Piet Raymakers experimenteert in De Vijf Eiken

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110857
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Piet Raymakers experimenteert in De Vijf Eiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 09:25

www.bndestem.nl


Piet Raymakers junior (26) was de grote man van het Z-ZZ-springen van LR Juliana in Rijen. De international reed drie van zijn vier gestarte paarden naar de barrage.

Met van Schijndel's Valentino (6) maakte hij het karwei af.

De jumpers kregen pittige winterkost voorgeschoteld van parcoursbouwer Johan de Jongh. Dat bleek al in de M-finale waarin slechts Herwin Braat foutloos overleefde. Er rolden heel veel balken in De Vijf Eiken.

Toch kwam een elftal nog toe aan de Z-ZZ-barrage. Mitchel Sonneveld (Sprundel) leverde daarin met Unique de eerste nulrit af, maar hij werd er subiet afgereden door Roy de Nijs met de vermogende Indupart's Guidam Son.

"Ik koos voor een vloeiende lijn zonder risico", legde de Roosendaler uit. "Het was voor het eerst sinds Pinksteren dat ik de hengst weer reed. Ondertussen stond hij bij Jos Lansink in training."

En toen maakte tornado-Piet korte metten. Met Valentino was hij foutloos drie tellen sneller. "Ik rijd hem nu vier maanden. Het is een van mijn beste jonge paarden. Een echt toekomstpaard, waarvan je nog veel gaat horen. Eentje voor de Grote Prijzen. Hij loopt altijd dubbel nul. Hier was een mooie prijzenpot. Leek me een geschikt moment om eens te kijken of hij ook wendbaar is." Dat bleek. Bij Van Schijndel's Cliff Lee (derde) vroeg hij niet het laatste. "Hier fijn dubbel nul is genoeg. Deze moet in Neeroeteren pieken."

Goedlachse Piet, die nu mikt op het internationale rijtje Stockholm, Neeroeteren, Hengelo, was niet alleen over de euro's maar ook over de parcoursen content. "Netjes aan de maat. Overal werden fouten gemaakt. Je moest goed nadenken wat je deed."

Zijn derde barrage-paard startte hij niet meer. "Anders moest ik hier de mensen door die paardenwissels te lang laten wachten."