.
Succes Sander! Go jij! Go jij!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Sander Marijnissen baalt van flinke kinblessure van Moedwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:26

Sjuimpje schreef:
Dat heet een Hannoveraanse neusriem Knipoog Duits dus ipv Engels Haha!
Ik heb er een paar van liggen hoor, een Döbert, een Schumacher en nog een paar merkloze. Altijd handig om te hebben en dat blijkt dus maar Knipoog


Je hebt gelijk Bloos .