Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:10

Wat trekken sommige bokkers toch weer snel korte conclusies!!

Helaas heb ik 3x afzonderlijk meegemaakt dat er páardjes losgebroken waren en op deze manier de dood vonden....
2x bleek het hek gesaborteerd en 3e x was het paardje geschrokken op stal en gevlucht, het bos in...
Ook weet ik dat 2 van deze automobilisten de dood vonden hierbij.... En bij het laatste moest een heel gezinnetje uitgezaagd worden....
En in alle 3 de gevallen werd er niet hard gereden....
De laatste x dat ik dit mee maakte was tijdens de terugkeer van een bosrit...
Ik moest een weg oversteken waar het erg druk van de mensen was, maar vanaf mijn paard kon ik over de menigte heenkijken...
En zag dus dat het aangereden paardje nog wilde opstaan met 2 gebroken benen en een slagaderlijke bloeding...
Het enige wat ik kon doen, was mijn paard aan iemand geven en zelf op de hals van het gewonde dier gaan zitten en wachten tot er politie en dierenarts was gearriveerd....
Deze beelden zie ik steeds voor ogen als ik weer iets lees over ontsnapte paardjes!!
Voor mij regelrechte horror....
Helaas gebeuren dit soort dingen, sabortage ed...

Ik ben blij dat de automobiliste het er goed van afgebracht heeft!! Want je ziet echt niet altijd op tijd in donker wat er ineens voor je auto staat... Ook op klaarlichte dag kun je niet altijd dit soort akeligheden voorkomen!!

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:53

Moderatoropmerking:
Graag niet speculeren over hoe de pony's zijn overleden, hoe hard er is gereden en welke pony's het zijn. Bedankt Lachen

CharleyT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:55

geerke schreef:
Yvonn85 schreef:
Inderdaad, 3 pony's in één keer aanrijden. Vreemd?!
Het is erg voor de pony's en eigenaar, maar ik denk ook dat de bestuurder een behoorlijk trauma heeft opgelopen.


ik weet dat pony's niet op de weg horen....maar in dit geval vraag ik mij toch af hoe hard de bestuurder reed....het is een weg in de bebouwde kom neem ik aan...dus daar mag je 50 km p/u ....dan blijf ik het vreemd vinden dat je 3 pony's op slag dood weet te rijden....even afgezien van de trauma's van de pony's,bestuurder en eigenaar.....


En daar is weer iemand met een misplaatste vraag: hoe hard reed de bestuurder? Hou op zeg, pony's waren aan de wandel, de automobiliste is zich te pletter geschrokken, en jij vraagt je af hoe hard ze reed. Je lijkt iets te suggeren wat absoluut niet op zijn plaats is. Zie ook de zin"...dan blijf ik het vreemd vinden '.

Inseperable

Berichten: 130
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Hulst, Zeeland

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:58

Jeetje, het zal je maar gebeuren als gelukkig baasje van een pony.

Wat verschrikkelijk voor die baasjes!

CharleyT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:03

geerke schreef:
dat is waar....ik denk altijd hoe minder hard je rijd hoe meer tijd je hebt om te reageren/remmen...ik zie het waarschijnlijk verkeerd.

Even deze gedachtegang volgend: je rijd zeker niet harder dan 6 km p/u. dat is ongeveer een goede wandel snelheid, kun je altijd reageren.
Hou nou toch op, je lijkt echt bezig de automobiliste de zwarte piet toe te schuiven.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:59

Vreselijk voor beide partijen.Wil ze dan ook veel sterkte wensen! Ach gut

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:13

Vreselijk Ach gut
Het is van de beide partijen ziezo niet prettig om mee te maken..

jonkies
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:54

nie leuk
voor de eigenaar
ponys
bestuurder
maar 3 tegelijk ?.. Koe

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:09

geerke schreef:
Yvonn85 schreef:
Inderdaad, 3 pony's in één keer aanrijden. Vreemd?!
Het is erg voor de pony's en eigenaar, maar ik denk ook dat de bestuurder een behoorlijk trauma heeft opgelopen.


ik weet dat pony's niet op de weg horen....maar in dit geval vraag ik mij toch af hoe hard de bestuurder reed....het is een weg in de bebouwde kom neem ik aan...dus daar mag je 50 km p/u ....dan blijf ik het vreemd vinden dat je 3 pony's op slag dood weet te rijden....even afgezien van de trauma's van de pony's,bestuurder en eigenaar.....



ik woon in hattem, het was niet in de bebouwde kom, maar buiten hattem met veel weiland;)

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:11

Oud topic, daarom hier een slotje Lachen